Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 07.12.2020
Υπάρχουν δίκυκλα για τα οποία δεν χρειάζεται να γράψεις εισαγωγή. Ένα αρκτικόλεξο, SH, «λέει» πολλά περισσότερα από έναν διθυραμβικό πρόλογο
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος Συνεργάστηκε: Στέλιος Πατρίκιος
Το πιο καλοπουλημένο scooter, με περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η αστείρευτη επιθυμία βελτίωσης παραμένει έπειτα από 36 χρόνια «τιμημένης καριέρας». Το μοντέλο του 2020 δεν θα μπορούσε να ήταν πιο ολοκληρωμένο.
Οδηγείς την προηγούμενη έκδοση και σκέφτεσαι πως δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο. Αντ’ αυτού εμφανίζεται και πάλι, με νέα εμφάνιση, πιο αποδοτικό κινητήρα και με πολλά καλούδια που το καθιστούν ακόμη πιο χρήσιμο στον αγαπημένο του βιότοπο, την πόλη.
Η Honda μάς «κακομαθαίνει» από το 1984, με τα πρώτα scooter της οικογένειας SH- το μοντέλο έγινε τετράχρονο το 2001 και εξοπλίστηκε με κινητήρα eSP από το 2013. Κάθε χρόνο επιβεβαιώνει την ηγετική θέση στην κατηγορία του, χάρη στη φημισμένη αξιοπιστία, την ευκολία στον χειρισμό και στην οδήγηση.
Οι καιροί γίνονται όμως ολοένα πιο απαιτητικοί και ο ανταγωνισμός «χτυπάει» σκληρά. Οι προτάσεις πολυάριθμες, με χαμηλότερες τιμές, αλλά το SH αντέχει. Για το 2020 ανανεώνεται «μέσα - έξω». Το ιαπωνικό scooter, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της ιταλικής πόλης Atessa, περνάει σε άλλο level.
Στην τελευταία έκδοση, μια εκλεπτυσμένη στυλιστική γλώσσα αφήνει τις γραμμές να ρέουν πάνω στο scooter. Πιο «απαλές», λιγότερο γωνιακές, ικανές να μεταδώσουν αίσθηση στιβαρότητας, με ένα νέο και χαρακτηριστικό «βλέμμα» μπροστά, με το σύνολο των φωτιστικών σωμάτων και των πολλών χρωμίων να τονίζουν την κομψότητα και να σχηματίζουν το γράμμα «H» στην μπροστινή εκθαμβωτική «ασπίδα» του scooter. Το λεπτό φως θέσης είναι ενσωματωμένο στα πλαστικά του τιμονιού και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα, με τα ενσωματωμένα φλας, διακοσμείται επίσης με χρώμιο.
Έχουμε νέα όργανα που αποτελούνται από δύο οθόνες LCD και μας κρατούν ενήμερους για τα πάντα. Τακτοποιημένες και πλήρεις πληροφορίες, ακόμη και όταν το χρώμιο που τις περιβάλλει (σχηματίζοντας το γράμμα H) μπορεί να προκαλέσει αντανακλάσεις όταν ο ήλιος είναι «ψηλά».
Στο τιμόνι υπάρχει ό,τι χρειάζεστε – πάντα με αυτήν την ενοχλητική ιδιαιτερότητα της τοποθέτησης του διακόπτη της κόρνας. Στα αριστερά δύο κουμπιά για την εναλλαγή των πληροφοριών της οθόνης και ένα ακόμη για την απενεργοποίηση του traction control της Honda (Honda Selectable Torque Control). Στα δεξιά αυτό του on off του συστήματος Idling stop (διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι) που είναι εξοπλισμένο το SH. Από την ίδια μεριά και το κουμπί της μίζας ACG, που λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών. Το Smart Key, με τα δύο κουμπιά, ένα εκ των οποίων ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για να εντοπίζεται πιο εύκολα τις βραδινές ώρες το SH. «Εξαιτίας» του και περιστρέφοντας τον κεντρικό διακόπτη, μπορείς να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα, να ξεκλειδώσεις την τάπα του ρεζερβουάρ, τη σέλα, το τιμόνι και το Smart Top Box, με το κλειδί στην τσέπη.
Το «άγγιγμα»
Με τη «δικαιολογία» της μετάβασης στις προδιαγραφές Euro5, στη Honda παρενέβησαν στον κινητήρα, φέρνοντάς τον, στο μέτρο του δυνατού, στο επόμενο στάδιο ωριμότητας. Το νέο SH είναι εξοπλισμένο με μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο eSP+, με τέσσερις πλέον βαλβίδες, που «κερδίζει» σε ιπποδύναμη και ροπή τον προκάτοχό του. Ισχύς 16,9 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ., αντί για 14,9 στις 8.250 σ.α.λ., ροπή 1,5 kgm στις 6.500 σ.α.λ., αντί για 1,4 kgm στις 7.000 σ.α.λ. Η μέση αυτονομία που μετρήσαμε ήταν 3 λίτρα για 100 χλμ.
Όταν ο σχεδιασμός ανταποκρίνεται στη χρηστικότητα
Νέο σωληνοειδές χαλύβδινο πλαίσιο με χαμηλότερη ραχιαία δοκό, με μεταξόνιο κατά 10 χλστ. μακρύτερο (1.350 χλστ. αντί για 1.340 χλστ.), με νέα γεωμετρία πίσω ανάρτησης, πάντα θέμα συζήτησης για τα scooter, η οποία στην πράξη θα δούμε πως είναι πιο άνετη με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε πέντε θέσεις. Το τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 33 χλστ. και διαδρομή 89 χλστ. παρέμεινε στη θέση του, από το προηγούμενο SH. Καμία αλλαγή και στον τομέα των φρένων, με δύο δίσκους 240 χλστ., έναν σε κάθε τροχό, με διέμβολη δαγκάνα μπροστά και μονοέμβολη πίσω και προφανώς ABS. Οι τροχοί έχουν διάσταση 16 ίντσες και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα εξαιρετικά Michelin City Grip, διαστάσεων 100/80 μπροστά και 120/80 πίσω.
Ο ανανεωμένος σχεδιασμός του scooter και το νέο πλαίσιο έχουν καταστήσει δυνατή την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ 7 λίτρων κάτω από την επίπεδη ποδιά, βελτιστοποιώντας αναμφίβολα τη συγκέντρωση των μαζών, αλλά πάνω από όλα δίνουν στο SH 10 επιπλέον λίτρα χρήσιμης χωρητικότητας – πλέον είναι 28 - κάτω από τη σέλα. Διαιρούμενη σε δύο «διαμερίσματα», στο ένα χωράει άνετα full face κράνος και στο άλλο αδιάβροχα ή ένα μικρό τσαντάκι. Είναι επίσης εξοπλισμένη με υποδοχή USB.
Στην καθημερινότητα
Από τα πρώτα μέτρα με το SH, ανακαλύπτεις όλες τις φημισμένες ανέσεις και την αίσθηση ότι το οδηγούσες πάντα, όπως συμβαίνει συχνά με τα δίκυκλα της Honda. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην επανασχεδιασμένη σέλα, που αποδεικνύεται ακόμη πιο φιλόξενη ακόμα κι αν πρέπει να οδηγήσετε περισσότερα χιλιόμετρα από το συνηθισμένα. Κραδασμοί δεν υπάρχουν, ούτε καν στο «λαμπερό» τιμόνι, κάτι που είχαμε συναντήσει σε προηγούμενες γενιές SH.
Η θέση οδήγησης γενικά είναι άνετη και εργονομικά μελετημένη. Η επίπεδη πλατφόρμα και η αρκετά ευρύχωρη σέλα, αν και όχι πολύ χαμηλή με 799 χλστ. απόσταση από το έδαφος, είναι στενή και σωστά σχεδιασμένη ώστε να σας επιτρέπει να ακουμπάτε τα πόδια σας σταθερά στο έδαφος.
Το αίσθημα ασφάλειας και ελέγχου είναι παρόν σε όλες τις συνθήκες. Γρήγορο και ελαφρύ, αλλά επίσης σταθερό και «κολλημένο» στην άσφαλτο. Οι μεγάλοι τροχοί αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα σε ανώμαλες επιφάνειες και σε πλακόστρωτα, όπου πάνω απ 'όλα οι αναρτήσεις βοηθούν στην αύξηση της εμπιστοσύνης, με καλή ικανότητα απορρόφησης και χωρίς απότομη συμπεριφορά.
Η άφιξη των Euro5, από την άλλη, δεν έχει αφαιρέσει τίποτα από την απόδοση του κινητήρα, η οποία παραμένει αθόρυβη, γραμμική, «γεμάτη», αλλά και βελτιωμένη σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Από το μεσαίο εύρος και πάνω δεν αισθάνεσαι να «κρεμάει», αλλά να «τραβάει» μέχρι την τελική του. Γενικότερα η λειτουργία του είναι ασύγκριτα καλύτερη, σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού μοτέρ. Σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, σε κάνει να σκεφθείς πως αξίζει τα 3.950€ της βασικής έκδοσης και τα 4.250€ της εξοπλισμένης με το Smart Top Box.
Το έντονο κυκλοφοριακό παραμένει το περιβάλλον όπου το SH αποδεικνύεται ιδανικό. Μεταξύ των αυτοκινήτων είναι πολύ ευκίνητο και «γλιστράει» σε μικρούς χώρους αξιοποιώντας τις διαστάσεις του. Το «σφιχτό» στήσιμο σάς επιτρέπει επίσης να διασκεδάσετε στις στροφές. Οι ελιγμοί στάθμευσης είναι εύκολοι και ο χειρισμός των stand, τόσο του πλαϊνού όσο και του κεντρικού, είναι πρακτικός. Τα φρένα δουλεύουν απροβλημάτιστα σε συνεχή χρήση εντός πόλης και θα αφήσουν ικανοποιημένο ακόμη και τον αναβάτη που είναι συνηθισμένος να οδηγεί μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες με πιο high end φρένα. Το ABS και το traction control επεμβαίνουν μόνον όταν χρειαστεί.
Με λίγα λόγια, θα καταλάβετε πως όσο περνάει ο χρόνος, το SH θέτει όλο και ψηλότερα τα όρια. Όποιοι ανταγωνιστές αποβλέπουν στο θρόνο της κατηγορίας πρέπει να προσπαθήσουν πολύ, γιατί το scooter της Honda εκτός του ότι αποδεικνύεται αποτελεσματικό καταφέρνει να προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες, ικανοποιώντας τις προσδοκίες ενός τεράστιου και ετερογενούς κοινού.
Για το 2022 η Honda παρουσίαση την έκδοση Sporty που διατίθεται σε δύο νέους χρωματισμούς. Περισσότερα στο επίσημο site της Honda.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Jackal Air – Γάντια Nordcode Air Tech
Honda SH 150i Smart Top Box | HONDA-MOTORCYCLES.GR |
ΤΙΜΗ (€): | από 3.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 156,9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 60x55,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,0 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 16,9/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,5/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 134,1(πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 799 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.090 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 730 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.350 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 85,2 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 26 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 100/80-16 |
ΠΙΣΩ: | 120/80-16 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 33mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 83mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 89mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.