Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 18.12.2020
Υπερβολικό σε όλα το Rocket 3 GT, συναρπάζει με την αισθητική του, εκπλήσσει με τους «αριθμούς» του και κερδίζει τους πάντες χάρη στην ευκολία με την οποία οδηγείται
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Υπάρχουν οι λεγόμενες «τίμιες» μοτοσυκλέτες και τα τελευταία χρόνια αυτές που τις αποκαλούμε «έξυπνες». Εκείνες που κάνουν τη «δουλειά τους» καλά, προσφέρουν όσα υπόσχονται κι είναι value for money, αλλά δεν διαφέρουν από μια οικιακή συσκευή. Υπάρχουν επίσης αυτές που ξεχωρίζουν σε μια κατηγορία, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και άψογη οδική συμπεριφορά. Και υπάρχουν και οι «άλλες»…
Μεταξύ αυτών, των «άλλων» το Triumph Rocket 3 GT, κατέχει περίοπτη θέση. Μια υπερβολική σε όλα της μοτοσυκλέτα και για αυτό αξιολάτρευτη. Παρά την «τρομερή» εικόνα της, είναι απίστευτα «εύκολη» στη χρήση, ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι λιγότερο ευχάριστο από μια γρήγορη βόλτα δίπλα στη θάλασσα.
Πότε ξεκίνησε αυτή η «τρέλα»;
Στη συνείδηση του κόσμου μια μεγάλη μοτοσυκλέτα είναι συνήθως adventure άνω των 1.200 κ.εκ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία που διαθέτει τα διπλάσια κυβικά, τα οποία συναντώνται μόνο σε αυτοκίνητα.
Η ιδέα της τοποθέτησης μεγάλων κινητήρων σε «μικρά» πράγματα χρονολογείται από την ύπαρξη της ανθρωπότητας. Η ιδέα του Rocket χρονολογείται από το 1998. Ωστόσο, ήταν το 2004 όταν παρουσιάστηκε μια έκδοση παραγωγής. Ένα cruiser 2.294cc που «άρπαξε» το στέμμα της μεγαλύτερης σε κυβισμό μοτοσυκλέτας παραγωγής. Οι πιο «ανοιχτόμυαλοι» το καλωσόρισαν με περιέργεια και ενδιαφέρον εκτιμώντας την «υπερβολή» του.
Το μόνο που μου θύμισε το πρώτο Rocket είναι ο κινητήρας του και τα οι δύο εξόφθαλμοι στρογγυλοί προβολείς, γιατί το cruiser της Triumph στη νέα του έκδοση έγινε power σαν το Ducati Diavel. Πιο «αθλητικό», πιο μυώδες, με τον όγκο μαζεμένο μπροστά και «ελαφρωμένο» πίσω.
Superior Class
Την κοιτάς και χάνεσαι στην πολυτέλεια ποικίλων λεπτομερειών, στην ποιότητα των υλικών και στα τέλεια φινιρίσματα. Στη συνέχεια εντυπωσιάζεσαι από την πρωτοτυπία και τη μοναδικότητα του τρικύλινδρου σε σειρά κινητήρα, τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας, με το μικρό ταμπελάκι του να αναγράφει τον κυβισμό «2.500 κυβικά εκατοστά». Άμεσα αντιλαμβάνεσαι την ανυπέρβλητη ποιότητα και τις φανταστικές λεπτομέρειες. Μεταξύ αυτών τα «καλά κρυμμένα» πτυσσόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Ακόμη και από αυτά συνειδητοποιείς με πόση προσοχή έχουν σχεδιαστεί τα πάντα επάνω στο Rocket 3.
Ο τρικύλινδρος εξελίχθηκε αποκλειστικά για το GT και για το «αδελφό» R. Από τα 2.458 κ.εκ. παράγονται 165 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., 21 περισσότεροι από αυτούς του πρώτου Rocket που είχε χωρητικότητα 2.294 κ.εκ. Με 22,5 kgm από τις 4.000 σ.α.λ. η ροπή φτάνει και περισσεύει σε όλο το φάσμα των στροφών. Κάθε περιγραφή ωχριά μπροστά στο πόσο «χορταστικά» αποδίδονται όλα τα παραπάνω σε κάθε «γραμμή» του στροφόμετρου. Υπερβολικά είναι και τα κιλά που δείχνει η ζυγαριά, η οποία «τερματίζει» στα 294. Σας φαίνονται πολλά; Και όμως δεν είναι. Η προκάτοχος είναι 40 κιλά βαρύτερη. Μόνο από το μοτέρ εξοικονομήθηκαν 18 από αυτά. Τερατώδη σε διαστάσεις και τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Avon με το ωραίο τύπωμα Cobra να παίζει το ρόλο του στην ατμόσφαιρα που αποπνέει το Rocket. Μπροστά 150/80-17 και πίσω 240/50-16.
To GT διαθέτει τον πιο τουριστικό χαρακτήρα μεταξύ των δύο εκδόσεων. Τιμόνι μεγαλύτερο, σέλα χαμηλότερα τοποθετημένη κατά 23 χλστ. σε σχέση με του R, θερμαινόμενα γκριπ, πλάτη συνεπιβάτη, διάφανη αεροδυναμική ζελατίνα. Οι εικοσάκτινες ζάντες στο R «χάνονται», ενώ στο GT, επειδή είναι γυαλισμένες, αναδεικνύονται. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα πιο μπροστά στο πλαίσιο και ρυθμίζονται κατά μήκος σε τρεις θέσεις, κάτι που αποδεικνύει πως υπάρχουν κορυφαίοι Βρετανοί μηχανικοί που σκέφτονται τη σωστή εργονομία.
Πιάνεις τον ταύρο από τα κέρατα και η δύναμή του διαπερνά το κορμί. Το Rocket 3 GT εμπνέει εμπιστοσύνη μόλις τεθεί σε λειτουργία. Η πληρέστατη και ευανάγνωστη οθόνη TFT παρέχει όλα όσα πρέπει να σε ενδιαφέρουν, ακόμη και την κατανάλωση, καθώς το οδηγείς. Επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης, rain / road / sport ή το πλήρως παραμετροποιήσιμο Rider και απολαμβάνεις μια απολύτως ισορροπημένη μοτοσυκλέτα. Το καταλαβαίνεις παντού, ακόμη και όταν αρχίσεις τα σλάλομ μέσα στην κίνηση της πόλης. Η μεγαλοπρέπειά της καταδέχεται να σταματάει στα φανάρια και να αφήνει τους πάντες να τη θαυμάσουν, πριν χαθεί από τα ματιά τους με βροντερό βρυχηθμό.
Καμία επέμβαση στους ρυθμιστές συμπίεσης και επαναφοράς του θηριώδους πιρουνιού των 47 χλστ. της Showa δεν χρειάζεται για να εκτιμήσουμε τον τρόπο λειτουργίας τόσο αυτού, όσο και του πλήρως ρυθμιζόμενου και καλά κρυμμένου αμορτισέρ. Η ενδοτικότητά τους διασφαλίζεται και από την ακαμψία του αλουμινένιου πλαισίου που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως μέρος του. Το Rocket 3 GT είναι σταθερό ακόμη και στην τελική του που αυτοπεριορίζεται στα 220 χλμ/ώρα.
Ισχυρό και απολύτως γραμμικό το φρενάρισμα που προέρχεται από εξοπλισμό superbike μοτοσυκλέτας. Δύο δίσκοι 320 χλστ. με μονομπλόκ, τετράεμβολες, δαγκάνες Brembo Μ 4.30 Stylema, που διαθέτουν τα Ducati Panigale V4 και το Aprilia RSV4 1100 Factory. Το cornering ABS δεν απουσιάζει, όπως και σε όλα τα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών. Το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων σας υποχρεώνει να επισκέπτεστε τακτικά το βενζινάδικο μιας και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ..
Όσο εύκολο είναι να το οδηγείς, άλλο τόσο άνετο αποδείχθηκε εκτός πόλης και στο ταξίδι. Μόλις «απελευθερωθεί» από τα δεσμά της πόλης, με τον τρικύλινδρο κινητήρα φυσιολογικά να ανεβάζει θερμοκρασία, απλώνει την ισχύ τους στον αυτοκινητόδρομο και ταξιδεύει με όσα αντέχει ο αυχένας σου. Η ζελατίνα προστατεύει ως ένα σημείο. O κινητήρας «τραβάει» από «χαμηλά» από «ψηλά» και… από όπου θέλεις. Νοιώθεις πως το Avon Cobra θα ξηλώσει την άσφαλτο και τα χέρια θα μακρύνουν σε κάθε επιτάχυνση. Αντέχει όμως… το λάστιχο. Ακόμη και όταν απενεργοποιήσεις το traction control γλιστράει γλυκά και «γράφει» στην άσφαλτο.
Το Rocket 3 GT στρίβει πρόθυμα σε ανοιχτές – γρήγορες καμπές, κρατώντας πανεύκολα τη γραμμή του. Σταθερό, ακλόνητο, «σε παίρνει» να κάνεις μικροδιορθώσεις. Σε πιο «κλειστές» στροφές οι αντιδράσεις του είναι αργές λόγω γεωμετρίας και διαστάσεων ελαστικών. Όταν συνηθίσεις τη νωχελικότητα, τότε μπορείς να οδηγήσεις πιο σπορ.
Το traction control δουλεύει άψογα, χρειάζονται δύο, ελάχιστα απότομα ανοίγματα του γκαζιού για να το καταλάβεις. Το Cornering ABS συμβάλλει στο προοδευτικό φρενάρισμα του σετ της Brembo, όπως πρέπει.
Εν ολίγοις, το Rocket 3 κατάφερε να μας καταπλήξει. Εάν η πρώτη έκδοση μας είχε ενθουσιάσει με τον δυναμισμό της, η νέα κάνει ένα πραγματικό άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά την εμπειρία οδήγησης που μπορείς να αποκομίσεις, πείθοντας ακόμη και τον πιο «καχύποπτο». Διότι μπορεί να φαίνεται ένα μεγάλο cruiser, αλλά «κάτω» από την εμφάνιση κρύβεται μια ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα με κτηνώδης ροπή.
Για ποιον είναι;
Ας ξεκινήσουμε λέγοντας ότι όσοι «τρελάθηκαν» με το προηγούμενο μοντέλο θα λατρέψουν το νέο. Γιατί είναι η εξέλιξή του, η οποία ενίσχυσε τα πλεονεκτήματα και ελαχιστοποίησε τα ελαττώματά του. Ο κινητήρας, η προσωπικότητά του, αλλά και ο ήχος από τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης σε κάνουν να το γουστάρεις από την πρώτη στιγμή και αν έχεις οδηγήσει το «παλιό» να εκτιμήσεις τις δυνατότητές του και να εκπλαγείς από το πόσο έχει βελτιωθεί.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν Nordcode Café Race – Γάντια Nordcode GT Carbon –Μποτάκια Forma Swift Dry
Triumph Rocket 3 GR | www.triumphmotorcycles.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 24.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 2.458 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 110,2 x 85,9 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 3 ΣΕ 1 ΣΕ 3 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 1695/6.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 22,5/4.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 294 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 750 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 886 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.677 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 134,9 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27,9 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | ΑVON COBRA CHROME 150/80-17 |
ΠΙΣΩ: | AVON COBRA CHROME 240/50-16 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 47mm SHOWA ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ 107mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, MONOBLOC ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO M4.30 STYLEMA CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300mm, MONOBLOC ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO M4.32 STYLEMA CORNERING ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 18 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 8,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.