Δοκιμές

Δοκιμή Daytona by Zontes G155: Ιδανική για «πρώτη», εξαιρετική για «δεύτερη»

Η Daytona μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  02.12.2020

Δεν θα γράψω ότι το G155 θα είναι η αιώνια αγάπη σας. Τελικά, θα το ξεπεράσετε για να προχωρήσετε σε κάτι μεγαλύτερο, πιο ισχυρό

Συνεργάστηκε: Στέλιος Πατρίκιος

Αλλά θα μπορούσε να είναι η πρώτη σας αγάπη. Γιατί είναι ιδανική για αρχάριους αναβάτες, καθώς και για όσους θέλουν να κυκλοφορούν καθημερινά εντός πόλης και πέριξ αυτής.

Εμφάνιση «ακριβή», σχεδίαση ξεχωριστή, εξοπλισμός «πλούσιος», επιδόσεις κορυφαίες στην κατηγορία και τιμή πρόκληση. Η Daytona εκτός από οn-οff, naked, cruiser και sport touring μοτοσυκλέτες κατασκευάζει και νέο-ρετρό
Δεν είναι 300άρι, αν και θα μπορούσε λόγω διαστάσεων. Διαθέτει σχεδόν μισά κυβικά και τιμή. Καμία έκπτωση όμως στον εξοπλισμό και στο φινίρισμα. Η Zontes κάνει τα πρώτα της βήματα στην κατηγορία των νέο-ρετρό μοτοσυκλετών και μέσω της Daytona προσφέρει στους Έλληνες μοτοσυκλετιστές μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη κατασκευή.

Daytona by Zontes G155 static 3

 

Το στυλ είναι scrambler και το μοναδικό μοντέλο στο οποίο μπορείς να βρεις ομοιότητες είναι το Svartpilen της Husqvarna. Δύο μοτοσυκλέτες που δεν εγείρουν αισθήματα νοσταλγίας, όπως οι σύγχρονες με αμιγώς κλασσική σχεδίαση. Αυτές απευθύνονται σε μεγαλύτερους ηλικιακά αναβάτες, ενώ το G 155 είναι φτιαγμένο για νέους- σημειωτέον να έχουν άδεια οδήγησης A2 ή A. Για τους κατόχους A1 η Daytona εισάγει στη χώρα μας το εντυπωσιακό street fighter U125.

Δίχως αμφιβολία αυτές οι μοτοσυκλέτες δείχνουν ξεχωριστές. Στην πραγματικότητα μοιάζουν με custom κατασκευές, που κάνουν «κεφάλια να γυρνούν» και πυροδοτούν συζητήσεις για αυτές. «Προκαλούν» με την εμφάνισή τους, βασιζόμενες σε απλές τεχνολογικές λύσεις, που κάνουν τους αναβάτες καθημερινά χαρούμενους για την επιλογή τους, την οποία απέκτησαν χωρίς να σπαταλήσουν μια «μικρή περιουσία». Για τη δημιουργία του η Zontes χρησιμοποίησε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία είναι απίθανο να βρεις σε δίκυκλο αντίστοιχης αξίας. Κάποια από αυτά θα τα συναντήσεις σε μοτοσυκλέτες διπλάσιας τιμής. 

Daytona by Zontes G155 details 2

Ανεστραμμένο πιρούνι με τα «καλάμια» σε χάλκινη απόχρωση. Αλουμινένιο, ασύμμετρο ψαλίδι με εξωτερικά «νεύρα». Χυτές ζάντες και αυτές από αλουμίνιο και «κοντό» τελικό εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι. Ελαστικά διττού χαρακτήρα και τιμόνι μεταβλητής διατομής. Δισκόφρενα εμπρός και πίσω που υποβοηθούνται από δικάναλο ABS της Bosch. Προβολέας, φλας και οπίσθιο φωτιστικό σώμα, όλα LED. Ο στρογγυλός προβολέας διαθέτει «δαχτυλίδι» DRL και το λογότυπο Zontes, τα φλας προστατευτική σήτα. Οι διακόπτες φωτίζονται περιμετρικά, υπάρχει θύρα φόρτισης USB, πάνελ οργάνων αποτελούμενο από οθόνη LCD και αντικλεπτικός κεντρικός διακόπτης. Στον στάνταρ εξοπλισμό συγκαταλέγονται όλα όσα βλέπετε στις φωτογραφίες. Προστατευτικά για τις ρυθμιζόμενες μανέτες, κάγκελα με «μανιτάρια» και bar end καθρέφτες.

Daytona by Zontes G155 details 5

Ένα 20λιτρο ρεζερβουάρ, απόλυτα ταιριαστό με την υπόλοιπη κατασκευή, δεσπόζει πάνω στο G155. Αυτό που κάνει ακόμη πιο ξεχωριστή την εμφάνισή του είναι τα πλαστικά που σχηματίζουν ένα «μισό» φέρινγκ, ενσωματώνοντας την καρίνα κάτω από τον κινητήρα των 155 κ.εκ.
Το νέο μοτέρ της Zontes μας «συστήνεται» στο G155. Πρόκειται για μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο με τέσσερις βαλβίδες και μονό εκκεντροφόρο, με σχέση συμπίεσης 12,5:1. Η ισχύς του είναι 17,7 ίπποι στις 9.250 σ.α.λ. και 1,63 kgm ροπή στις 7.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη ολίσθησης. Διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, ECO και SPORT, τα οποία δεν διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα.

Daytona by Zontes G155 action 3

 

Τα 30 κυβικά της διαφοράς

Μόλις ανέβεις στο G155 παίρνεις χαμπάρι γρήγορα, με τον τρόπο που επιταχύνει, πως είσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα. Μεγάλη ή μεγαλύτερη από αυτή που νόμιζες και 100% πληθωρικότερη από κάθε 125άρι, από όποια γωνιά του πλανήτη και αν προέρχεται. Το μέγεθός της σε γεμίζει αυτοπεποίθηση, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό. Και όταν περιστρέψεις το γκάζι η αίσθηση ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα, με όλη τη σημασία της λέξης, γιγαντώνεται. «Φταίει» και η επιτάχυνση από τον μονοκύλινδρο κινητήρα που είναι ισχυρή, καμία σχέση με μοντέλο 125 κ.εκ. Ευθύνεται το κοντό γρανάζωμα, που εξασφαλίζει και καλές ρεπρίζ ακόμη και με δύο άτομα.
Ακόμη και όταν σταμάτησα στο βενζινάδικο ένοιωσα αναβάτης οn οff με πάνω από 800 κυβικά, αφού η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι ίδια με αυτών. Μπορεί να μην ξεστομίζεις χωρίς να το σκεφτείς «γέμισέ το», αφού ο «λογαριασμός» θα είναι «βαρύς», αλλά αν αναλογιστείς πως θα πας να ξαναβάλεις καύσιμο μετά από περισσότερα από 700 χλμ. δεν θα σε τρομάξει το ποσό που θα αναγράφεται στην απόδειξη. Η κατανάλωση που είδαμε, με πολύ τέρμα γκάζι, ήταν 2,7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Το μόνο που σε «προσγειώνει» στην πραγματικότητα είναι ο μειλίχιος ήχος που αποβάλει το πολύ όμορφο, κοντό, φαλτσοκομμένο, τελικό της εξάτμισης.

Daytona by Zontes G155 static 8

Σταματημένο, σε προετοιμάζει για την οδηγική εμπειρία που θα βιώσεις μαζί του. Θα «κουμπώσεις» άνετα επάνω του και θα οδηγείς με τον κορμό γερμένο ελαφρά προς τα εμπρός. Η θέση των μαρπιέ είναι απόλυτα φυσιολογική. Από εκεί και κάτω μεσολαβεί λίγη απόσταση για να πατήσεις με ολόκληρο το πέλμα στην άσφαλτο, με μπόι 1,75. Τα χέρια σχεδόν από μόνα τους πιάνουν το ευρύ τιμόνι και αυτό σε χάλκινη απόχρωση. Κόβει πολύ προς αποφυγή μποτιλιαρισμένων τετράτροχων, προσφέροντας πολύ καλό μοχλό.

Εκτός από τις πολύ καλές επιδόσεις του μοτέρ, με το οποίο μπορείς να επιταχύνεις μέχρι και τα 130 χλμ/ώρα, αντίστοιχα ποιοτική λειτουργία έχουν και οι αναρτήσεις του G155. Είναι ρυθμισμένες για να απορροφούν εύκολα τις ανωμαλίες των δρόμων και με αυτόν τον τρόπο η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας, ακόμη και όταν περνάς πάνω από σαμάρια και λακκούβες, παραμένει αδιατάρακτη. Παρ’ ότι όταν τα βλέπεις αρχίζουν να γεννώνται αμφιβολίες για το πώς θα συμπεριφέρονται υπό κλίση, τα «τακουνάτα» ελαστικά της CST ενισχύουν ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη που νοιώθεις οδηγώντας το G155. Σίγουρα ένα ζεύγος με πιο streetάδικη φιλοσοφία κατασκευής, μπορεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την αίσθηση που αποκομίζεις όταν πλαγιάζεις.

Daytona by Zontes G155 static 2

Οι επιδόσεις προσφέρουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια και το «στήσιμο» εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Τα φρένα που έχουν επιλεγεί ακινητοποιούν και επιβραδύνουν τη μοτοσυκλέτα με μεγάλη ευκολία, με το ABS της Bosch να «συμμετέχει» όταν χρειαστεί.

Daytona by Zontes G155 action 2

Surprise

Μια ακόμη Daytona που μας εκπλήσσει με όλα όσα προσφέρει σε προσιτή τιμή. Είναι ιδανική για «πρώτη» και εξαιρετική για «δεύτερη». Είναι η αρχή της μοτοσυκλετιστικής πορείας ενός νέου μοτοσυκλετιστή, είναι το καθημερινό εργαλείο για πολλούς που δεν αρέσκονται σε scooter και «παπιά»

 Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Bell Custom 500 – Μπουφάν Nordcode Café Race – Γάντια Nordcode GT Carbon

DAYTONA by ZONTES G155 daytonamotors.gr
ΤΙΜΗ (€): 2.595
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 1EEK
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 155
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 18/9.250
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,63/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 160 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 830
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.976
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 869
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.373
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST 110/70-17
ΠΙΣΩ: CST 130/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ MONO ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS MBOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.