Δοκιμές

Δοκιμή SYM HD300 F4s: Μας “κακομαθαίνει”

Δεν του λείπει τίποτα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.04.2020

Η SYM περνάει και στην άλλη πλευρά. Τo HD300 εκτός από χρηστικό και προσιτό, διαθέτει και την μοντέρνα εμφάνιση, αλλά και έναν δυνατό, αξιόπιστο κινητήρα

Κοιτάζοντας την γκάμα της SYM, πλέον μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως δεν της λείπει τίποτα. Καλύπτει τους πάντες. Από 50 έως και 600 κ.εκ., με μοντέρνα και κλασσική εμφάνιση, με μικρούς και μεγάλους τροχούς, με μονοκύλινδρους κυρίως και δικύλινδρους κινητήρες.

SYM HD300 F4s ambient 4

Αρκετοί ήταν εκείνοι που διαπίστωναν κενό στην κατηγορία των scooter 300 κυβικών με μεγάλους τροχούς. Η SYM εκπροσωπούνταν εκεί για πάνω από μια δεκαετία, όχι απλά από ένα scooter, αλλά ένα από τα best seller της ελληνικής αγοράς. Το Citycom έχει αποδείξει την αξία του στους ελληνικούς δρόμους, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία από την Taiwan να το εξελίσσει συνεχώς. Το scooter που πλαισιώνει το πρακτικό Citycom είναι το HD300.

H ιστορία

Στην εξέλιξη του HD300 συνέβαλε και η ελληνική αντιπροσωπεία Γκοργκόλης Α.Ε., που αποτελεί έναν από τους καλύτερους συνεργάτες της SYM στην Ευρώπη. Όταν ήρθε η ώρα η μητρική εταιρεία να κατασκευάσει ένα scooter για την ευρωπαϊκή αγορά, συμβουλεύτηκε τους Έλληνες. Και έπραξε σωστά, αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα.

SYM HD300 F4s details 1

Ο ανταγωνισμός απ’ ό,τι φαίνεται απασχόλησε ιδιαίτερα τους σχεδιαστές. Στο HD300 διακρίνεται συνδυασμός στοιχείων από οχήματα που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων του κοινού στη γηραιά ήπειρο. Η SYM “βάζοντας νερό στο κρασί της” έδωσε μεγαλύτερη σημασία στη φινέτσα και άφησε τους λάτρεις της πρακτικότητας στα “σίγουρα πλαστικά” του Citycom, που άλλωστε παραμένει στην γκάμα της εταιρείας.

Το HD300 αποπνέει αέρα πολυτέλειας, από μπροστά έως πίσω, με πλαστικές επιφάνειες που δημιουργούν την αίσθηση πως το scooter κινείται ακόμη και όταν είναι σταματημένο. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών που είναι μαύρες σε όλες τις εκδόσεις. Μαύρη είναι και η σέλα στη μαύρη ματ έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας και στην καφέ, με τις κόκκινες ραφές και το ανάγλυφο logo της SYM να αποτελούν τη σπορ πινελιά που κάποιοι αναζητούν σε κάθε είδους όχημα.

Το μπροστινό τμήμα δίνει τον premium χαρακτήρα στο νέο μοντέλο της SYM. O πολυεδρικός προβολέας LED είναι τοποθετημένος στο τιμόνι. Το χρωμιωμένο φιλέτο από πάνω του έχει το ίδιο “κόψιμο” με το μεγαλύτερο κομμάτι, το οποίο ενώνει τις δύο μπάρες LED με τα φώτα DRL και τα φλας που βρίσκονται στην ποδιά. Στο μέσον της τελευταίας ένας αεραγωγός με κυψελώδη σήτα στέλνει φρέσκο αέρα στα ενδότερα. Μεταξύ του φτερού και του μπροστινού τροχού σχηματίζεται ένα αντιαισθητικό κενό όταν το scooter είναι στο stand, ωστόσο με το βάρος του αναβάτη έρχονται στη σωστή απόσταση μεταξύ τους. Το πιρούνι με τα λεπτά μαύρα καλάμια δείχνει “αδύναμο”, παρ’ όλα αυτά τα καταφέρνει αρκετά καλά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

SYM HD300 F4s details 4

Ο αναβάτης έχει μπροστά του τα όργανα - τρία αναλογικά ρολόγια (ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτης στάθμης βενζίνης) και LCD οθόνη με ενδείξεις, θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού και περιβάλλοντος, τάση μπαταρίας, ώρα, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές. Πάνω απ’ όλα τους υπάρχουν λυχνίες ABS, φλας, φώτων, μεγάλης σκάλας, δύο ακόμη ελέγχου λαδιού και κινητήρα. Το πλαστικό ”καβούκι” των καθρεφτών είναι ωραίας σχεδίασης αλλά με old fashion μπράτσο κι εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα. Από πολυδιακόπτη που σφραγίζει με αντικλεπτικό κλείστρο τίθεται σε λειτουργία το scooter, ανοίγει η σέλα και το καπάκι της τάπας του ρεζερβουάρ των 10 λίτρων που βρίσκεται στο μέσον του τούνελ.

SYM HD300 F4s details 7

Μπορεί να αποθηκευθεί ένα full face κράνος και πολλά ακόμη αντικείμενα στο χώρο κάτω από τη σέλα χωρητικότητας 38 λίτρων. Όσο για τα “ψιλά”, υπάρχει ένα ντουλαπάκι στην ποδιά, που έχει θύρα USB, αλλά δεν κλειδώνει. Ο κρυφός αναδιπλούμενος γάντζος είναι χρήσιμος για το κρέμασμα τσαντών. Λόγω του κεντρικού τούνελ δεν μπορεί να μεταφέρει πολλά ανάμεσα στα πόδια που βολεύονται οριακά στο πάτωμα.

SYM HD300 F4s details 15

Η σέλα είναι μεγάλη και διατηρεί ξεκούραστους δύο επιβαίνοντες. Ο “πίσω” έχει στη διάθεσή του φαρδιά αναδιπλούμενα μαρπιέ που όσο παραμένουν κλειστά αποτελούν συνέχεια της ποδιάς και εξαφανίζονται. Οι βάσεις της σχάρας παίζουν και το ρόλο των χειρολαβών για την καλύτερη στήριξή του.
Τα δύο φωτιστικά σώματα στο σφηνοειδές ουραίο τμήμα αποτελούνται από 12 λυχνίες LED το καθένα.

Στα ενδότερα

Εκεί συναντάμε τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα των 278,3 κ.εκ., “γνωστό μας” από το Citycom. Είναι ένας από τους ισχυρότερους στην κατηγορία με 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,66 kgm ροπή στις 6.250. Τίθεται εύκολα σε λειτουργία με το πάτημα της μίζας και από την εξάτμιση με το ωραίο κάλυμμα παράγεται ράθυμος ήχος. Στις χαμηλές γίνονται αισθητοί κραδασμοί, οι οποίοι εξαφανίζονται στις μεσαίες και επανέρχονται στις υψηλές, χωρίς να ενοχλούν. Η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 4,4 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ ο μέσος όρος κυμάνθηκε στα 4 λίτρα.

SYM HD300 F4s action 4

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι 41χλστ. με διαδρομή 115 χλστ. και δύο αμορτισέρ που μπορούν να ρυθμιστούν ως προς την προφόρτιση και έχουν διαδρομή 100 χλστ. Το πιρούνι διαθέτει πολύ καλές αποσβέσεις και σε γενικές γραμμές συμβάλλει στην άνεση αλλά και στην κατευθυντικότητα του HD. Τα δύο αμορτισέρ τα “βρίσκουν σκούρα” με δύο άτομα παρουσιάζοντας απότομη επαναφορά.

Στα φρένα έχουν επιλεγεί δισκόφρενα με διάσταση 288 χλστ μπροστά και δαγκάνα 2 εμβόλων και 260 χλστ. πίσω με ίδια δαγκάνα. Το ABS της Bosch είναι υπεύθυνο για το πολύ καλό φρενάρισμα του HD300, που αδικείται από την τοποθέτηση (μακριά από τα δάχτυλα του αναβάτη) και τη σχεδίαση των μανετών. Το μπροστινό έχει πολύ καλή αίσθηση, αλλά το πίσω υστερεί.

SYM HD300 F4s ambient 1

Οδηγώντας

Έχοντας οδηγήσει κατά καιρούς όλα τα 300άρια της αγοράς, εκτός των μοντέλων του 2020, στο HD300 συνάντησα χαρακτηριστικά των “δύο κόσμων”. Των ασιατικών και ευρωπαϊκών scooter της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι από τις πιο νορμάλ που έχουμε συναντήσει. Ο αναβάτης δεν βρίσκεται ούτε πάνω από το τιμόνι, αλλά ούτε και “ξαπλωμένος” πίσω, έτσι οι πήχεις βρίσκονται παράλληλα με το δρόμο - όπως πρέπει δηλαδή. Το τιμόνι κρίνεται βαρύ στους επιτόπιους ελιγμούς, αλλά κόβει αρκετά για να ξεμπλοκάρεσαι εύκολα. 

SYM HD300 F4s action 2

Είναι σταθερό τόσο σε ευθεία αλλά και σε στροφή. Οι τροχοί των 16 ιντσών και το σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων, μαζί με τη σωστή κατανομή βάρους, δίνουν αίσθημα εμπιστοσύνης στον αναβάτη, έπειτα από λίγα μόλις χιλιόμετρα. Αυτό που ίσως φοβίσει είναι η συμπεριφορά των ελαστικών που κατά τη γνώμη μας χρήζουν αντικατάστασης λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα μετά. Επιταχύνει αργά λόγω της μετάδοσης, αλλά μετά τα 40 χλμ. νοιώθεις το “τράβηγμα” του ισχυρού μονοκύλινδρου, το οποίο είναι συνεχές ακόμη και πάνω από τα 120 χλμ. και μέχρι τα 140+ που είναι η τελική του HD300. Γενικότερα στις καθημερινές μετακινήσεις θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο και δεν θα αρνηθεί τις πιο μακρινές βόλτες, ακόμη και αν πρόκειται για εξερεύνηση νησιών το καλοκαίρι με πολλά μπαγκάζια κάτω από τη σέλα.

SYM HD300 F4s action 5

Συνηθισμένοι είμαστε

Το HD300 παρέχει όλα όσα προσφέρουν τα σύγχρονα scooter 300 κ.εκ. με μεγάλους τροχούς. “Εκπτώσεις” δεν έχουν γίνει πουθενά, παρά μόνο στην τιμή του, αφού κοστίζει μόλις 3.595€ και στην έκδοση που συμπεριλαμβάνεται το Top Box στο χρώμα του scooter 3.640€.

Εξοπλισμόςαναβάτη Motomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell

SYM HD300 F4s sym.gr
ΤΙΜΗ (€): 3.595 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 278,3
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75Χ63
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10,4
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 27,5/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 2,66/6.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 174
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 800
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 785
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.505
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: MAXXIS 110/70-16
ΠΙΣΩ: MAXXIS 140/70-16
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 115mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 288mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 10 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,3 ΛΙΤΡΑ

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.