Δοκιμή Daytona by Zontes 155 U1 2021: Στην «πρίζα»
Μια ακόμη εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε προσιτή τιμή
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 26.03.2021
Μου θύμισε custom Ηypermotard. Θα το ονόμαζα Hypertrial εξαιτίας των τρακτερωτών ελαστικών. Είναι το 155 U1, το «κακό παιδί» της Daytona
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Μετά τα adventure, τα sport touring και τα roadster, η Daytona επεκτείνεται σε μια ακόμη χρηστική αλλά με σκληροπυρηνική εμφάνιση μοτοσυκλέτα στην κατηγορία των street adventure. Δεν έχει σχέση με τα «πολιτισμένα», φορτωμένα με πλαστικά adventure, ξεχωρίζει ωστόσο χάρη στη νεανική, αθλητική, επιθετική, καλογυμνασμένη σιλουέτα του. Αν ήθελα μοτοσυκλέτα και το budget που είχα ήταν 3.000 ευρώ, το 155 U1 θα ήταν η εκλεκτή.
Τον λόγο τον είχα καταλάβει πριν το δω, πριν το καβαλήσω, πριν το οδηγήσω. Δεν είναι supermoto, αν και θα μπορούσε με ένα ζευγάρι πιο ασφάλτινα λάστιχα, δεν είναι endurο αν και μοιάζει αρκετά, ούτε scrambler και με τίποτα adventure. Είναι μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που έχει κάτι απ’ όλα τα προαναφερόμενα, αλλά δεν θέλει πολλά – πολλά μαζί τους.
Πριν από λίγους μήνες είχαμε οδηγήσει, και μας άρεσε πολύ, το G155. Και αυτό πρωτότυπης σχεδίασης, με διαφορετικό χαρακτήρα . Πιο ρετρό και scrambler. Με χυτές αλουμινένιες ζάντες και όχι τις ακτινωτές με το θεϊκό «πλέξιμο» που είναι έτοιμες να δεχθούν τα tubeless ελαστικά της CST που «κρατάνε» εξαιρετικά στο στεγνό. To 155 U1 μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και μπορεί να οδηγηθεί με άδεια κυκλοφορίας A2 ή Α. Για εσάς που έχετε Α1 η Daytona έχει στην γκάμα της το 125 U, ένα εξίσου εντυπωσιακό streetfighter που κοστίζει 300 ευρώ φθηνότερα από το 155 U1. Με αυτό μοιράζεται το ουραίο τμήμα με την υπερυψωμένη σέλα συνεπιβάτη. Συμφωνούμε πως δείχνει άβολο και δεν διαθέτει χειρολαβές στήριξης. Όμως ας αναλογιστούμε ποιος ή ποια θα κάθεται εκεί πάνω και ας μη γινόμαστε γκρινιάρηδες, γιατί θα βολευτούν άνετα. Όσο για εμάς…
Δεν υπάρχει λάθος
Το 155 U1, όπως όλα τα μοντέλα της Daytona που κατασκευάζονται από τη Zontes, διαθέτουν υπερπλήρη εξοπλισμό. Χιλιοειπωμένο και κλισέ, θα μου πείτε. Θα το γράψουμε διαφορετικά λοιπόν. Έχει πολλά περισσότερα από όσα προσφέρει ο ανταγωνισμός ( ο ποιος;) σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αν βάλεις τον «κατάλογο» δίπλα στην τιμή θα είσαι σίγουρος πως έχει γίνει λάθος. Ανεστραμμένο πιρούνι στο χρώμα του χαλκού, ασορτί με την τιμονόπλακα, τιμόνι μεταβλητής διατομής, δοχείο υγρών φρένου, «μπράτσα» των καθρεφτών και ρυθμιζόμενες μανέτες, ψαλίδι, ασύμμετρο αλουμινένιο με «εξωτερικά νεύρα», μέχρι εδώ καλά;
Οι φωτιζόμενοι περιμετρικά διακόπτες «ανοίγουν, κλειδώνουν και κλείνουν» τα πάντα και μάλιστα με το κλειδί στην τσέπη, αφού το 155 U1 διαθέτει σύστημα keyless. Κλειδώνεις τιμόνι, απασφαλίζεις σελάκι συνεπιβάτη και μαζί και του αναβάτη, καθώς συνδέονται με πλαστικό σύνδεσμο, ανοίγεις καπάκι τάπας ρεζερβουάρ, αλλάζει πρόγραμμα οδήγησης (από eco σε sport και τούμπαλιν), πατάς μίζα, ενώ πριν έχεις πατήσει το kill switch και ενεργοποιείς τον «εξωγήινο» LED προβολέα που διαθέτει και φώτα ημέρας και «δένει» απόλυτα με το ψηλό φτεράκι. Όλα αυτά στο δεξί. Για το αριστερό έμειναν τα φλας, η μεγάλη σκάλα φώτων, η κόρνα και τα φλας. Τελειώσαμε; Νομίζετε…
Για την προστασία της η Daytona το προίκισε με κάγκελα και «μανιτάρια» αλλά και με ενισχυμένες χούφτες αλουμινίου. Μέχρι και τα φλας διαθέτουν σήτα, που όπως και το «χωνευτό» στην «αιρούμενη ουρά» πίσω φωτιστικό σώμα είναι LED. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από οθόνη LCD. Μην ακούσω γκρίνιες για την μη ύπαρξη TFT οθόνης. Είπαμε 2.995€ κοστίζει το U1.
Και με αυτά αποκτάς μια μοτοσυκλέτα με δικάναλο ABS 9.1 της Bosch, συμπλέκτη ολίσθησης, δύο θύρες φόρτισης USB, αμορτισέρ με εσωτερικό δοχείο αζώτου με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Ένα «κοντό» φαλτσοκομμένο τελικό εξάτμισης, πλαστικά «φιλέτα» που αγκαλιάζουν εν μέρει τον κινητήρα σχηματίζοντας ένα υποτυπώδες φέρινγκ και ωραίες βάσεις μαρσπιέ συνεπιβάτη ολοκληρώνουν τον οίστρο των σχεδιαστών της εταιρείας.
Φτάνει και περισσεύει
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και αποδίδει 18 ίππους όταν το στροφόμετρο σημαδεύει τις 9.250 σ.α.λ. και 1,63 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Ναι, στην κατηγορία του (στην ποια;) δεν έχει αντίπαλο και αυτό δεν το λέμε βασιζόμενοι μόνο στα νούμερα, αλλά και στο πώς το 155 U1 κινείται στους δρόμους της πόλης. Το σίγουρο είναι πως φτάνουν και περισσεύουν για να ελίσσεσαι με περίσσια χάρη τα 150 κιλά του, δέκα λιγότερα από αυτά του G155. Αυτό οφείλεται εν μέρει στα 7,5 λιγότερα λίτρα που χωράει το ρεζερβουάρ του. Οπότε με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ θα περάσετε από το βενζινάδικο μετά από 450 χιλιόμετρα! Το πώς μεταφράζεται η διαφορά βάρους το καταλάβαμε από τα πρώτα μέτρα. Γενικά το 155 U1 διαθέτει πιο ανάλαφρη αίσθηση, είναι πιο ευέλικτο, αλλάζει πιο εύκολα κατεύθυνση, ενώ οι αναρτήσεις, όπως και στο G155, μας εντυπωσίασαν με την άνεση, όσο και με την πληροφόρηση που προσέφεραν- προσοχή στα «μανιτάρια» που εξέχουν αρκετά. Σε σχέση με το G, στο U η σέλα είναι χαμηλότερη κατά 4 χιλιοστά και το μεταξόνιο πιο κοντό κατά 3.
Σε βάζει στη θέση σου
Η θέση οδήγησης είναι μία και πολύ σωστή. Η σέλα σε «κλειδώνει» στο άνετο και ευρύ τιμόνι- που θα θέλαμε να κόβει περισσότερο- βρίσκεται στη σωστή θέση για να το πιάσεις και νοιώσεις άνετα μαζί του από τα πρώτα μέτρα. Τα πόδια αγκαλιάζουν το «στρουμπουλό» ρεζερβουάρ και πιάνουν θέση πάνω στα μαρσπιέ. Οι όμορφοι καθρέφτες προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα και οι πληροφορίες της LCD απλώνονται στη μεγάλη ψηφιακή οθόνη που δεν επηρεάζεται από το φως του περιβάλλοντος. Παραμένουν ευανάγνωστες ακόμη και όταν τις χτυπά ο ήλιος.
Ο μικρός κινητήρας δουλεύει πολύ στρωτά, «αποπνέει» ποιότητα ακριβότερων μοτοσυκλετών και ο ήχος που αποβάλλεται από την εξάτμιση είναι καθαρός σαν «γάργαρο νερό». Λόγω της πολύ καλή κλιμάκωσης του κιβωτίου του 155 U1 επιταχύνει δυναμικά και εξαφανίζεται από τα βλέμματα θαυμαστών και περίεργων που το «ματιάζουν» σταματημένο. Προσφέρει κορυφαία ενεργητική ασφάλεια με τις επιδόσεις του και έτσι μπορείτε να κινηθείτε απροβλημάτιστα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με το ταχύμετρο να φλερτάρει ακόμη και με τα 130 χλμ.
Όσο ποιοτική είναι η λειτουργία του κινητήρα, άλλο τόσο είναι και αυτή των αναρτήσεων. Είναι όσο σφιχτές πρέπει, προσδίδοντας σπορ, οδική συμπεριφορά και ταυτόχρονα ενδοτικές ώστε να απορροφούν τις κακοτεχνίες των δρόμων και να μην κουράζουν τον αναβάτη. Στα ίδια υψηλά επίπεδα κυμαίνεται το αφρώδες της σέλας που βοηθάει στην άνετη συμβίωση με το 155 U1. Το ABS της Bosch δεν θα μπορούσε να υπολείπεται σε λειτουργικότητα και επεμβαίνει μόνον όταν χρειάζεται. Τα προγράμματα οδήγησης, must πλέον για όλες τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες, είναι εδώ, αλλά η διαφορά που διαπιστώσαμε είναι απειροελάχιστη στην κατανάλωση.
Τελεία και παύλα
Έτσι θα έπρεπε να είναι όλες οι σύγχρονες μικρές μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε νέους αναβάτες. Να τραβάνε την προσοχή με την σχεδίασή τους, να είναι εξοπλισμένες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και να προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση. Ανεξάρτητα από το αν σας αρέσει εμφανισιακά- εμείς το λατρέψαμε- το 155 U1 θα σας βάλει για τα καλά «στην πρίζα» για την απόκτηση μιας μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας. Στόχος επετεύχθη.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona by Zontes G155
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: MT Storm SV Drone
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five GT3
Μποτάκια: Forma Swift Dry
DAYTONA by ZONTES 155 U1 | daytonamotors.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 2.995 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 1EEK |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 155 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 18/9.250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,63/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 150 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 826 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.005 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 865 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.370 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | CST 130/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | MONO ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS MBOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.