28.07.2020
Δέκα μέρες μετά την επιστροφή του νέου Tiger 900 στην έδρα της αντιπροσωπείας, η πρώτη λέξη που μας έρχεται στο νου από τη συμβίωση με τον νέο Τίγρη είναι αυτή του τίτλου: πολυτέλεια
Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Αυτήν αποπνέει από την παρατήρηση καθώς στέκεται στο κεντρικό σταντ αλλά και από την αίσθηση στο ταξίδι και τις αστικές βόλτες. Η ποιότητα των υλικών, οι λεπτομέρειες, ο εξοπλισμός και η οδική συμπεριφορά συμπληρώνουν το ένα τ’ άλλο συνθέτοντας μια μοτοσυκλέτα αυθεντικά αγγλική.
Πρώτα το χρώμα. Ιστορίες ολόκληρες και εταιρείες έχουν στηθεί “πατώντας|” στο χρώμα. Το σκούρο, βαθύ πράσινο είναι η ιστορική βαφή της βρετανικής αγωνιστικής κουλτούρας. Το British Racing Green. Μας αρέσει όταν μια Aston Martin ή μια Triumph είναι σκούρα πράσινη. Μας άρεσε και η εκδοχή του στο κορυφαίο χωματερό μέλος της οικογένειας Tiger. Ο συνδυασμός δε με το λευκό είναι εντυπωσιακός. Οι αλουμινένιες λεπτομέρειες έρχονται να ολοκληρώσουν την πολυτελή εμφάνιση.
Για τους τεχνοκράτες της αισθητικής που κοιτάνε αλλού υπάρχουν οι monoblock Brembo, το χρυσό Showa με το κόκκινο λογότυπο, οι tubeless τροχοί της Akront, και το 7 ιντσών tablet που έχει για όργανα.
Γυρνάς το κλειδί και το tablet ανάβει. Σαφείς ενδείξεις για το κοντέρ, τους χιλιομετρητές και ό,τι άλλο διαλέξεις, αλλά όχι για το στροφόμετρο. Πατώντας διάφορα κουμπιά, στους γεμάτους από δαύτα διακόπτες, ξεκινάς την εξερεύνηση του menu που έχει να κάνει κατά πολύ με την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Traction, ABS και χάρτες ηλεκτρονικής είναι παράμετροι που πρέπει να ρυθμίσεις για να φέρεις το νέο Tiger στα μέτρα σου.
Προσωπική επιλογή ήταν η θέση Off-Road Pro στην οποία μπορείς να παρέμβεις ελεύθερα και στις τρεις παραπάνω παραμέτρους. Με ABS μόνο στον εμπρός τροχό, χωρίς traction και με το χάρτη στη “γλυκιά” αλλά ζωηρή ρύθμιση road, η μοτοσυκλέτα είναι ευχάριστη, ασφαλής χωρίς θυσία του fun factor.
Ανεβαίνοντας στη μοτοσυκλέτα με τη σέλα στη χαμηλή θέση ένας αναβάτης 1.80m πατάει κάτω με τα δύο πόδια άνετα. Αυτό που θα τον ξενίσει όμως αμέσως είναι το μακριά τοποθετημένο τιμόνι, που κάνει να χέρια να τεντώνουν. Σημαντική βελτίωση σε αυτό έφερε η ρύθμιση της σέλας στην ψηλή θέση. Με μόλις 20mm, η διαφορά που κάνει είναι μεγάλη όσον αφορά την απόσταση από το τιμόνι, ενώ και πάλι πατούν στο έδαφος και τα δύο πόδια. Η στατική μανούβρα για το ξεπαρκάρισμα μαρτυρεί κάπως ψηλό κέντρο βάρους ειδικά με γεμάτο ντεπόζιτο. Υποπτευόμαστε ότι υπεύθυνη γι’ αυτό είναι η νέα θέση του φίλτρου αέρα που “έσπρωξε” όγκο καυσίμου εμπρός και ψηλότερα.
Παρ΄όλα αυτά, μόλις κουμπώσει η πρώτη στο πολύ καλό κιβώτιο και το νέο Tiger τσουλήσει, η βαριά αίσθηση χάνεται μονομιάς. Ακόμα και με 5km/h ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα σαν μικρότερο on-off. Μπορούμε με βεβαιότητα να δηλώσουμε ότι πρόκειται για μια καλοζυγισμένη μοτοσυκλέτα ακόμα και στην ψηλή έκδοση που δοκιμάσαμε.
Το εννιακοσάρι Tiger δεν έχει καμία σχέση με το 800. Είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί τόσο όσον αφορά το πλαίσιο, όσο και τον κινητήρα. Αυτός ο τελευταίος είναι το δυνατό χαρτί του Hinckley. O ήχος του θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται στο ηλεκτρονικό λήμμα “ήχος μοτοσυκλέτας”. Έχει βελτιωθεί δε ακόμα περισσότερο με το νέο στρόφαλο, ο οποίος άλλαξε τη σειρά και τα διαστήματα ανάφλεξης. Από 1-2-3 σε ίσα διαστήματα έγινε 1-3-2, με την ανάφλεξη του κυλίνδρου 2 να γίνεται με καθυστέρηση στο χρόνο. Η Triumph τον ονομάζει T-Plane και η απόδοσή του ήταν έντονα διαφορετική από τον προκάτοχό του.
Με 888 κυβικά αποτελεί υβρίδιο τριών διαφορετικών κινητήρων. Ξεκινώντας από τον εξαιρετικό 675, έναν από τους καλύτερους κινητήρες μοτοσυκλέτας, η επιτυχία ήταν σχεδόν βέβαιη. Κόβοντας 2mm από τη διάμετρο (από 76 στα 74mm) και αυξάνοντας τη διαδρομή στα 61,9mm πήραμε το ροπάτο Tiger 800. Προσθέτοντάς του φέτος την κυλινδροκεφαλή του 765 ανέβηκε η διάμετρος στα 78mm και τα κυβικά στα 888. Η μίξη είχε εξαιρετικό αποτέλεσμα με δύναμη και ροπή που ταιριάζουν απόλυτα στον on-off χαρακτήρα της Rally έκδοσης. Γραμμικός από το ρελαντί, δύσκολα θα σκορτσάρει, ενώ ανεβάζει αγόγγυστα μέχρι το κόκκινο. Ενοχλητικοί κραδασμοί δεν υπάρχουν, μόνο μια υποψία γουργουρητού για να δηλώσει την παρουσία του.
Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη ήταν η τροφοδοσία και η By wire λειτουργία του γκαζιού. Πραγματικά αποτέλεσε απόδειξη ότι και χωρίς ντίζα, με την κατάλληλη ρύθμιση μπορεί να υπάρξει άμεση αλλά γλυκιά και προβλέψιμη απόκριση. Ειδικά στις επιλογές road και off-road. Σε συνδυασμό με τον νέο T-plane στρόφαλο η μοτοσυκλέτα βρίσκει καλύτερα πρόσφυση σε άσφαλτο και χώμα. Επιλέγοντας το Off-road πρόγραμμα που καταργεί το traction αυτό μεταφράζεται σε ευχάριστα, ελεγχόμενα, μακρόσυρτα παντιλίκια και λοιπές ταρζανιές.
Κερασάκι στην τούρτα είναι τα 2 κιλά λιγότερα και το μικρότερο κάρτερ που επέτρεψαν χαμηλότερη τοποθέτηση του στο νέο πλαίσιο χωρίς να χαθεί απόσταση από το έδαφος.
Με την προσθήκη δύο μικρότερων ψυγείων, αντί ενός μεγάλου, το τρικύκλινδρο σύνολο μετακινήθηκε και προς τα εμπρός. Άλλαξε σημαντικά το κέντρο βάρους ενώ και η γεωμετρία έγινε πιο “σωστή” για on-off μοτοσυκλέτα. Μία μοίρα μεγαλύτερη κάστερ, 6 χιλιοστά μακρύτερο μεταξόνιο και 20 ολόκληρα χιλιοστά μεγαλύτερο ίχνος. Θεωρητικά θα περίμενε κανείς η νέα μοτοσυκλέτα να έχει πιο αργό στρίψιμο, αλλά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Σε συνεργασία με τις πολύ καλές, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa η οδική συμπεριφορά του νέου Τίγρη είναι υποδειγματική. Ρυθμισμένο το πακέτο στη road πρόταση της εταιρείας επιτρέπει στο σύνολο να κρατά τη γραμμή του εντελώς ουδέτερα από τα 20km/h μέχρι την τελική. Κρύβει το έντονο γυροσκοπικό του 21 ιντσών τροχού στα πολλά, ενώ σε αργές στροφές το τιμόνι παραμένει χαλαρό στα χέρια του αναβάτη.
Ένα μεσαίο και πάνω on-off, αν και με τροχούς σε χωματερές διαστάσεις, αναμένεται, όπως οι περισσότερες μοτοσυκλέτες, να περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στις καθημερινές μετακινήσεις. Αν ο κάτοχός τους δεν μένει σε κάποιο ιδιαίτερο μέρος, αυτές θα περιλαμβάνουν αστικό περιβάλλον. Σε αυτή τη ζούγκλα ο νέος τίγρης, όπως και οι προκάτοχοί του, τα καταφέρνει περίφημα.
Η γεωμετρία του νέου πλαισίου κρύβει άριστα τα 220 γεμάτα κιλά του. Δεν δυσκολεύει τον αναβάτη σε καμία κίνηση και ελιγμό παρά μόνο στους εντελώς στατικούς, λόγω του ψηλού κέντρου βάρους και του τιμονιού που είναι μακριά και θα τεντώσει τα χέρια του αναβάτη. Μόλις όμως η μοτοσυκλέτα κινήσει τους τροχούς της, το σκηνικό αλλάζει. Ο αίλουρος, που υπόσχεται το όνομα, έρχεται στο προσκήνιο. Ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα με χάρη, στρίβει τις αργές στροφές με ιδιαίτερα ουδέτερο και ευχάριστο τρόπο και μόλις “ανοίξει” η λεωφόρος με δύο γκαζιές κινείται ταχύτατα προς τον προορισμό του.
Τα ηλεκτρονικά παρέχουν ασφάλεια στους γυαλισμένους δρόμους ιδιαίτερα σε βροχερές μέρες. Στο στεγνό η δύναμη και η αίσθηση των φρένων, τα καλά ελαστικά της Bridgestone και το χωματερό setup καθιστούν εξαιρετικά διασκεδαστικές τις καθημερινές μετακινήσεις.
Επιλέγοντας ωστόσο ένα on-off, τον πρώτο λόγο στη φαντασία του αγοραστή δεν τον έχουν οι καθημερινές μετακινήσεις, αλλά τα μεγάλα, περιπετειώδη ταξίδια. ‘Οταν έρθει η ώρα να γίνει η φαντασία πραγματικότητα, ο Τίγρης θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Μετά από μια δεκαετία μοτοταξιδιωτικής απραξίας η επιθυμία για τέτοια εγχειρήματα βρίσκεται θαμμένη κάτω από το σωρό άλλων προτεραιοτήτων. Στη σέλα όμως του Τίγρη ξυπνά ευκολότερα η επιθυμία για ένα δίτροχο ταξίδι. Η υπόσχεση περιπέτειας, η άνεση και η αίσθηση ασφάλειας συνθέτουν το καλύτερο κίνητρο. Η προστασία από τον αέρα είναι άψογη, η σέλα σωστή και οι αναρτήσεις μπορούν να γίνουν από ζωηρές, σούπερ άνετες με μερικά κλικ. Ο κινητήρας κρατά άνετα ταχύτητα ταξιδιού 160km/h (αν βιάζεσαι και 180) στην εθνική, όμως το επαρχιακό δίκτυο είναι εκεί όπου το νέο Tiger γίνεται σκέτη απόλαυση. Η ομοιογένεια και τα ποιοτικά περιφερειακά επιτρέπουν στον αναβάτη να κρατά ξεκούραστα σβέλτο ρυθμό, ενώ όταν η ποιότητα της ασφάλτου το επιτρέπει, μπορεί να το γλεντάει με ασφάλεια.
Στους μάχιμους, adventure ταξιδευτές που θα επιλέξουν το Tiger δε θα λείψει πραγματικά τίποτα. Gadgets, άνεση και δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου. Αλλά και τους born again travelers θα τους πάρει από το χέρι και θα τους βγάλει ξανά στον πηγαιμό, με προστασία και αίσθηση ασφάλειας που χαρίζουν αυτοπεποίθηση.
Η επιλογή της Rally Pro έκδοσης λογικά βάζει στα σχέδια του αναβάτη και χωμάτινες εξορμήσεις. Αν δεν έχει βίτσιο να βάζει αρσιβαρίστες να κάνουν ενόργανη, όλα καλά. Αν δηλαδή δεν έχει - από ένα μεγάλο on-off- απαιτήσεις μονοκύλινρου endurο, το Tiger θα ικανοποιήσει τις επιθυμίες του. Θα περάσει εύκολα και άνετα χωματόδρομους, ακόμα και χαλασμένους από το χειμώνα, θα κατέβει σε παραλίες με δύσκολη πρόσβαση και με τα κατάλληλα λάστιχα θα διασχίσει τη Χώρα από χώμα. Για άλματα, μπερμ και 150άρες στην έρημο μη σας μπαίνουν ιδέες, εκτός εάν το επώνυμό σας υπήρξε ψηλά στη λίστα συμμετοχής του Dakar. Ας μη γελιόμαστε, ελάχιστα on-off έχουν φτιαχτεί με δυνατότητα για ζωηρό παιχνίδι στο χώμα και σίγουρα το έχουν πληρώσει με μειωμένη άνεση στο ταξίδι. Το Tiger ανήκει σαφώς στην ταξιδιάρικη πλευρά και μέσα σε αυτή τοποθετείται ψηλά σε χωμάτινες δυνατότητες.
Δύσκολα θα βρεθεί κάτι που να μην ικανοποιήσει τον μελλοντικό αναβάτη του νέου Tiger. Είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το 800 έχοντας αναβαθμίσει τις δυνατότητές του σε όλα τα τερέν. Με κορυφαία περιφερειακά, εξαιρετικά ευχάριστο κινητήρα και εκείνη την αίσθηση πολυτέλειας που αναφέραμε στην αρχή, το νέο Tiger δικαιολογεί άριστα τα, παραλίγο, 16.000 euro που απαιτούνται για να γίνει δικό σου. Οι οδηγικές δυνατότητες της έκδοσης Rally Pro σε άσφαλτο και χώμα θα καλύψουν απαιτητικούς ταξιδευτές και τα περίσσεια ηλεκτρονικά και Gadgets θα ικανοποιήσουν σκληρούς safety και tech freaks. Για κερασάκι στην εύγευστη τούρτα προσθέστε τον αγγλικό, αριστοκρατικό χαρακτήρα που έντονα αποπνέει.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν: Dane Ikast 00 Gore Tex - Γάντια: Five GT3 Water Repelle
Triumph Tiger 900 Rally Pro | www.triumphmotorcycles.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 15.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 888 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 78 x 61,9 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,27 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 3 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 95,2/8750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 8,8/7.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 201 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 850-870 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 935 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1551 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 115,9 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 24,4 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: |
Bridgestone Battlax Adventure A41 90/90-21 |
ΠΙΣΩ: |
Bridgestone Battlax Adventure A41 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 45mm SHOWA ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ , ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 240mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 230mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΡΕΜΒΟ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 255mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6,1 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.