Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 15.04.2020
Η BMW μπαίνει στην κατηγορία των maxi scooter δυναμικά με το C400X και μας υπενθυμίζει πως μπορεί να κατασκευάζει οχήματα καθημερινής χρήσης με ξεχωριστό χαρακτήρα
Οι Γερμανοί έκαναν την αρχή με τα C 650 GT και C 650 Sport και συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να μπαίνουν στην κατηγορία των μεσαίων και μεγάλων scooter. Τα C 400 GT και C 400 X ακολουθούν τα ίδια βήματα. Το GT (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) είναι το μεγάλο, “λουσάτο” και επιβλητικό μοντέλο, ενώ το X πιο σπορ και “σπαρτιάτικο”, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει και την τιμή του. Στη βασική έκδοση κοστίζει 6.990€, ενώ το C 400 X που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν “προικισμένο” με όλα τα “καλά” της BMW από πλευράς εξοπλισμού και έφτανε τις 8.500€.
Ό,τι και να πούμε για το πώς βλέπουν το C 400 X στο δρόμο είναι λίγο. Σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο και είναι από τα λίγα scooter που τραβάει τα βλέμματα - από σχετικούς και μη. Είναι και αυτό το σήμα στο πλάι που ίσως κάποιοι να το βλέπουν πρώτη φορά σε scooter…
Χαρακτηριστικά GS σε scooter
Εμφανισιακά είναι πολύ ιδιαίτερο και αρκετά σπορ. Με γωνιώδη σχεδίαση και ρύγχος... αρχίζει να μας θυμίζει διάφορα. Το πρώτο είναι τα μοντέλα GS. Άγριο, αρρενωπό, έτοιμο να αντέξει στην καθημερινή κακομεταχείριση των ελληνικών δρόμων και στις παράλογες απαιτήσεις πολλών αναβατών που πιστεύουν πως ένα scooter μπορεί να κάνει τα πάντα. Από την άλλη, είναι και το μοναδικό που μπορεί να συγκριθεί στην cross over εμφάνιση του Honda XADV. Αν είχε ψηλότερες αναρτήσεις, άνετα θα το χαρακτηρίζαμε το πρώτο μονοκύλινδρο cross over της ιστορίας. Βρίσκεται στα πλάνα της BMW η παρουσίαση ενός τέτοιου scooter; Θα δούμε.
Ο πολύ ξεχωριστός προβολέας θυμίζει επίσης πολύ τα adventure μοντέλα της εταιρείας, F850GS και F750GS, με φώτα ημέρας DRL σε σχήμα "Υ" , αλλά και full LED λειτουργία (έξτρα εξοπλισμός), η οποία προσφέρει εξαιρετική δέσμη φωτός. Λίγο πιο πάνω κοσμεί το εμπρόσθιο τμήμα ένας ανεμοθώρακας που ταιριάζει απόλυτα με τον “περιπετειώδη” χαρακτήρα του X. Προσφέρει άριστη προστασία από τον αέρα για τους μετρίου αναστήματος αναβάτες. Πίσω του κρύβεται μία πολύ ευκρινής TFT οθόνη 6,5 ιντσών (έξτρα εξοπλισμός) στην οποία απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες κατά την οδήγηση ενδείξεις. Το σύστημα Connectivity (εξτρά εξοπλισμός) επιτρέπει στον αναβάτη τη συνδεσιμότητα μεταξύ smartphone και scooter, ξεκλειδώνοντας εκπληκτικές multimedia δυνατότητες.
Εργονομία και ποιότητα κύλισης BMW
Η εργονομία του είναι άριστη. Τα χέρια βρίσκουν πολύ φυσιολογικά τη θέση τους πάνω στα χειριστήρια και τα πόδια έχουν ικανοποιητικό χώρο. Με τη θέση οδήγησης να είναι σπορ, χωρίς όμως να θυσιάζει κάτι από την άνεση. Η σέλα είναι μεγάλη, μαλακή, και δεν θα κουράσει εύκολα ακόμα κι ύστερα από πολύωρη οδήγηση. Το ύψος και το φάρδος της επιτρέπει στα πόδια να πατάνε με σιγουριά στο έδαφος και έτσι οι τυχόν ελιγμοί γίνονται πιο εύκολα. Κάτω από αυτήν υπάρχει επαρκής χώρος αποθήκευσης, αν συνυπολογίσουμε φυσικά και τους μεγάλους τροχούς. Βέβαια, με την τεχνολογία flexcase, αυτός επιμηκύνεται με έξτρα βάθος, κάτι που σημειωτέον επιτυγχάνεται μόνο όταν το scooter είναι ακινητοποιημένο.
Ακόμη περισσότερος χώρος για μικροαντικείμενα παρέχεται με δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, τα οποία μάλιστα κλειδώνουν μαγνητικά, ενώ εντός του δεξιού υπάρχει και μία θύρα παροχής ρεύματος για την εύκολη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου ή GPS. Οι τεχνολογίες όμως δεν σταματούν εκεί. Καθώς διαθέτει θερμαινόμενη σέλα (εξτρα εξοπλισμός) και γκριπ (εξτρα εξοπλισμός), αλλά και λειτουργία keyless ride (εξτρα εξοπλισμός), που επιτρέπει τη λειτουργία του scooter ακόμα κι αν το κλειδί βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη.
Γενικότερα έχεις την εντύπωση πως οδηγείς ένα πολύ ακριβότερο όχημα με την ποιότητα κύλισης και τη συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών να είναι υπεράνω κάθε κριτικής.
Η χρυσή τομή
Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος με το C400GT. Είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 350 κυβικά εκατοστά. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδει 34 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 3,56 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ο συμπλέκτης είναι φυγοκεντρικός, ξηρού τύπου και συνεργάζεται με σύστημα "CVT"- δηλαδή μία συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση με ιμάντα.
Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο γεφυρωτό και το διπλό ψαλίδι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Όπως και οι χυτοί τροχοί των 15 και 14 ιντσών, οι οποίοι μάλιστα είναι ντυμένοι με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel Scooter, σε διαστάσεις 120/70/15 και 150/70/14, για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται μπροστά από τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 35 mm, ενώ πίσω φέρει δύο αμορτισέρ, με δυνατότητα ρύθμισης ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Τα φρένα είναι της Bybre (θυγατρική της Brembo) και αποτελούνται εμπρός από δύο δισκόφρενα διαμέτρου 265 mm, τα οποία συνεργάζονται με πλευστές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Πίσω υπάρχει δισκόφρενο διαμέτρου 265mm, με πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, με το δικάναλο ABS φυσικά να πλαισιώνει το σύνολο της πέδησης.
Ήρεμη δύναμη
Με το πού θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία, όλα λειτουργούν ομαλά, χωρίς κραδασμούς. Μόνο στις υψηλές στροφές εντοπίζονται μικροί συντονισμοί. Η εξάτμιση, η οποία περνά τις προδιαγραφές Euro4, παράγει ευχάριστες ηχητικές νότες. Και η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με την πολύ καλή μετάδοση δίνουν ένα σπιρτόζικο αποτέλεσμα. Η απόκριση είναι άμεση και αρκετά έντονη. Κι έτσι από στάση, έως και τα 130χλμ/ω ανεβάζει με σταθερό και αδιάκοπο ρυθμό. Μετά, σιγά σιγά καταλαγιάζει για να υποδεχθεί την τελική ταχύτητα, η οποία ξεπερνά αυτήν του C 400 GT, καθώς αγγίζει τα 155χλμ/ώρα. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Σε έντονους ρυθμούς σκαρφαλώνει στα 5 λίτρα/100χλμ, ενώ σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς μπορεί να κατέβει ακόμη μέχρι και 4 λίτρα. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 12,8 λίτρων φτάνει με ευκολία και ξεπερνά τα 260 χιλιόμετρα.
Για όλους και για όλα
Οι αναρτήσεις είναι μέτριας σκληρότητας. Παρ’ όλα αυτά, κατά την οδήγηση σε οδόστρωμα με αρκετές κακοτεχνίες, απορροφούν ικανοποιητικά τους κραδασμούς. Στις στροφές πάλι ανταποκρίνονται τόσο καλά που πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τη συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας. Επιλέγεις τη γραμμή που θέλεις να ακολουθήσεις πριν την είσοδο της στροφής κι αυτές κρατούν σταθερή την πορεία του scooter μέχρι και την έξοδο. Φυσικά και τα ελαστικά της Pirreli προσφέρουν το δικό τους λιθαράκι στο εξαιρετικό κράτημα.
Όμως με την απότομη περιστροφή του γκριπ του γκαζιού σε ολισθηρό οδόστρωμα, ο οπίσθιος τροχός έχει την τάση να χάνει την πρόσφυση. Εκεί αναλαμβάνει το σύστημα traction control, που επεμβαίνει ακαριαία, επαναφέροντας την τάξη και την ασφάλεια. Οι παιχνιδιάρηδες δεν θα μείνουν παραπονεμένοι, καθώς μπορούν να το απενεργοποιήσουν κι έτσι οι ‘’χορογραφίες’’ του ουραίου τμήματος προσφέρονται απλόχερα.
Ξεχωριστό
Μπορεί η εμφάνισή του να ξενίζει και σε κάποιους να μην αρέσει, όμως οδηγώντας το καταλαβαίνεις άμεσα πως πρόκειται για ένα χρηστικό scooter με ξεχωριστή σχεδίαση, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell
BMW C400X | BMW Motorrad |
ΤΙΜΗ (€): | 6.990 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 350 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 80 x 69,6 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 34/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,5/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 204 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 775 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.210 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 835 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.565 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 81 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI ANGEL SCOOTER - 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI ANGEL SCOOTER - 150/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΔΙΠΛΟ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ, ΜΕ ΔΙΑΜΕΤΡΟ 35mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 110 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 112 |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 265mm ,ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΠΛΕΥΣΤΗ ΔΑΓΚΑΝΑ ΜΟΝΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12,8 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.