30.04.2020
Οι κάτοικοι των μεγαλουπόλεων είχαν βολευτεί με το Μετρό και γενικότερα με τα ΜΜΜ, όμως τώρα οι συνήθειες και η καθημερινότητα αλλάζουν
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος
Ο κόσμος θα φοβάται, και δικαιολογημένα, να μετακινηθεί με τα μέσα. Όσοι μπορούν θα στραφούν προς το δίκυκλο. Scooter, όπως το Jet14 200, αποτελούν ενδεδειγμένες λύσεις για καθημερινή, οικονομική μετακίνηση. Από το σπίτι στη δουλειά, για ψώνια, προστατευμένος πίσω από τα πλαστικά από αέρα και νερό.
“Κατά της καθημερινότητας”
Τίποτα δεν θα μπορεί να σε σταματήσει μέσα στην πόλη. Το Jet14 είναι όσο μικρό και όσο μεγάλο πρέπει για να “αντέξει” δύο άτομα, να ελιχθεί ανάμεσα σε “δυστυχισμένα” τετράτροχα. Από πλευράς design διαθέτει κοινά χαρακτηριστικά με άλλα scooter της SYM. Το μπροστινό μέρος με τους δύο σφηνοειδείς LED προβολείς μοιάζει με GTS, Joyride και Cruisym.
Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός του είναι νεανικός και elegant, ειδικά στο χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας. Το καφέ ματ είναι μία από τις επιλογές, καθώς η SYM διαθέτει το Jet 14 200 σε μαύρο και γκρι ματ, κόκκινο και λευκό. Με πανομοιότυπη εμφάνιση η οικογένεια Jet14 διατίθεται σε 4 εκδόσεις με κινητήρες 50, 125 (αερόψυκτο και υγρόψυκτο) και 200 κ.εκ.. Στο μεγαλύτερο η SYM τοποθέτησε τον κινητήρα του best seller, Symphony ST 200i.
Ασφαλείς λύσεις
Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος που τροφοδοτείται μέσω συστήματος ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Έχει χωρητικότητα 168,9 κ.εκ., αποδίδει 12 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 12,2 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι 300 χλστ., με διαδρομή 100 χλστ. και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση με διαδρομή 80 χλστ. Στα φρένα έχει επιλεγεί ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό, με διάμετρο 260 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω. Το μονοκάναλο ABS της Bosch επενεργεί μόνο στο μπροστινό.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του SYM Jet 14 125 L/C
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του SYM Symphony ST 200i
Πλήρες
Είναι πολλές οι επιμέρους λεπτομέρειες που το κάνουν να μοιάζει με scooter κατά πολύ ακριβότερο. Εκτός της ματ υφής στα καφέ πλαστικά του, υπάρχουν και μαύρα με look ανθρακόνημα στα πλαϊνά της ποδιάς και στο κάλυμμα της εξάτμισης. Το επίπεδο πάτωμα έχει αντιολισθητικά πλαστικά και τα υπόλοιπα, εκτός από πολύ καλή εφαρμογή, διακρίνονται για την πολύ καλή ποιότητα. Οι ζάντες των 14 ιντσών με τα 10λεπτα μπράτσα έχουν επίσης ωραία σχεδίαση.
Η ζελατίνα πάνω από τους προβολείς είναι μαύρη. Το “γυμνό” από πλαστικά τιμόνι, καθώς και το κάλυμμα των καβαλέτων τονίζει ακόμη περισσότερο το νεανικό design. Στα όργανα κυριαρχεί το αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο. Στα αριστερά του ο δείκτης βενζίνης και στα δεξιά του σε μία LCD οθόνη καλούνται να στριμωχτούν το στροφόμετρο, οι χιλιομετρητές (ολικός και μερικός) και το ρολόι. Όλα ελέγχονται και ρυθμίζονται από δύο κουμπιά στο κάτω μέρος του πάνελ οργάνων. Οι καθρέφτες ακολουθούν τη σφηνοειδή σχεδίαση των προβολέων και των φλας, εξασφαλίζοντας πολύ καλή ορατότητα. Στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνονται κεντρικό και πλαϊνό σταντ.
Η σέλα είναι μεγάλη, δύο επιπέδων, και μπορεί άνετα να φιλοξενήσει δύο άτομα. Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα από τον αναβάτη και στηρίζεται σε μεγάλες μεταλλικές χειρολαβές, που σχηματίζουν αεροτομή και αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Στους αποθηκευτικούς χώρους που προσφέρει απλόχερα το Jet14 200, μπορούν να τακτοποιηθούν ένα κράνος full face κάτω από τη σέλα, μαζί με πολλά ακόμη πράγματα. Εκεί από κάτω “κρύβεται” το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων και ένας κίτρινος διακόπτης ασφαλείας, που στη θέση on δεν αφήνει το scooter να εκκινήσει. Επιπλέον, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα στην ποδιά και αναδιπλούμενος γάντζος για κρέμασμα τσαντών.
Μάχιμο
Κάθεσαι λοιπόν στη σχετικά σκληρή, μεγάλη και καλοσχεδιασμένη σέλα, που απέχει λίγο από το έδαφος, κάτι που ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας και θέτεις σε λειτουργία τον διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα, ο οποίος εκπέμπει “καθαρό” ήχο. Από το πλάι παρατηρείς πως το σχήμα της ποδιάς έχει σχεδιαστεί με προσοχή. Στο ύψος των γονάτων διαθέτει “κοψίματα” ώστε να μπορούν να βολευτούν και οι άνω του 1,75μ. αναβάτες. Παίρνοντας για παράδειγμα αναβάτη μεσαίου αναστήματος (1,75μ.), το Jet14 200 διαθέτει διαστάσεις και χώρους πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τα χέρια πολύ φυσιολογικά πιάνουν το σωληνωτό τιμόνι και οι πήχεις βρίσκονται παράλληλα με το έδαφος, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλό έλεγχο. Το σώμα τοποθετείται σε όρθια θέση και έτσι αναπόφευκτα το βάρος πέφτει στη σπονδυλική στήλη.
Άμεσα καταλαβαίνεις πως το βάρος των 134 κιλών, αν και στα χαρτιά είναι πολύ, στην καθημερινότητα χάνεται, μόλις το scooter αρχίζει να κινείται. Υπεύθυνα για αυτό η αρκετά καλή κατανομή, αλλά και το χαμηλό κέντρο βάρους που καθιστούν το Jet14 εξαιρετικά ευέλικτο. Η σιγουριά που νοιώθεις στρίβοντας οφείλεται επίσης στο στιβαρό πλαίσιο και στις σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις - μόνο σε συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου θα κουράσει η σκληρότητά τους.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της CST συμπεριφέρονται καλά στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ εμφανίζουν ασάφεια, όταν το Jet14 πιεστεί σε στροφές και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Τα φρένα από την άλλη προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, με το μπροστινό στο οποίο επενεργεί το πολύ καλό ABS της Bosch να έχει τον κύριο ρόλο στην επιβράδυνση και ακινητοποίηση του scooter.
Τα κάνει όλα και συμφέρει
To SYM Jet14 200 είναι το scooter που θα προσελκύσει τους πάντες λόγω εμφάνισης και τιμής. Η πρακτικότητα βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο, η κατανάλωση φτάνει τα 3,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., οπότε μπορείτε να διανύσετε πάνω από 200 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Αυτήν την περίοδο, το προσωπικό σας Jet μπορεί να αποκτηθεί με 2 χρόνια δωρεάν εργασία service ή με 36 μήνες άτοκα, με 2.695€ .
SYM JET14 200 ABS | sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 2.695€ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΔΙΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 168,9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 61x57,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 11,83/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,24/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 134 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | Δ.Α. |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 100/90-14 CST |
ΠΙΣΩ: | 110/80-14 CST |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΜΕ ΣΩΛΗΝΕΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΔΙΑΤΟΜΗΣ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 30mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 80mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.