Δοκιμές

Δοκιμή Voge 500 DS: Τόσα πολλά, τόσο καλά

Αξίζει τα λεφτά της


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  17.06.2020

Εκεί έξω κυκλοφορούν πάρα πολλές και καλές μοτοσυκλέτες. Σε αυτές έρχεται να προστεθεί μία ακόμη, που είναι μοντέλο της νεοεισερχόμενης στην ελληνική αγορά Voge

Για μια ακόμη φορά αποδειχθήκαμε απόλυτα προβλέψιμοι και αρχίσαμε τα “χαριτωμένα” λογοπαίγνια με το όνομα της νέας εταιρείας που ήρθε στη χώρα μας και σχεδόν ταυτόχρονα στις μεγαλύτερες αγορές μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη. Εστιάσαμε στο όνομα και όχι στην ουσία του πράγματος, η οποία είναι η εξής:

Η Voge είναι μια κινεζική εταιρεία, ένα brand name που δημιούργησε η Loncin. Η εταιρεία που συνεργάζεται για πάνω από 15 χρόνια με την BMW στην κατασκευή των δικύλινδρων σε σειρά κινητήρων της σειράς F. Οι μοτοσυκλέτες της Voge αντιπροσωπεύονται στη χώρα μας από μια πολύ γνωστή και αξιόπιστη εταιρεία στον χώρο του δικύκλου. Πρόκειται για τη Mototrend, που εισάγει στην Ελλάδα την πασίγνωστη Kymco και υποστηρίζει τους δικυκλιστές της χώρας για περισσότερα από 20 χρόνια. Η Voge διαθέτει μια μεγάλη γκάμα μοτοσυκλετών 300 και 500 κ.εκ. στις κατηγορίες roadster και on- off. Συμπέρασμα: έχουμε να κάνουμε με έναν κατασκευαστή με τεράστια εμπειρία, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από μια σοβαρή εταιρεία, η οποία θα διαθέτει μια γκάμα 5 μοντέλων τα οποία απευθύνονται σε μεγάλη μερίδα κοινού.

Voge DS 500 ambience 1

Σύμφωνα με φίλη, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας, η προφορά της λέξης Voge αγγλιστί (παρόλο που πρόκειται για ιταλική ή κινεζική λέξη) είναι “Βόγκι” και στις 14 Νοεμβρίου 2019, χωρίς δυστυχώς να έχουμε μεταβεί στην EICMA του Μιλάνου, βλέποντας φωτογραφίες των μοντέλων της είχαμε γράψει «Ρίξτε μια προσεκτική ματιά στην ιστοσελίδα της εταιρείας γιατί πιθανότατα να μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον». Ήταν αναμενόμενο πως σύντομα θα ενδιαφερόταν κάποια ελληνική εταιρεία για την απόκτηση των δικαιωμάτων αποκλειστικής εισαγωγής και διάθεσης στη χώρα μας. Τα οn -οff μοντέλα της εταιρείας ‘‘ταίριαζαν γάντι’’ στην ελληνική αγορά, ενώ και τα roadster ήταν όμορφα, μοντέρνα με ευρωπαϊκό design.

Ύστερα από λίγες ημέρες η πληροφορία πως η Mototrend θα εισήγαγε το premium brand name της Loncin έφτασε ανεπίσημα στα αυτιά μας και λίγους μήνες μετά επιβεβαιώθηκε. Είχε μάλιστα σχεδιαστεί παρουσίαση για τους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου που δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε λόγω κορωνοϊού. Λίγο πριν το τέλος της καραντίνας ο διευθύνων σύμβουλος της Mototrend, κος Διογένης Χιωτάκης, μας παραχώρησε συνέντευξη λύνοντας τις πρώτες απορίες για τη Voge. Η συνέχεια θα δινόταν στο δρόμο, κυκλοφορώντας καθημερινά μέσα στην πόλη αλλά και ταξιδεύοντας με το 500 DS, το μεγαλύτερο από τα δύο on - off που θα πωλούνται στη χώρα μας.

Voge DS 500 details 12

Θα πω ψέματα αν ισχυριστώ πως η εμφάνιση του CB500X με ξετρελαίνει και θα συνεχίσω αν γράψω πως μου άρεσε αυτή του 500 DS. Όμως η ομορφιά είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό και αυτό φαίνεται και από τα νούμερα των πωλήσεων. Γιατί αν το μοντέλο της Honda δεν βλεπόταν, δεν θα το διάλεγαν τόσοι πολλοί. Οπότε μάλλον εγώ είμαι ο περίεργος.

Θα εστιάσω σε αυτό που αποτελεί την “καυτή πατάτα” για τις περισσότερες κινεζικές μοτοσυκλέτες που έχουμε δει ως τώρα. Την ποιότητα κατασκευής. Το πρώτο μοντέλο της Voge που ήρθε στα χέρια μας με άφησε απολύτως ικανοποιημένο, εκτός από κάποιες μικρολεπτομέρειες. Τα πολύ καλής ποιότητας και συναρμογής πλαστικά και τα προσεγμένα φινιρίσματα στα μεταλλικά μέρη κάνουν τη μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει σε σχέση με τις περισσότερες κινεζικές που κυκλοφορούν. Ταυτόχρονα, πινελιές πάνω στο σώμα 500 DS τραβάνε το βλέμμα.

Voge DS 500 details 10

Όπως το τμήμα των πλαστικών που ενώνονται περίτεχνα με τις χειρολαβές συνεπιβάτη. Τα ευφάνταστα led φιλέτα στον πολύ καλής απόδοσης προβολέα που συνδυάζονται με το πίσω φωτιστικό σώμα, το οποίο «κρυβόταν» κάτω από το πρακτικό αλουμινένιο top box. Οι αεραγωγοί στα μπροστινά και πλαϊνά πλαστικά και η διακριτική “βίδα” που σου δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης της ζελατίνας χωρίς εργαλεία. Τα led φλας που αναβοσβήνουν κυματιστά. Τα προστατευτικά κάγκελα, που δεν μας “χάλασαν” με την παρουσία τους, δίνοντας περισσότερη αίγλη στο μοντέλο της Voge. Οι πλαστικοί διακόπτες όμως είναι κατώτερης ποιότητας και η παραγγελία στο λαμάκι των φλας ήταν λανθασμένη, καθώς είναι πιο μακρύ από ό,τι πρέπει και φαίνεται άσχημο. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες και οι καθρέφτες καλοσχεδιασμένοι για να προσφέρουν σωστή ορατότητα. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως οι λιγοστοί κραδασμοί, που ανιχνεύονται σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ/ώρα, θολώνουν αυτά που βλέπεις στον δεξιό.

Voge DS 500 action 7


Παρατηρήστε το κοντό τελικό της εξάτμισης. Δεν μοιάζει με αυτό του F 900 XR και του F 900 R; Θα ήταν αδύνατο η Loncin να μην είχε ”ξεσηκώσει” κάτι και από Γερμανία μεριά... Μετράει πάνω από 15 χρόνια συνεχούς συνεργασίας με την BMW, ενώ έχει υπογεγραμμένη ακόμη μία με την MV Agusta. Άλλωστε για τα μοντέλα που έρχονται στη χώρα μας έχουν βάλει το χεράκι τους και οι Ιταλοί. Σύντομα αναμένεται η ιταλική φινέτσα να συνδυαστεί με τα κινέζικα μοτέρ. Μέχρι τότε, όμως, ας εστιάσουμε στο εξαιρετικό 500 DS.
Όλα έχουν επιλεγεί με μεγάλη προσοχή για να κάνουν το 500 DS να ξεχωρίσει. Οι καχύποπτοι Ευρωπαίοι είναι απαιτητικοί και ο μόνος δρόμος να καθιερωθείς σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Γερμανία είναι σε πρώτη φάση να εξοπλίσεις ένα μοντέλο με επώνυμα περιφερειακά. Με αυτόν τον τρόπο θα “μπεις και στο μάτι” του Έλληνα που είναι αρνητικά προκατειλημμένος με τις κινεζικές μοτοσυκλέτες, παρόλο που η πληθώρα των αγαθών που χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του προέρχονται από την αχανή ασιατική χώρα. Ο δρόμος που έχουν να διανύσουν όλα τα κινεζικά brand name είναι ανηφορικός και αυτό δείχνουν να το γνωρίζουν στη Loncin. Θα μπορούσαν να λανσάρουν μοντέλα με το όνομά τους, αντ’ αυτού επέλεξαν το πιο εύηχο Voge. Θα μπορούσαν να προμηθευτούν φρένα και μονάδα ABS, αναρτήσεις και ελαστικά από τη χώρα τους, προτίμησαν όμως ιαπωνικές και ευρωπαϊκές εταιρείες.

Voge DS 500 details 5

Από Ιαπωνία μεριά επιλέγηκαν φρένα της Nissin και αναρτήσεις της KYB και από την Ευρώπη ABS της Bosch και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli, που ντύνουν τις 17 ιντσών ζάντες. Σε αυτά προσθέστε την έγχρωμη TFT οθόνη που συνδέεται με το smartphone μέσω Bluetooth και παρέχει πολλές πληροφορίες ως προς τα “κλασσικά”, ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, φόρτιση μπαταρίας, μέτρηση κατανάλωσης, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι, ένδειξη σχέσης κιβωτίου και λυχνίες για φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, στάθμη λαδιού, ABS, λειτουργία κινητήρα, θερμοκρασία. Όλα ελέγχονται από δύο κουμπιά στη βάση της οθόνης.

Voge DS 500 details 7


Και μπορεί η σιλουέτα να είναι γνώριμη, αλλά πολλοί ήταν εκείνοι που περιεργάστηκαν το μοντέλο της Voge. Το έμβλημα στα πλαστικά δεν είναι ακόμη άμεσα αναγνωρίσιμο και οι ερωτήσεις, “τι μάρκα είναι το μηχανάκι;” “πόσο κάνει;”, “ποιος τα φέρνει στην Ελλάδα;” μας τέθηκαν πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα. Όσο για τον θόρυβο που εκπέμπει, η απάντηση στην απολύτως δικαιολογημένη ερώτηση “πόσα κυβικά είναι;” Προκαλούσε έκπληξη. Γιατί το 500 DS ακούγεται μεγαλύτερο. Τουλάχιστον 650 κ.εκ.

Η Voge “δανείστηκε” το πατρόν από τη Honda και έφτιαξε μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει με το CB500X, ταυτόχρονα όμως αντέγραψε και τον κινητήρα του. Και αυτό είναι καλό για όλους. Γραμμικός σε απόδοση, χωρίς “τρύπες” και ξεσπάσματα στην απόδοσή του, με ιπποδύναμη που σίγουρα θα ξεπερνά στον τροχό τους 40 ίππους (46 στις 8.500 σ.α.λ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και ροπή παντού και πάντα. Πολύ ελαστικός, δεν εμφανίζει σκορτσαρίσματα και γενικότερα η λειτουργία του είναι ποιοτική, με λιγοστούς κραδασμούς και με κατανάλωση που κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Το πολύ κοντό γρανάζωμα βάζει τον κόφτη στα 170 χλμ/ώρα.

Voge DS 500 action 12

Κατεβαίνοντας από το BMW F 900 XR, μέσα σε λίγα λεπτά βρέθηκα να κυκλοφορώ στους δρόμους της Αθήνας με το 500 DS. Άμεσα αντιλήφθηκα πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα εύχρηστη σαν scooter εντός πόλης. Νοιώθεις οικεία σαν να την είχες χρόνια, μια αίσθηση που σου δίνουν και τα μοντέλα της Honda. Τυχαίο;
Αναβάτης του διαμετρήματός μου, 1,75μ., μπορεί να οδηγήσει τόσο άνετα όσο και με ένα maxi scooter. Πατάει εύκολα στο έδαφος, ελίσσεται ανάμεσα σε αυτοκίνητα χάρη στο μεγάλο κόψιμο του φαρδιού τιμονιού που παρέχει πολύ καλό μοχλό και στο σωστό ύψος που του επιτρέπει να περνά πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Τόσο το αφρώδες όσο και ο σχεδιασμός της σέλας είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Και ο συνεπιβάτης βολεύτηκε άνετα στη σέλα του, μόνο που βρήκε το μαξιλαράκι του top case σκληρό για τη μέση. Οι βάσεις και η σχάρα για το τριβάλιτσο καλό θα ήταν να μην υπάρχουν όταν δεν βρίσκονται τοποθετημένες οι πλαϊνές, γιατί χαλάνε την εμφάνιση και το φινίρισμά τους δεν συνάδει με την υπόλοιπη ποιοτική εικόνα της μοτοσυκλέτας.

Voge DS 500 action 13


Οι αναρτήσεις τη KYB είναι σωστά σεταρισμένες για να προσφέρουν άνεση. Το ανεστραμμένο πιρούνι μπορεί να μη διαθέτει ρυθμίσεις, όμως δεν θα τις χρειαστείτε. Δεν “γονατίζει” στα έντονα φρένα και μεταφέρει την απαραίτητη πληροφορία. Το αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, με μοχλικό σύστημα, συμβάλλει επίσης την άνεση και μόνο σε πολύ γρήγορο ρυθμό δείχνει αδυναμία να ανταποκριθεί. Όμως σε όποια λακκούβα και σαμαράκι πέσαμε, με μικρή ή μεγάλη ταχύτητα, δεν “κοπανηθήκαμε”, κάτι που κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό στην απόκτηση μιας μοτοσυκλέτας που προορίζεται για καθημερινή μετακίνηση.

Στα δυνατά σημεία στην καθημερινή μετακίνηση θα εντάσσαμε και το μοτέρ των δύο κυλίνδρων. Πολύ ελαστικό, χωρίς να ανεβάζει θερμοκρασία και δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς ταιριάζει απόλυτα με τον commuting χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

Voge DS 500 action 9

Δηλώνει έτοιμο να σας ταξιδέψει άνετα, με ταχύτητα 140 χλμ/ώρα, χωρίς να σας ταλαιπωρεί ο αέρας, αφού η σωστά σχεδιασμένη ζελατίνα εκτελεί στην εντέλεια τον ρόλο της. Ακόμη και φορώντας κράνος με αεροδυναμικό γείσο, όπως το κορυφαίο και πανέμορφο Airoh Commander που βλέπετε στις φωτογραφίες, κραδασμοί θα φτάσουν στο τιμόνι, αλλά όχι ενοχλητικοί. Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε πως σε οποιαδήποτε χρήση και με οποιαδήποτε ταχύτητα ο βαρύς βρυχηθμός του μοτέρ θα σας συντροφεύει και θα κάνει κεφάλια να γυρίζουν.

Όταν οι μεγάλες ευθείες τελειώσουν και αρχίσουν οι στροφές, παραμένει πρόθυμο να φρενάρει, μόνο που χρειάζεται λίγη πίεση παραπάνω στη μανέτα. Τα φρένα της Nissin έχουν επιλεγεί για να δώσουν ακόμη περισσότερη σιγουριά στον αναβάτη να αποκτήσει το 500 DS. Τόσο με το όνομά τους, όσο και με την ποιοτική λειτουργία τους. Το ABS της Bosch ενεργοποιείται λίγο πιο εύκολα απ’ ό,τι θα θέλαμε, αλλά ο μέσος αναβάτης θα εκτιμήσει την απροβλημάτιστη λειτουργία του. Και επειδή πιάσαμε τα επώνυμα περιφερειακά του μοντέλου της Voge, ας μην ξεχνάμε πως στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας συμβάλλουν και τα ελαστικά της Pirelli.

Voge DS 500 action 6

Πλαίσιο, ψαλίδι, αναρτήσεις φρένα και ελαστικά συνδυασμένα άψογα με τον χαρακτήρα του κινητήρα σε οδηγούν απολαυστικά από στροφή σε στροφή και απολύτως προβλέψιμα. Πείτε το ομοιογένεια ή όπως αλλιώς θέλετε. Θα το γράψω πιο απλά για να γίνει εύκολα κατανοητό. Το 500 DS είναι μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα σε όλα της.

Οι πρώτες εξετάσεις κρίθηκαν απολύτως επιτυχημένες για το μοντέλο της νεότατης και πολλά υποσχόμενης Voge, που με τις πλάτες της Loncin αλλά και της Mototrend θα γίνει υπολογίσιμη δύναμη τα επόμενα χρόνια στην αγορά. Η τιμή που την πλαισιώνει είναι 5.995€ και κατά τη γνώμη μας αξίζει τα λεφτά της.

Voge DS 500 details 1

Έχοντας οδηγήσει τη Voge για μία εβδομάδα πραγματοποιώντας 500+ χλμ, διαβάζοντας τη δοκιμή του Honda CB500X του 2019 του Άρη και του 2017 του Περικλή , πίστεψα πως βρέθηκα πάνω στην ίδια μοτοσυκλέτα. Ένιωσα ό,τι ακριβώς και αυτοί οι δύο που έκαναν δοκιμή ένα μοντέλο της σπουδαίας Honda. Μπορούσα, όπως και εκείνοι να κάνω τα πάντα μαζί της, με μεγάλη ευκολία, έχοντας μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε με τη δική τους.

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν: Dane Ikast 00 Gore Tex - Γάντια: Five GT3 Water Repelle - Μπότες: Forma ADV Tourer

 

Voge 500 DS Voge.gr
ΤΙΜΗ (€): 5.995
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 471
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 67 x 66,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 46/8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,3/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 188
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 820
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.115
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 850
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.460
ΙΧΝΟΣ(mm) 108
ΚΑΣΤΕΡ(o) 27,5
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI ANGEL 120/70-17
ΠΙΣΩ: PIRELLI ANGEL 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 156mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 167mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ  ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 17 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,2 ΛΙΤΡΑ

 

 

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.