Δοκιμές

Δοκιμή Benelli TRK502 2020: Success Story

Πίσω από κάθε ιστορία επιτυχίας υπάρχει μια πολύ καλή ιδέα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  16.07.2020

Το TRK502 σηματοδοτεί μια νέα εποχή, κατά την οποία η Κίνα, με τη βοήθεια των Ευρωπαίων, μπορεί να ανταγωνιστεί τους Ιάπωνες

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Οι πωλήσεις, από το 2017 που κύλισε το μεσαίο on - off τους τροχούς του στην Ευρώπη, το δηλώνουν περίτρανα: βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων μοτοσυκλετιστών- παλιών και νέων. Σε κάποιες χώρες, όπως η Ιταλία απ’ όπου προέρχεται, είναι Νο1. Σε άλλες. έχει επιβληθεί των αντίστοιχων ιαπωνικών μοντέλων. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία συνεχώς αυξάνεται, αλλά ακόμη και τρία χρόνια μετά, χωρίς κάποια θεαματική αλλαγή, το TRK502 εξακολουθεί να “πουλάει’’ και στις δύο εκδόσεις . Κι αν στην αρχή υπήρχαν αμφιβολίες περί της αξιοπιστίας του, έπειτα από τόσα χρόνια και αυτές έχουν εξαλειφθεί. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι εκατοντάδες Έλληνες κάτοχοι των μοτοσυκλετών της μακροβιότερης ιταλικής μάρκας με έτος ίδρυσης το 1911!

Benelli TRK502 2020 ambience 3

Και ξανά προς τη δόξα τραβά

Το 2020 ήταν χρονιά αναβάθμισης του TRK502. Το επιβλητικό on -off έγινε περισσότερο ποιοτικό εμφανισιακά. Έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές αλλαγές που έχουν τονίσει την premium πλευρά της μοτοσυκλέτας και έχει προσεχθεί το φινίρισμα των μεταλλικών μερών. Πλαίσιο και ψαλίδι διαθέτουν ματ βαφή και έτσι ένας τομέας που είχε επικριθεί αρκετά βελτιώθηκε. Έχουμε και λέμε λοιπόν…

Benelli TRK502 2020 details 6

Νέα γραφικά στα πλαστικά, που παραμένουν χωρίς επίστρωση βερνικιού. Το φτερό και το πλαστικό κομμάτι που περιβάλλει τους προβολείς είναι στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, διαφοροποιώντας την από το προηγούμενο μοντέλο, όπου ήταν μαύρα. Οι στάνταρ προστατευτικές χούφτες έχουν ενίσχυση αλουμινίου με το λογότυπο TRK να τις κοσμεί. Οι καθρέφτες είναι επίσης νέοι, διαθέτουν carbon look και το ίδιο logo. Μια από τις πιο εντυπωσιακές αλλαγές συνιστούν οι καινούργιοι, ποιοτικοί, φωτιζόμενοι διακόπτες, στους οποίους περιλαμβάνονται δύο που θα ανάβουν τα προβολάκια που θα θέλετε να τοποθετήσετε. Αυτό που τους λείπει είναι το κουμπί απενεργοποίησης του ABS της Bosch. Οπότε η συγκεκριμένη λειτουργία δεν συγκαταλέγεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου 2020.

Benelli TRK502 2020 details 5

Τι είναι εκείνο που άλλαξε μόνο φόντο και από μαύρο έγινε λευκό; Ο λόγος για το πάνελ οργάνων. Σε σύγκριση με όλη την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα αλλά και κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού δείχνει φτωχό. Πάντως χώρος υπάρχει για να υποδεχθεί μια έγχρωμη TFT οθόνη. Το τιμόνι είναι πλέον μαύρο και φέρει διαγραμμίσεις για την πιο εύκολη ρύθμισή του. Τα νέα γκριπ φέρουν και αυτά το λογότυπο TRK.

Benelli TRK502 2020 details 4

Πηγαίνοντας πιο πίσω διαπιστώνουμε άλλη μια αλλαγή στην επένδυση της υπερ-άνετης σέλας, που πλέον φέρει εξωτερικές ραφές και το logo της Benelli. Έχει τοποθετηθεί επίσης μια νέα και πολύ πιο κομψή αλουμινένια σχάρα. Τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη άλλαξαν με γνώμονα τη μεγαλύτερη άνεση. Τα λαστιχένια καλύμματα αφαιρούνται για να έχει καλύτερη πρόσφυση η μπότα. Ένα νέο καπάκι που προστατεύει τοποθετήθηκε στη δεξιά μεριά του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα. Και επειδή όσα ξέρουν οι μηχανικοί δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος, ενημερωθήκαμε πως το αμορτισέρ έχει πλέον τοποθετηθεί σωστά, ενώ πριν ήταν ανάποδα. Η απόσβεση επαναφοράς, όπως και η προφόρτιση βρίσκονται στην κάτω μεριά και είναι πιο εύκολο να ρυθμιστούν, ενώ o ρυθμιστής είναι ergal, γεγονός που εξασφαλίζει μία ακόμη ποιοτική πινελιά.

Benelli TRK502 2020 details 9

Αυτά που την έκαναν best seller

Με τα ήδη υπάρχοντα όπλα στη φαρέτρα της να φαντάζουν πιο επίκαιρα από ποτέ, ξεχύνεται και πάλι στην αγορά,. Μια μοτοσυκλέτα που δεν απαιτεί παρά άδεια οδήγησης Α2 και φαντάζει μοντέλο τουλάχιστον 1.000 κ.εκ. ειδικά χάρη στον σχεδιασμό του μπροστινού μέρους. Ένας συνδυασμός BMW R 1250 GS και Ducati Multistrada, που της δίνει μια ξεχωριστή και πολύ premium προσωπικότητα. Όλοι την κοιτούν στο δρόμο, σκεφτόμενοι σίγουρα πως “αυτό είναι”.

Benelli TRK502 2020 action 4

Τεράστια, μη ρυθμιζόμενη ζελατίνα με ξεχωριστά flaps στο ύψος των χεριών για πλήρη προστασία από τον αέρα, θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι 50 χλστ και ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες φρένων. Προστατευτικά κάγκελα στον στάνταρ εξοπλισμό, που εξέχουν όμως πάρα πολύ, σε σημείο να μη χωράς ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Οι προβολείς θα έπρεπε να είχαν γίνει LED, όπως είναι άλλωστει τα υπόλοιπα φωτιστικά σώματα. Η τάπα της βενζίνης θα ήταν προτιμότερο να διέθετε βραχίονα στήριξης και να μη χρειαζόταν να την παίρνεις στο χέρι ή να την ακουμπάς πάνω στη μοτοσυκλέτα κάθε φορά που βάζεις βενζίνη στο 20λιτρο ρεζερβουάρ. Οι δύο λασπωτήρες στον πίσω τροχό καλώς παρέμειναν στη θέση τους για να προστατεύουν από νερά, όπως επίσης και η θύρα φόρτισης USB στα αριστερά του φέρινγκ.

Benelli TRK502 2020 details 2

Ισορροπία σε όλους τους τομείς

Όλα, εκτός από το καπάκι στα δεξιά, παρέμειναν ίδια στον δικύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα των 499,6 κ.εκ.. Μπορεί την ίδια διάταξη να τη χρησιμοποιούν πολλοί, αλλά ο ήχος που παράγει αυτός της Benelli είναι διαφορετικός και μοιάζει περισσότερο με τρικύλινδρου. Η γωνία του στροφάλου είναι 360ο .και τα πιστόνια ανεβοκατεβαίνουν μαζί. Χωρίς ηλεκτρονικό γκάζι το TRK δεν διαθέτει επιλογή χαρτογράφησης κινητήρα. Αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 4,6 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ.

Benelli TRK502 2020 details 3

Το πλαίσιο έχει δεχτεί μόνο αισθητική βελτίωση. Η βαφή του έγινε πιο ποιοτική και είναι πλέον ματ. Το ατσάλινο χωροδικτύωμα με το ασορτί ψαλίδi που αποτελούνται από σωλήνες κυκλικής διατομής περνάει πλέον απαρατήρητο, αλλά εξακολουθεί να είναι υπεύθυνο για τη σταθερότητα και την ουδέτερη οδική συμπεριφορά του TRK. Στο σημείο που ενώνεται με το υποπλαίσιο και στις δύο πλευρές έχουν τοποθετηθεί καλαίσθητα πλαστικά καλύμματα.

Benelli TRK502 2020 details 1

Το πακέτο των αναρτήσεων δεν συναντάται εύκολα σε αυτήν την κατηγορία. Ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλιοστών και αμορτισέρ που διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης ελαστηρίου και απόσβεσης επαναφοράς, που με την πιο ορθολογική τοποθέτησή του είναι πιο εύκολο να ρυθμίσεις. Η προφόρτιση μπορεί να ρυθμιστεί μόνο είτε τέρμα σκληρό, είτε τέρμα μαλακό. Και τα φρένα δεν έχουν αλλάξει. Αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χλστ. μπροστά με τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικά τοποθετημένες και έναν ακόμη στον πίσω τροχό 260 χλστ με διέμβολη δαγκάνα. Οι ζάντες του TRK είναι χυτοί αλουμινένιοι 17 ιντσών και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Angel ST.

Benelli TRK502 2020 action 2

Έμφαση στην πρακτικότητα και στην ευχρηστία

Το TRK502 “χορταίνει” όλους όσους το βλέπουν και εντυπωσιάζει όσους το οδηγούν. Δεν θα μιλήσουμε για εντυπωσιακές επιταχύνσεις και σπορ οδική συμπεριφορά. Η Benelli κατασκεύασε μια μοτοσυκλέτα άκρως πρακτική, άνετη και πολύ εύχρηστη είτε σε καθημερινή βάση, είτε για κάποιον που θέλει να ταξιδέψει με δύο άτομα και αποσκευές. Όπως και με την BMW R 1250 GS Adventure, δεν νοιώθεις μόνο δέος, αλλά και φόβο για το πώς θα διαχειριστείς όλο αυτό τον όγκο. Και όμως και στις δύο περιπτώσεις όταν ανέβεις επάνω, η ανησυχία εξαφανίζεται και νοιώθεις άμεσα οικεία με τη μοτοσυκλέτα. Αιτία η σωστά μελετημένη θέση οδήγησης, η εργονομική σχεδίαση του ρεζερβουάρ που είναι αρκετά λεπτό στο σημείο που εφάπτεται με τα πόδια του αναβάτη και η “φιλόξενη” σέλα που σε βάζει βαθιά μέσα στη μοτοσυκλέτα με τα πόδια να ακουμπάνε το έδαφος εύκολα. Αυτά που δυσκολεύουν, ειδικά τους μικρόσωμους αναβάτες, είναι τα σχεδόν 240 κιλά του, με γεμάτο ρεζερβουάρ, στους επιτόπιους ελιγμούς, καθώς εν κινήσει τα κιλά του TRK δεν “εξαφανίζονται”, αλλά μειώνονται αισθητά.

Μέσα στην πόλη μπορείς να κινηθείς εύκολα μαζί του, αλλά να έχεις πάντα κατά νου πως τα προστατευτικά κάγκελα εξέχουν πολύ, αυξάνουν το πλάτος της μοτοσυκλέτα και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν σε αφήνουν να ξεφύγεις από το μποτιλιάρισμα. Όμως είμαστε σίγουροι πως προστατεύουν σε ενδεχόμενη πτώση και αφού βρίσκονται στη λίστα του στάνταρ εξοπλισμού διώχνουν μια έννοια από το μυαλό του αναβάτη και τον γλυτώνουν από ένα εξτρά κόστος αγοράς και τοποθέτησης after market.

Benelli TRK502 2020 ambience 4

Το φαρδύ τιμόνι σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο τιμονιού διευκολύνουν στην καθημερινότητα, παρέχοντας πολύ καλό μοχλό. Οι αναρτήσεις αποδεικνύονται και στην πράξη πως είναι ρυθμισμένες για να προσφέρουν άνεση, “καταπίνοντας” τις ανωμαλίες του δρόμου εύκολα, ενώ και η απόδοση των φρένων με το προοδευτικό δάγκωμα δίνουν μια ακόμη αίσθηση σιγουριάς στον αναβάτη του TRK.

Σε όλα τα παραπάνω συμβάλλει η γραμμική και απολύτως φιλική απόδοση του μοτέρ, καθώς και το σαφέστατο κιβώτιο ταχυτήτων, που έχει κοντή κλιμάκωση. Η ωφέλιμη περιοχή στροφών του κινητήρα είναι μεταξύ 4.000 και 6.500 στροφών. Γενικότερα η λειτουργία του είναι ήρεμη και “βαριά”, όπως σε ένα τετρακύλινδρο. Παρ’ ότι την οδηγήσαμε υπό συνθήκες καύσωνα, η ζέστη του κινητήρα δεν μας προβλημάτισε καθόλου.

Benelli TRK502 2020 action 3

Εύκολα και στον αυτοκινητόδρομο

Ταξιδεύεις εύκολα με 130-140 χλμ/ώρα με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αν και με μόνο 500 κ.εκ. και τιμή μικρότερη από άλλες που υπόσχονται πολλά περισσότερα από αυτά που προσφέρουν και κοστίζουν σχεδόν τα διπλάσια, η άνεση και η προστασία που σου εξασφαλίζει στο ταξίδι είναι από τις καλύτερες. Δεν χρειάζεται να σκύψεις για να προστατευθείς από τον αέρα. Ακόμη και με κράνος με αεροδυναμικό γείσο ο αέρας φεύγει μακριά από το κεφάλι και τους ώμους. Προστατευμένα είναι και τα πόδια χάρη στην πολύ καλή σχεδίαση των πλαστικών που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ.

Benelli TRK502 2020 action 9

Όσο για σταθερότητα, άλλο τίποτα, ακόμη και όταν το ταχύμετρο δείξει 170 χλμ/ώρα, που είναι η τελική του TRK. Η επιτάχυνση μετά τα 140 χλμ/ώρα έρχεται με αργό ρυθμό.
Όταν οδηγείς με ροή, χωρίς έντονες αυξομειώσεις στην ταχύτητα, ακόμη και σε δρόμους με στροφές, νοιώθεις σιγουριά. Οι αναρτήσεις πληροφορούν επαρκέστατα τον αναβάτη και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας είναι ουδέτερη. Με δύο άτομα και σε στριφτερό δρόμο το αμορτισέρ αδυνατεί να ανταπεξέλθει, σε αντίθεση με το πιρούνι που διαθέτει πολύ ποιοτική λειτουργία και κρατάει τη μοτοσυκλέτα κολλημένη στην άσφαλτο. Ακόμη και στα έντονα φρένα βυθίζεται ελάχιστα και δεν χαλάει την ισορροπία της. Στη σταθερότητά της σε δρόμους με συνεχείς στροφές συμβάλλουν τα μέγιστα το σχεδόν άκαμπτο πλαίσιο και τα ελαστικά της Pirelli.

Σε έναν βατό χωματόδρομο δεν θα διστάσει να σας μεταφέρει στην ερημική παραλία που έχετε βρει στο χάρτη, αρκεί να αποφύγετε τις υπερβολές.

Benelli TRK502 2020 action 8

Τα φρένα που έχουν επιλεγεί φτάνουν και περισσεύουν στο TRΚ502, που φρενάρει υπό οποιοσδήποτε συνθήκες χωρίς πρόβλημα, χωρίς να “μεταφέρουν άγχος” στον αναβάτη. Το ABS της Bosch ενεργοποιείται λίγο πιο νωρίς απ’ όσο θα θέλαμε, ενώ τα “χάνει” ελαφρώς όταν τίθεται σε λειτουργία την ώρα που η μοτοσυκλέτα φρενάρει σε άσφαλτο με πολλές συνεχόμενες ανωμαλίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιείται, αλλά απενεργοποιείται πολύ πιο αργά απ’ όσο θα έπρεπε.

Benelli TRK502 2020 ambience 1

Ικανό για όλα

Το δύσκολο δεν είναι να καταξιωθείς σε μια κατηγορία, αλλά να παραμείνεις στις κορυφαίες θέσεις ακόμη και όταν ο ανταγωνισμός σε χτυπάει από παντού. Πριν από τρία χρόνια ανταγωνιστής του Benelli TRK502 ήταν μόνον το CB500X. Τώρα πια όμως υπάρχουν πολλά μοντέλα που θέλουν να κλέψουν λίγη από τη δόξα. Το TRK502 με τον εξοπλισμό και τον επιβλητικό σχεδιασμό του εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων όσων επιζητούν ένα on- off ικανό για όλα. Επιπλέον, όσοι το αποκτήσετε μέχρι τέλους του 2020 θα επωφεληθείτε των προνομίων του προγράμματος Benelli Forever, στο οποίο προσφέρονται 4 χρόνια εγγύηση (ή 40.000 χλμ.) και ένας χρόνος δωρεάν οδική βοήθεια.

 Benelli TRK502 2020 action 6

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν: Dane Ikast 00 Gore Tex - Γάντια: Five GT3 Water Repelle - Μπότες: Forma ADV Tourer

Benelli TRK502 Benelli-moto.gr
ΤΙΜΗ (€): 6.550 (ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 499,6
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 69x 66,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 47,6/8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,6/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 210 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 815
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.180
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 912
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.535
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI ANGEL 120/70-17
ΠΙΣΩ: PIRELLI ANGEL 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΤΥΠΟΥ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 50mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320χλστ, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ  ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 260χλστ. 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.