Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 10.06.2020
Η BMW θέλει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και σκοπεύει να το διεκδικήσει με δύο μοντέλα που απευθύνονται στην πλειονότητα του αγοραστικού κοινού χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε ποιότητα και τεχνολογία
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος Συνεργάστηκαν: Θοδωρής Δεδεβέσης, Άρης Παπαπαναγής
Η BMW είναι συνώνυμη της ποιότητας, των επιδόσεων και της ανωτερότητας. Δεν της χαρίστηκε τίποτα, ούτε κατέκτησε τυχαία την κορυφή με πολλές από τις μοτοσυκλέτες της. Το αξίζει. Είναι αυτό που λέμε «βγάζει καλά πράγματα». Μπορεί να μη σας αρέσουν όσα παράγονται από το εργοστάσιο στο Βερολίνο και να διαφωνείτε με τη στρατηγική marketing που ακολουθεί, αλλά είναι πασιφανές πως με ό,τι καταπιάνεται παθιάζεται να γίνει τέλειο εξού και οι κορυφαίες μοτοσυκλέτες της.
Το πρόβλημα είναι πως δεν έχουν πολλοί τα χρήματα να αποκτήσουν μια μοτοσυκλέτα της. Ειδικά οι νεότεροι, που αποτελούν μάλιστα το κοινό που θέλει απελπισμένα να αποκτήσει και να οδηγήσει τα μοντέλα της. Οι Ιάπωνες το έχουν καταλάβει εδώ και πολλά χρόνια και κάποιοι Ευρωπαίοι που το επιχείρησαν είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται. Τι έκαναν; Παρουσίασαν προσιτές οικονομικά μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε ευρύ κοινό. Η BMW μπαίνει τώρα πολύ δυνατά στο «παιχνίδι» με το F 900 XR (11.950€) και το F 900 R (9.240€). Τα δύο ολοκαίνουργια προσιτά μεσαία μοντέλα, με τα οποία σκοπεύει να κάνει ακριβώς αυτό, να προσελκύσει νέους αναβάτες.
Έκτακτες καταστάσεις
Ήρθε ο κορωνοϊός και μας ανέτρεψε όλα τα σχέδια. Θεωρήσαμε, βλέπετε, πως ήταν πιο υπεύθυνο να μην παραλάβουμε κανένα μοντέλο για δοκιμή τη στιγμή που η χώρα βρισκόταν σε καραντίνα. Κάπως έτσι συνέβη και με τη στρατηγική που είχαν χαράξει οι άνθρωποι της BMW. Ο πήχης είχε ανέβει ψηλά και η τιμή έπεσε χαμηλά για να μπορέσει το XR να ανταγωνιστεί το Tracer της Yamaha. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι ίδιοι οι ιθύνοντες του γερμανικού εργοστασίου. Ο στόχος παραμένει ίδιος, όμως οποιοδήποτε σχέδιο είχε καταστρωθεί πριν την έξαρση της πανδημίας μπήκε στο συρτάρι. Το ζήτημα είναι αν υπήρχε plan b έτοιμο, ακόμη και από τους προνοητικούς Γερμανούς.
Αν εξαιρέσεις το τουρνουά τένις του Wimbledon, που είχε ασφαλιστεί από τους διοργανωτές του για πανδημία (!) με αποτέλεσμα να εισπράξουν πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση εξαιτίας της ακύρωσής του, όλοι θα βγούμε χαμένοι από αυτήν την κρίση. Ίσως η BMW και μερικοί ακόμη κατασκευαστές από το χώρο της μοτοσυκλέτας να περιορίσουν τη ζημιά. Οι Βαυαροί, σαν να το ήξεραν, επέλεξαν φέτος να παρουσιάσουν δύο νέα μοντέλα που απευθύνονται σε πολλές χιλιάδες υποψήφιων αγοραστών. Θέλεις naked commuter, αγόρασε F 900 R, όσο για εσάς που προτιμάτε crossover, υπάρχει το F 900 XR.
14 χρόνια πριν
Το 2006 η BMW Motorrad γεφυρώνει το χάσμα που υπήρχε στην γκάμα της και βάζει δύο μοντέλα ανάμεσα στο μονοκύλινδρο F 650 GS και το Boxer R 1200 GS. Τα F 800 S και F 800 ST τα είχα οδηγήσει από τους πρώτους στον κόσμο στη Νότια Αφρική. Ήταν τα πρώτα μοντέλα με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που σηματοδοτούσαν μια νέα εποχή για τη μάρκα.
Εκείνος ο δικύλινδρος κατασκευαζόταν από τη Rotax και διέθετε 798 κ.εκ. Οι δεσμοί με το Paralever και το Telelever είχαν αρχίσει από τότε να κόβονται. Και τα δύο μοντέλα βασίζονταν σε ένα περιμετρικό πλαίσιο που συνδυαζόταν με μονόμπρατσο ψαλίδι. Η τελική μετάδοση γινόταν με ιμάντα και το ρεζερβουάρ βρισκόταν κάτω από τη σέλα. To 2008 κατέφθασαν τα δύο on-off, F 800 GS και F 650 GS και έναν χρόνο αργότερα η BMW παρουσίασε και το naked F 800 R. To 2013 το GT αντικατέστησε το ST, αλλά πλέον η κυριαρχία των adventure και crossover μοτοσυκλετών, όπως το Triumph Tiger 1050 Sport, είχε αρχίσει να επισκιάζει τα πάντα. To τετρακύλινδρο S 1000 XR ήταν η πρώτη μοτουκλέτα των Γερμανών σε αυτήν την κατηγορία και το 2018 όλοι κατάλαβαν πως ένα “μεσαίου” κυβισμού μοντέλο βρισκόταν υπό εξέλιξη.
Concept 9cento
Από τις κατασκοπικές φωτογραφίες που δημοσιεύονται τα τελευταία δύο χρόνια και από το concept 9cento που παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este το 2018, το XR, όπως όλοι είχαν πιθανολογήσει πως θα ονομαζόταν, που έμοιαζε στο συνονόματο τετρακύλινδρο 1000άρι, είχε τραβήξει πάνω του όλο το ενδιαφέρον και τα φώτα της δημοσιότητας. Μετά απ’ όλο αυτό το θόρυβο, στην EICMA 2019, στεκόταν δίπλα του ένα όμορφο roadster με brutal εμφάνιση, που θα αντικαθιστούσε το F 800 R. Μία κοινή πλατφόρμα, δύο διαφορετικές μοτοσυκλέτες, κατά 70% ίδιες μεταξύ τους.
Διαφορές και ομοιότητες
Ξεκινάμε από αυτό που ιντριγκάρει περισσότερο τους πάντες. Τον κινητήρα. Για τον συγκεκριμένο υπάρχει και ένας επιπλέον λόγος πέρα από τα “άλογα” και τα “κιλά ροπής”.
Ο δικύλινδρος σε σειρά των 895 κ.εκ. είναι η εξέλιξη του μοτέρ που χρησιμοποιείται στο F 850 GS με 853 κ.εκ..Έχει κατά 2χλστ. μεγαλύτερη διάμετρο, ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, νέα σφυρήλατα πιστόνια και μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (13,1 αντί 12,7). Η ισχύς του έφτασε τους 105 ίππους (από 95) ενώ η ροπή έμεινε στα ίδια επίπεδα, 9,4 kgm, από τα οποία πλέον τα 8,9 είναι διαθέσιμα μεταξύ 4.500 και 8.500 σ.α.λ. Ο στρόφαλος είναι 270 μοιρών και φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες με στόχο την εξάλειψη των κραδασμών. Το σύστημα εξάτμισης είναι νέο και ο λαιμός περνάει κάτω από το μοτέρ. Οπότε προσοχή στα πεζοδρόμια ειδικά με το R που είναι πιο χαμηλό. Ο συμπλέκτης είναι περιορισμένης ολίσθησης.
Κατασκευάζεται στην Κίνα από τον μακροχρόνιο συνεργάτη της BMW, την κινεζική Loncin. Στο εργοστάσιο της πόλης Chongqing, που αποτελεί “σφηκοφωλιά” της μοτοσυκλέτας στην αχανή χώρα, κατασκευάζονται οι κινητήρες σε ξεχωριστή γραμμή παραγωγής, με τα αυστηρά στάνταρ των Γερμανών. Από την Κίνα φτάνουν στο Βερολίνο, όπου γίνεται η συναρμολόγηση των μοντέλων.
Το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο και το αφαιρούμενο υποπλαίσιο, με διαφορετικές βάσεις για τα δύο μοντέλα, είναι κοινό και δεν έχει κάτι που να σε εντυπωσιάζει κατασκευαστικά, πέραν του ότι είναι πολύ καλά σχεδιασμένο. Διαθέτει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Συνδυάζεται με νέο και πιο άκαμπτο αλουμινένιο ψαλίδι, με το σύστημα μοχλισμού να προωθεί περισσότερο την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και την προοδευτικότητα στην επιτάχυνση.
Το ρεζερβουάρ αποτελείται από δύο τμήματα πλαστικού, κολλημένα μεταξύ τους, μια λύση που συναντάται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το κάτω μέρος είναι κοινό στις δύο μοτοσυκλέτες με το επάνω να διαφέρει.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. χωρίς ρυθμίσεις και διαδρομή 170 χλστ. για το XR και 135 χλστ. για το R. Το αμορτισέρ με διαδρομή στο XR 172 χλστ. και 142 χλστ. στο R ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς. Τα μοντέλα της δοκιμής ήταν εφοδιασμένα με την ημιενεργητική ανάρτηση Dynamic-ESA της ZF (Sachs) που ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό.
Το ύψος σέλας στις βασικές εκδόσεις είναι 815 χλστ για το R και 825 χλστ. για το XR. Υπάρχουν πάρα πολύ συνδυασμοί για κοντύτερους και ψηλότερους αναβάτες. Σωστά σχεδιασμένες, δεν ανοίγουν τα πόδια και τα αφήνουν να καταλήγουν φυσιολογικά στο έδαφος, συμβάλλοντας έτσι στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε μανούβρες. Από την άλλη, διαθέτουν σκληρά υλικά και κουράζουν. Είναι ενιαίες για τους δύο επιβαίνοντες, αν και θα προτιμούσαμε να “σπάνε” σε δύο κομμάτια. Στο σημείο που υπάρχει το “σκαλοπάτι” η αντιολισθητική επένδυση δεν ακολουθεί το σχέδιο της σέλας, αλλά τεντώνει δείχνοντας άσχημα στο μάτι.
Τα φρένα είναι της Brembo και αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χλστ. μπροστά με δαγκάνες ακτινικής στήριξης τεσσάρων και ένα δίσκο 265 χλστ. πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου. Οι τροχοί και στα δύο μοντέλα είναι ίδιοι, 17 ιντσών.
Ο στάνταρ εξοπλισμός τους βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Φώτα και φλας LED, έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών της Bosch, δυνατότητα σύνδεσης της μοτοσυκλέτας με το smartphone, ρυθμιζόμενη, χωρίς εργαλεία, ζελατίνα για το XR, ABS, ASC (Automatic Stability Control όπως ονομάζει το traction control της BMW, με δυνατότητα απενεργοποίησης), ρυθμιζόμενες μανέτες και παροχή ρεύματος 12V. Επιπλέον, θα έχετε στη διάθεσή σας δύο προγράμματα οδήγησης, Rain και Sport.
Οι προαιρετικά διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης Dynamic και Dynamic Pro περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα συστήματα υποστήριξης ABS Pro, Δυναμικό Έλεγχο Πρόσφυσης (DTC), Δυναμικό Έλεγχο Φρένων (DBC) και τη Ρύθμιση Ροπής Αδράνειας του κινητήρα (MSR). Το DBC παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα ενώ το MSR αποτρέπει την ολίσθηση ή την αποσταθεροποίηση του πίσω τροχού στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού ή τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Η υποβοήθηση αλλαγής ταχυτήτων (Shift Assistant Pro) αξίζει τα λεφτά της και όσο οδηγούμε μοτοσυκλέτες με quick shifter τόσο μας αρέσει, διότι η οδήγηση γίνεται πιο εύκολη, εκτός από διασκεδαστική. Η λίστα του εξτρά εξοπλισμού συμπληρώνεται με τους προβολείς που φωτίζουν στο εσωτερικό της στροφής (adaptive cornering lights), την ένδειξη πίεσης ελαστικών και ειδοποίηση σε περίπτωση απώλειας πίεσης (RDC), το cruise control, το σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα γκριπ και εκκίνηση χωρίς κλειδί.
Το X
Θα έχετε διαβάσει πως το 900 XR μοιάζει εμφανισιακά με το 1000άρι, θέλοντας να εκμεταλλευθεί τη δημοφιλία του τετρακύλινδρου “πυραύλου”. Οδηγώντας το δεν μου θύμισε BMW, γεγονός που είχα αισθανθεί και όταν είδα και οδήγησα το F 850 GS. Δεν αφήνω αιχμές για την ποιότητα κατασκευής, που είναι εφάμιλλη των boxer μοντέλων της εταιρείας, με ποιοτικά πλαστικά και άψογο φινίρισμα, αλλά για τη σχεδίαση, που είναι πιο συμβατική σε σχέση με άλλα μοντέλα των Γερμανών. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο μικρή απ΄ ό,τι περίμενα. Όλος ο όγκος έχει συγκεντρωθεί μπροστά και κοιτάζοντας προς τα πίσω αναρωτήθηκα πώς θα χωρέσει δεύτερος στη λεπτή, σκληρή σέλα που μας κούρασε. Ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα, ψηλότερα και σχεδόν κολλητά στον αναβάτη. Πίσω εξέχει με κάπως άκομψο τρόπο η βάση της πινακίδας με τα μικρά LED φλας και το μακρόστενο φωτιστικό σώμα. Δεν θα λέγαμε πως προσφέρει πολλές ανέσεις για δύο άτομα, αλλά εργονομικά είναι σωστό.
Μπροστά η σχεδίαση των πλαστικών μοιάζει με αυτά του concept 9cento. Όλα αυτά τα “κοψίματα” έγιναν για να διώχνουν τον αέρα, αλλά και για λόγους εντυπωσιασμού- το τερπνόν δια του ωφελίμου.
Δεσπόζουν δύο συμμετρικοί προβολείς LED, πολύ καλής απόδοσης και εξοπλισμένοι με το νέο σύστημα adaptive cornering lights που κάνει εξαιρετική δουλειά φωτίζοντας επαρκέστατα το εσωτερικό της στροφής. Η ζελατίνα δείχνει μικρή, αλλά είναι σωστά σχεδιασμένη και διώχνει επαρκώς τον αέρα στην ψηλότερη θέση. Ρυθμίζεται με το χέρι ακόμη και εν κινήσει πανεύκολα σε δύο θέσεις. Η ευκρινέστερη οθόνη TFT που έχει τοποθετηθεί σε μοτοσυκλέτα παραγωγής ελέγχεται μέσω της ροδέλας στο αριστερό γκριπ και από ένα από τα 6 κουμπιά που μπορείς να πατήσεις με κάποιο από τα δάχτυλα του αριστερού χεριού.
Με το πού ανέβεις στη σέλα νοιώθεις οικεία. Πατάς εύκολα στο έδαφος και τα χέρια παίρνουν τη θέση τους στο φαρδύ τιμόνι που περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Τα πόδια σχηματίζουν ορθή γωνία πάνω στα μαρσπιέ και το σώμα γέρνει ελαφρώς προς τα μπροστά για να μην επιβαρύνει τη σπονδυλική στήλη.
Ο δικύλινδρος έρχεται σε λειτουργία και ακούγεται περισσότερο απ’ ό,τι περίμενα. Τον ακούς σε χαμηλές, μεσαίες και ψηλές στροφές, Στην πόλη και στο ταξίδι. Τον αισθάνεσαι άμεσα πολύ φιλικό. Χωρίς ξεσπάσματα στην απόδοσή του, χωρίς να “τρελαίνεται” σε κάποια περιοχή στροφών. Προβλέψιμος, αλλά με μπόλικη δύναμη. Σωστά ρυθμισμένος για τον άπειρο, με αρκετό γκάζι για τον έμπειρο που θα θελήσει να το “κυνηγήσει” λίγο παραπάνω. Μέσα στην πόλη έχει λίγο πιο απότομη απόκριση από αυτή που θα θέλαμε. Μόλις βρεθείς μέσα σε αρκετή κίνηση θα ήθελες να λειτουργεί πιο ομαλά. Ευτυχώς που ο μαλακός συμπλέκτης σε αφήνει να διαχειριστείς εύκολά την κατάσταση. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 6,2 λίτρα για 100 χλμ.
Στη στάνταρ έκδοση τα προγράμματα οδήγησης Road και Rain είναι σωστά ρυθμισμένα. Tο Rain, όπως περιμέναμε, διαθέτει ομαλότερη απόκριση και μειωμένη απόδοση, αλλά μόνο στις τρεις πρώτες σχέσεις. Στο Road απολαμβάνεις τα πάντα στο μέγιστο βαθμό. Αν θέλεις ακόμη περισσότερα, επιλέγεις από τα έξτρα το Dynamic πακέτο οδήγησης (Dynamic και Dynamic Pro). Τι κερδίζεις; Το traction control έχει τέσσερα επίπεδα, λειτουργεί και στις στροφές και κρατάει στη μνήμη τις τελευταίες ρυθμίσεις.
Στην πράξη δουλεύει άψογα και αυτό οφείλεται στο ότι επεμβαίνει στον ψεκασμό, μόλις αντιληφθεί απώλεια πρόσφυσης, χωρίς να διακόπτει όμως τελείως την επιτάχυνση. Διαχειρίζεται άψογα την τροφοδοσία και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αντιλαμβάνεσαι τίποτα δυσάρεστο, όπως κομπιάσματα και άλλα ενοχλητικά.
Επιπλέον έχετε στη διάθεσή σας και ABS Pro που επιτρέπει την απενεργοποίηση του συστήματος στον πίσω τροχό. Το σύστημα έχει αισθητήρα ανύψωσης και όταν αντιληφθεί πως χάνει την επαφή του με την άσφαλτο από κάποια απόσταση και πάνω, απελευθερώνει την πίεση στις δύο μπροστινές δαγκάνες.
Η σπορ εμφάνισή του σε έχει βάλει από την αρχή στο mood, πως έχεις να κάνεις με μια ευκολοδήγητη και ευέλικτη μοτοσυκλέτα. Όχι τόσο μέσα στην πόλη, όσο έξω από αυτή - εκεί όπου καταλαβαίνεις άμεσα ότι η δουλειά που έχει γίνει σε αναρτήσεις και πλαίσιο είναι εξαιρετική. Χωρίς οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της BMW να έχουν καταφύγει σε εξεζητημένες λύσεις, κατάφεραν με απλό τρόπο να φτιάξουν ένα ομοιογενές σύνολο πολύ σταθερό και ικανό σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Παραμένει ακλόνητο με ταχύτητες 170+ χλμ/ώρα, χωρίς να κουνάει, ακόμη και αν το προσπαθήσαμε στην ευθεία. Πολύ εύκολα στρίβει, διατηρεί την τροχιά του και οι εναλλαγές κατεύθυνσης έρχονται όσο γρήγορα θελήσει ο αναβάτης, χωρίς στρεβλώσεις, χωρίς γλιστρήματα.
Οι αναρτήσεις “καταπίνουν” τα πάντα “διαβάζοντας” την άσφαλτο και μεταφέροντας εκτός από πληροφορία και μεγάλη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη. Το XR παραμένει “κολλημένο” στην άσφαλτο. Στο ταξίδι, αν εξαιρέσουμε τη σκληρή σέλα, ήταν πολύ άνετο, με τον κινητήρα να σε συντροφεύει και τη ζελατίνα να σε προστατεύει, ακόμη και όταν οδηγείς με κράνος με αεροδυναμικό γείσο, όπως το κορυφαίο Airoh Commander που μας δόθηκε πρόσφατα από το Moto Market.
Τα φρένα δουλεύουν υποδειγματικά και θεωρώ πως είναι σχεδιασμένα για αναβάτες με λιγότερη εμπειρία, που ίσως να μην τους άρεσε το έντονο αρχικό δάγκωμα αλλά η πιο προοδευτική λειτουργία. Το ABS ενεργοποιείται όταν πρέπει, συμβάλλοντας και αυτό με τη λειτουργία του στην ομοιογένεια της μοτοσυκλέτας.
Το F 900 XR είναι μια μοτοσυκλέτα για όλους και για όλα. Απόλυτα προβλέψιμη και άκρως διασκεδαστική. Ακόμη και στη στάνταρ έκδοση, δεν της λείπει τίποτα. Της αρέσει να κινείται με ροή εκτός πόλης, αλλά είναι ικανότατη να τα βγάλει πέρα καθημερινά σε ό,τι της ζητήσετε. Είναι μια BMW με ξεχωριστή προσωπικότητα και βάζει στόχο να κυριαρχήσει στην αγορά και να γίνει το μοντέλο της γερμανική εταιρείας που απευθύνεται σε πολλούς, νέους και μεγαλύτερους σε ηλικία, έμπειρους και άπειρους.
Το R
To roadster της BMW είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα από τα ομορφότερα που κυκλοφορούν στο δρόμο. Μπροστά μοιάζει με το “γυμνό” boxer R 1200 R. Ωραίο το σχήμα του προβολέα, μικρή ζελατίνα ακριβώς από πάνω του, που προστατεύει με τον τρόπο της την οθόνη TFT, κοινή με του XR. Τα λίγα καλοσχεδιασμένα πλαστικά στο μπροστινό μέρος χαρίζουν συμμετρία στο F 900 R, που δεν “αδειάζει” πίσω. Σε αυτό παίζει ρόλο και το σπορ κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη που μας δόθηκε με τη μοτοσυκλέτα. Στο R το μικρό τελικό της εξάτμισης μάς άρεσε περισσότερο από ό,τι στο XR.
Αυτό που καταλαβαίνεις μόλις ανέβεις πάνω του είναι η εντελώς διαφορετική θέση οδήγησης. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα πιο πίσω, το τιμόνι έχει πιο κλειστές γωνίες και το σώμα πέφτει προς τα μπροστά. Μας άρεσε περισσότερο από του XR και δεν μας κούρασε καθόλου, παρ’ ότι ο αέρας σε μαστιγώνει σε κεφάλι και κορμό, κάτι που περιμένεις άλλωστε. Τα όρια για το πόσο αντέχεις τα θέτεις εσύ. Με τον εξοπλισμό (μπουφάν και κράνος) και με την αντοχή σου. Η BMW με τη σειρά της σου προσφέρει, μεταξύ άλλων, και μια ψηλότερη ζελατίνα.
Σε θέση μάχης
Οι μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων, σε συνδυασμό με τη διαφορετική θέση οδήγησης και τη διαφορετική κατανομή βάρους παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σπορ συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Μπορείς πιο εύκολα να μετακινήσεις το σώμα σου και να αισθανθείς ακόμη πιο άνετα σε δρόμους με στροφές, εξαιτίας του άριστα “ζυγισμένου πακέτου”, πλαισίου, αναρτήσεων, φρένων, ηλεκτρονικών. Η συμπεριφορά των τελευταίων αλλάζει, καθώς τα δεδομένα που επεξεργάζονται είναι διαφορετικά.
Σε δρόμους όπου μπορείς να κρατήσεις ροή, το F 900 R σε αποζημιώνει με την ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά. Η γραμμική απόδοση του κινητήρα βοηθά σε αυτό. Τα πράγματα αλλάζουν, όταν η διαδρομή γίνει πιο “σφιχτή”. Εκεί το R γίνεται πιο βαρύ και δυσκίνητο. Και πάλι όμως έχεις στη διάθεσή σου ένα πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα που δεν σε προδίδουν.
Στην τιμή της βασικής έκδοσης των 9.240 € για το F 900 R, θα ήταν δύσκολο να βρεις μια μοτοσυκλέτα με καλύτερο συνδυασμό κορυφαίων επιδόσεων για την κατηγορία, και φιλικότητας προς τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες. Αυτό που παίρνετε είναι μια μοτοσυκλέτα εξαιρετικής ποιότητας κάτι που περιμένετε από την BMW Motorrad , αλλά σε προσιτή τιμή.
BMW για όλους
Προσφέροντας την ποιότητα και τον εξοπλισμό ακριβότερων μοντέλων της σε προσιτή τιμή, η γερμανική εταιρεία θέλει πρωτίστως με το XR και μετά με το R, να οδηγήσουν ακόμη περισσότεροι τα μοντέλα της.
Εξοπλισμός αναβατών: Motomarket
BMW F 900 XR Κράνος Airoh Valor silver matt + mirror lens - Μπουφάν Nordcode Terra Flow - Παντελόνι Fovos Attack - Γάντια Nordcode Air Tech – Μπότες Forma ADV Tourer
BMW F 900 R Κράνος Pilot Snake - Μπουφάν Nordcode Café Race - Γάντια Nordcode GT Carbon
BMW F 900 XR (F 900 R) | |
ΤΙΜΗ (€): | 11.950€ (9.240€) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΕΝ ΣΕΙΡΑ, 2 ΕΕΚ, 4 Β/Κ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 895 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 86 x 77 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 13,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 105/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 9,3/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg – με υγρά) | 219 (211) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 825 (815) |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.160 (2.140) |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.521 (1.518) |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 105,2 (114,3) |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 29,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ MONOCOQUE |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm (135mm) |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 172mm (142mm) |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΙ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6,2 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.