29.01.2020
Μετά το VF 185 η SΥΜ μάς έφερε και το μικρό αδερφάκι του, το VF 125, για να «λιώσει» στους ελληνικούς δρόμους με γνώμονα την οικονομία στην τσέπη μας και τη χρηστικότητά του
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Προτού κοπάσει ο “θόρυβος” από το μεγαλύτερο και ισχυρότερο “παπί” παραγωγής που έφερε στη χώρα μας η αντιπροσωπεία της SYM, έρχεται και το δεύτερο “χτύπημα” που ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της εταιρείας σε μια από τις πιο νευραλγικές κατηγορίες της ελληνικής αγοράς. Τo VF 125 σε αντίθεση με τον “μεγάλο αδελφό” είναι “παπί” με όλη τη σημασία της λέξεως. Οικονομικά προσιτό, καταναλώνει λίγα και προσφέρει πολλά στον τομέα της χρηστικότητας.
Μοιάζουν
Αυτή είναι η αλήθεια. Το μικρό VF παραπέμπει στο μεγάλο. Αν και δεν συμφωνούμε, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός πως πρόκειται για τακτική που χρησιμοποιούν οι περισσότερες εταιρείες. “Εκμεταλλεύονται” την επιτυχία ενός μοντέλου τους για να “μπολιάσουν” ένα άλλο. Όμως, αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά για να προσέξεις τις διαφορές.
Διαθέτει “επιθετικό” σπορ σχεδιασμό με ένα εντυπωσιακό διακοσμητικό “πλαίσιο” χωροδικτύωμα κόκκινου χρώματος, λεπτομέρεια που θα ζήλευε και το πανίσχυρο 185. Ο χαρακτηρισμός “καθαρόαιμο παπί” ενισχύεται από τα δύο αμορτισέρ αέρος – λαδιού με ξεχωριστό ρεζερβουάρ αντί για το κεντρικά τοποθετημένο μονό αμορτισέρ του 185. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που μαρτυρά την “καταγωγή” του είναι ο μονοκύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας του, με τον οριζόντια τοποθετημένο κύλινδρο και το τετρατάχυτο ημιαυτόματο σαζμάν.
Ναι μεν αλλά
Όμως διαθέτει πολλά premium χαρακτηριστικά που το τοποθετούν στο μέσον της κατηγορίας των δημοφιλέστατων παπιών. Χυτές ζάντες αλουμινίου, μαύρες με λευκό σιρίτι, carbon look πλαστικά, (DRL) LED προβολέας και κομψό εξαγωνικό πίσω φωτιστικό σώμα LED. Το πάνελ οργάνων είναι υπερπλήρες, αποτελούμενο από αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη υγρών κρυστάλλων με ολικό με μερικό χιλομετρητή, ταχύμετρο, βολτόμετρο, ένδειξη σχέσης κιβωτίου, ρολόι και διανυθέντα χιλιόμετρα από την τελευταία αλλαγή λαδιού. Όλα αυτά προβάλλονται με φόντο σκούρο μπλε χρώμα. Σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του, μοιάζει περισσότερο με superbike παρά με “παπάκι”.
Ο λόγος που το VF 125 τα βγάζει πέρα με τους “υπέροχους” ελληνικούς δρόμους και προσφέρει όλη αυτή την ασφάλεια και σταθερότητα είναι το ατσάλινο πλαίσιο με σωλήνες κυκλικής διατομής (τύπου ραχοκοκαλιά), τα δυο αμορτισέρ λαδιού-αερίου με ξεχωριστό ρεζερβουάρ, διαδρομής 60mm που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτισή τους και το τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 94mm και διαμέτρου 26mm. Σε συνδυασμό και με τα tubeless ελαστικά, 70/90-17 μπροστά και το φαρδύ 120/70-17 πίσω ελαστικό, το “παπί” της SYM φιλτράρει τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Τα φρένα κάνουν την αίσθηση ασφάλειας και στιβαρότητας ακόμη πιο μεγάλη. Όταν χρειαστεί, τα δύο δισκόφρενα 220mm, με σωληνάκια υψηλής πίεσης και δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός και ενός εμβόλου πίσω, συνεπικουρούμενα από σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS), επιβραδύνουν και σταματούν τa 111 κιλά (πλήρες υγρών) του VF 125 πολύ εύκολα.
“Ψεκαστός”, οικονομικός, ισχυρός και Euro4
Ο κινητήρας του SYM VF125 είναι αερόψυκτος, με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου (EFI) από την KEIHIN προσφέροντας ικανές επιδόσεις με κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 2,3lt/100Km. Η ισχύς του είναι 8.5 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 0,88 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Για να «ξυπνήσει» ο κινητήρας πρέπει μόνο να πατήσεις το κουμπάκι της μίζας, αλλά αν χρειαστεί μπορείς να το κάνεις αυτό και από τη μανιβέλα.
Το τεσσάρι σασμάν λειτουργεί βελούδινα και οι αλλαγές στις ταχύτητες ήταν ομαλές και γρήγορες χάρη στη μικρή διαδρομή του λεβιέ. Αν και ο κινητήρας είχε περίπου 1.500 χιλιόμετρα, είδαμε 110 χλμ/ώρα στο ψηφιακό ταχύμετρο.
Μπήκε στην καθημερινότητα
Το χρησιμοποιήσαμε εντός πόλης και αποδείχθηκε πολύ εύκολο να κινηθούμε γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε μας μετακίνηση. Είτε ανάμεσε στον όχλο των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, είτε στις εθνικές οδούς μάς άφησε ξεκούραστους και αυτό οφείλεται στο άρτια εργονομικά πακέτο που μας προσφέρει η SYM.
Η σέλα του θέλει λίγο χρόνο για να τη συνηθίσεις, γιατί έχει μια τάση να σε σπρώχνει προς τα μπροστά. Είναι όμως άνετη και διαθέτει σωστό αντιολισθητικό υλικό. Τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα όπως στις μοτοσυκλέτες. Κάτω από τη σέλα, η οποία ανοίγει από τον διακόπτη στο τιμόνι, θα βρεις λίγο χώρο για να βάλεις ένα μικρό αδιάβροχο και αρκετά μικροαντικείμενα. Διακόπτες και λεβιέδες βρίσκονται στις σωστές θέσεις και σε συνδυασμό με τη σωστή θέση οδήγησης εξοικειώνεσαι γρήγορα πάνω στο VF125. Εύκολα μπορεί να οδηγηθεί και από αναβάτες άνω του 1,80μ., ενώ αποδείχθηκε πολύ εύκολο στις επιτόπιες μανούβρες και τους ελιγμούς. Τα νερά, δυστυχώς όπως συμβαίνει και στα περισσότερα “παπιά”, θα φτάσουν στα πόδια εξαιτίας της μίνιμαλ ποδιάς.
Ο συνεπιβάτης δεν θα δυσκολευτεί να βολευτεί, ιδιαίτερα αν πρόκειται για μικρόσωμο, αφού η σέλα λεπταίνει στο ανώτερο τμήμα της. Όμως για τη στήριξή του διατίθεται αεροδυναμική χειρολαβή που μοιάζει με αεροτομή, ασορτί με τα δοχεία των αμορτισέρ, τα αυτοκόλλητα και το πλαίσιο χωροδικτύωμα και μαρσπιέ.
Σπορτίφ
Η στιβαρότητά του σου δίνει αυτοπεποίθηση, το φαρδύ πίσω ελαστικό προσφέρει συμπεριφορά μοτοσυκλέτας και τα μαρσπιέ διπλώνουν όταν έρθουν σε επαφή με το δρόμο. Τα αμορτισέρ λειτουργούν πολύ ποιοτικά και το πιρούνι, αν και έχει “ξερή” λειτουργία, ενημερώνει πλήρως τον αναβάτη- χαρακτηριστικά που δεν τα βρίσκεις εύκολα σε τέτοιου είδους δίκυκλα.
100% παπί
Χρηστικό και εύκολο στο χειρισμό. Ασφαλές με υψηλή ποιότητα και όμορφο. Θα το κατατάσσαμε μεταξύ του Daytona Velos R και του SYM VF 185. Πρόκειται για ένα ακόμη μοντέλο της SYM που προσφέρει περισσότερα από όσα υπόσχεται. Μπορείτε να το αποκτήσετε στο χρωματισμό που βλέπετε στις φωτογραφίες, σε κόκκινο και μπλε χρώμα με τιμή 2.260€, με δωρεάν δύο χρόνια εργασιών service ή 36 μήνες άτοκα.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshel – Γάντια Nordcode Air Tech
SYM VF125 | sym.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 2.260€ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΔΙΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 123 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 9,3 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ/ΜΑΝΙΒΕΛΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 8,5/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 0,88/5.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 111(πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.262 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 105 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 70/90-17 |
ΠΙΣΩ: | 120/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΣΩΛΗΝΕΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΔΙΑΤΟΜΗΣ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 26mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 94mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 60mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 120mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 3,8 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2,3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.