Δοκιμές

Δοκιμή BMW R 1250 GS: Αρχοντική και περιπετειώδης

GS Uber Alles!


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  02.12.2019

Mία μοτοσυκλέτα η οποία έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το κοινό παγκοσμίως. Με τεράστια κληρονομιά και πολυετή εμπειρία στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών, η BMW ανανεώνει το best seller της R1250GS σε μεγάλο βαθμό

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Πλέον η νέα GS εφοδιάζεται με Boxer κινητήρα 1.254 κυβικών εκατοστών, με βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και απόδοση 136 ίππων. Στόχος της BMW είναι να κρατήσει τον ενθουσιασμό του αγοραστικού κοινού και τις πωλήσεις της στην κορυφή. Και, φυσικά, με τέτοιο πακέτο η εμπορική επιτυχία είναι μονόδρομος.

BMW R 1250 GS ambience 6

Η εξέλιξη του Boxer

Ο νέος υγρόψυκτος, δικύλινδρος, Boxer κινητήρας της BMW έχει αυξημένο κατά 84 κυβικά εκατοστά κυβισμό, φτάνοντας πλέον τα 1.254. Διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και αντικραδασμικό άξονα. Ταυτόχρονα, έχει εφοδιαστεί με "ShiftCam", μία τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων. Επίσης, έχουν γίνει αλλαγές στη δίοδο του λαδιού και στην ψύξη των εμβόλων, ενώ νέα είναι η τροφοδοσία ψεκασμού "BMS-O" με προανάφλεξη, όπως και το σύστημα εξαγωγής. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα περισσότερη δύναμη και ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

BMW R 1250 GS details 2

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 136 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 14,5 κιλά ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Η απόκριση του γκαζιού είναι ομαλότερη και παράλληλα η απόδοση του κινητήρα καλύτερη- αυτό συναντάται κυρίως στις χαμηλότερες στροφές. Φυσικά, κομβικό ρόλο στη μετάδοση ισχύος παίζουν τα προγράμματα απόδοσης. Τα "Road" και "Rain" διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ τα "Dynamic Pro" και "Enduro Pro" στον εξτρά εξοπλισμό. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος, το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και η τελική μετάδοση γίνεται με άξονα.

BMW R 1250 GS action 5

Σε γνώριμα μονοπάτια

Το πλαίσιο παραμένει ίδιο. Είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα με τον κινητήρα να εδράζει ως φέρον στοιχείο. Η συνταγή των αναρτήσεων εξακολουθεί να κινείται σε γνώριμα μονοπάτια, με το Telelever και Paralever. Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας μάλιστα είχε και τα ηλεκτρονικά πακέτα ρύθμισης και διαχείρισης των αναρτήσεων Dynamic ESA. Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από διπλό δισκόφρενο, με πλευστούς δίσκους διαμέτρου 305 mm και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, ενώ πίσω από μονό δίσκο διαμέτρου 276 mm, με πλευστή δαγκάνα Brembo δύο εμβόλων. Το συνολικό σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από cornering ABS, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα απενεργοποίησής του. Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο, με ελαστικά διάστασης 120/70/R19 και 170/60/R17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Επίσης, στο συνολικό του βάρος έχουν προστεθεί πέντε παραπανίσια κιλά. Κι έτσι με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων πλέον φτάνει τα 249.

BMW R 1250 GS ambience 1

Χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές

Εμφανισιακά δεν έχουν αλλάξει πολλά σε σύγκριση με το προϋπάρχον μοντέλο. Παραμένει μία επιβλητική και ογκώδης μοτοσυκλέτα, με ελάχιστες αλλαγές στα πλαστικά γύρω απ' το ρεζερβουάρ και το ρύγχος. Αυτό που ξεχωρίζει όμως είναι ο πίνακας οργάνων, που αποτελείται πλέον από οθόνη TFT 6,5 ιντσών και διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό, όπως και ο προβολέας, ο οποίος είναι τεχνολογίας LED και αποδίδει εξαιρετικά, κάνοντας στην κυριολεξία τη νύχτα μέρα.

BMW R 1250 GS details 8

Ενδιαφέρουσες κρίνονται και οι νέες χρωματικές επιλογές, τέσσερις στον αριθμό. Δύο στάνταρ: "Black Storm Metallic" και "Cosmic Blue Metallic". Και δύο Premium: "Exclusive Style" και "HP Style", το χρώμα της μοτοσυκλέτας που είχαμε για δοκιμή- λευκή βάση, με αποτυπωμένα τα χρώματα του αγωνιστικού τμήματος της BMW και χρυσούς ακτινωτούς τροχούς.

BMW R 1250 GS action 4

Εντυπωσιακή και "παιχνιδιάρα"

Ανυπομονούσα για τη δοκιμή του νέου R1250GS. Μία μοτοσυκλέτα με τεράστια εμπορική επιτυχία που ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, ιδίως στον τομέα του κινητήρα. Με την πρώτη ματιά ωστόσο δεν αντίκρισα κάτι νέο. Όμορφο, αρχοντικό και “καμαρωτό” όπως και πριν. Εξαιρετική η οθόνη του πίνακα οργάνων, την οποία είχα συναντήσει και στη νέα F750GS. Και πανέμορφος ο LED προβολέας, με το χαρακτηριστικό φως ημέρας σε σχήμα "C".

BMW R 1250 GS action 8

Τα αρχικά συναισθήματα τρόμου, λόγω του ύψους και όγκου τέτοιων μοτοσυκλετών, είναι πλέον δεδομένα. Άλλωστε, έχω πει ξανά στο παρελθόν, δεν είμαι και το πρώτο μπόι. Με το πού την καβάλησα όμως, ένοιωσα άνετα στη στιγμή. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, με τα χέρια να έρχονται ελαφρώς τεντωμένα και τα πόδια να παίρνουν ξεκούραστες γωνίες. Η σέλα είναι δύο επιπέδων, φαρδιά και με αρκετά μαλακό αφρώδες. Ο ήχος της εξάτμισης είναι πιο μεστός, με μία πιο εκλεπτυσμένη χροιά και το κιβώτιο ταχυτήτων πλέον πιο μαλακό και αρκετά αθόρυβο. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός. Βέβαια, το σύστημα "Shift Assistant Pro" επιτρέπει τις αλλαγές των ταχυτήτων για τα ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα, χωρίς την απαραίτητη χρήση του.

BMW R 1250 GS action 11

Η διαδρομή μου ξεκίνησε σε εθνικό οδικό δίκτυο. Η κάλυψη ενάντια στον άνεμο παραμένει εντυπωσιακή, με τη χειροκίνητη ζελατίνα, τις χούφτες και τις εσοχές του ρεζερβουάρ να σε προστατεύουν άψογα. Ακόμα και με 170 χλμ/ω τα οποία έρχονται στις 6.000 σ.α.λ. κινείσαι πολύ άνετα και απροβλημάτιστα. Και η τελική ταχύτητα με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων αγγίζει τα 235 χλμ/ω στις 8.500 σ.α.λ. Κατά τη δοκιμή μας, η κατανάλωση σε ήπιους ρυθμούς κυμάνθηκε στα 6 λίτρα/100χλμ. ενώ ύστερα από αρκετή πίεση δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα/100χλμ. Έτσι, η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων φτάνει και πιθανόν ξεπερνά τα 280 χιλιόμετρα.

BMW R 1250 GS details 7

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πλέον νέα κλιμάκωση. Είναι πιο κοντό στις χαμηλές σχέσεις και σε συνδυασμό με τη νέα τεχνολογία "ShiftCam" και το μεγαλύτερο κυβισμό, η δύναμη που περνά στον οπίσθιο τροχό είναι χαρακτηριστικά μεγαλύτερη. Ως αποτέλεσμα, με κλειστό το Traction Control και δεύτερη σχέση στο σασμάν, η σούζα έρχεται πραγματικά από μόνη της. Μέχρι και με τρίτη σχέση, έχει την ικανότητα να σηκώνεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Κι έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται όταν μπαίνεις σε ορεινή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές. Οι αναρτήσεις με το πρόσθετο πακέτο εξοπλισμού "Dynamic ESA" ρυθμίζονται μόνες τους ανάλογα το "Mode" λειτουργίας της μοτοσυκλέτας. Και σε κακοτράχαλο έδαφος απορροφούν τους κραδασμούς, δημιουργώντας υψηλά επίπεδα άνεσης. Παράλληλα, προσφέρουν άριστο κράτημα στις στροφές. Το τιμόνι είναι γρήγορο. Στην είσοδο της στροφής τοποθετείς τη μοτοσυκλέτα εκεί όπου θες και εκείνη διατηρεί σταθερή την πορεία της μέχρι την έξοδο, χωρίς το παραμικρό κούνημα.

BMW R 1250 GS ambience 8

Τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά. Και με το ABS και τη λειτουργία "Cornering ABS" νιώθεις απόλυτα ασφαλής. Όταν δε το απενεργοποιείς; Μακρόσυρτα και ελεγχόμενα Endo κάνουν το παιχνίδι σου ακόμη πιο πικάντικο.
Στις χωμάτινες διαδρομές αντεπεξέρχεται πολύ ικανοποιητικά. Σε ταξιδεύει άνετα, χωρίς όμως να μειώνει το αίσθημα της περιπέτειας. Το ζύγισμά του είναι τόσο καλό που δεν προκαλεί ίχνος δυσαρέσκειας. Εμείς, κατά τη δοκιμή μας, τολμήσαμε να κινηθούμε σε αρκετά κακοτράχαλες διαδρομές, με χοντρές πέτρες και τμήματα από πηχτή λάσπη. Δεν δυσκολεύτηκε πουθενά, ξεπερνώντας πολύ εύκολα κάθε εμπόδιο. Στο Enduro Pro mode μάλιστα, ο πίσω τροχός μάς άφηνε να δημιουργούμε μία συναρπαστική χορογραφία, με την ουρά να γλιστρά πότε δεξιά και πότε αριστερά. Αξέχαστη εμπειρία!

BMW R 1250 GS details 5

Η βασίλισσα της κατηγορίας

Ο μοτοσυκλετιστικός κόσμος δεν την έχει ορίσει άδικα ως τη βασίλισσα της Adventure κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής αλλά και τα επίπεδα εξοπλισμού της είναι πολύ υψηλά. Οι άνθρωποι της BMW ύστερα από πολυετή ενασχόληση και εμπειρία, έχουν δώσει περίσσεια προσοχή στη λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα τούς επιβεβαίωσε, καθώς πρόκειται για μία κομψή, όμορφη, ζυγισμένη και πολύ ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα, με απίστευτες δυνατότητες σε κάθε τερέν και βασική προϋπόθεση το στοιχείο της περιπέτειας. Θα ταξιδέψει τους υποψήφιους αγοραστές της με άνεση και θα τους αναγκάσει να ανακαλύψουν μέσω αυτής όλες τις πτυχές του χαρακτήρα τους. Όλα τα παραπάνω, φυσικά, έχουν και το απαραίτητο αντίτιμο. Η τιμή της ξεκινά από τα 17.800 ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα με τον πρόσθετο εξοπλισμό που θα επιλεγεί.

BMW R 1250 GS action 9

 

BMW R 1250 GS https://www.bmw-motorrad.gr/
ΤΙΜΗ (€): Από 17.800
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΒΟΧΕΡ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4ΕΕΚ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.254
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 102,5 x 76
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 136/7.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 14,6/7.750
ΒΑΡΟΣ (kg) 249 γεμάτο)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 850/870
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.207
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 952,5
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.514
ΙΧΝΟΣ(mm) 100,6
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: MICHELIN ANAKEE 120/70-19
ΠΙΣΩ: MICHELIN ANAKEE 170/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΩΣ ΦΕΡΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ BMW MOTORRAD TELELEVER 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 190mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ BMW MOTORRAD PARALEVER ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 305mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO CORNERING ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO CORNERING ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 7,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.