Δοκιμές

Honda: Κεφάλαιο αυτοκίνητα

Οδηγήσαμε το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo


18.02.2021

Ο Soichiro Honda ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας σε συνεργεία αυτοκινήτων. Εκεί έμαθε τα μυστικά της δουλειάς. Φυσικό κι επόμενο ήταν όταν η εταιρεία του γιγαντώθηκε να ασχοληθεί με την κατασκευή αυτοκινήτων

Κείμενο: Μένιος Κατής

Όπως συνέβη και με την περίπτωση των μοτοσυκλετών, τα πρώτα τετράτροχα μοντέλα της εταιρείας ήταν μικρού κυβισμού.

Tον Οκτώβριο του 1962 παρουσίασε στο 9ο Tokyo Motor Show τα πρώτα της τετράτροχα μοντέλα: το S360 (ένα διθέσιο roadster με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 356 κ.εκ. το οποίο δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή), το T360 (ένα pickup με τον κινητήρα του S360) και το S500 (ένα διθέσιο roadster με τετράχρονο, τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 492 κ. εκ. και απόδοση 44 hp).

Honda Civic 1972

Ωστόσο, το μοντέλο που έβαλε την εταιρεία στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκίνησης, ήταν το Civic, που έκανε το ντεμπούτο του τον Ιούλιο του 1972 και ήταν διαθέσιμο σε διάφορες εκδόσεις (sedan, hatchback, station wagon) σε όλον τον κόσμο. Στην πρώτη του γενιά εφοδιαζόταν με τετράχρονο, τετρακύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα 1.169 κ. εκ. Τον Μάιο του 1976 ακολούθησε άλλο ένα σημαντικό μοντέλο για την εταιρεία, το Accord που υπάρχει στη γκάμα της εταιρείας μέχρι σήμερα. Και αυτό κυκλοφόρησε σε διαφορετικά στυλ αμαξώματος.

Λίγο καιρό μετά την παρουσίαση των πρώτων της αυτοκινήτων, η Honda αποφάσισε να μπει στους αγώνες συμμετέχοντας με δική της ομάδα το 1964 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Στα τέλη του 1968 αποφάσισε να αποσυρθεί έχοντας όλα αυτά τα χρόνια σημειώσει μόλις δύο νίκες. Επέστρεψε με αμιγώς δική της ομάδα το 2006 και μπάτζετ εξωπραγματικό για την εποχή, αλλά τα αποτελέσματα δεν την δικαίωσαν με αποτέλεσμα στα τέλη του 2008 να αποχωρήσει ελέω και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Ο απολογισμός της σε αυτήν την δεύτερη εμπλοκή της ήταν μόλις μια νίκη (Jenson Button - Ουγγαρία, 2006) και συνολικά τέσσερις παρουσίες στο βάθρο.

Τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στο σπορ τις γνώρισε ως προμηθευτής κινητήρων. Συνέδεσε το όνομά της με τη McLaren, την εποχή της κυριαρχίας του αείμνηστου Ayrton Senna, κατά πολλούς του κορυφαίου πιλότου όλων των εποχών. Ως προμηθευτής μοτέρ των Williams, Lotus, McLaren, Red Bull και Alpha Tauri έχει πανηγυρίσει συνολικά 76 νίκες, έξι συνεχόμενα Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991) και πέντε σερί τίτλους οδηγών (1987 - Nelson Piquet, 1988, 1990, 1991 - Ayrton Senna, 1989 - Alain Prost). Σήμερα, κινητήρες της Honda χρησιμοποιούν οι Red Bull και η Alpha Tauri.

To μοντέλο του... Θεού

honda nsx 1990

H Ηonda έφτιαχνε το Civic και το Accord, δύο συμβατικά μοντέλα για τους κοινούς θνητούς. Και ξαφνικά, τον Φεβρουάριο του 1989, στο Chicago Auto Show, παρουσίασε το NSX (New Sportscar eXperimental), ένα supercar την εξέλιξη του οποίου ανέλαβε ο «Θεός» της F1, Ayrton Senna. Ο Βραζιλιάνος πέρασε ατελείωτες ώρες στο τιμόνι του NSX οδηγώντας το στην πίστα της Suzuka και στο ακόμα πιο απαιτητικό Nurburgring. Ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής supercar με αλουμινένιο σασί και εφοδιαζόταν με 3λιτρο V6 κινητήρα με VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) που απέδιδε 270 hp @ 7.300 σ.α.λ και 285 Nm ροπής @ 6.500 σ.α.λ.

McLaren Honda

Civic 2021

Honda Civic Evolution

Η 10η γενιά του μοντέλου της Honda βρέθηκε στα χέρια μας για μία εβδομάδα. Όχι δεν το «γυρίσαμε» στα τετράτροχα, ούτε θα κρίνουμε το Civic 1.5 Turbo. Υπάρχουν άλλοι πιο ειδικοί από εμάς. Θα αρκεστούμε λοιπόν στην εμπειρία μας.

Κατ΄ αρχάς ψάχνοντας διαπιστώσαμε πως είναι το πιο ισχυρό hatchback της αγοράς. Από τον τετρακύλινδρο των 1.500 κ.εκ. με το μεταβλητό σύστημα βαλβίδων παράγονται 182 ίπποι.

Honda Civic 1 2

Οι διαστάσεις του δικαιολογούν τον όρο οικογενειακό. Παρέχει χώρους για 4 άτομα με τις αποσκευές να χωράνε όλες στο μεγάλο χώρο αποσκευών. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με ένα γρήγορο, αλλά αμιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο με συναρπαστική σχεδίαση. Χαμηλό με φουσκωμένα φτερά, αγριεμένη «ματιά», κάνει όλα τα κεφάλια να γυρνούν στο περάσμά του. Καμία σχέση με οτιδήποτε ευρωπαϊκό κυκλοφορεί στο δρόμο, και καθόλου «κλειστοφοβικό», όπως τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα.

Παρέχει όλες τις σύγχρονες ευκολίες. Από μια μεγάλη οθόνη TFT εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, στην καθημερινή του μετακίνηση αλλά και στο ταξίδι. Στην συγκεκριμένη έκδοση είχαμε στην διάθεσή μας ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, που έκανε ακόμη πιο σπορτιφ την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές, αλλά και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.

Εν κατακλείδι το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo είναι κατάλληλο για οικογενειάρχες που ακόμη «βράζει» το αίμα τους.

Honda Civic 1 6

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.