Δοκιμές

Δοκιμή Yamaha NMAX 125 2021: Scooter εποχής

Όμορφο, ισορροπημένο, ασφαλές και σύγχρονο


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.04.2021

Από το επαναστατικό R1M, στο adventure Tenere και από τη «σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας» στα Tracer. TMAX και XMAX σαρώνουν τις πωλήσεις στα scooter και το ανανεωμένο ΝΜΑΧ θα τις αυξήσει ακόμη περισσότερο, ειδικά στην «covid εποχή» που διανύουμε

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η χώρα μας εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει 15 χρόνια και εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές χώρες. Πλέον οι κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας B (αυτοκινήτου) θα μπορούν να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ., αρκεί να είναι από 27 ετών και άνω και να έχουν το «δίπλωμα» πάνω από έξι χρόνια. Θα χρειαστεί να κάνουν 5 ώρες σχετικής εκπαίδευσης και μετά θα μπορούν να οδηγούν νόμιμα το Yamaha NMAX 125. Είναι τυχεροί.
Τα scooter και οι μοτοσυκλέτες αυτού του κυβισμού αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα για την ελληνική αγορά. Όσοι επιλέξουν να αποκτήσουν ένα μοντέλο από αυτά θα μείνουν εντυπωσιασμένοι από την πληρότητα και την ποιότητα των περισσοτέρων. Έτσι νιώσαμε κι εμείς οδηγώντας το νέο NMAX 125, που μόλις πάτησε τις ρόδες του στη χώρα μας.

Yamaha NMAX 125 static 2

Έχοντας διαβάσει χιλιάδες press kit δεν μπορώ να πω πως εντυπωσιάζομαι πλέον εύκολα. Περιμένω όλα αυτά που περιγράφονται από τους κατασκευαστές να δω πώς «μεταφράζονται» στο δρόμο. Στην περίπτωση του NMAX θεωρώ πως αν δεν το οδηγήσεις δεν θα καταλάβεις ποτέ πόσο ολοκληρωμένο είναι ένα scooter που κοστίζει 3.290€. Βρίσκεται στο άνω εύρος τιμών της κατηγορίας, αλλά ο εξοπλισμός, η ποιότητα, η οδική συμπεριφορά και η «εγγύηση» του ονόματος Yamaha δικαιολογούν απόλυτα την τιμή του.

Yamaha NMAX 125 details 1

20 χρόνια επιτυχίες

Το μοντέλο του 2021 διαθέτει νέο styling με πιο σπορ γραμμές, θυμίζοντας τις «ρίζες» του που προέρχονται από τα TMAX και ΧMAX. Το φινίρισμα είναι τέλειο. Ο νέος διπλός προβολέας ενσωματώνει φώτα θέσης, αποδίδοντας εξαιρετικά στο σκοτάδι. Τα μπροστινά φλας είναι χωνευτά στα πλαστικά της ποδιάς. Νέας σχεδίασης είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα. Αυτό που μας άρεσε ήταν η συμπαγής σχεδίαση και η στιβαρή κατασκευή. Από κοντά δείχνει μεγαλύτερο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες. Σε αυτό συνέβαλε ο μεγάλος και υπερ-προστατευτικός διάφανος μεγάλος ανεμοθώρακας (186,92 ευρώ) που διέθετε το scooter της δοκιμής και περιλαμβάνεται στον έξτρα εξοπλισμό, αλλά και στο top box των 33 λίτρων. «Πατάει» μάλιστα πάνω σε μια ανθεκτική βάση που ενσωματώνει και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη. Ο τελευταίος θα κάτσει αναπαυτικά στη μεγάλη σέλα, θα ακουμπήσει την πλάτη στο μαξιλάρι (έξτρα) του top box και θα στηρίξει τα πόδια σε αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ. Αρχοντικά.

Yamaha NMAX 125 details 4

Comfort mode

Η θέση οδήγησης είναι τόσο αναπαυτική όσο ένας ανατομικός καναπές. Τα πόδια πατάνε πάνω στην ανασχεδιασμένη ποδιά, που σύμφωνα με τη Yamaha προσφέρει καλύτερη κάλυψη από νερά. Δεν το διαπιστώσαμε την εβδομάδα που περιδιαβαίναμε την Αθήνα μαζί του, αφού ευτυχώς ο καιρός ήταν αίθριος. Υπάρχει τόσο μεγάλος χώρος για τα πόδια, είτε στο κεκλιμένο είτε στο επίπεδο σημείο της ποδιάς που νομίζεις πως οδηγείς scooter τουλάχιστον 400 κ.εκ. Ταυτόχρονα το ανέβασμα και κατέβασμα από το NMAX 125 είναι ευκολότερο. Σε αυτό οφείλεται ο «έξυπνος» ανασχεδιασμός του πλαισίου. Το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη μπορεί να φιλοξενεί πλέον μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (7,1 λίτρα), αλλά έχει χαμηλώσει ενώ το ίδιο έχει συμβεί και με το κέντρο βάρους. Το γεγονός αυτό θα εκτιμήσουν δεόντως οι άπειροι αναβάτες που θα αποκτήσουν το NMAX 125, αφού θα καταλάβουν άμεσα πως πρόκειται για ένα πολύ ευέλικτο scooter, ιδιαίτερα εύκολο στις επιτόπιες μανούβρες χάρη και στο χαμηλό ύψος σέλας στα 765 χλστ. και στο βάρος του (131 κιλά πλήρες υγρών). Η συνολική οδική συμπεριφορά γεμίζει αυτοπεποίθηση και αίσθημα ασφάλειας τον αναβάτη του, άντρα ή γυναίκα, που θα αφήσει παρκαρισμένο το αυτοκίνητο και θα κάνει τις δουλειές του με το NMAX 125. Διαθέτει πλαϊνό και κεντρικό σταντ, το οποίο ανεβαίνει πολύ εύκολα.

Yamaha NMAX 125 action 4

Hi End scooter

Το σύστημα traction control σε ένα scooter πόλης 125 κ.εκ. ίσως να φαντάζει υπερβολικό, όμως θα πρέπει να έχουμε κατά νου σε ποιους απευθύνεται το συγκεκριμένο μοντέλο. Ο «πρωτάρης» θα φοβηθεί το βρεγμένο, ολισθηρό οδόστρωμα. Με το Traction Control που θα περιορίσει την ισχύ του κινητήρα μόλις αντιληφθεί πως το πίσω ελαστικό θα γλιστρήσει, θα εξαλειφθεί και αυτός ο φόβος. Πάντως το σύστημα ενεργοποιείται σπάνια, ούτως ή άλλως, αφού οι 12,2 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και το 1,1 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. του μονοκύλινδρου, υγρόψυκτου κινητήρα Blue Core των 125 κ.εκ. αποδίδονται απολύτως γραμμικά εξαιτίας και της πολύ καλής ρύθμισης της μετάδοσης. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA) χαρίζει ταυτόχρονα σπορ χαρακτηριστικά στην απόδοσή του, κάτι που φαίνεται στις εκκινήσεις. Είναι πολύ αποδοτικός και εξίσου οικονομικός, αφού η μέση κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 2,5 λίτρα για 100 χλμ. Σε γενικές γραμμές διακρίνεται για τους λιγοστούς κραδασμούς του και για τον ωραίο μπάσο ήχο που εκπέμπεται από το τελικό της εξάτμισης με το ωραίας σχεδίασης κάλυμμα.

Yamaha NMAX 125 static 1

Στην οικονομία συμβάλλει και η τεχνολογία Start & Stop με την οποία είναι προικισμένο το νέο NMAX 125. Με ενεργοποιημένο το σύστημα και μόλις ο κινητήρας ζεσταθεί, ο Blue Core απενεργοποιείται, αφού το scooter είναι ακινητοποιημένο για πέντε δευτερόλεπτα. Με την περιστροφή του γκαζιού ενεργοποιείται άμεσα, αλλά απολύτως ομαλά.

Σε επαφή με τον αναβάτη

Προσαρμοσμένο στη νέα εποχή, το νέο NMAX 125 διαθέτει την τεχνολογία που όλοι ανεξαιρέτως εκτιμούν. Ο νέο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με το μενού του να εναλλάσσεται από κουμπί στο αριστερό χέρι, συνδέεται με smart phone μέσω της απλής μονάδας επικοινωνίας SCCU. Με τη λήψη της εφαρμογής MyRide που παρέχεται δωρεάν από τη Yamaha και μέσω Bluetooth, συνδέεται με το smart phone του αναβάτη. Δέχεται ειδοποιήσεις για τις εισερχόμενες κλήσεις, τα μηνύματα και τα email και ενημερώνεται για τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας του κινητού σας. Η επαφή λοιπόν με το NMAX 125 γίνεται πιο άμεση. Ο χρήστης έχει πληροφορίες ανά πάσα στιγμή για την κατάσταση της μπαταρίας, τη στάθμη λαδιού και την κατανάλωση του scooter του. Με τη λειτουργία Ride & Record καταγράφονται τα δεδομένα των διαδρομών μας, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η απόσταση, ακόμη και η γωνία κλίσης. Όλα αυτά μπορεί να τα «μοιραστεί» με άλλους χρήστες του My Ride.

Yamaha NMAX 125 action 5

Με το κλειδί στην τσέπη, αφού στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα Smart Key και όλα ελέγχονται από τον κεντρικό πολυδιακόπτη, ξεκινάς το καθημερινό αστικό δρομολόγιο. Η πλήρωση του ρεζερβουάρ γίνεται από τη ράχη του τούνελ και η τάπα βρίσκεται κάτω από το κάλυμμα που ανοίγει μέσω κομβίου κάτω από τον κεντρικό διακόπτη. Κάτω από τη σέλα, που ανοίγει ηλεκτρικά μέσω άλλου κομβίου, μπορείς να τοποθετήσεις πολλά πράγματα. Ο χώρος είναι μεγάλος, ακόμη και για κράνος που εμείς μπορέσαμε να τοποθετήσουμε μόνο ανάποδα για να κλείσει η σέλα,. Όμως δεν θα το συνιστούσαμε, αφού η έλλειψη επένδυσης στον αποθηκευτικό χώρο θα του αφήσει σημάδια.

Yamaha NMAX 125 details 8

Οι μεταφορικές ικανότητες του NMAX αυξάνονται ακόμη περισσότερο χάρη στο ντουλαπάκι που δεν ασφαλίζει στα δεξιά και στην ανοιχτή θήκη στα αριστερά της ποδιάς, η οποία διαθέτει και θύρα φόρτισης. Αν θέλετε να απογειώσετε τη χρηστικότητά του, επιλέξτε το top case των 39 λίτρων (186,92 ευρώ), που χωράει άνετα ένα full face και συνδυάστε το με την πλάτη συνεπιβάτη (43,26 ευρώ). Για την τοποθέτησή της θα χρειαστείτε και τη στιβαρή σχάρα (155,04 ευρώ) που βλέπετε στις φωτογραφίες. Αν επιθυμείτε να το αναβαθμίσετε και αισθητικά, τότε επιλέξτε την τοποθέτηση των αλουμινένιων καλυμμάτων της ποδιάς (91,18 ευρώ x 2).

Yamaha NMAX 125 action 2

Όλα σωστά

Στις εκκινήσεις δύσκολα θα βρεθεί αντίπαλος αντίστοιχού κυβισμού. Μέχρι και σε 200άρια scooter με αερόψυκτο μοτέρ θα μπορούσε να επιβληθεί. Ακόμη και με δύο μεγαλόσωμους ενήλικες επάνω του μπορεί να φέρει εις πέρας όποια αποστολή του ζητηθεί εντός πόλης. Σπίτι, δουλειά, ψώνια, σχολεία, φροντιστήρια και αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών. Όλα περιλαμβάνονται στην γκάμα δυνατοτήτων του NMAX 125
Το στιβαρό του πλαίσιο και οι ποιοτικές αναρτήσεις εξασφαλίζουν κορυφαία άνεση και σταθερότητα. Απορροφώντας τις ανωμαλίες, διαθέτοντας τη σωστή σκληρότητα, «δεν μασάνε» από λακκούβες και σαμάρια και δεν τερματίζουν εύκολα. Εντυπωσιακό είναι πως οι επιδόσεις του δεν επηρεάζονται ακόμη και όταν κινείται με δύο μεγαλόσωμους επιβαίνοντες στη μεγάλη του σέλα. Όλα δουλεύουν εξαιρετικά και σε αυτό δεν υστερούν τα φρένα. Με ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό και δικάναλο ABS που ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει, η επιβράδυνση του NMAX 125 πραγματοποιείται ομαλά χωρίς μεγάλη δύναμη στις μανέτες.

Yamaha NMAX 125 static 3

ΜΑΧ=εγγύηση

TMAX, XMAX και NMAX. Όλα τα μοντέλα είναι άκρως επιτυχημένα. Το NMAX είναι το best seller της Yamaha στην κατηγορία Urban Mobility, σε αυτά δηλαδή που προορίζονται για αστική κινητικότητα. Μέχρι τα τέλη του 2020 είχαν πωληθεί 72.000 ΝΜΑΧ, ενώ οδηγώντας με το ΝΜΑΧ 125 και γνωρίζοντάς το έστω και για μικρό διάστημα πιστεύουμε ακράδαντα πως πολλές χιλιάδες ακόμη θα αποκτήσουν το νέο μοντέλο, που δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τους μεγαλύτερους συγγενείς του.

 

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Flyon
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five GT3
Μποτάκια: Forma Swift Dry

Yamaha NMAX 125 2021 Yamaha Motor
ΤΙΜΗ (€): 3.290
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 125
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 52x58,7
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 12,2/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,1/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 131(πλήρες υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 765
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.935
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 740
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.340
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 110/70-13

ΠΙΣΩ: 130/70-13
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 85mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS 
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 7,1 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,5 ΛΙΤΡΑ

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.