Δοκιμές

Δοκιμή KTM 250 Adventure 2021: Η αρχή της περιπέτειας

Adventure Spirit


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  29.01.2021

 

 

H απόκτηση μιας KTM Adventure αποτελούσε άπιαστο όνειρο για την πλειονότητα, τώρα όμως η αυστριακή φίρμα απευθύνεται σε μεγαλύτερη μερίδα αγοραστικού κοινού

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Από 250 έως και 1.290 κ.εκ.

Τα τελευταία χρόνια η KTM εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα των Adventure μοτοσυκλετών της. Έτσι εκεί που μέχρι πριν από μια τετραετία είχες να επιλέξεις μόνο μεταξύ μοντέλων από 1.000 κ.εκ. και άνω, τώρα έχεις στη διάθεσή σου από 250 έως και 1.290 κ.εκ., με ένα «χάσμα» μεταξύ 400 και 890 κ.εκ., το οποίο αναμένεται να καλυφθεί τα επόμενα χρόνια. Προς το παρόν, η γκάμα επεκτείνεται «προς τα κάτω» με το νέο 250 Adventure.
Μια adventure μοτοσυκλέτα λίγων κυβικών, προσιτή, ευέλικτη και διασκεδαστική δεν είναι κάτι νέο στην αγορά. Υπάρχουν αρκετά μοντέλα που υιοθετούν το στυλ adventure, αλλά δεν είναι «γνήσια». Όταν όμως η KTM αποφασίζει να μπει σε αυτήν την κατηγορία, τότε πρέπει να περιμένεις κάτι περισσότερο. Πόσο καλό είναι λοιπόν το μικρότερο αυστριακό adventure;

ktm 250 adventure action 2

«Υπερασπιζόμενος» το KTM 250 Adventure χρειάστηκε να δώσω πολλές «μάχες». Πρώτα με εκείνους που τους ενοχλεί το γεγονός πως κατασκευάζεται στην Ινδία, από την Bajaj. Οι ίδιοι, αν κατασκευαζόταν στην Αυστρία και κόστιζε 1.000 ευρώ περισσότερα, θα ωρύονταν και πάλι. H KTM διατήρησε τον έλεγχο του σχεδιασμού, της εξέλιξης και των διαδικασιών παραγωγής, εκμεταλλευόμενη παράλληλα το χαμηλότερο κόστος κατασκευής στην Ινδία. Στη συνέχεια με εκείνους που θεωρούν το μοντέλο υπερβολικό ως προς το design. Αλήθεια; Δείτε τον ανταγωνισμό και σίγουρα θα αναθεωρήσετε. Τέλος, με εκείνους που πιστεύουν πως δεν αξίζει να ονομάζεται Adventure, διότι μια μοτοσυκλέτα της «οικογένειας» θα πρέπει να διαθέτει πολλά κυβικά. Για το τελευταίο θα επιχειρηματολογήσω στη συνέχεια.

Βασισμένο στο 390

Από τη στιγμή που βασίζεται στο 390 Adventure, είναι ένα από τα καλύτερα. Η KTM τοποθέτησε ανάμεσα στις χαλύβδινες δοκούς του χωροδικτυώματος του 390 τον κινητήρα που είχαμε οδηγήσει στο 250 Duke. Για να μειώσει το κόστος δεν το προίκισε με ride by wire, αλλά κράτησε τα ίδια φρένα της Bybre (θυγατρική της Brembo), το ίδιο ψαλίδι, τις αναρτήσεις της WP, με το πιρούνι να μη διαθέτει ρυθμίσεις. Αντί για TFT μετέτρεψε την οθόνη σε LCD, ενώ τη θέση των Continental στους χυτούς αλουμινένιους τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω πήραν τα ελαστικά της MRF. Ο χαρακτηριστικός προβολέας LED αντικαταστάθηκε από τον «παλιό», αλλά επίσης «εξωγήινης» σχεδίασης, αλογόνου. Επιπλέον, οι μανέτες δεν είναι ρυθμιζόμενες, αλλά τα αυτοκόλλητα και τα πλαστικά έχουν επίστρωση βερνικιού χαρίζοντας πιο premium εμφάνιση. Από τα τέλη του 2020 έχουμε στην ελληνική αγορά το πιο μικρό σε κυβισμό KΤΜ Adventure που κοστίζει 5.390 ευρώ.

ktm 250 adventure details 1

250cc

Ξεκινάμε από τον 248,77κ.εκ. υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα με δυο επικεφαλής εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες, αντικραδασμικό άξονα και πιστόνι που φέρει επίστρωση DLC (Diamond Like Carbon) για μεγαλύτερη αντοχή. H ισχύς του είναι 32 ίπποι και η ροπή του 2,4 kgm. Το σύστημα εισαγωγής αέρα, με τη μικρή διαδρομή, βοηθάει στην καλύτερη καύση, στις μειωμένες εκπομπές καυσαερίων και στη γρηγορότερη αύξηση θερμοκρασίας του κινητήρα. Συνδυάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, προς αποφυγήν ανεπιθύμητων μπλοκαρισμάτων του πίσω τροχού.

ktm 250 adventure details 7

Με την πρώτη ματιά

Μοιράζεται την ίδια εμφάνιση με το 390 και είναι πασιφανές πως «συγγενεύει» με το 890 Adventure. Αν εξαιρέσουμε τον προβολέα, τα πλαϊνά πλαστικά, η ζελατίνα, η βάση του GPS, η σέλα και η εξάτμιση είναι ίδια με του 390. Ούτε η εργονομία διαφέρει, με τη θέση οδήγησης να θυμίζει μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας και η σέλα να διαθέτει αρκετό χώρο για δύο άτομα. Η απόστασή της από τα μαρσπιέ είναι ιδανική ακόμη και για μεγαλόσωμους αναβάτες , ενώ και το τιμόνι βρίσκεται στο σωστό ύψος.

ktm 250 adventure static 7

Πώς είναι το KTM 250 Adventure ως καθημερινή μοτοσυκλέτα;

Ελαφριά και ευέλικτη, είναι εξαιρετική μέσα στην πόλη. Με «επιθετική», αλλά άνετη θέση οδήγησης, με έκανε να νοιώσω οικεία άμεσα. Και να φανταστείτε πως δεν έχω περάσει πολλές ώρες πάνω στο 390 Adventure, ώστε να είμαι συνηθισμένος. Όλα γίνονται εύκολα και απλά. Διακόπτες στη θέση τους, τιμόνι με σωστές γωνίες, οθόνη LCD με πολλές και ευανάγνωστες πληροφορίες που ρυθμίζει αυτόματα το φωτισμό της ανάλογα με το φως περιβάλλοντος. Εκτίμησα δεόντως τις στάνταρ χούφτες, όταν ταξίδεψα για 150 χλμ., από -2 έως +8 βαθμούς Κελσίου.

Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλες τις μονοκύλινδρες Adventure από 200 έως 300+ κ.εκ., το 250 της KTM είναι από τις πιο ποιοτικές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας. Πέραν της συνολικής εικόνας, η ποιότητα λειτουργίας και κύλισης κρίνεται εξαιρετική. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας, που χρησιμοποιείται στα 250 Duke και Husqvarna Svartpilen 250, δουλεύει πολύ στρωτά, απαλλαγμένος από κραδασμούς. Μετά τις 5.000 σ.α.λ. γίνεται ακόμη πιο ζωηρός και σε ωθεί να τον δουλεύεις στα όριά του και να κινείσαι αστραπιαία εντός πόλης.

ktm 250 adventure static 2

Κάτι μου έλεγε πως θα είναι το ίδιο απολαυστικό με το 390 Adventure σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές. Μία ακόμη απόδειξη πως είναι ανώτερο από τον ανταγωνισμό του, είναι και η ανταπόκρισή του σε επιθετική οδήγηση, κάτι που δεν το περιμένεις από ένα σεμνό και ταπεινό 250… εκτός και αν είναι KTM. To «στήσιμο» της μοτοσυκλέτας θυμίζει ελάχιστα μια αντίστοιχου κυβισμού. Η γεωμετρία είναι ίδια με του 390 Adventure. Πλαίσιο και αφαιρούμενο υποπλαίσιο είναι ίδια. Μαζί με το σετ των αναρτήσεων της WP, που υπολείπεται αυτού του 390 των ρυθμίσεων του ανεστραμμένου WP Apex 43 χλστ., το 250 Adventure είναι το μοντέλο με την πιο καλή οδική συμπεριφορά.

Τα φρένα, που προέρχονται αυτούσια από τον «μεγάλο αδελφό», φτάνουν και περισσεύουν στο μικρότερο Adventure των Αυστριακών. Διαθέτουν ομαλό αρχικό δάγκωμα και μπορείτε να ακινητοποιήσετε τη μοτοσυκλέτα πιέζοντας με δύο δάχτυλα τη μανέτα. Το δικάναλο ABS έρχεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη, να βοηθήσει στη διόρθωση λαθών και στα φρένα πανικού. Στη λειτουργία off road, απενεργοποιείται το σύστημα στον πίσω τροχό και η επεμβατικότητα στον μπροστινό μειώνεται. Η επιτάχυνση είναι τόσο ομαλή που δεν μας έλειψε το traction control.

ktm 250 adventure action 5

Πόσο Adventure είναι το 250;

Είναι και μάλιστα πολύ. Εκτός και αν πιστεύετε πως περιπέτεια σημαίνει μόνο να βγαίνεις στον αυτοκινητόδρομο και να διασχίζεις τη χώρα με 200 χλμ/ώρα. Εγώ το αντιλαμβάνομαι διαφορετικά. Θα ήθελα όπως κινούμαι, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, μέσα στην πόλη, το ίδιο να κάνω μια Κυριακή με καλό καιρό που θα ήθελα να εξερευνήσω την ελληνική ύπαιθρο από επαρχιακούς δρόμους και να «πατήσω» λίγο χώμα. Να φορτώσω, με τα απολύτως απαραίτητα και να ξεφύγω από την καθημερινότητα. Με 120 χλμ/ώρα ταξίδεψα ξεκούραστα, χάρη και στην πολύ καλή θέση οδήγησης και την σκληρή αλλά άνετη σέλα. Προστασία από τον αέρα δεν χρειάστηκε με αυτά τα χιλιόμετρα. Ένα σετ καλού εξοπλισμού φτάνει και περισσεύει. Όταν «πίεσα», είδα πολλά περισσότερα στην οθόνη LCD. Ακόμη και 162 στην κατηφόρα στο Σπαθοβούνι, πηγαίνοντας προς Ναύπλιο, Τρίπολη, Σπάρτη και Καλαμάτα.

Είμαι σίγουρος πως οι πιο τολμηροί, κοινό το οποίο απευθύνεται η KTM με τις μοτοσυκλέτες της, θα φτάσουν στην ερημική παραλία με το 250 Adventure φορτωμένο με τα «συμπράγκαλα» για camping. Στα power parts θα βρείτε μεταξύ άλλων πλαϊνές βαλίτσες, «σκληρές» και «μαλακές», όπου, αν τις σετάρετε μαζί με top case, θα βολέψετε τα απαραίτητα αρκετών ημερών.

ktm 250 adventure action 4

Οδηγώντας όρθιοι στο χώμα, σκύβετε για να πιάσετε το φαρδύ τιμόνι, η ορατότητα είναι τέλεια αφού η ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα είναι κοντή (υπάρχουν και μεγαλύτερες στον κατάλογο των power parts), τα μαρσπιέ σωστά τοποθετημένα, αλλά η σχεδίαση των πλαστικών δεν επιτρέπει σωστή στήριξη των ποδιών.

Μπορεί να πρόκειται για το πιο προσιτό Adventure της KTM, αλλά οι Αυστριακοί δεν κάνουν εκπτώσεις. Οι αναρτήσεις είναι της WP, ρυθμισμένες στο comfort από το εργοστάσιο. Οπότε σε άσφαλτο αλλά και σε βατό off road κομμάτι θα ανταποκριθούν άψογα, «καταπίνοντας» τα πάντα εύκολα, χωρίς να κουράζουν τον αναβάτη και επηρεάζουν τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Έχοντας πείρα από μοντέλα αντίστοιχου κυβισμού, έχουν την ποιοτικότερη λειτουργία.

Το μικρό του βάρος, περίπου 175 κιλά με όλα τα υγρά, το κάνει εύκολο και μανιτζέβελο σε όλα τα τερέν. Το 855 χλστ. που χωρίζουν τη σέλα από το έδαφος δεν είναι λίγα, αλλά ούτε και τόσα ώστε να δυσκολευτεί αναβάτης 1,75μ. να πατήσει σταθερά στο έδαφος. Οπότε, αν «γείρει», ακόμη και αν σας πέσει, η κατάσταση διορθώνεται εύκολα.

ktm 250 adventure static 1

Adventure για όλους

H ΚΤΜ κατάφερε να συνδυάσει ένα προσιτό adventure με μια ποιοτική μοτοσυκλέτα, που ζητάει μόλις 3,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. που θα διανύσει. Απευθύνεται εξίσου σε νέους αναβάτες, κάτοχους άδειας οδήγησης Α2, αλλά και σε πιο έμπειρους που αναζητούν μια εύχρηστη μοτοσυκλέτα. Όλους ανεξαιρέτως θα τους οδηγήσει στην περιπέτεια της ζωής τους.

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν: Nordcode Metropolis II Softshel - Γάντια: Nordcode Voras – Μπoτάκια Forma Swift Dry

KTM 250 Adventure 2021 KTM SOUTH EAST EUROPE
ΤΙΜΗ (€): 5.390
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 248,8
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 61,1
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 32
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 2,4
ΒΑΡΟΣ (kg) 156 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 855
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.154
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 900
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.430
ΙΧΝΟΣ(mm) 98
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: MRF MOGRIP METEOR 100/90-19
ΠΙΣΩ: MRF MOGRIP METEOR 130/80-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP ΔΙΑΔΡΟΜΗ 177mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 1 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒYBRE ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BYBRE ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 14,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3,5 ΛΙΤΡΑ      

 

 


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.