Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 04.09.2020
Ελάχιστες φορές το όνομα ενός μοντέλου επισκιάζει αυτό του κατασκευαστή. Η περίπτωση Beverly είναι μία από αυτές
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Χωρίς υπερβολή θα μπορούσε να αποτελεί ξεχωριστό brand name. Ρωτήστε κάποιον που κατέχει scooter με μεγάλους τροχούς τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους από το 2001. Κάνετε την ίδια ερώτηση σε οποιονδήποτε ασχολείται έστω και ελάχιστα με τους δύο τροχούς. Μετρημένοι στα δάχτυλα θα είναι εκείνοι που θα πουν πρώτα Piaggio και μετά Beverly. Οι πιτσιρικάδες ξέρουν το δημοφιλές scooter ως Beverly. Μόνο.
Τι οδήγησε όμως την Piaggio να δημιουργήσει πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια το Beverly, ενώ είχε ήδη στην γκάμα της το Liberty από το 1997; Δεν αντέχεται μέσα στη χώρα σου, τη “scooterομάνα”Ιταλία, να κάνει “πάρτι” ένα γιαπωνέζικο. To Beverly τέθηκε αντιμέτωπο με το SH της Honda. Η παρουσίαση έγινε στη Ρώμη, στην οποία παραβρέθηκα προσωπικά μαζί με μια πολυμελή αποστολή συντακτών ειδικού Τύπου από την Ελλάδα. Μόλις επέστρεψα μάλιστα, αγόρασα την έκδοση 125 κ.εκ. για το έτερον ήμισυ που δεν είχε άδεια οδήγησης για το 200άρι που ‘‘έκανε πάταγο’’ στην εγχώρια αγορά. Το 2002 η γκάμα μεγαλώνει και λανσάρεται το 500, το 2004 το 200 αντικαθίσταται από το 250. Το 2006 η γκάμα περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα- όλα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό (Beverly S 125-250 ie & Beverly 250 & 400 ie). Έναν χρόνο αργότερα και το 500 αποκτά ψεκασμό και το 2008 παρουσιάζονται εκδόσεις Tourer me 125, 250 και 400 κ.εκ.. Σε 33 χώρες έχουν πωληθεί ως τότε 270.000 Beverly.
To 2010 έρχεται η έκδοση με 300 κ.εκ. η οποία μεσουρανεί στην ελληνική αγορά μέχρι σήμερα, χωρίς να έχει αλλάξει εμφανισιακά. Το 2016 παρουσιάζεται και η έκδοση Sport Touring με 350 κ.εκ. Πρόκειται για το πρώτο scooter με ABS και ASR (traction control). Αυτή είναι η ναυαρχίδα των Beverly έως και σήμερα, η οποία ονομάζεται Beverly 350 Tourer, και κοστίζει 5.490€.Η διαφορά της έναντι της βασικής και της S, που μπορείτε να τις αποκτήσετε καταβάλλοντας 400 και 300 ευρώ λιγότερα αντίστοιχα, έγκειται στον εξοπλισμό και συγκεκριμένα στη σπορ φυμέ ζελατίνα και το top case των 36 λίτρων που είναι βαμμένο στο γκρι χρώμα αποκλειστικά για την έκδοση Tourer που ονομάζεται “Grigio Materia”.
Περαιτέρω συστάσεις δεν χρειάζονται. Η γνώριμη σιλουέτα με τις έντονες καμπύλες εξακολουθεί να προκαλεί βλέμματα θαυμασμού. Μετά τη Vespa είναι το πρώτο scooter που δεν έχει αλλάξει ριζικά. Έχει τη δική του προσωπικότητα, που πολλοί έχουν προσπαθήσει να αντιγράψουν με σκοπό να “κλέψουν” πωλήσεις- ό,τι γίνεται και με την Vespa δηλαδή...
Η κορωνίδα των Beverly χρησιμοποιεί υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 330 κ.εκ., 4-χρονο, 4-βάλβιδο, με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Διαθέτει αυτόματο φυγοκεντρικό πολύδισκο υγρό συμπλέκτη και αποδίδει 30 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 3 kgm στις 6.250 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο και συνδυάζεται με συμβατικό πιρούνι 35 χλστ. και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε 4 θέσεις. Στα φρένα έχουν επιλεγεί ένας δίσκος σε κάθε τροχό με διάμετρο 300 και 240 χλστ. αντίστοιχα τους οποίους φρενάρουν διέμβολες δαγκάνες. Το σύστημα πέδησης δεν θα μπορούσε να μη διέθετε ABS. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω. Στον τελευταίο οφείλεται το γεγονός πως κάτω από τη σέλα χωράει τουλάχιστον ένα full face κράνος. Σε συνδυασμό με το top case και το ντουλάπι στην ποδιά, οι αποθηκευτικοί χώροι του Beverly 350 Tourer είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.
Το ρεζερβουάρ βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Η τοποθέτησή του σε αυτό το σημείο εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή βάρους, το οποίο στο Tourer ανέρχεται στα 191 κιλά. Το κεντρικό τούνελ μειώνει τον χώρο και τις μεταφορικές ικανότητες.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνεται έλεγχος πρόσφυσης ASR που μπορεί να απενεργοποιηθεί από κουμπί στο τιμόνι κάτω από τον πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος παραμένει κλασικός, αλλά μπορεί να συνδεθεί με Bluetooth με το smartphone μέσω του συστήματος Piaggio MIA, με το οποίο καταγράφονται πολλές λειτουργίες στην οθόνη της τηλεφωνικής συσκευής.
Ταχύμετρο στο κέντρο, δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας στα μικρότερα πλαϊνά “ρολόγια”. Κάτω από το ταχύμετρο, που δείχνει έως και 150 χλμ/ώρα, πριν επέμβει ο κόφτης, βρίσκεται μια οθόνη LCD με τα απολύτως απαραίτητα για τον αναβάτη. Οι ενδείξεις αλλάζουν από το mode δίπλα στο κουμπί της μίζας και κάτω από το kill switch. Στο άλλο άκρο του τιμονιού υπάρχει διακόπτης μεγάλης σκάλας και σινιάλου, φλας, κόρνα και το ηλεκτρικό άνοιγμα σέλας.
Η τελευταία, επενδεδυμένη με ακριβό αντιολισθητικό βελούδινο ύφασμα, το οποίο τραβάει τη σκόνη σαν μαγνήτης, ανοίγει με άλλους δύο τρόπους. Είτε από το τηλεχειριστήριο που παράλληλα ενεργοποιεί τα φλας για αναγνώριση του οχήματος από απόσταση (λειτουργία “Bike Finder”), είτε τραβώντας τον διακόπτη που βρίσκεται στο ντουλάπι που ασφαλίζει μπροστά από τα πόδια του αναβάτη. Ακόμη κι από ρεύμα να “μείνετε”, θα μπορέσετε να έχετε πρόσβαση κάτω από τη σέλα. Στο ίδιο μέρος βρίσκεται και θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Αν και άμεσα αναγνωρίσιμο, το χρώμα του Tourer είναι αυτό που τραβάει τα βλέμματα. Ειδικά το γυναικείο φύλο εκτίμησε ιδιαίτερα την επιλογή των Ιταλών, οι οποίοι είναι γνωστό τοις πάσι πως κάτι παραπάνω ξέρουν περί styling.
Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα και τα πόδια σε άκρως φυσιολογική θέση, ενώ τα χέρια ανεβαίνουν λίγο ψηλότερα για να πιάσουν το τιμόνι που κόβει αρκετά και διευκολύνει στους ελιγμούς. Τα 191 κιλά του φαίνονται εν στάσει, “χάνονται” ευτυχώς εν κινήσει και έτσι τα καθημερινά δρομολόγια μέσα στην πόλη πραγματοποιούνται ξεκούραστα. Τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος και βρίσκουν περιορισμένο χώρο στο πάτωμα του scooter. H σέλα είναι άνετη και σε βάζει στη θέση σου ακριβώς, μιας και δεν μπορείς να μετακινηθείς. Η θέση του συνεπιβάτη είναι υπερυψωμένη και έχει αρκετά μεγάλο κομμάτι σέλας στη διάθεσή του. Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ όταν είναι κλειστά ενσωματώνονται 100% στα πλαστικά, ενώ ανοιχτά βοηθούν στην κατάλληλη στήριξη του συνεπιβάτη σε συνδυασμό με τις χειρολαβές. Όμως, ο χώρος που του αναλογεί μειώνεται από το παχύ μαξιλάρι, κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό με αυτό της σέλας, που βρίσκεται ενσωματωμένο στο top case. Αν κάτσει μεγαλόσωμος αναβάτης πίσω, ο αναβάτης τον νοιώθει στην πλάτη του.
Επιταχύνει αρκετά γρήγορα και εξαιτίας της πολύ καλής κάλυψης από τον αέρα δεν καταλαβαίνεις πως μαζεύεις 100 χλμ/ώρα. Το σύστημα μετάδοσης έχει ομαλή και γραμμική λειτουργία. Οι αναρτήσεις είναι σεταρισμένες για να προσφέρουν άνεση. Απορροφούν λακκούβες και περνάνε πάνω από σαμαράκια σαν να μην υπάρχουν. Τα φρένα θέλουν αρκετή δύναμη στη μανέτα, αλλά επιβραδύνουν το scooter με ασφάλεια και το ABS να ενεργοποιείται πιο εύκολα στον πίσω τροχό. Το πολύ χρήσιμο ASR παρεμβαίνει διακριτικά, όταν αντιλαμβάνεται γλιστρήματα του πίσω τροχού.
Πήραμε τοις μετρητοίς τον όρο Tourer και για αυτό δραπετεύσαμε από την Αθήνα εύκολα και γρήγορα μέχρι το Ναύπλιο. Στον αυτοκινητόδρομο δικαιολογεί την ονομασία του, αφού ταξιδεύει καλύτερα και πιο ξεκούραστα από μια μοτοσυκλέτα αντίστοιχου κυβισμού. Δεν είναι το μόνο, κατά καιρούς έχουμε κάνει το ίδιο ταξίδι με πολλά scooter αντίστοιχου κυβισμού. Αν είχε trip computer, θα “κλείδωνες” στα 130 χ.α.ώ. και θα κατέβαινες μόνο στο βενζινάδικο μετά από 250 και κάτι χιλιόμετρα, αφού η κατανάλωση κυμαίνεται σε αυτό το ρυθμό σε 5,5 λίτρα στα 100 χλμ. Μέσα στην πόλη “πέφτει” ακόμη και στα 4 λίτρα.
Όταν βγαίνεις σε επαρχιακό και θέλεις να δεις αν είναι εξίσου καλό σε στροφές, καταλαβαίνεις άμεσα πως θα έπρεπε το πιρούνι να ήταν πιο “σφιχτά” ρυθμισμένο και το πλαίσιο πιο άκαμπτο, ώστε όταν επιθυμείς να οδηγήσεις σε πιο γρήγορο ρυθμό να αισθάνεσαι μεγαλύτερη σιγουριά. Σε οδήγηση με ροή το Beverly 350 εντυπωσιάζει με την ουδέτερη συμπεριφορά του. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και οι κραδασμοί απουσιάζουν σε κάθε εύρος στροφών.
To Beverly 350 Tourer προσφέρει μεγάλο εύρος χρήσης. Κρίνεται ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση και ικανό και να σας ταξιδέψει όπου του ζητήσετε. Τα scooter έχουν αλλάξει και δεν προορίζονται μόνο για αστική μετακίνηση. Το Tourer είναι κλασσική περίπτωση οχήματος που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα.
ΕξοπλισμόςαναβάτηMotomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshel – Γάντια Nordcode Air Tech
PIAGGIO BEVERLY 350 TOURER | PIAGGIO HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 5.490€ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 330 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 75x69 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 30,2/8.250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,0/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 191(πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790. |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.190 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 780 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.560 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/70-16 |
ΠΙΣΩ: | 150/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΣΕ 4 ΘΕΣΕΙΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.