Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 28.08.2020
H Honda φέρνει τώρα τη μοναδική εμφάνιση ‘Neo Sports Café’ στη μεσαία κατηγορία
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ήρθε στη ζωή στα τέλη του 2018. Το μοναδικό τετρακύλινδρο στη μεσαία κατηγορία των naked μοτοσυκλετών, καθώς όλοι οι ανταγωνιστές του διαθέτουν δικύλινδρους σε σειρά και V κινητήρες, παρουσιάστηκε ακριβώς 50 χρόνια μετά το θρυλικό CB750. Το “four”, το επονομαζόμενο Nanahan, ήταν το πρώτο superbike παραγωγής. Από τότε μέχρι σήμερα, και από το Dream CB750 Four έως και το CB650R, μεγάλο μέρος της ιστορίας της Honda είναι συνυφασμένο με τα “γυμνά” τετρακύλινδρα.
Το CB650R είναι το τέταρτο μέλος της οικογενείας Neo Sports Café. Μια σειρά μοτοσυκλετών που συνδυάζει το παρόν με το παρελθόν. Η στυλιστική "γλώσσα" είναι σύγχρονη και μινιμαλιστική, έτσι συνδυάζοντας στοιχεία εμπνευσμένα από café racer και μία εξαιρετικά συμπαγή σιλουέτα επιτυγχάνεται ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα. Το μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας τοποθετείται ανάμεσα στο CB300R και το CB1000R και είμαστε σίγουροι πως θα αποτελέσει την πρώτη μοτοσυκλέτα ενός νέου αναβάτη που του αρέσει η ρετρό εμφάνισή του, αλλά και του 40+ μοτοσικλετιστή που θα του θυμίζει τα “παλιά”.
Η Honda αντικατέστησε το CB650F, που έμοιαζε περισσότερο με συνεχιστή των Hornet, με το νέο-ρετρό CB650R. Μεταξύ των δύο μοτοσυκλετών υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία, αλλά και ουσιαστικές διαφορές που προσδίδουν ξεχωριστή προσωπικότητα στο γυμνό 650. Ο χαρακτηριστικός, στρογγυλός LED προβολέας με τα φώτα DRL και το ανάγλυφο ρεζερβουάρ καυσίμου υπογραμμίζουν την αίσθηση ‘Neo Sports Café’. Η premium εμφάνιση συνοδεύεται από premium προδιαγραφές: ανάποδο πιρούνι Showa 41mm ‘Separate Function’, τετραπίστονες, ακτινικές εμπρός δαγκάνες συνδυασμένες με δίσκους 310mm, Honda Selectable Torque Control (HSTC), συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης και σύγχρονα όργανα που αποτελούνται από LCD οθόνη. Οι λαιμοί της εξάτμισης φανερώνουν την αίγλη της ιστορίας των CB, μιας και η περίτεχνη “πλέξη” τους συναντάται για πρώτη φορά στο CB400 του 1975.
Η εκλεπτυσμένη εμφάνιση τονίζεται ακόμη περισσότερο με την μπρούτζινη απόχρωση στα καπάκια του μοτέρ, στις ζάντες και στο ανεστραμμένο πιρούνι, κοινά στοιχεία σε όλους τους διαθέσιμους χρωματισμούς του μοντέλου (ασημί, κόκκινο και μαύρο). Τα πολλά πλαστικά απουσιάζουν με εξαίρεση δύο τμήματα εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ τα οποία και πάλι περνούν απαρατήρητα εξαιτίας της διακριτικής ασημί βαφής τους αντικρίζοντας τη μοτοσυκλέτα από το πλάι. Πρόκειται για μεγάλες εισαγωγές που τροφοδοτούν με ακόμη περισσότερο αέρα το μοτέρ. Από την οπτική του αναβάτη μοιάζουν με δύο κουτιά που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα. Συνολικά, η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υψηλών προδιαγραφών κατατάσσοντας το CB650R στο άνω άκρο της κατηγορίας .
Στις φωτογραφίες έδειχνε μικρή, από κοντά αποδείχθηκε ακόμη πιο “μαζεμένη”. Γεμάτη νεύρα και μύες, “στεγνή”, σαν να προετοιμαζόταν καιρό τώρα να μπει στην αρένα και να αγωνιστεί σκληρά. Αν δεν παρατηρήσεις τους τέσσερις λαιμούς που βγαίνουν από τους ισάριθμους κυλίνδρους θα σχημάτιζες την εντύπωση πως πρόκειται για maximum δικύλινδρη. Μόλις ανέβεις πάνω της γίνεσαι ένα μαζί της, καθώς πόδια και χέρια τοποθετούνται σε σωστές γωνίες και το σώμα παίρνει σκυφτή αλλά σε καμία περίπτωση άβολη θέση πάνω στο μεσαίο naked. Οι διαφορές με το CB650F δεν ‘’βγάζουν μάτι’’. Τι είναι άλλωστε 13 χλστ. και 8 χλστ πιο μπροστά και πιο χαμηλά που έχει τοποθετηθεί το τιμόνι μεταβλητής διατομής; Πόσο σημαντικά είναι τα 3 χλστ. πιο πίσω και τα 6 χλστ. ψηλότερα για τα μαρσπιέ του αναβάτη; Και όμως. τα λιγοστά χιλιοστά κάνουν τη θέση οδήγησης πιο σπορ. Το ύψος της σέλας που βρίσκεται στα 810 χλστ. από το έδαφος σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, το ικανοποιητικό κόψιμο τιμονιού και η σχεδίαση του ρεζερβουάρ που κρατά τα ποδιά κλειστά κάνουν το CB650R πανεύκολο στους ελιγμούς.
Και ενώ οι διαστάσεις δεν προϊδεάζουν για άνετη συμβίωση δύο μεγαλόσωμων αναβατών, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Η Honda, άλλωστε, φημίζεται για την προσοχή που δίνει στην εργονομία των μοντέλων. Αντί να τοποθετήσει μια ενιαία σέλα, έφτιαξε δύο κομμάτια, με ποιοτική επένδυση και σωστή ποσότητα αφρώδους. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβαίνοντες του CB650R έχουν ο κάθε ένας τη δική του σέλα και κάθονται πιο άνετα απ’ ό,τι θα περίμενε κάποιος. Όσο για τον συνεπιβάτη έχει στη διάθεσή του χειρολαβές για να στηρίζεται οι οποίες περνούν σχεδόν απαρατήρητες.
Τα όργανα ακολουθούν τη μίνιμαλ σχεδίαση της μοτοσυκλέτας. Σε ελάχιστο χώρο η Honda έχει συγκεντρώσει νοικοκυρεμένα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον αναβάτη. Οι ενδείξεις στην οθόνη LCD που έχει επιλεγεί ελέγχονται με κουμπιά που βρίσκονται πάνω της, όμως είναι δυσδιάκριτες όταν ο ήλιος τις “χτυπά” υπό γωνία. Η “ανάποδη” τοποθέτηση της κόρνας απαιτεί εξοικείωση.
Η Honda επιμένει να χρησιμοποιεί τετρακύλινδρους κινητήρες στα μεσαία roadster μοντέλα της. Το μοτέρ το CB650R έχει εξελιχθεί σε σχέση με του προκατόχου τους CB650F και παρουσιάζεται πιο δυνατό κατά 5%, ενώ μπορεί να στροφάρει πλέον 1.000 στροφές ψηλότερα, πριν επέμβει ο κόφτης.
Διαθέτει μπουζί ιριδίου και αναθεωρημένο σύστημα ψύξης που χρησιμοποιεί μικρότερου μήκους σωλήνες. Ανασχεδιασμένος είναι ο θάλαμος καύσης, νέα είναι τα έμβολα και ο χρονισμός των βαλβίδων. Η συμπίεση από 11,4 έχει ανέβει στα 11,6. Στην πράξη με το ρεζερβουάρ των 15,4 λίτρων γεμάτο διανύσαμε πάνω από 200 χλμ. με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ο συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Στον τομέα των ηλεκτρονικών το “φτωχό πλην τίμιο” traction control (Honda Selectable Torque Control), που απενεργοποιείται ακόμη και εν κινήσει, είναι εκεί για να σε σώσει από τους γυάλινους ελληνικούς δρόμους, όμως παρεμβαίνει άγαρμπα κόβοντας το ρεύμα του κινητήρα, απουσία ψεκασμού ride by wire. Τα ελαστικά της Metzeler (Roadtec 01) είναι ό,τι πρέπει για τους ελληνικούς δρόμους.
Το πλαίσιο τύπου διαμάντι διαθέτει την ίδια γεωμετρία με του CB650F, αλλά είναι κατά 1,9 κιλά ελαφρύτερο, λόγω της νέας έδρασης του ψαλιδιού που είναι πρεσαριστή. Συνολικά η μοτοσυκλέτα είναι 6 κιλά ελαφρύτερη (από 208, 202 κιλά με υγρά).
Το συμβατικό πιρούνι του F έδωσε τη θέση του σε ένα ανεστραμμένο Showa 41χλστ. ‘Separate Function’. Συνδυάζεται με μονό αμορτισέρ που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης. Και τα φρένα αναβαθμίστηκαν. Οι διπίστονες δαγκάνες του F αντικαταστάθηκαν από τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες της Nissin που “δαγκώνουν” δίσκους 310 χλστ. Πίσω συναντάμε έναν ακόμη 240χλστ. με μονοέμβολη δαγκάνα. Το σύστημα πέδησης υποβοηθείται από δικάναλο ABS.
Η βαριά λειτουργία του τετρακύλινδρου δεν σε προϊδεάζει για το πόσο εύκολα μπορείς να κινηθείς μαζί του καθημερινά. Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως θα σου προσφέρει απλόχερα ένα εύρος χρήσης αντίστοιχου commuter, ενώ παράλληλα θα μεταμορφωθεί σε μια γνήσια σπορ μοτοσυκλέτα όταν οι συνθήκες και οι ορέξεις το επιβάλλουν.
Μέσα στην πόλη μπορεί να κινηθεί άνετα. Η θέση οδήγησης σε διατηρεί ξεκούραστο και η ελαστική λειτουργία του μοτέρ σε αφήνει να ρολάρεις ανάμεσα σε αυτοκίνητα και να ξεφύγεις από το χάος με μια απλή περιστροφή του γκαζιού, χωρίς σκορτσαρίσματα και “βηξίματα” από τον ψεκασμό. Μετά τις 6.000 σ.α.λ. ζωντανεύει, χωρίς να του λείπει η ροπή και η δύναμη χαμηλότερα. Από τις 8.000 έως τις 12.000 γίνεται ακόμη πιο διασκεδαστικός. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, τα φρένα διαθέτουν αρχικό δάγκωμα που δεν τρομάζει, το ABS ενεργοποιείται σχετικά εύκολα και οι αναρτήσεις απορροφούν τις κακοτεχνίες των δρόμων. Αυτό που διαταράσσει την ηρεμία κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, είναι το traction control με την αναχρονιστική λειτουργία του. Ευτυχώς που τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Metzeler Roadtec 01) χαρίζουν βέλτιστη πρόσφυση και το Honda Selectable Torque Control ενεργοποιείται μόνο όταν οι συνθήκες το επιβάλουν.
Με 140 χλμ/ώρα μπορείς να κινηθείς άνετα στο ταξίδι και από εκεί και πέρα ανάλογα με το πόσο είναι γυμνασμένος ο αυχένας σου μπορείς να ανοίξεις το γκάζι μέχρι τα 230 χλμ/ώρα. Όταν βγεις από τον αυτοκινητόδρομο το CB650R μεταμορφώνεται σε μια σπορ μοτοσυκλέτα που σου επιτρέπει να κινηθείς από στροφή σε στροφή πολύ σβέλτα. Μέσα στη στροφή κρίνεται σταθερό χάρη και στις σφιχτά σεταρισμένες αναρτήσεις. Το πιρούνι διαθέτει πολύ ποιοτική λειτουργία, ενώ το αμορτισέρ εμφανίζει αδυναμία μόνο αν πιεστεί πολύ.
Με δεδομένη τη χαμηλή τιμή στα 8.350 ευρώ, τα κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και την ευκολία χρήσης του το CB650 R είναι ιδανικό τόσο για νέους αναβάτες, όσο και για πιο έμπειρους που θέλουν να αποκτήσουν μια προσιτή οικονομικά μοτοσυκλέτα. Αντίστοιχου κυβισμού μοτοσυκλέτες (Yamaha MT-07, Kawasaki Z650, Suzuki SV650) διαθέτουν δικύλινδρους κινητήρες με υποδεέστερη ιπποδύναμη και χαμηλότερη τιμή. Τα μεγαλύτερα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοντέλα της αγοράς (Kawasaki Z900, Yamaha MT-09, Triumph Street Triple 765, Suzuki GSX-S 750) μπορεί να είναι πιο ισχυρά αλλά ταυτόχρονα και πιο ακριβά από το CB650R, που, όπως αποδεικνύεται, είναι μοναδικό στο είδος του.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Airoh Valor silver matt + mirror lens - Μπουφάν Nordcode Café Race – Γάντια Nordcode GT Carbon –Μποτάκια Forma Swift Dry
Honda CB650R | https://www.honda-motorcycles.gr/ |
ΤΙΜΗ (€): | 8.350 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4 Β/Κ, 2ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 649 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 67 x 46 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,6 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 4 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 95,2/12.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 6,5/8.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 202 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.130 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 780 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.450 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 101 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | METZELER ROADTEC 01 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | METZELER ROADTEC 01 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWASFF 41mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 310mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN, ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY NISSIN, ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15,4 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.