Δοκιμές

Δοκιμή Voge 500 R: Στερεότυπα και προκαταλήψεις

Tέκνο του γίγαντα Loncin


10.10.2020

Η Voge είναι μια νέα εταιρεία στην ελληνική αγορά και μας έρχεται από την Κίνα. Η καταγωγή της ενέπνευσε τον τίτλο του κειμένου και θα εξηγήσουμε γιατί ώστε να χαρούν οι φιλόλογοι και να ανησυχήσει ο ανταγωνισμός

Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής  Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Στερεότυπο είναι η υπερβολική εικόνα για τις ιδιότητες μιας ομάδας που διαθέτει κοινά χαρακτηριστικά. Αν η ομάδα αυτή κρίνεται με βάση τα στερεότυπα τότε μιλάμε για προκατάληψη. Θύματα και θύτες των προκαταλήψεων πέφτουμε σχεδόν όλοι και ο γράφων δεν αποτελεί εξαίρεση. 

Voge 500R ambience 1

Η πρώτη μου σκέψη είναι πως οι κινέζικες μοτοσυκλέτες, και τα προϊόντα γενικά, είναι χαμηλής ποιότητας, σχετικά κακής αισθητικής και μειωμένης αξιοπιστίας.
Τα πρώτα χρόνια της κινεζικής επέλασης στη βιομηχανία η εικόνα αυτή δεν ήταν και τόσο μακριά από την πραγματικότητα. Με τον καιρό η εικόνα αυτή έγινε στερεότυπο ενώ τα τελευταία χρόνια η άποψη αυτή τείνει να γίνει προκατάληψη. Οι made in china ετικέτες στα κουτιά της Apple, τα κινέζικα μηχανουργικά εργαλεία που πέφτουν συχνά στα χέρια μου και το άψογο μοτέρ των G650 της BMW με έβαζαν σε σκέψεις.
Μετά από τη δοκιμή αυτή, στη λίστα που κλονίζει την προκατάληψη, προστέθηκε και το Voge 500R, τέκνο του γίγαντα Loncin (όπως και το G650).

Voge 500R ambience 10

Η Loncin είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής κινητήρων στην Κίνα και πρώτη σε εξαγωγές. Κατασκευάζει 3 εκατομμύρια κινητήρες το χρόνο μέσα στους οποίους συγκαταλέγονται και τα καινούρια BMW F850 και F 750.
Ως κινέζικη εταιρεία δεν θα μπορούσε βέβαια να μην ακολουθεί την ανατολική φιλοσοφία. Με τεράστια εμπειρία και άφθονους οικονομικούς πόρους θα μπορούσε να ξεκινήσει στοχεύοντας στο image. Ωστόσο προτίμησε να δημιουργήσει ένα brandname το οποίο αρχικά θα περιλαμβάνει μικρές και μεσαίες οικονομικές μοτοσυκλέτες.
Ένας επιτυχημένος τρόπος επίθεσης, δοκιμασμένος από τους Ιάπωνες 60 χρόνια πριν. Αναλογικά σε καμιά 10αριά χρόνια στα motogp θα βλέπουμε και τη Loncin.
Μέχρι τότε θα περιμένουμε στη σέλα εύκολων, καθημερινών μοτοσυκλετών που θα γίνονται όλο και καλύτερες σε όλους τους τομείς. Ακόμα και σε αυτόν της αισθητικής στον οποίο γενικά πάσχουν στην άπω Ανατολή, αντιγράφοντας τους ειδικούς στην ποζεριά Ευρωπαίους, μαθαίνουν και βελτιώνονται.
Ωστόσο, αν και η γκάμα της Voge δεν στοχεύει σε κατηγορίες γοήτρου, το εγχείρημά της δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο. Τα 500άρια της έχουν να ανταγωνιστούν στα ίσα την οικογένεια CB, της μαέστρου στο είδος Honda.

Voge 500R details 11

Το γυμνό 500R της δοκιμής μας είναι ο άμεσος αντίπαλος του CB 500F. Οι δύο μοτοσυκλέτες είναι τόσο κοντά τεχνικά, ειδικά στον κινητήρα, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποια συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών. Δεν γνωρίζουμε όμως τίποτα τέτοιο, οπότε παραμένουν δύο σκληροί ανταγωνιστές.
Η ομοιότητα αυτή ίσως είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που θα βρει στο δρόμο του το Voge πριν αποκτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Τα 900 euro που χωρίζουν τις δύο μοτοσυκλέτες πιθανόν να μη φανούν αρκετά για να θέσουν εκτός μάχης το δοκιμασμένο λογότυπο της Honda. Προσθέστε ότι δεν πρόκειται για ένα όνομα εξίσου γνωστό, αλλά για μια νεοεισερχόμενη εταιρεία και τα πράγματα δυσκολεύουν κι άλλο. Έχει όμως τα όπλα του το Voge και θα τα ρίξει στη μάχη μόλις το δει κανείς από κοντά.

Voge 500R ambience 7

Ο σχεδιασμός του είναι επιθετικός, χωρίς όμως τις υπεβολές που συναντούσαμε παλαιότερα σε κινέζικες μοτοσυκλέτες. Οι αιχμές του θυμίζουν περισσότερο Kawasaki, ενώ το μούτρο μοιάζει τρομακτικά με εκείνο του ΚΤΜ Superduke. Επίσης τα επώνυμα περιφερειακά του παραπέμπουν σε αρκετά ακριβότερες μοτοσυκλέτες.
Το ανεστραμμένο πιρούνι της Kayaba, οι δύο δίσκοι εμπρός με τις δαγκάνες της Nissin, το μέγεθος του ψαλιδιού, οι όμορφες ζάντες με τα ελαστικά της Pirelli δεν συναντώνται σε μοτοσυκλέτες κάτω των 6.000euro.

Voge 500R details 1

Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου ειδικά αν σκεφτούμε ότι ανήκει σε μια κατηγορία στην οποία οι αντίπαλοι θυσιάζουν τη λεπτομέρεια για να πετύχουν χαμηλό κόστος κτήσης. Η βαφή του είναι πολύ καλή, αν και τα αλουμινένια κομμάτια θα τα προτιμούσαμε με λιγότερη πέρλα. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι το Voge προσφέρει κάτι παραπάνω από τον ανταγωνισμό με λιγότερα χρήματα. Με fatbar τιμόνι, πρίζα USB για φόρτιση, ανάγλυφο λογότυπο, όμορφη εξάτμιση και καρινάκι δείχνει πως ό,τι μπορούσε να γίνει προσεκτικά, έγινε.

Voge 500R details 3

Ανεβαίνοντας στη σέλα του R γίνεται σαφές ότι η αγριάδα δεν μένει μόνο στην εμφάνιση. Συγκριτικά με το CB, στο Voge ο αναβάτης “στήνεται” σε πιο σπορτίφ θέση, με τη σέλα να έχει περισσότερη κλίση προς τα εμπρός. Αυτό “ρίχνει” λίγο περισσότερο τον αναβάτη προς το τιμόνι και τον βάζει συχνότερα στην πρίζα.
Μόλις πάρει μπροστά ο δικύλινδρος εν σειρά των 471cc, η εξάτμιση ελευθερώνει ένα ευχάριστα ζωηρό ήχο, ενώ η ευστροφία του τον κάνει ακόμα ζωηρότερο.
Μαλακός, με αίσθηση, μηχανικός συμπλέκτης και η πρώτη κουμπώνει θετικά στο πολύ καλό κιβώτιο. Αν δεν έβρισκε λίγες νεκρές ανάμεσα στις σχέσεις θα ήταν άριστο.
Η απόδοση του κινητήρα είναι ομαλή και ροπάτη, επιτρέποντας στον αναβάτη να ανεβάζει σχέσεις νωρίς, σαν να πρόκειται για μεγαλύτερου κυβισμού και απόδοσης σύνολο. Σε αυτό βοηθάει και το κοντό γρανάζωμα, σημείο όμως που οι τεχνικοί της Voge το παράκαναν. Ο κινητήρας καταφέρνει και βάζει στον κόφτη την έκτη στα 175km/h, ενώ το αριστερό πόδι ψάχνει συνέχεια για μια σχέση ακόμα. Με ένα δόντι μεγαλύτερο γρανάζι εμπρός, η έκτη θα γίνει ελαφρώς overdrive και η απόδοση θα “απλώσει” καλύτερα σε κάθε σχέση. Επίσης οι υψίσυχνοι κραδασμοί που τώρα εμφανίζονται στα 120km/h θα μετακομίσουν αρκετά ψηλότερα.

Voge 500R action 3


Εκείνο που μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα 45 ίππων διασκεδαστική είναι το στήσιμό της. Αν είναι σπιρτόζικο και ταυτόχρονα εμπνέει εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς κάθε ίχνος δύναμης, τότε μπορεί να γίνει πραγματικά απολαυστική. Τo Voge 500R κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση και φτάνει πολύ κοντά στο στόχο. Είναι σπιρτόζικο και εύκολο κάνοντας τις αστικές μετακινήσεις παιχνιδάκι.

Voge 500R ambience 6

Όταν όμως βρεθήκαμε εκτός των τειχών σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές και μέτρια άσφαλτο, αρχικά έλειπε η μαγική ομοιογένεια που σου υπόσχεται ότι θα κάνει τα δύσκολα εύκολα. Έμοιαζε να είναι αρκετά φορτισμένο το μπροστινό χωρίς να μπορεί να διαχειριστεί άνετα τέτοιο στήσιμο. Με αφαίρεση της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου (στο τέρμα παρά μία σκάλα για αναβάτη 90kg) η μοτοσυκλέτα ισορρόπησε καλύτερα και η επιστροφή ήταν αποκάλυψη. Χαλαρά και με εμπιστοσύνη ο ρυθμός ανέβηκε άρδην και μαζί του η απόλαυση. Συνολικά θα λέγαμε ότι μας έλειψε ένα μικρό κομματάκι από την τρομακτική ομοιογένεια, με την οποία μας έχει κακομάθει ο ανταγωνισμός. Για να μην παρεξηγηθούμε όμως, αυτό το μικρό κομματάκι λείπει από το 90% των δίτροχων, ανεξαρτήτως κατηγορίας, τιμής και προέλευσης.

Voge 500R action 4

Με παροχές σε είδος και απόδοση πάνω από το κόστος του, το Voge 500R μπορεί να αποτελέσει μια καλή αγορά. Είναι μία από τις κινέζικες μοτοσυκλέτες που σηματοδοτούν έντονα την είσοδο του βιομηχανικού γίγαντα στις άμεσα ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες.
Ιάπωνες και Ευρωπαίοι έχουν άλλο ένα καλό λόγο να ανησυχούν για τα στεγανά τους, ειδικά όταν πίσω από τέτοιες προσπάθειες βρίσκεται το όνομα της Loncin.
Με θάρρος παίζει στα ίσα στην έδρα της Honda και καταφέρνει σε κάποια σημεία να κερδίσει. Αν κερδίσει σιγά σιγά και την εμπιστοσύνη του κοινού, θα δούμε μεγάλες αλλαγές.

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket

Κράνος Airoh Valor silver matt + mirror lens - Μπουφάν Nordcode Terra Flow

Voge 500R Moto Trend S.A.
ΤΙΜΗ (€): 5.895
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 471
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 67.0 x 66.8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 46/8500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,3/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 181
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 785
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.100
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 770
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.450
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ/Α
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ/Α
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ:

PIRELLI ANGEL

120/70-17

ΠΙΣΩ: PIRELLI ANGEL 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 41mm

ΔΙΑΔΡΟΜΗ 127mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 177mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 298mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ NISSIN ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 17 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ         

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.