Δοκιμές

Δοκιμή Daytona by Zontes V310: Τέλειος συνδυασμός

To τέταρτο εντυπωσιακό μοντέλο της εταιρείας


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  20.11.2019

Το V310 είναι cruiser αλλά και commuter. Είναι όμορφο, ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο. Κοστίζει 4.195€. Είναι Daytona by Zontes

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Πρόκειται για το τέταρτο και πιο τολμηρό “χτύπημα” που κατέφερε η Γκοργκόλης Α.Ε. στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας. Το cruiser μοντέλο παράγεται από την κινεζική Zontes, είναι μέλος του ομίλου Tayo και έρχεται στη χώρα μας ως Daytona. Παρότι γνώριζαν πως κανένα από τα μοντέλα που υπάρχουν στην γκάμα της εταιρείας δεν θα τύγχανε της δημοτικότητας του on -off T310, έφεραν στη χώρα μας και το cruiser μοντέλο και ταυτόχρονα έδωσαν μια ιδέα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Daytona by Zontes V310 action 5

Premium μοτοσυκλέτες σε προσιτή τιμή

Αν κρίνουμε μάλιστα από το V310, που είναι το τελευταίο μοντέλο της οικογένειας, τα πράγματα σοβαρεύουν και άλλο σε όλους τους τομείς. Ο εξοπλισμός του cruiser μοντέλου είναι πλουσιότερος, το δούλεμα του κινητήρα ομαλότερο, η προσοχή στη λεπτομέρεια μεγαλύτερη και τα φρένα ισχυρότερα. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε την premium εμφάνιση που διαθέτουν όλα τα μοντέλα. Φανταστείτε να επαληθευθούν κι όσα μας είχαν πει στην παρουσίαση των μοντέλων στην έδρα της Γκοργκόλης στα πανέμορφα Τρίκαλα, ότι δηλαδή στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνονται μεγαλύτερες σε κυβισμό μοτοσυκλέτες. Συνδυάστε όλα τα παραπάνω με τις προσιτές τιμές. Όντως, έχουμε να δούμε πολλά και άκρως ενδιαφέροντα.

Daytona by Zontes V310 details 2

Μια κατηγορία μόνο του

Το V310 είναι cruiser με εμφάνιση που κάνει μάτια να γουρλώνουν παραπέμποντας στο Ducati Diavel S, που για τους περισσότερους είναι απλησίαστο οικονομικά. Γιατί να το κρύψουμε άλλωστε πως μοιάζει με το μοντέλο των Ιταλών;
Ξεχνάς πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με μόλις 310 κ.εκ. και “χαζεύεις” τις λεπτομέρειες. Τελικά η οθόνη με τους τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης και τη συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth περνάει σε δεύτερη μοίρα, μιας και πλέον οι περισσότερες μοτοσυκλέτες και scooter έχουν αντίστοιχες. Αλλά…
H TFT του V310 είναι κλάσεις ανώτερη από την ασπρόμαυρη LCD των T310 και X310 και έτη φωτός μπροστά από τα όργανα μοτοσυκλετών αντίστοιχης τιμής. Και έχει και τη μούρη του εξωγήινου κυνηγού από την ομώνυμη ταινία με τον πρώην κυβερνήτη της California, aka Arnold Schwarzenegger, στο μενού. Αυτό μου θύμισε.

Daytona by Zontes V310 details 6

Μη μας ματιάσουν

Έχεις δώσει λοιπόν σκάρτα 4.200€, έχεις μπροστά την καρατιμόνα, απολαμβάνεις και τις πληροφορίες της έγχρωμης TFT, απλώνεις και τα πόδια στα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ- είπαμε, το εργαλείο είναι cruiser-κοιτάς γύρω σου και νοιώθεις τα βλέμματα καρφωμένα πάνω σου. Μόλις φτάσεις στον προορισμό σου, παίρνεις τη μαμά, τη θεία και τη γιαγιά, να σε ξεματιάσουν. Φτου σου, ζωή νά ‘χεις! Τι ομορφιά είναι αυτή; Πού να με δουν με το κιτρινόμαυρο Pilot – ασορτί με το χρώμα του V310… Το μηχανάκι έβλεπαν και με μάτιασαν.

Τη σιλουέτα του δεν τη βλέπεις συχνά στο δρόμο, ακόμη και αν ζεις στην Αθήνα. Άλλωστε, ούτε τα Diavel είναι πολλά. Οπότε αμέσως κάνεις εντύπωση. Ύστερα είναι και αυτό το χρώμα. Κίτρινο. Στην ουσία μόνο το ρεζερβουάρ είναι βαμμένο στο χρώμα του “μίσους”, αλλά επειδή είναι μεγάλο και μακρόστενο και έχει ευφάνταστη σχεδίαση τραβάει το βλέμμα. Τα πλαστικά έχουν γκρι και μαύρες αποχρώσεις και τα μεταλλικά μέρη μπρονζέ. Γωνιώδεις επιφάνειες καλύπτουν τις δύο πλευρές του μεγάλου ψυγείου, αιχμηρά βράγχια διώχνουν τη θερμότητα του μοτέρ. Μπορεί και όχι. Αλλά δεν μας ενοχλεί. Αρκεί που είναι εκεί και έχουν κάτι να πουν.

Daytona by Zontes V310 details 5

Πλαστικά επίσης σχηματίζουν και μια καρίνα μπροστά από τους λεβιέδες του φρένου και του εξατάχυτου κιβωτίου. Καλύπτουν το χαλύβδινο πλαίσιο και “δένουν” άψογα με την εξωγήινη κυψελωτή απόληξη της εξάτμισης και τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Πάνω από την τελευταία υπάρχει μια μεγάλη τρύπα. Είναι του αλουμινένιου ψαλιδιού στο σημείο που εδράζει στο πλαίσιο. Καταπληκτική ιδέα. Ζάντες αλουμινένιες, ίδιες με των υπόλοιπων μοντέλων. Αν τις βλέπεις για πολλοστή φορά, όπως εμείς, περνούν απαρατήρητες, όμως όποιος τις αντικρίσει για πρώτη τις ερωτεύεται.

Λεπτομέρεια

Όταν έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια στον χώρο και 600 λέξεις γράφεις για τη σχεδίαση μιας μοτοσυκλέτας χαμηλού κόστους και έχεις και άλλα να προσθέσεις, τότε κάτι καλό έχει δημιουργηθεί. Γράψαμε λοιπόν πως το V310 είναι πιο ολοκληρωμένο από τα υπόλοιπα μοντέλα της Zontes. Αυτό αποδεικνύεται από το προστατευτικό του κινητήρα από τη μια μεριά που ενδέχεται να ακουμπήσει το πόδι του αναβάτη. Και από τα μεγάλα “μανιτάρια” που θα προστατεύσουν σε ενδεχόμενη πτώση.

Daytona by Zontes V310 details 1

Για τον “κομμένο” στα τρία LED προβολέα με τα φώτα ημέρας, τι να πει κανείς; Ας μείνουμε στο γεγονός πως έχει πολύ καλή απόδοση. Λίγο πριν το τέλος, ας πάμε προς τα πίσω. Εκεί όπου το ουραίο τμήμα με τη σέλα με το λεπτό αφρώδες και τα δύο φωτιστικά σώματα “μέσα” στα πλαστικά σε προκαλεί να ξεβιδώσεις την αλουμινένια βάση πινακίδας - λασπωτήρα. Το μικρό sissy bar προσθέτει κι άλλους πόντους στην εμφάνιση.

Όλα τα παραπάνω “δένουν” μεταξύ τους με ιδανικό τρόπο. Το φινίρισμα και η συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών επιφανειών κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και δεν συναντάται σε μοτοσυκλέτες αντίστοιχου κόστους. Δείτε για παράδειγμα τους καθρέφτες και τις ρυθμιζόμενες μανέτες, τους περίπου 15 διακόπτες με τον οπίσθιο φωτισμό, το ηλεκτρικά ανοιγόμενο καπάκι της τάπας του 14λιτρου ρεζερβουάρ…

Daytona by Zontes V310 action 2

Πολλά και αυτά που δεν φαίνονται

“Σπαταλήσαμε” τόσες λέξεις για όσα φαίνονται προκειμένου να τονίσουμε την εκλεπτυσμένη εμφάνιση και την ποιότητα κατασκευής του V310. Υπάρχει, ωστόσο, και μια μακρά λίστα με πράγματα που δεν φαίνονται. Το μοντέλο της Daytona διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless), ηλεκτρικό κλείδωμα τιμονιού. Η σέλα και η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο κινητήρας έχει δύο προγράμματα οδήγησης (Eco & Sport). Τα φρένα διαθέτουν δικάναλο ABS της Bosch, ενώ υπάρχει και υποδοχή φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών USB.

Το V310 διαθέτει τον ίδιο μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα των 312 κ.εκ. με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, όμως αυτό που παρατηρήσαμε ήταν η πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του. Έχει δύο εκκεντροφόρους, σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού της Deplhi και αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.αλ. και 3 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με συμπλέκτη ολίσθησης για ομαλότερα κατεβάσματα σχέσεων και ρυθμίζει ιδανικά το φρένο του κινητήρα, ενώ και η αίσθηση στη μανέτα είναι ελαφρύτερη.

Daytona by Zontes V310 details 3

Το πλαίσιο προέρχεται και αυτό από τα X, R και T310. Πρόκειται για σωληνωτό, αποτελούμενο από χαλύβδινα τμήματα υψηλής αντοχής, στο οποίο έχει προσαρμοστεί ένα πολύ όμορφο αλουμινένιο ψαλίδι. Ένα cruiser εντούτοις είναι κατά κανόνα χαμηλότερο και πιο “μακρύ” από άλλα είδη μοτοσυκλετών. Το μεταξόνιο είναι 1.488 χλστ. (1.390 στο R310) και η σέλα βρίσκεται 720 χλστ. “μακριά” από το έδαφος (795 στο R310).

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα, το V310 διαθέτει μπροστινό δισκόφρενο 300 χλστ. αντί για 260, με διέμβολη δαγκάνα και ο πίσω δίσκος έχει 230 χλστ. διάμετρο αντί για 200 με δαγκάνα ενός εμβόλου.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο ψαλίδι που προσθέτει πόντους στην εμφάνιση του V310 και δύο αμορτισέρ- αν και θα προτιμούσαμε ένα και καλά κρυμμένο κάτω από τα πλαστικά. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης CST, διαστάσεων 110/70 και 180/55, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Daytona by Zontes V310 action 3

Commuter με cruiser εμφάνιση

Όσοι περιμένατε να διαβάσετε για άβολη θέση οδήγησης με τα χέρια και τα πόδια απλωμένα μπροστά, σημειώσατε λάθος. Τα μαρσπιέ είναι ρυθμιζόμενα, οπότε τα τοποθετείτε ανάλογα εκεί που σας βολεύει. Εμείς το οδηγήσαμε στην πιο μπροστινή θέση και με 1,75μ. ύψος συνηθίσαμε γρήγορα. Τα χέρια, από την άλλη, τοποθετούνται φυσιολογικά πάνω στο φαρδύ τιμόνι, μιας και οι γωνίες τους σε συνδυασμό με τη σέλα φέρνουν τον αναβάτη σε φυσιολογική θέση. Το V310, άλλωστε, είναι ένα commuter με εμφάνιση cruiser.

Ο ήχος του κινητήρα είναι “καθαρός”, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την ποιότητα που διακρίνει το νέο μοντέλο. Μόλις ξεκινήσεις, η ποιότητα κύλισης σε γεμίζει με ακόμη περισσότερη αυτοπεποίθηση. Οι λίγοι κραδασμοί δεν ενοχλούν. Η σέλα σε “κλειδώνει” σε μια θέση και δεν σου επιτρέπει ούτε πόντο μπρος – πίσω. Το αφρώδες, αν και δείχνει λίγο, δεν κουράζει. Ο συνεπιβάτης θα πρέπει βέβαια να στριμωχτεί σε μικρό κομμάτι, αλλά μπορεί να στηριχτεί σωστά στο sissy bar και στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ.

Το τιμόνι κόβει λίγο, αλλά πατάς εύκολα κάτω και το V310 είναι ελαφρύ και δεν σε δυσκολεύει στις μανούβρες. Μην επιχειρήσεις να ανέβεις πεζοδρόμια, θα βρει από κάτω.

Το πιρούνι έχει πολύ καλή λειτουργία, όπως και τα αμορτισέρ, όσο δεν συναντούν λακκούβες και σαμάρια στους δρόμους. Όταν γίνεται κάτι τέτοιο, περνούν σχεδόν αφιλτράριστα τα πάντα στη μέση του αναβάτη. Όταν φορτίζονται με το βάρος δεύτερου αναβάτη, “μαλακώνουν” αρκετά και γίνονται πιο “προβλέψιμες” οι αντιδράσεις τους.

Daytona by Zontes V310 TFT 5

Τα φρένα έχουν πολύ σωστή και προοδευτική λειτουργία και καλή αίσθηση στη μανέτα. Θα θέλαμε ο λεβιές του πίσω να μεταφέρει πιο σωστά τη δύναμη στο πίσω δισκόφρενο. Το ABS 9.1 της Bosch είναι μια αξιόπιστη λύση και χρησιμοποιείται από τους περισσότερους κατασκευαστές. Η ποιοτική λειτουργία του είναι δεδομένη.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σαφέστατο και η μανέτα μαλακή, με αποτέλεσμα να αφήνει ξεκούραστο τον αναβάτη. Είναι κοντό γραναζωμένο, γεγονός που σε ωθεί να αλλάζεις ταχύτητες γρήγορα. Ο κινητήρας με τη σειρά του χαρακτηρίζεται απόλυτα γραμμικός, χωρίς “τρύπες” και ξεσπάσματα στην απόδοση. Η τελική που είδαμε ξεπέρασε τα 150 χλμ/ώρα.

Του αρέσει να κινείται χαλαρά. Μέσα στην πόλη το μόνο που έχει να φοβάται είναι οι λακκούβες, εξαιτίας της λειτουργίας των αμορτισέρ. Τίποτε άλλο δεν μπορεί να διαταράξει τη σταθερότητά του. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται πανεύκολα και η ελαφριά αίσθηση γενικότερα σε προδιαθέτει να το “κυνηγήσεις” λίγο παραπάνω. Το φρένο θα μπει και πάλι από την πίσω ανάρτηση.

Daytona by Zontes V310 action 4

Τίμιο με το παραπάνω

Παίρνεις πολλά περισσότερα από όσα πληρώνεις. Αν η ίδια μοτοσυκλέτα έφερε το σήμα ενός Ιάπωνα ή Ευρωπαίου κατασκευαστή, η τιμή της θα βρισκόταν τουλάχιστον 1.000€ πάνω. Αν σου αρέσει την αγοράζεις χωρίς δεύτερη σκέψη, αφού είναι μια κατηγορία από μόνη της.

Daytona by Zontes V310 tx

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshel - Γάντια Fovos Warrior

DAYTONA by ZONTES V310 daytonamotors.gr
ΤΙΜΗ (€): 4.195
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 312
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 62
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 35,4/9.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,05/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 175  (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 720
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.099
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 835
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.488
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST110/70-17
ΠΙΣΩ: CST 180/55-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS 9.1MBOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS 9.1MBOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 14 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.