Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Svartpilen 401 2020: Ρετρό-κουλ

Μοναδικό στο είδος του


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  02.10.2020

Τα Pilen έχουν γίνει σήμα κατατεθέν της νέας γενιάς μοτοσυκλετών της Husqvarna. Μοντέλα με “τόνους” χαρακτήρα, “ικανό πλαίσιο” και look που συνδυάζει το retro με το adventure. Αλλά με μια ιδιαίτερη, μοναδική αισθητική

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Για να κάνει εντύπωση η Husqvarna ‘‘το τερμάτισε’’ που λέμε. Σαν να πρόκειται για έργο Βορειοευρωπαίου customizer με εμπειρία στο προϊοντικό σχέδιο που έμεινε αποκλεισμένος μέσα στο γκαράζ του όλο το χειμώνα και έφτιαξε τη μοτοσυκλέτα των ονείρων του.
Στην ουσία έβαλε στον πάγκο του ένα ΚΤΜ 390 Duke και έβαλε στόχο να μετατρέψει τον εξωφρενικό σχεδιασμό του σε κάτι που δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο. Βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα είναι σίγουρο πως έλαβε υπ’ όψιν του την παράδοση. Ποια παράδοση με τέτοια εμφάνιση; Η Husqvarna από το 1903 κατασκεύαζε απλά και ελαφριά δίκυκλα. Όπως το Svartpilen.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 ambience 1

“Πολλά - πολλά” με τους υπόλοιπους που θυμήθηκαν τα scrambler όταν έγινε το boom στην αγορά με τις νέο-ρετρό μοτοσυκλέτες δεν ήθελε. Διαφοροποιήθηκε και δημιούργησε πάνω σε μια εκπληκτική και ταυτόχρονα δοκιμασμένη βάση. Επινόησε ένα “καπάκι” με “ενιαία” ρεζερβουάρ και σέλα και σαν να το τοποθέτησε πάνω από το πλαίσιο χωροδικτύωμα και το μονοκύλινδρο μοτέρ.

Παρουσιάστηκε το 2018 μαζί με το “λευκό βέλος”, το café racer Vitpilen, το οποίο οδηγήσαμε αρχές του 2020. Ήταν από τις τελευταίες μοτοσυκλέτες της πρώτης γενιάς των 400αριών της Husqvarna. Για το έτος που διανύουμε μπορεί να μην άλλαξαν σε εμφάνιση, όμως είναι βελτιωμένες στους τομείς των αναρτήσεων, του φινιρίσματος και της εργονομίας και πιο οικονομικές, αφού πλέον έρχονται από την Ινδία και όχι από την Αυστρία. Καμία “έκπτωση” σε κανέναν τομέα. Το αντίθετο, είναι πλέον ποιοτικότερες και το δείχνουν.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 details 3

Το πιρούνι Apex της WP φέρει πλέον ρυθμίσεις, γεγονός που την καθιστά μοναδική με τέτοιου είδους δυνατότητες, αν συνυπολογίσουμε και το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Νέο είναι το υποπλαίσιο, κατά 40 χλστ. πιο μακρύ για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στον συνεπιβάτη. Το σύστημα εξάτμισης έχει ανασχεδιασμένο σωλήνα που βγαίνει πλέον κάτω από τον κινητήρα. Για την προστασία του έχει μεριμνήσει ήδη η Husqvarna. Τα κέντρα και τα στεφάνια των τροχών είναι πλέον μαύρα προσθέτοντας μια ακόμη ποιοτική πινελιά από τα ασημένια του πρώτου Svart. Οι βάσεις των μαρσπιέ πήραν τον αντίθετο δρόμο και απέκτησαν ασημένια βαφή. Το “κουστούμι” από γυαλιστερό μαύρο με κίτρινες λεπτομέρειες απέκτησε ανθρακί βαφή με ματ υφή ενώ το πίσω τμήμα διαφέρει όντας πιο γυαλιστερό. Πλέον στα εξογκώματα του ρεζερβουάρ αναγράφεται ο κυβισμός του μοντέλου αντί της εταιρείας.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 action 3

Τα «τακουνάτα» ελαστικά της Pirelli είναι απολύτως ταιριαστή επιλογή με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Ο στρογγυλός led προβολέας παραμένει ίδιος, από τους ομορφότερους και αποδοτικότερους σε μοτοσυκλέτα. Τα φλας είναι led και το πίσω φανάρι αφομοιώνεται πλήρως μέσα στα μίνιμαλ πλαστικά. Οι διακόπτες παραμένουν ίδιοι και είναι φωτιζόμενοι. Κατά τη γνώμη μας αυτό που θα έπρεπε να αλλάξει είναι το στρογγυλό ψηφιακό πολυόργανο. Ως προς το σχήμα να έμενε ίδιο, όμως ας αποκτούσε μια πιο ευκρινή και ίσως TFT οθόνη. Η σχάρα πάνω στο flat ρεζερβουάρ είναι ένα από τα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Svartpilen και αποδεικνύεται και ιδιαίτερα πρακτική. Εννοείται πως όποιος το αποκτήσει θα πρέπει να αντικαταστήσει τα “αφτιά” – καθρέφτες με bar end. Επιπλέον, ένα μικρό μασκάκι – number plate πάνω από τον προβολέα θα ταίριαζε με τον scrambler χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Μέσα στο πλαίσιο από χρωμομολυβδαινιούχο ατσάλι φωλιάζει ένας κινητήρας “διαμάντι”. Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 373 κεκ.. Με 44 ίππους και 3,77 kgm ροπής, που συνδυάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο και συμπλέκτη ολίσθησης.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 details 6

Τα φρένα της Bybre με ακτινική τετραέμβολη δαγκάνα και δίσκο 300 χλστ. μπροστά και έναν ακόμη 230 χλστ. πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου φτάνουν και περισσεύουν για το 150 κιλά της.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 ambience 6

Το Svartpilen είναι μοτοσυκλέτα που σε κάνει να νοιώσεις οικεία από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πάνω της. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, ιδανική, αφού κάθεσαι ελαφρώς γερμένος μπροστά χωρίς να επιβαρύνεις σπονδυλική στήλη ή καρπούς. Πόδια, χέρια όπως πρέπει και ένα από τα καλύτερα commuter της αγοράς είναι έτοιμο για κάθε είδους μετακίνηση. Γρήγορα, ξεκούραστα με την ποιότητα κύλισής της να βρίσκεται στο άνω άκρο μιας κατηγορίας που “παίζει” μόνη της . Μην μπείτε στον κόπο να τη συγκρίνετε με τίποτα που να μοιάζει με scrambler και να είναι κοντά σε κυβισμό.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 action 5

Συνήθως οι διασκεδαστικές μοτοσυκλέτες στερούνται χρηστικότητας, ενώ οι χρηστικές είναι κατά κύριο λόγο «άγευστες, άχρωμες και άοσμες». Το Svartpilen είναι εξίσου διασκεδαστικό με μια μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα και χρηστικό. Η άνετη θέση οδήγησης και το φαρδύ τιμόνι που δίνει πολύ καλό μοχλό σου επιτρέπουν να κινείσαι καθημερινά μαζί του εντός πόλης, αλλά να μη χασμουριέσαι μέσα από το κράνος πηγαίνοντας στη δουλειά το πρωί. Ο εκρηκτικός κινητήρας και το άψογο στήσιμό του σε προκαλούν. Μόλις βάλεις μπροστά, ακούς τον ωραίο και ζωηρό ήχο από το μοτέρ. Μόλις ανοίξεις το γκάζι, το μάτι θα ανοίξει από μόνο του, σαν να έχεις πιει δύο ενεργειακά ποτά. Το Svartpilen εκσφενδονίζεται μπροστά και δεν υπάρχει περίπτωση να καθυστερήσεις στο πρώτο ραντεβού. Όταν έρθει το ΣΚ μπορείς να βολτάρεις χαλαρά μαζί του και όποτε του το ζητήσεις να μεταμορφωθεί σε υπερόπλο. Δεν υπερβάλλουμε καθόλου.
Ταυτόχρονα με τον διττό χαρακτήρα του κινητήρα του η γεωμετρία παίζει σημαντικό ρόλο στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά και την «ευλυγισία» του. Το «κοντό» μεταξόνιο και η ιδανική κατανομή βάρους τού επιτρέπουν να αλλάζει κατεύθυνση αστραπιαία. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι και σε επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά μαλακές και η πρόσφυση των ελαστικών της Pirelli δίνουν μια απίστευτη σιγουριά που τη νοιώθεις σε πολύ μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 details 4

Bγαίνεις από τη μια στροφή και φτάνεις στην άλλη πολύ γρήγορα εκμεταλλευόμενος και τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου αλλά και τη στρωτή και γεμάτη απόδοση του κινητήρα. Και όταν χρειαστεί να φρενάρεις… τα φρένα της Bybre με το αρχικό έντονο δάγκωμα είναι εκεί για να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια τη μικρή μοτοσυκλέτα.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 action 10

Και επειδή κατά την προσφιλή μας συνήθεια κάναμε και ταξίδι, μπορούμε να πούμε πως με 140 χλμ/ώρα το Svartpilen θα σε πάει όπου θες και χωρίς κραδασμούς. Και αν φαίνονται λίγα τα 140, με λίγη υπομονή μπορείς να δεις μέχρι και 180 χλμ/ώρα. Ξέρεις από πριν πως δεν προσφέρει προστασία από τον αέρα και για αυτό δεν πρέπει να την κρίνεις αυστηρά.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 ambience 3

Αποφεύγω να γράψω πως θα αγόραζα μια μοτοσυκλέτα που θα είχα στην κατοχή μου για μια εβδομάδα για τις ανάγκες μιας δοκιμής, όμως το Svartpilen 401 θα ήταν μια από αυτές. Για να μετακινούμαι καθημερινά με στυλ, γιατί μετράει και αυτό. Γιατί μου άρεσαν τα χρώματά της. Η χάραξη των ελαστικών και η απόδοση του κινητήρα της. Θα την αποκτούσα γνωρίζοντας πως δεν θα με προστατεύει από τον αέρα στα εβδομαδιαίο ταξίδι από Ναύπλιο για Αθήνα, αλλά με 140 χλμ/ώρα δεν θα είχα πρόβλημα. Θα μου «έκαιγε» 4,5 λίτρα στα 100 σε μεικτή χρήση. Θα είχα μια μοτοσυκλέτα με διαχρονικό στυλ, εξαιρετικό κινητήρα μιας μάρκας με ωραία και μεγάλη ιστορία, που έχει να μας δώσει πολλά στο μέλλον.

Husqvarna Svartpilen 401 2020 action 7

Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Bell Custom 500Μάσκα Ariete Feather- Μπουφάν Nordcode Café RaceΓάντια Nordcode GT CarbonΜποτάκια Forma Swift Dry

Husqvarna Vitpilen 401 Husqvarna Motorcycles Hellas
ΤΙΜΗ (€): 5.950
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 373
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 89 x 60
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 44/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,77/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 152 (κενή)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 835
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.357
ΙΧΝΟΣ(mm) 95
ΚΑΣΤΕΡ(o) 65
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI SCORPION RALLY STR 110/70-17
ΠΙΣΩ: PIRELLI SCORPION RALLY STR 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WPAPEX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥΒRE ABS BOSCH 9.1MB
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY BYBRE ΑBS BOSCH 9.1MB
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.