Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Vitpilen 401 2019: Η εξέλιξη των ειδών

Το "λευκό βέλος"


24.02.2020

Είναι μοντέρνο, αλλά κλασικό, φουτουριστικό και ταυτόχρονα οικείο. Το “λευκό βέλος” είναι μία cool ρετρό-φουτουριστική μοτοσυκλέτα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος Συνεργάστηκε: Ντίνος Λεοντιάδης

Αποτελεί την εξέλιξη εκείνων των μοτοσυκλετών που “άραζαν” στα μεγάλα parking μεγάλων φορτηγών και περίμεναν την “πρόκληση”. Όλα αυτά εκτυλίσσονται τη δεκαετία του ’50 στους δρόμους της Αγγλίας. Έτσι δημιουργήθηκε το πιο ισχυρό μοτοσυκλετιστικό κίνημα που έχει δει ο κόσμος. Άνθρωπος και “μηχανή” είναι οι café racer. H “άγρια”, “σπαρτιάτικη” εμφάνισή τους επηρέασε άμεσα τη βιομηχανία μοτοσυκλέτας. Θυμηθείτε το Bonneville, το CB750, το Ζ-1. Χωρίς τα πρωτόγονα café racer οι κατασκευαστές ίσως να μην είχαν σχεδιάσει ποτέ τις μοντέρνες σπορ μοτοσυκλέτες.

Husqvarna Vitpilen 401 ambience 2

Το “κίνημα του καφέ” μπορεί να έχει γεννηθεί στο Λονδίνο τη δεκαετία του 1950, αλλά έχει εξελιχθεί σε μια υποκουλτούρα που περιλαμβάνει επιθυμία για ταχύτητα, αγάπη για rock and roll και τελικά μια διαρκή λατρεία για ένα είδος μοτοσυκλέτας που αναβιώνει σε όλο τον κόσμο.

Pioneering since 1903

Πίσω στο 1903 η Husqvarna άρχισε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες. Απλές, παραδοσιακές, ελαφριές. Σαν εταιρεία προϋπήρχε από το 1600. Κατασκεύαζε μουσκέτα (εμπροσθογεμή μακριά πυροβόλα όπλα), ραπτομηχανές και γραφομηχανές. Η σουηδική εταιρεία πουλήθηκε στην ιταλική Cagiva και οι μοτοσυκλέτες της εξελίχθηκαν και έγιναν δημοφιλείς. Μπορεί ο Steve McQueen να λάτρευε τις Triumph, αλλά τα τελευταία χρόνια της ζωής του είχε Husqvarna.

Husqvarna Vitpilen 401 details 6

Όπως οι περισσότερες εταιρείες, στις αρχές του 20ου αιώνα “μπήκε” στους αγώνες και γρήγορα έγινε από τις πρώτες off road δυνάμεις. Ο προσανατολισμός της εταιρείας άλλαξε.
Πριν από λίγα χρόνια περνάει στα χέρια της KTM. Παραμένει κυρίαρχη σε ΜΧ, enduro, rally, αλλά πλέον κοιτάζει μπροστά. Στο μέλλον που σχεδιάζεται από έναν Γάλλο, τον Maxime Thouvenin που ανήκει στο team του Kiska. Έχει αναλάβει να “επιστρέψει στο παρελθόν” και ως κληρονόμος της ιστορίας της Husqvarna να φτιάξει μοτοσυκλέτες δρόμου.

2018

Τότε βλέπουμε για πρώτη φορά κάτι εντελώς διαφορετικό. Δύο ρετρό-φουτουριστικές μοτοσυκλέτες, που δεν μοιάζουν με τις modern classic της Triumph, ούτε και με τις Scrambler της Ducati και δεν έχουν καμία σχέση με τις RnineT της BMW. Είναι μια “άσκηση” της σχεδιαστικής ομάδας του Thouvenin και των μηχανικών της Husqvarna.

Όσο πρωτοποριακό δείχνει, άλλο τόσο απλό σε σύλληψη και κατασκευή είναι- ό,τι ζητάει δηλαδή ένας νέος μοτοσυκλετιστής. Να βάλει το δερμάτινο μπουφάν και το κράνος και να απολαύσει τη βόλτα. Οι εποχές έχουν αλλάξει και η “επιστροφή στο δρόμο” μετά από 50 χρόνια για τη Husqvarna έγινε σύμφωνα με τις νέες τάσεις.

Husqvarna Vitpilen 401 action 3

Το ρεζερβουάρ και η σέλα σχηματίζουν καθαρές, σχεδόν άκαμπτες, οριζόντιες γραμμές, ενώ οι εκτεθειμένες μεταλλικές κοιλότητες σε ωθούν να περιεργαστείς τα μέρη στα οποία βασίζεται μια μοτοσυκλέτα. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα και η “ψυχή” του Vitpilen, ο μονοκύλινδρος κινητήρας του. Το “λευκό βέλος” μοιάζει να κινείται ακόμη και όταν στέκεται ακίνητο.
Κάτι σαν clip on με δύο μπάρες προσαρμοσμένες πάνω στην τιμονόπλακα. Με δύο καθρέφτες που θα είναι από τα πρώτα που πρέπει να “ξηλωθούν” και στη θέση τους να μπουν bar end. Οι διακόπτες φωτιζόμενοι, το στρογγυλό ψηφιακό ασπρόμαυρο πολυόργανο με το πλαστικό καπάκι γεφυρώνει το “χάσμα των γενεών” και προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Ο προβολέας ολοστρόγγυλος και αυτός. Led με φώτα ημέρας. “Μυστήριος”, όπως όλο το Vitpilen.

Husqvarna Vitpilen 401 details 1

Κυλάει πάνω σε ελαστικά Metzeler M5 που κουμπώνουν σε αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών. Από τα λίγα σημεία που μεταφέρουν τη νοσταλγία του παρελθόντος στo Vitpilen είναι οι μαύρες ανοδιωμένες ακτίνες με τα bronze στεφάνια, που δένουν χρωματικά με το μοτέρ, το ψαλίδι και το πλαίσιο. Η αντίθεση που δημιουργείται με το λευκό κουστούμι τραβάει την προσοχή ακόμη περισσότερο. Σίγουρα δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη μοτοσυκλέτα με τόσο εκλεπτυσμένη αισθητική και ποιότητα.

Simply Progressive

H ΚΤΜ εξαγόρασε το 2013 τη Ηusqvarna και είχε σχέδιο για την αναγέννησή της. Όλοι είχαμε προβλέψει πως οι μοτοσυκλέτες της θα είχαν κοινά στοιχεία με αυτές της αυστριακής μάρκας. Έτσι και έγινε. Η σειρά Duke αποτέλεσε τη βάση των Svartpilen και Vitpilen 401 και 701. 

Husqvarna Vitpilen 401 ambience 5

Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 373 κ.εκ. με τους 44 ίππους και τα 3,77 kgm ροπής προέρχεται από 390 Duke. Εξατάχυτο κιβώτιο, συμπλέκτης ολίσθησης. Λύσεις απόλυτα συμβατές με τη simply progressive φιλοσοφία της σειράς street μοτοσυκλετών. 

Από ελαφρύ κράμα χρωμομολυβδαινίου είναι κατασκευασμένο το πλαίσιο, τύπου χωροδικτύωμα, το οποίο φέρει εν μέρει τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του. Όλα τα παραπάνω “στηρίζονται” στις ποιοτικές αναρτήσεις της WP, σεταρισμένες να προσφέρουν άνεση στον αναβάτη. Τα φρένα προέρχονται από την οικογένεια Brembo, χρησιμοποιώντας τα οικονομικότερα Bybre με δισκόφρενο 300 χλστ. με τετραέμβολη δαγκάνα μπροστά και ένα ακόμη πίσω, διαμέτρου 230 χλστ., με δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS.

Husqvarna Vitpilen 401 details 3

Café Racer

Πίσω σε αυτά που περιγράφαμε στην αρχή… το Vitpilen είναι café racer. Φουτουριστικό αλλά café racer. Με θέση οδήγησης ανάλογη. Και εξηγούμαι. Ίσως οι ψηλότεροι και μεγαλύτεροι τόσο σε όγκο, όσο και σε ηλικία να το βρουν άβολο. Κάθεσαι πάνω στη μικρή και λεπτή σέλα και σκύβεις πολύ για να πιάσεις το τιμόνι, γιατί το εκπληκτικής σχεδίασης ρεζερβουάρ σε βάζει να κάτσεις πολύ πίσω.

Husqvarna Vitpilen 401 action 4
Ο κινητήρας είναι απόλυτα ταιριαστός για χρήση εντός πόλης, αλλά και γύρω από αυτήν. Πολλή ροπή και δύναμη για να κινείσαι αστραπιαία, συνοδεία του υπόκωφου “γουργουρητού” του ωραίου τελικού με το logo της Husqvarna. Υπάρχει και Akrapovic για καλύτερη ηχητική επένδυση. Ο αντικραδασμικός άξονας εξαλείφει τα “vibes” και μαζί με την άψογα ελεγχόμενη τροφοδοσία από την Bosch, σε όλες τις στροφές, κάνει τη βόλτα φιλική και ευχάριστη.

Husqvarna Vitpilen 401 ambience 3

Βγήκα εύκολα έξω από την πόλη και ταξίδεψα. Κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους και από την παλιά εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Είναι διασκεδαστικό, αν και λίγο άβολο. Από την ίδια διαδρομή είχα ταξιδέψει ως το Ναύπλιο και με το 390 Duke. Οπότε υπήρχε μέτρο σύγκρισης. Ας μην περιγράψω τα αυτονόητα. Το ότι η σπορ θέση οδήγησης θα κουράσει πιο γρήγορα τον αναβάτη και πως προστασία από τον αέρα δεν υπάρχει, το γνωρίζει κάποιος μόλις δει σε φωτογραφία το Vitpilen. Οπότε δεν τα προσμετρώ στα μείον. Στον αντίποδα, όταν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές, συνολικά η μοτοσυκλέτα της Husqvarna συμπεριφέρεται υποδειγματικά και αν το κέντρο βάρους είχε κρατηθεί χαμηλότερα, θα ένιωθα ακόμη καλύτερα.

Husqvarna Vitpilen 401 action 2

Τα φρένα είναι πολύ καλά και οι αναρτήσεις της WP με το μαλακό set up πληροφορούν επαρκώς τον αναβάτη χωρίς να τον “κοπανάνε”. Τα ελαστικά της Metzeler ζεσταίνονται γρήγορα και συμβάλλουν στην ομοιογένεια της μοτοσυκλέτας.

Husqvarna Vitpilen 401 ambience 6

25+

Θα περίμενε κάποιος πως θα το “χάζευαν” μόνο νεότεροι σε ηλικία, όμως παρατηρήσαμε πολύ γκριζαρισμένους 40+ αναβάτες με μια λάμψη στα μάτια. Γιατί; Επειδή γνωρίζουν πως τα κυβικά δεν σχετίζονται με τη διασκέδαση. Αν είστε νεότερος, αλλά βαριέστε τη νοσταλγία που περικλείουν αυτού του είδους οι μοτοσυκλέτες στην εποχή μας, δεν έχετε παρά να δείτε από κοντά και να οδηγήσετε σε πρώτη φάση ένα Vitpilen. Αν ήμουν 25 χρονών και ήθελα μια μοτοσυκλέτα προηγμένη τεχνολογικά με φουτουριστικό στυλ, το Vitpilen θα ήταν η μοναδική επιλογή μου.

Husqvarna Vitpilen 401 action 5

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Airoh Valor silver matt + mirror lens - Μπουφάν Nordcode Café RaceΓάντια Nordcode GT CarbonΜποτάκια Forma Swift Dry

Husqvarna Vitpilen 401 Husqvarna Motorcycles Hellas
ΤΙΜΗ (€): 5.890
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 373
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 89 x 60
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 44/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,77/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 150 (κενή)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 835
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.357
ΙΧΝΟΣ(mm) 95
ΚΑΣΤΕΡ(o) 65
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: METZELER M5 110/70-17
ΠΙΣΩ: METZELER M5 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 142mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒΥΒRE ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY BYBRE ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,5 ΛΙΤΡΑ

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.