Δοκιμές

Δοκιμή BMW R 1250 RS: Τουρισμός με στυλ αθλητικό

O ιδρυτής της sport touring κατηγορίας


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  07.05.2020

Eδώ και πολλά χρόνια, η BMW με τα RS μοντέλα της εκπροσωπεί επάξια τον επιτυχημένο συνδυασμό ταξιδιού με σπορ χαρακτηριστικά

Η φημισμένη R100RS του 1976 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο με ολόσωμο fairing, κατάλληλη για πολλές χρήσεις και ήταν αυτή που εγκαινίασε την κατηγορία των σπορ τουριστικών μοντέλων.

Φτάνοντας στη σημερινή εποχή, η BMW, ύστερα από την παρουσίαση του νέου boxer κινητήρα της με τα 1254 κυβικά εκατοστά και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού "ShiftCam", αποφάσισε να εξοπλίσει σιγά- σιγά όλα τα μοντέλα της τα οποία εφοδιάζονταν με τον προγενέστερο 1200άρη boxer. Έτσι, έφτασε στην παραγωγή η νέα BMW R1250RS που κουβαλά επάξια όλες τις αρετές που δημιούργησε το θρυλικό R100RS. Συνδυάζει κάλλος, πρακτικότητα, ταχύτητα και φυσικά τουριστική διάθεση.

BMW R1250RS ambience 7

 

Εμφανισιακές και όχι μόνο αλλαγές

Εκ πρώτης όψεως συναντάς μια sport touring μοτοσυκλέτα η όποια δεν απέχει και πάρα πολύ από το μοντέλο του 2018. Αυτό που ξεχωρίζει, είναι το φέρινγκ, το οποίο έχει γίνει πλέον πιο συμμετρικό αλλά και πιο επιθετικό. Ο προβολέας έχει διαφορετικό σχήμα. Τα πολύ όμορφα φώτα ημέρας DRL κοσμούν περιμετρικά το κάτω μέρος και των δύο προβολέων LED που διατίθενται πλέον στον βασικό εξοπλισμο. Το αποτέλεσμα, αισθητά βελτιωμένο, προσφέροντας εκπληκτική κάλυψη φωτός σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή είναι ο πίνακας οργάνων. Πλέον έχει γίνει εξολοκλήρου ψηφιακός και αποτελείται από μία έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών, η οποία δίνει στον αναβάτη πολλές multimedia δυνατότητες. Νέες είναι και οι χρωματικές επιλογές - Black Storm metallic, Austin Yellow metallic matt, Imperial Blue metallic και 719 Stardust metallic (Ελληνιστί, Μαύρο, Κίτρινο, Μπλε και Καφέ).

BMW R1250RS details 5

Με νέα καρδιά

Με το νέο δικύλινδρο boxer κινητήρα των 1254 κυβικών εκατοστών έχουμε ξαναγνωριστεί κατά τη δοκιμή των adventure μοντέλων της εταιρείας, αλλά και του τουριστικού μοντέλου R1250RT. Ας θυμίσουμε όμως ξανά τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του. Είναι υδρόψυκτος, τετράχρονος, boxer και φέρει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, όπως και αντικραδασμικό άξονα. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και διαθέτει 4 προγράμματα απόδοσης: Rain, Road, Dynamic και Dynamic Pro. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι φυσικά το νέο σύστημα ελέγχου των εκκεντροφόρων "BMW ShiftCam", το οποίο εξασφαλίζει πιο ομαλή λειτουργία, ενώ παράλληλα παρέχει περισσότερη δύναμη αλλά και ροπή. 136 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ. και 14,5 kgm ροπή στις 6.250 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και συνεργάζεται με υγρό πολύδισκο υδραυλικό συμπλέκτη, ο οποίος μάλιστα περιλαμβάνει λειτουργία anti-hopping, ενώ η τελική μετάδοση εξακολουθεί να γίνεται με άξονα.

BMW R1250RS action 6

Γεωμετρικά απαράλλαχτο

Από άποψη γεωμετρίας δεν έχουν αλλάξει και πολλά. Το πλαίσιο είναι δύο τμημάτων και αποτελείται από το κύριο μέρος με το υποπλαίσιο βιδωμένο επάνω του και τον κινητήρα φέρον τμήμα του. Το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο. Οι αναρτήσεις του είναι ημι-ενεργητικές και ρυθμίζονται ηλεκτρονικά. Εμπρός είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 45mm με 140mm διαδρομής. Αντίστοιχα και το αμορτισέρ έχει την ίδια διαδρομή. Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από δύο πλευστούς δίσκους 320mm που συνεργάζονται με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo. Για πίσω έχει επιλεχθεί μονός δίσκος 276mm και πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo.

BMW R1250RS details 2

Το σύστημα πέδησης συνοδεύεται φυσικά από σύστημα BMW Integral ABS, το οποίο απενεργοποιείται. Οι 10μπρατσες ζάντες είναι 17 ιντσών και κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο, ενώ τα εργοστασιακά ελαστικά που τις ντύνουν είναι της εταιρείας Metzeler σε διάσταση 120/70 για εμπρός και 180/55 για πίσω. Το συνολικό βάρος έχει αυξηθεί κατά 7 κιλά κι έτσι πλήρες υγρών και με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων ανέρχεται πλέον στα 243 κιλά.

BMW R1250RS details 1

Με εξοπλισμό που συναρπάζει

Η μοτοσυκλέτα που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ήταν βαμμένη σε μπλε σκούρο χρώμα και φορτωμένη με αρκετά extra καλούδια. Αναφέρουμε τα βασικότερα: Keyless λειτουργία για την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και για το άνοιγμα της τάπας του ρεζερβουάρ, ημι-ενεργητική ανάρτηση "Dynamic ESA", που επιτρέπει στον αναβάτη να διαλέξει σε τι στυλ οδήγησης θέλει να κινηθεί, και ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα τις οδικές συνθήκες. Φώτα ημέρας DRL. Θερμαινόμενα γκριπ και cruise control, για ζεστά αλλά και ξεκούραστα ταξίδια. QuickShifter pro, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα αλλαγών των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη ως προς τα ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα. Dynamic Traction Control και ABS Pro, τα οποία διαβάζουν μέσω αισθητήρα την κλίση της μοτοσυκλέτας και αποτρέπουν την ολίσθηση του πίσω τροχού αλλά και το μπλοκάρισμα των τροχών αντίστοιχα, ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Αλλά και ειδικά διαμορφωμένα κάγκελα και σχάρα στο ουραίο της τμήμα, τα οποία είναι έτοιμα να δεχθούν τρεις ευρύχωρες βαλίτσες, οι οποίες θα καλύψουν με μεγάλη ευκολία τις ταξιδιωτικές ανάγκες του εκάστοτε αναβάτη.

BMW R1250RS action 5

Με πιο σπορ προσέγγιση

Με το πού την καβάλησα, διαπίστωσα ότι η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με το προγενέστερο R1200RS. Το ύψος της σέλας αγγίζει τα 820mm, ως εκ τούτου ακόμα και οι μετρίου αναστήματος αναβάτες πατούν σταθερά και με αρκετή αυτοπεποίθηση στο έδαφος. Το τιμόνι, αν και τύπου clip-on, είναι τοποθετημένο πάνω σε μία βάση, με αποτέλεσμα να έχει ανέβει αρκετά ψηλά σε σύγκριση με τα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, δημιουργώντας μία πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η μικρή διαφορά σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο εντοπίζεται στην απόσταση μεταξύ σέλας και τιμονιού που έχει αυξηθεί ελάχιστα. Έτσι, ο κορμός εξαναγκάζεται σε μία μικρή κλίση προς τα εμπρός και τα χέρια έρχονται σχετικά τεντωμένα στο τιμόνι. Σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης εντός αστικού περιβάλλοντος, πιθανότατα να κουράσει ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης. Από την άλλη, σε ένα επαρχιακό οδικό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές σε ανταμείβει, καθώς σου δίνει περισσότερο χώρο ώστε να μεταφέρεις το σώμα σου από τα δεξιά προς τα αριστερά και αντιστρόφως.

BMW R1250RS ambience 3

Οι αναρτήσεις, ακόμη και στην επιλογή "road", ανταποκρίνονται άψογα. Απορροφούν με ακρίβεια τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα κρατούν τη μοτοσυκλέτα σταθερή καθ' όλη τη διάρκεια της στροφής.
Ο κινητήρας είναι ζωηρός από τόσο χαμηλά (μόλις 2.000 σ.α.λ.) που σου επιτρέπει να κινηθείς με μεγάλη ευκολία ακόμη και με μία ταχύτητα πάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων – φυσικά, το σύστημα "Dynamic Traction Control" καραδοκεί και επεμβαίνει ακαριαία όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν το παραμικρό γλίστρημα του οπίσθιου τροχού.

BMW R1250RS details 4

Άλλο ένα τεχνολογικό επίτευγμα που διαθέτει η R1250RS είναι το "ABS Pro". Ειδικότερα, μέσω αισθητήρων διαβάζει την κλίση της μοτοσυκλέτας και επιτρέπει το δυνατό φρενάρισμα ακόμα κι όταν βρίσκεσαι αρκετά πλαγιασμένος στην κορυφή της στροφής. Γιατί τα λάθη είναι για τους ανθρώπους, βρε αδερφέ.
Ιδιαιτέρως απολαυστικό είναι το σύστημα "QuickShifter Pro". Λειτουργεί πολύ ομαλά και επιτρέπει τα ανεβοκατεβάσματα μεταξύ των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Κι έτσι η συγκέντρωσή σου κατά τη σβέλτη οδήγηση είναι ακόμη μεγαλύτερη.

BMW R1250RS action 4

Ο γρήγορος ταξιδευτής 

Σε ένα εθνικό οδικό δίκτυο η νέα R1250RS αποτελεί τον ιδανικό συνταξιδιώτη. Η χειροκίνητη ρυθμιζόμενη ζελατίνα στην πάνω θέση διώχνει ικανοποιητικά τον αέρα, ενώ ο κινητήρας, το ρεζερβουάρ, αλλά και το υπόλοιπο fairing καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα του σώματος του αναβάτη, προσφέροντάς του εξαιρετική ανεμοκάλυψη. Το Cruise Control, εκτός από την άνεση που προσφέρει, εξασφαλίζει και την τήρηση των ορίων ταχύτητας, αφού με τη δύναμη του κινητήρα αλλά και την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι πολύ εύκολο να τα ξεπεράσεις. Προσωπικά έκανα το σφάλμα να μην ορίσω την επιθυμητή ωριαία ταχύτητα και κοιτάζοντας το ψηφιακό ταχύμετρο, διαπίστωσα ότι κινούμουν με 170χλμ/ω, τα οποία μάλιστα έρχονται μόλις στις 6.000 σ.α.λ. Είναι τόσο καλή η ποιότητα κύλισης που χάνεις την αίσθηση της ταχύτητας. Για τους πιο σβέλτους και τολμηρούς, να σημειωθεί ότι η τελική ταχύτητα αγγίζει με σχετική ευκολία τα 250χλμ/ω, τα οποία μάλιστα έρχονται στις 9.000 σ.α.λ. όπου βρίσκεται και ο κόφτης.

BMW R1250RS ambience 1
Από πλευράς κατανάλωσης μόνο ικανοποιημένοι μπορούμε να δηλώσουμε. Σε ήπιους ρυθμούς οδήγησης δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα/100χλμ. Αν βέβαια αποφασίσεις να κινηθείς στα μέγιστα όρια του κινητήρα, αυτή σκαρφαλώνει μέχρι και τα 8 λίτρα/100χλμ. Αρκετά εντυπωσιακά νούμερα, αν συνυπολογίσει κανείς τον υψηλό κυβισμό, αλλά και το βάρος της μοτοσυκλέτας. Με λίγα λόγια, η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 18 λίτρων μπορεί να φτάσει με λίγη προσοχή μέχρι και τα 325 χιλιόμετρα. Κι έτσι το ταξίδι σου συνεχίζεται και συνεχίζεται δίχως σταματημό.

BMW R1250RS ambience 2

Διασκεδαστικός χιλιομετροφάγος

Η νέα R1250RS είναι ένας πραγματικός χιλιομετροφάγος, που διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και κύλισης, όμορφο design, κινητήρα με ζωντάνια και φυσικά άνεση. Υπόσχεται να αποτελέσει τον καλύτερό σου σύμμαχο στις εκάστοτε τουριστικές σου ανησυχίες. Το μόνο που χρειάζεται, εκτός από τις 16.000 ευρώ που κοστίζει στη βασική της έκδοση, είναι η απύθμενη όρεξη και φαντασία για την ανακάλυψη νέων τουριστικών διαδρομών.

BMW R1250RS tx

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell

 

BMW R 1250 RS https://www.bmw-motorrad.gr/
ΤΙΜΗ (€): Από 16.000
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΒΟΧΕΡ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΛΒΙΔΩΝ SHIFT CAM
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.254
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 102,5 x 76
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 136/7.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 14,6/6.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 243(γεμάτο)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 820
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.202
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 980
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.530
ΙΧΝΟΣ(mm) 110,9
ΚΑΣΤΕΡ(o) 27,7
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: METZELER ROADTEC Z8 120/70-17
ΠΙΣΩ: METZELER ROADTEC Z8 180/55-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΩΣ ΦΕΡΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 45mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ140mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ BMW MOTORRAD PARALEVER ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 BMW MOTORRAD INTEGRAL ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BMW MOTORRAD INTEGRAL ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 18 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 7,2 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.