Παρουσίαση Husqvarna Off-Road 2021: Τα διαφορετικά
Τόσο κοντά κι όμως τόσο μακριά (...από τα ΚΤΜ)
27.10.2020
Άνοιγμα: 2629
Πριν αρχίσουν τα snowmobiles να αλωνίζουν το οροπέδιο της Ζήρειας προλάβαμε να το οργώσουμε εμείς με τα χωμάτινα Husky του 2021
Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Παρέα με τα πορτοκαλιά αδερφάκια τους, βρέθηκαν και στη φετινή παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας μερικά από τα πανέμορφα Husqvarna. Ο βιαστικός θα σπεύσει να πει ότι κάτι τέτοιο ήταν περιττό, αφού πρόκειται για τις ίδιες μοτοσυκλέτες. Όποιος βιάζεται σκοντάφτει, όμως. Έτσι αμήχανα νιώθεις όταν οδηγήσεις ένα Husky ενώ πίστευες ότι είναι το ίδιο με τα KTM. Η ύπαρξη μοχλικού, το traction control, η διαφορετική εργονομία της θέσης οδήγησης, το Pro Taper τιμόνι της Answer, τα φρένα της Magura, το ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων της pankl racing και οι διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων συνθέτουν ένα διαφορετικό οδηγικό σύνολο, περισσότερο στα endurο μοντέλα. Στα ΜΧ συναντάμε το πιρούνι τεχνολογίας AER με λειτουργία αέρα αντί για ελατήριο.
Οι CNC πλάκες, οι ζάντες της DID, τα γκριπ της ODI και κυρίως τα ιδιαίτερα προσεγμένα στη λεπτομέρεια, ποιοτικότερα πλαστικά δίνουν μια αίσθηση premium έκδοσης. Πραγματικά στο χώρο των off-road τα Husqy είναι τα πιο χλιδάτα της παρέας και, επιτρέψτε μας, τα ομορφότερα!
Για φέτος κάτω από την τέντα της εταιρείας μάς περίμεναν τρία μοντέλα της πολυπληθούς γκάμας της. Το 350 από τα τετράχρονα enduro, το 250 από τα δίχρονα, και το εκπληκτικό FC 250 από τα motocross.
Τα enduro παραμένουν ίδια για την επόμενη χρονιά ενώ τα ΜΧ έχουν ελάχιστες αλλαγές. Η επιλογή των μοντέλων προς δοκιμή όμως ήταν προσεγμένη, αφού τα enduro ήταν διαφορετικά από τα περσινά για να πάρουμε μια γεύση από την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας, ενώ υπήρξε πάλι το FC 250 ώστε να αναδειχθούν οι ελάχιστες αλλαγές του.
Husqvarna TE 250
Βρεθήκαμε στη σέλα του δίχρονου 250 αμέσως μετά το 300άρι της ΚΤΜ και η σύγκριση ήταν άμεση. Η ζυγαριά έγειρε σαφώς υπέρ του 250 ως προς τον κυβισμό και υπέρ της Husqvarna ως προς την εταιρεία.
Αν και τα χωρίζουν μόλις 50cc, η μεγαλύτερη αδράνεια του κινητήρα κάνει αισθητή την παρουσία της στα σφιχτά κομμάτια και τις αλλαγές κλίσεων. Η δύναμη είναι επαρκής για να πας πολύ γρήγορα και στις δύο περιπτώσεις και χάρη στον ψεκασμό είναι το ίδιο ομαλή και γεμάτη η καμπύλη απόδοσης.
Η ύπαρξη μοχλικού στην πίσω ανάρτηση είναι επίσης καθοριστικός παράγοντας υπεροχής του Husky. Η ομαλότητα και η αίσθηση ελέγχου με την οποία περνούσε τα μεγαλούτσικα σαμάρια της διαδρομής ήταν η ουσιαστικότερη διαφορά. Επίσης και στα γρήγορα κομμάτια με αλλεπάλληλες ανωμαλίες, το μοχλικό βοηθάει την ανάρτηση να προλάβει να τις “διαβάσει” ώστε το πίσω μέρος να πατάει καλύτερα.
Husqvarna TE 250i | |
ΤΙΜΗ (€): | 10.590 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δίχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 249 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72 x 66,4 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 106,2 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 950 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XACT |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Magura με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Magura με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 8,5 Λίτρα |
Husqvarna FE 350
Η μοτοσυκλέτα που όλοι ήθελαν να οδηγήσουν ήταν το 350. Η σαφής προτίμηση όλων για τα τετράχρονα και η φήμη του ως η χρυσή τομή μεταξύ δύναμης και ευελιξίας το έκαναν περιζήτητο.
Στα χέρια μου έφτασε τελευταίο από τα enduro μοντέλα της παρουσίασης. Αποδείχθηκε ότι είχα αφήσει το καλύτερο για το τέλος. Όλα του τα χαρακτηριστικά ήταν αυτό που λέμε “τόσο- όσο”. Η δύναμη του κινητήρα τελειώνει ακριβώς εκεί που θα έλεγες “όχι άλλο”. Η ροπή του “καθαρίζει” ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω και το βάρος του μέχρι να σκεφτείς ότι είναι λίγο παραπανίσιο, έχεις ήδη στρίψει.
Για το μοχλικό και την πίσω ανάρτηση ισχύουν όσα διαβάσατε για το TE 250, ίσως και λίγο καλύτερα λόγω βοήθειας από το τετράχρονο μοτέρ. Το πιρούνι θα θέλαμε να βυθίζεται λιγότερο στο κλείσιμο του γκαζιού, ώστε να μη φορτίζεται τόσο ο εμπρός τροχός στην είσοδο γλιστερών στροφών.
Τέλος, τα φρένα της Magura έχουν περισσότερο αρχικό δάγκωμα σε σχέση με τα Brembo αλλά υπολείπονται ελαφρώς σε αίσθηση.
Husqvarna FE 350 | |
ΤΙΜΗ (€): | 11.670 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349,7 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 88 x 57,5 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 106,8 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 950 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XACT |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Magura με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Magura με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 8,5 Λίτρα |
Αλλαγές στα enduro του 2021
• Πλαίσιο από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα, σχεδιασμένο με βάση ελεγχόμενα χαρακτηριστικά ακαμψίας
• Πρωτοποριακό υποπλαίσιο από συνθετικά υλικά
• Πιρούνι WP XPLOR με προηγμένο έμβολο μεσαίας βαλβίδας για σταθερή λειτουργία απόσβεσης
• Αμορτισέρ WP XACT
• Πλάκες τιμονιού CNC
• Σύστημα συμπλέκτη Magura
• Δαγκάνες φρένων Magura δίσκοι GSK
• Δυνατότητα επιλογής χαρτογραφήσεων κινητήρα (4stroke)
• Μπαταρία Li-Ion
• Τιμόνι ProTaper
• ODI Grips
• Τροχοί DID
• Κιβώτιο από την Pankl Racing Systems
Husqvarna FC 250
Η διαδρομή που είχαν σχεδιάσει οι άνθρωποι της εταιρείας έμοιαζε με ειδική enduro και δεν είχε καθόλου δύσκολα εντουράδικα κομμάτια. Ήταν οδηγική και στο μεγαλύτερο μέρος της γρήγορη με καλό κράτημα. Οι απόλυτες συνθήκες, δηλαδή, για να λάμψει η οδηγική υπεροχή ενός motocross.
Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που είχα βρεθεί σε αντίστοιχη παρουσίαση της εταιρείας και όπως τότε, το ΜΧ 250 είναι η μοτοσυκλέτα της επιλογής μου για αυτές τις συνθήκες. Ακριβής κατευθυντικότητα, εκμεταλλεύσιμη δύναμη χωρίς να λαχανιάζει όπως τα μικρά enduro, πραγματικά ελαφριά αίσθηση και έξτρα αυτοπεποίθηση στα άλματα. Πραγματικά απολαυστικό χωρίς να κουράζει τον απροπόνητο αναβάτη, αλλά και χωρίς να στερεί κάτι από τον προπονημένο. Για πραγματικά υψηλό επίπεδο ίσως τα 350-450 να έχουν κάτι παραπάνω να προσφέρουν, όμως οι περισσότεροι δεν θα το μάθουμε ποτέ.
Τα ΜΧ της Husqvarna φοράνε Brembo φρένα και δεν έχουμε να κάνουμε το αντίστοιχο σχόλιο που διαβάσατε για τα enduro. Φοράνε όμως πιρούνι AER, το οποίο λειτουργεί με αέρα αντί για ελατήρια. Συγκριτικά μας έδωσε την αίσθηση ότι υστερεί σε ευαισθησία στο αρχικό κομμάτι της διαδρομής του και δεν διαβάζει το ίδιο καλά τις ψιλές ανωμαλίες με τις οποίες ήταν γεμάτο το γρήγορο κομμάτι της διαδρομής.
Husqvarna FC 250 | |
ΤΙΜΗ (€): | 8.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 249,9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 78 x 52,3 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 5 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 99,5 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 940 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XACT-USD AER, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XACT με μοχλικό |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Brembo με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Brembo με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7 Λίτρα |
Αλλαγές στα ΜΧ του 2021
• Νέο ηλεκτρονικό αξεσουάρ, με εφαρμογή που εγκαθίσταται σε smartphone και δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης της απόδοσης του κινητήρα και πληροφορίες για την ανάρτηση
• Νέα μεσαία βαλβίδα στην ανάρτηση για πιο σταθερή απόδοση της ανάρτησης WP XACT
• Το πιρούνι είναι πιο κοντό κατά 10mm για αύξηση της ακαμψίας και της άνεσης
• Το αμορτισέρ WP XACT έχει νέες τσιμούχες χαμηλής τριβής
• Στα 2strokes έχει αλλάξει το roller στον μηχανισμό του γκαζιού
• Νέα ταπετσαρία σέλας και νέα γραφικά
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.