Δοκιμές

Δοκιμή Moto Guzzi V85 TT Travel 2020: Περιπέτεια με στυλ

Modern Classic adventure με ιταλική αύρα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  17.02.2021

Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία adventure, η αισθητική του V85 TT διαδραματίζει αναμφισβήτητα σημαντικό ρόλο στη συνολική γοητεία της

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

"Το V85 TT, όπως και κάθε Moto Guzzi, έχει σχεδιαστεί γύρω από τον κινητήρα", τόνισε ο Diego Arioli, επικεφαλής μάρκετινγκ προϊόντων της Moto Guzzi, στην παρουσίαση του μοντέλου που έγινε στη Σαρδηνία το 2019. Συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Ο σχεδιασμός της τραβά τα βλέμματα και αποσπά τα θετικότερα σχόλια από όλους τους αναβάτες που τη συναντούν στο δρόμο. Στο επίκεντρο η «ταυτότητα» όλων των μοτοσυκλετών της Moto Guzzi, o εγκάρσια τοποθετημένoς V2 90ο.

O αερόψυκτος κινητήρας των 853 κ.εκ. χρησιμοποιεί άξονα για την τελική μετάδοση, που είναι ενσωματωμένος στο δεξί «μπράτσο» του ψαλιδιού. Πρόκειται για το μοναδικό μεσαίο adventure στο οποίο υιοθετείται μια αντίστοιχη λύση. Οδηγώντας σε δρόμους με συνεχείς στροφές, κατανοήσαμε και τον λόγο που η Moto Guzzi τοποθέτησε το τελικό της εξάτμισης και το δισκόφρενο από την αριστερή πλευρά και το αμορτισέρ που εδράζεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι από τη μεριά της τελικής μετάδοσης. Η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται εξαιρετικά υπό κλίση.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 static 1

Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις πως η V85 TT Travel είναι έτοιμη για περιπέτεια. Αλουμινένια «ποδιά» που προστατεύει τον κινητήρα και τους λαιμούς των εξατμίσεων, ρεζερβουάρ 21 λίτρων, «ψηλό φτερό», cruise control, αναπαυτική σέλα, εξαιρετική εργονομία, ζάντες με ακτίνες επιτρέπουν σε αυτήν τη μοτοσυκλέτα να κινείται άνετα μεταξύ ασφάλτου και χώματος. Η έκδοση Travel τονίζει ακόμη περισσότερο την «κατεύθυνση» του μοντέλου. Η αποκλειστική βαφή (Sabbia Namib) είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Αρέσει στους περισσότερους και στο γυναικείο φύλο. Πλαϊνές βαλίτσες 27,5 και 37 λίτρων αριστερά και δεξιά, θερμαινόμενα γκριπ, ψηλότερη ζελατίνα, προβολάκια LED και σύστημα συνδεσιμότητας (Moto Guzzi MIA) μέσω Bluetooth μεταξύ smartphone και TFT οθόνης. Η τελευταία ρυθμίζει αυτόματα το φωτισμό της ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 details 1

Η αντιφατική αισθητική του V85 TT δημιουργεί μια αξιοζήλευτη αρμονία. Το διπλό οπίσθιο φωτιστικό σώμα μοιάζει να θέλει να εκτοξεύσει τη μοτοσυκλέτα και το μαύρο τελικό της εξάτμισης αποπνέει μια elegant αισθητική. Με την πρώτη ματιά είσαι σίγουρος πως η μοτοσυκλέτα διαθέτει δύο αμορτισέρ. Και όμως, μόνο από τη δεξιά μεριά υπάρχει ανάρτηση. 21 λίτρα καυσίμου «κρύβονται» στο καλλίγραμμο ρεζερβουάρ, που βρίσκεται σε κοινή θέα χωρίς να αλλοιώνεται η μορφή του από πλαστικά. Ο αετός του Mandello del Lario δεσπόζει επάνω του. Οι κύλινδροι του εγκάρσια τοποθετημένου V-2 αναδύονται κάτω από την εκλεπτυσμένη μπεζ σιλουέτα του. Ψυγείο μην ψάχνετε. Ο αέρας είναι αυτός που χτυπάει συνεχώς και ψύχει το μοτέρ.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 details 15

Οι δύο στρογγυλοί προβολείς τονίζουν τον ρετρό χαρακτήρα του, που δεν είναι ωστόσο τόσο κραυγαλέος, όσο στη βασική έκδοση, όπου το κόκκινο βαμμένο πλαίσιο και τα πιο «χτυπητά» χρώματα θυμίζουν τις προσπάθειες που έκαναν οι Ιταλοί να τοποθετήσουν τον V-2 σε μοντέλα διττού χαρακτήρα, όπως τα V50 TT, V65 TT και V75 TT της δεκαετίας του ΄80.

Προσεγμένο μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας, οι καλωδιώσεις «ταξιδεύουν» μέσω αυλακώσεων στο «σώμα» της μοτοσυκλέτας, προσδίδοντας μια «πεντακάθαρη» εικόνα. Απαράμιλλη ακόμη και η εικόνα τακτοποίησης κάτω από τη σέλα.

Ο κινητήρας

Αυτό που κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο ένα Moto Guzzi είναι ο κινητήρας του. Η εγκάρσια τοποθέτησή του χρησιμοποιείται μόνο από την ιταλική εταιρεία που έχει έδρα στις όχθες της λίμνης του Κόμο για 100 χρόνια (1921-2021). Στην έκδοση Travel έχει μείνει ίδιος και απαράλλαχτος από τη βασική έκδοση (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Η ισχύς του φτάνει τους 80 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και η ροπή του 8,1 kgm στις 5.000 σ.α.λ. Εκτός του ότι είναι η μοναδική στη μεσαία κατηγορία που διαθέτει άξονα για την τελική μετάδοση, είναι επίσης η μόνη με αερόψυκτο κινητήρα με ξηρό συμπλέκτη. Ανεβαίνοντας στη μοτοσυκλέτα και πριν ακόμη πατήσετε τη μίζα, καταλαβαίνετε πως τα 830 χλστ. που χωρίζουν τη σέλα από το έδαφος, αλλά και η εργονομική σχεδίασή της δεν αποτελούν πρόβλημα για αναβάτες από 1,75μ.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 details 18

Επιστρέφουμε στο κουμπί της μίζας, μια και είναι αυτό που θέτει σε λειτουργία το μοτέρ. Δεν πρόκειται για το πιο αποδοτικό, αλλά η λειτουργία του είναι ιδιαίτερη. Οι κραδασμοί στο ρελαντί σταδιακά εξαφανίζονται όσο ανεβαίνουν οι στροφές στην οθόνη TFT, που πάει κόντρα με την εμπνευσμένη από παλιότερες εποχές εμφάνιση.

Βόλτες με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και τον κινητήρα να «γουργουρίζει» εύρυθμα, φανερώνοντας τον φιλικό του χαρακτήρα και την άκρως εκμεταλλεύσιμη ισχύ του. Μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., που υποτίθεται πως έχεις διαθέσιμο το 90% της ροπής του, αναμέναμε πιο πολύ «τσαμπουκά». Από εκεί και πάνω επιταχύνει δυνατά και πάντα ομαλά μέχρι τα «κόκκινα» στις 7.000 σ.α.λ. Αν το «κυνηγήσεις» λοιπόν και έχεις μια σχέση επάνω στο κοντά κλιμακούμενο κιβώτιο και με μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ, τότε μπορείς να κινηθείς σβέλτα ακόμη και σε συνεχές – απαιτητικό στροφιλίκι. Από την άλλη, μέσα στην πόλη, το V85 TT Travel ελίσσεται χωρίς να κουράζει τον αναβάτη του- φυσικά χωρίς τις βαλίτσες.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 action 8

Τα ηλεκτρονικά

Το σύστημα ride by wire έχει τον έλεγχο του κινητήρα. Η παροχή ισχύος μεταβάλλεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει- Strada (δρόμος), Pioggia (βροχή) και Off Road και προσαρμόζει ανάλογα και την επεμβατικότητα του Traction Control (MGCT). Το mode στα δεξιά του τιμονιού δεν έχει σχέση με αυτά. Τα προγράμματα αλλάζουν από το κουπί της μίζας, που έχει διπλό ρόλο. Καλοδεχούμενη ιδιαιτερότητα, αφού οι διακόπτες με τους οποίους καλείσαι να διαχειριστείς διάφορες λειτουργίες είναι λιγότεροι.

Από το Mode λοιπόν ελέγχονται το ABS και το Traction Control που μπορούν να απενεργοποιηθούν. Στο πρόγραμμα Off Road το ABS τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας στον πίσω τροχό. Πάνω από το Mode υπάρχει διακόπτης φώτων, που ενεργοποιεί και τα προβολάκια.

Στο δρόμο

Αφού διένυσα περισσότερα από 600 χλμ. μέσα σε μια εβδομάδα με το V85 TT Travel, κατέληξα στο συμπέρασμα πως ο συνδυασμός αισθητικής και δυνατοτήτων του είναι από τους ιδανικότερους. Οπότε η μία και μοναδική μοτοσυκλέτα που μπορείς να έχεις στο γκαράζ και θα χρησιμοποιείς εφτά μέρες την εβδομάδα, μπορεί να είναι αυτή η Guzzi.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 action 4

Πολύ άνετη θέση οδήγησης, ψηλή ζελατίνα που προσφέρει κάλυψη, χούφτες και θερμαινόμενα γκριπ που θα εκτιμήσει κάποιος σε ταξίδι με χαμηλές θερμοκρασίες, user friendly οθόνη TFT και γοητεία από V-2.

Στον αυτοκινητόδρομο δικαιολογεί την ονομασία Travel. Ταξιδέψαμε άνετα χάρη στην άνετη σέλα και τη σωστά σχεδιασμένη ζελατίνα. Το ρεζερβουάρ είναι έτοιμο να υποδεχθεί τα πόδια του αναβάτη και το τιμόνι με τις πολύ ανοιχτές γωνίες ανοίγει περισσότερο απ’ όσο θα θέλαμε τα χέρια, δυσκολεύοντας τον αναβάτη στους επιτόπιους ελιγμούς. Για τον ίδιο λόγο οι ώμοι δέχονται ριπές αέρα όταν κινείστε σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες. Η μοτοσυκλέτα παραμένει ακλόνητη ακόμη και όταν τα μποφόρ τη χτυπούν με μανία από παντού.

Μέσα στην πόλη, όλο χάρη, ξεφεύγει και ελίσσεται πολύ εύκολα. Τα 241 κιλά του (με τις βαλίτσες και με όλα τα υγρά) «ξεφεύγουν» από τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας adventure και πλησιάζουν αυτά της μεγάλης. Παρ’ όλα αυτά, το «ζύγισμα» της μοτοσυκλέτας είναι πολύ σωστό και αφήνει απροβλημάτιστο τον αναβάτη του.

Βασισμένο σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και έχοντας τον κινητήρα ως αναπόσπαστο κομμάτι του, είναι ιδιαίτερα άκαμπτο. Το στήσιμό του έχει σαφή προσανατολισμό, με την μοτοσυκλέτα να αρέσκεται σε χαλαρές βόλτες με ροή και αυτό το καταλαβαίνεις όταν αρχίζεις να το «κυνηγάς». Οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και η γεωμετρία αποδεικνύονται ιδανικές για τον φιλικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το μαλακό ανεστραμμένο πιρούνι έχει πολύ καλή απόδοση και μόνο το αμορτισέρ «τα χάνει» σε σαμαράκια ενεργοποιώντας το traction control στιγμιαία.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 static 4

Η μοτοσυκλέτα της Moto Guzzi διακρίνεται για την ομοιογένειά της. Αποδεικνύεται ευέλικτη και σταθερή με ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Στρίβεις και αλλάζεις κατεύθυνση νοιώθοντας εμπιστοσύνη και σε αυτό συμβάλλουν τα ελαστικά της Michelin.

Τα φρένα της Brembo «κουμπώνουν» και αυτά ιδανικά με το σύνολο. Επιβραδύνουν τη μοτοσυκλέτα έχοντας προοδευτικό δάγκωμα. Το ABS με τη σειρά του αποτελεί ένα ακόμη κομμάτι του όμορφου πάζλ, που ταιριάζει απόλυτα με το σύνολο.

Τελικά

Η αισθητική παίζει τεράστιο ρόλο στη δημιουργία του V85 TT. Τα πάντα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις τέλειες αναλογίες. Αν είχα τη βασική έκδοση, θα της είχα προσθέσει τον εξοπλισμό της Travel. Οπότε τα 1.350 ευρώ περισσότερα που κοστίζει (11.800€ – 13.150€) δικαιολογούνται απόλυτα και χωρίς να το ψάξω είμαι βέβαιος πως κάνετε και οικονομία στην τσέπη σας.

Η Moto Guzzi εγκατέλειψε συνειδητά την κατηγορία των adventure/on-off μοτοσυκλετών το 2016, βάζοντας τέλος στην παραγωγή του Stelvio. Επανερχόμενη με το V85 TT, δεν επιχειρεί να «κυνηγήσει» άλλους κατασκευαστές. Ο στόχος της δεν είναι να μιμηθεί κάτι άλλο εκεί έξω. Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι καθαρά δική της. Το V85 TT είναι μοναδικό, διαθέτει χαρακτήρα και ιδιαίτερο σχεδιασμό, που θα προσελκύσει συνειδητοποιημένους αναβάτες.

Moto Guzzi V85 TT Travel 2020 static 2

Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander Progress –Μπουφάν: Dane Ikast 00 Gore Tex – Γάντια: Five GT3 Water Repelle - Μπότες: Forma ADV Tourer

Moto Guzzi V85TT Travel Moto Guzzi
ΤΙΜΗ (€): 13.150
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 853
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 77
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 80/7.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 8,1/5.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 241 (με υγρά και πλαϊνές βαλίτσες)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 830
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1529
ΙΧΝΟΣ(mm) 127
ΚΑΣΤΕΡ(o) 28
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: MICHELIN Anakee ADV 110/80-19
ΠΙΣΩ: MICHELIN Anakee ADV 150/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΡΕΜΒΟ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 21 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.