Γράφει ο Περικλής Ντεβές // 15.09.2017
Η CB500X επέστρεψε για το 2017 και έχει το «θράσος» να τα «βάζει» ακόμα και με μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία adventure
Αρχικά η μοτοσυκλέτα στο σταντ δείχνει ψηλή χωρίς να είναι, όμορφη και φανταχτερή με τον Nitric orange χρωματισμό και τα «χωμάτινα» γραφικά της. Φέρει στις πλάτες της ιστορία βαριά, και όχι άδικα. Τα CB ανεξαρτήτως κυβισμού γαλούχησαν και μεγάλωσαν γενιές και γενιές αναβατών ανά τον κόσμο. Η μαμά Honda από το 2013 που πρωτοπαρουσίασε τα νέα δικύλινδρα CB 500R-Fκαι Χ συνεχίζει με μικροαλλαγές σε χρωματισμούς αλλά και με μικρές αναβαθμίσεις στους εργονομικούς τομείς. Τα συγκεκριμένα μοντέλα κυριαρχούν στις πωλήσεις, καθώς προσφέρουν αυτό που έχει ανάγκη για την καθημερινότητά του ο μέσος και ειδικά ο νέος αναβάτης, αφού είναι από τα καλύτερα «σχολεία»!
Απλό και.. αρκετό
Αν και δεν είναι ακριβώς adventure μοτοσυκλέτα με τους 17ιντσών τροχούς και τα ασφάλτινα ελαστικά, παρ’ όλα αυτά η CB500X έχει το look των adventure. H συμπαγής, «γυμνασμένη» και νεανική σιλουέτα είναι μερικά από τα συστατικά της επιτυχίας. Οι χρωματικές επιλογές για το 2017 είναι τέσσερις (Pearl Horizon white, Sword silver metallic, Candy rosy red και Nitric orange) και τα «έξυπνα» γραφικά που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της μοτοσυκλέτας απεικονίζουν ίχνη από ελαστικά (σε χώμα?). Αυτή η έξυπνη κίνηση από το σχεδιαστικό τμήμα υποδηλώνει πως η CB500X έχει την ικανότητα να διαβεί όλους τους δρόμους που θα βρεθούν μπροστά της. Κατά πάσα πιθανότητα όλα τείνουν προς τα εκεί, αλλά με κάποιους περιορισμούς όσον αφορά το χώμα!
Η CB500X είναι μια ιδιαίτερα ποιοτική μοτοσυκλέτα με υποδειγματική βαφή και συναρμολόγηση των πλαστικών μερών της, ενώ το υπόλοιπο σύνολο ακολουθεί προσφέροντας άνεση και προστασία για αναβάτη και συνεπιβάτη με τις στιβαρές χειρολαβές να του δίνουν τη σιγουριά που χρειάζεται.
Ο εξοπλισμός της CB500X περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα. Τα πράγματα είναι απλά. Όπως το σχολείο που σου δίνει εφόδια για μια ζωή προσαρμοσμένο στην εκάστοτε εποχή, έτσι και η Honda συμπεριέλαβε στο μοντέλο σύγχρονες λύσεις.
Τα led φώτα μπροστά και πίσω εντυπωσιάζουν τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε απόδοση. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και παρέχει βασικές ενδείξεις, όπως στάθμη βενζίνης, μερικό και ολικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση αλλά και στιγμιαία, με το καμπυλωτό στροφόμετρο να είναι ευανάγνωστο, αν και μικρό. Η απουσία ένδειξης επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα εξαιτίας του ελαστικότατου κινητήρα, όπως και της εναπομείνασας βενζίνης, μιας και η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Πέραν της πληροφόρησης, η CB500X διαθέτει ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος ζελατίνα σε δύο θέσεις (σημειωτέον, απαιτούνται εργαλεία για τη ρύθμισή της), μίνι καρίνα για την προστασία του κινητήρα και προαιρετικό εξοπλισμό ταξιδιού από τον κατάλογο της Honda για τις εξορμήσεις που είναι πρόθυμη να φέρει εις πέρας με μεγάλη ευκολία.
Δικύλινδρο ταλέντο
Η καρδιά της CB500X χτυπάει στα 471κ.εκ. είναι δικύλινδρη σε παράλληλη τοποθέτηση και παράγει 48 ίππους. Μπορεί να οδηγηθεί και από τους κατόχους διπλώματος Α2. Ο οκταβάλβιδος υδρόψυκτος κινητήρας με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, προσφέρει έναν συνδυασμό συμπαγών διαστάσεων ελαστικής και πλήρως διαχειρίσιμης δύναμης. Η τροφοδοσία καυσίμου και ελέγχου ψεκασμού PGM-FI παρέχει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού έχοντας εξαιρετική αίσθηση και είναι υπεύθυνη για τη χαμηλή κατανάλωση. Η ροπή φτάνει τα 4,3 χιλιογραμμόμετρα στις 7.000σ.α.λ.
Ο κινητήρας περνάει το περισσότερο χρόνο της λειτουργίας του δουλεύοντας με αυτή τη γραμμική ισχύ που η Honda ξέρει τόσο καλά να βγάζει από τα μοτέρ της, αλλά αν χρειαστείς λίγο περισσότερη δύναμη π.χ. για μια προσπέραση ανακαλύπτει πως κρύβεται στην κορυφή του στροφόμετρού. Η ιπποδύναμη στα χαρτιά δεν εντυπωσιάζει αλλά όλα αυτά στη θεωρεία όμως, η CB500X κινείται άνετα με ταχύτητες 130-150χ.α.ω. μέχρι την τελική της στα 185χ.α.ω.
Φιλικό σε όλα
Η δομή του στιβαρού ατσάλινου πλαισίου (ομοίως και του ψαλιδιού) τύπου διαμάντι έχει παραμείνει ίδια με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό μέρος. Πληροφορεί τον αναβάτη συναρτήσει των μαλακών αναρτήσεων τις περισσότερες φορές ευχάριστα και κάποιες άλλες όχι τόσο αναλόγως της κατάστασης που είναι το οδόστρωμα. Η συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσυκλέτας επιφέρει ευελιξία και βέλτιστη κατανομή βάρους κάνοντας τη CB500X να «γελάει» στους επιτόπιους ελιγμούς της πόλης και τα 196 κιλά της.
Στον τομέα της ανάρτησης οι κλασικές λύσεις συμβατικού πιρουνιού 41χιλ. με 140χιλ. διαδρομής όπου πλέον διαθέτει και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και για πίσω το μονό αμορτισέρ Pro-Link με εννέα θέσεις για τη ρύθμιση της απόσβεσης ελατηρίου προσφέρουν ένα μαλακό και άνετο σύνολο με 120χιλ. διαδρομής. Ξαφνικά η σέλα σου θυμίζει… μαξιλάρι. Σαφέστατα προορισμένες για ασφάλτινη χρήση οι αναρτήσεις συναρτήσει πλαισίου δεν προσφέρονται για αναζητήσεις στα όρια, κάτι που δεν διακρίνει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Τα φρένα της είναι επαρκή για το βάρος και τις επιδόσεις του κινητήρα, αφού σταματούν προοδευτικά και ικανοποιητικά ακόμη και στο γλιστερό ελληνικό οδόστρωμα χωρίς να έχουν πολύ δυνατό αρχικό δάγκωμα. Σε αυτό συμβάλλει και το ABS που δεν ενεργοποιείται συχνά -πράγμα που είναι καλό- αλλά και όταν αυτό θα συμβεί θα ‘’αγγίξει΄΄ πρώτα τον πίσω τροχό, χωρίς όμως τις «ενοχλητικές» παρεμβάσεις των παλιότερων συστημάτων με την αντίθετη κίνηση των λεβιέδων. Η επιβράδυνση πραγματοποιείται με μονό δίσκο τύπου μαργαρίτα 320χιλ. για τον εμπρός τροχό με διπίστονη δαγκάνα της Nissin και μονό δίσκο 240χιλ. με μονοπίστονη δαγκάνα από τη Nissin.
Η καθημερινή μας σύντροφος
Η μοτοσυκλέτα είναι επιβλητική και ωραία από όποια πλευρά και αν τη δει κανείς. Η θέση οδήγησής της είναι σαφέστατα ψηλότερη από τις αδερφές της CB500F-R και σου δίνει εποπτική ορατότητα οδήγησης μέσα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης. Ανεβαίνοντας στην άνετη σέλα της (με ύψος αναβάτη 1.70μ.) που βρίσκεται στα 810χιλ. τοποθετείσαι μέσα της με τα χέρια να απλώνουν εύκολα και σε φυσιολογικές γωνίες για το σώμα. Τα πόδια πατάνε εύκολα κάτω.
Η πολύωρη οδήγηση με τη CB500X δεν φοβίζει. Κάθε άλλο, μετά από 200 χλμ. σερί σε αυτοκινητόδρομο και πόλη παραμείναμε ξεκούραστοι. Μια μικρή ενόχληση νιώσαμε εξαιτίας των υψίσυχνων κραδασμών που φτάνουν στα χέρια και τα πόδια. Όταν η μοτοσυκλέτα κινείται δεν γίνονται αντιληπτοί, όταν όμως σταματήσεις αισθάνεσαι ένα μικρό μούδιασμα στα άκρα.
Ο διακόπτης των φλας στα αριστερά βρίσκεται λίγο πιο κάτω από το συνηθισμένο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το πάτημα της κόρνας και μετά των φλας, αλλά γρήγορα το συνηθίζεις. Άνετα με τη γεωμετρία που διαθέτει μπορεί να φιλοξενήσει πληθώρα σωματότυπων στη σέλα της χωρίς να παραπονεθεί κανείς! Το «μεγάλο ατού» είναι η ευκολία στην οδήγηση σε όλες τις συνθήκες και ειδικά στη ζούγκλα της πόλης όπου περνάει με ευκολία ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Η γρήγορη οδήγηση είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί εύκολα, καθώς αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη και μόνο αλλά και εξαιτίας του ομογενούς στησίματος και των 196 «μαζεμένων» κιλών της. Είναι όμως και η πιο περιπετειώδης από τις αδερφές της. Δεν θα διστάσει να λερώσει τα ελαστικά της στο χώμα, αλλά με περιορισμούς, διότι το μαλακό σύνολο είναι μεν πολύ άνετο και χρήσιμο για την καθημερινή χρήση αλλά και το φόρτωμα στο ταξίδι, στο «άγριο» χώμα όμως θα σου ζητήσει να κινηθείς σε ήπιους ρυθμούς.
Ωστόσο, οι βατοί χωματόδρομοι και τα πατημένα μονοπάτια δεν θα τη σταματήσουν δικαιολογώντας το «Χ» προσωνύμιό της. Ο ελαστικός κινητήρας με τη γλυκιά απόδοση των 48 ίππων και των 4,3 κιλών ροπής μπορεί να σε πάει παντού με το πού τον θέσεις σε λειτουργία. Η τελική της αγγίζει τα 185χ.α.ώ. και η κατανάλωσή της 3.5 με οδήγηση σε αστικό κύκλο και με μέγιστη τα 5.5l/100χλμ. όντας εξαιρετικά χαμηλή -ακόμα και αν την πιέζεις στο σταμάτα -ξεκίνα των φαναριών. Οι επιδόσεις αυτές αφορούν μια χιλιομετρική απόδοση κοντά στα 400χλμ., ίσως 450χλμ. αν δεν έχεις «μεγάλη παλάμη», με το ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων για το μοντέλο του 2017.
Εν κατακλείδι ποιος χρειάζεται μια Honda CB500X; Ένας νέος οδηγός θα δει μια μοτοσυκλέτα με χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης, εύκολη και σχεδόν τέλεια… μόνο που χρειάζεται και τις βαλίτσες για να ολοκληρώσει ό,τι έχει στο μυαλό του. Η CB500X είναι το καλύτερο σχολείο για αυτούς που μπαίνουν στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, αλλά και ένα εργαλείο για αυτούς που «ξέρουν».
Είναι η καθημερινή σύντροφος που δεν θα σου πει ποτέ όχι και θα σε πάει παντού. Όπως και οι CB που κυκλοφορούν ακόμα με την πλειονότητα των αναβατών τους να είναι γκριζομάλληδες πλέον.. το ίδιο και η ίδια που είναι ήδη best-seller… κάτι δεν λέει αυτό;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία | Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη www.honda-motorcycles.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά |
Κυβισμός (cc) | 471 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 67x 66,8 |
Συμπίεση | 10.7:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 48/8.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) | 4,3/7.000 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 5,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.