Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 27.09.2019
Η SYM παράγει το μεγαλύτερο σε κυβισμό παπί, το οποίο διαθέτει κινητήρα 183 κ.εκ. εκατοστών και δηλώνει πανέτοιμο να αποτελέσει κομμάτι της ιστορίας των θρύλων
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πέρασαν αρκετά χρόνια από τα θρυλικά παπιά Yamaha Z125, Suzuki FX και Modenas Dinamik. Καθένα έγραψε τη δική του ιστορία, καταρρίπτοντας τους κανόνες της απόδοσης ενός «παπιού», με διαφορετική φιλοσοφία και γοητεία. Φτάνοντας στο σήμερα, και ύστερα από αρκετούς περιορισμούς λόγω των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, η SΥΜ προβαίνει σε κίνηση ματ.
Με τέτοιο κινητήρα κέρδισε δικαιωματικά το προσωνύμιο «ο Αρχηγός». Αυτή τη στιγμή είναι το δυνατότερο παπί παραγωγής που κυκλοφορεί, και το μόνο σίγουρο είναι, ότι ήρθε για να ταράξει τα νερά στην κατηγορία. Η χωρητικότητα του υγρόψυκτου, τετράχρονου, μονοκύλινδρου κινητήρα φτάνει τα 183 κυβικά εκατοστά. Διαθέτει έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και η απόδοσή του αγγίζει τους 18 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και τα 1,67 κιλά ροπής. Συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.
Σπρίντερ
Η εμφάνισή του είναι ρωμαλέα και διαθέτει χαρακτήρα. Στο εμπρόσθιο τμήμα δείχνει αρκετά γυμνασμένο, σαν το σώμα ενός σπρίντερ, ενώ όσο προχωρά προς τα πίσω η σιλουέτα του λεπταίνει, με το ουραίο τμήμα να έχει ανοδική πορεία. Μάλιστα με την πίσω ανάρτηση κεντρικά τοποθετημένη, η ουρά παραπέμπει σε supersport μοτοσυκλέτα. Τα δύο φώτα ημέρας DRL και τα LED φλας ολοκληρώνουν την αιχμηρή αμφίεση. Ο προβολέας είναι κλασσικά τοποθετημένος στο τιμόνι. Διαθέτει συμβατική λάμπα αλογόνου, όμως θα θέλαμε να συμβαδίζει με την εποχή, υιοθετώντας τεχνολογία LED. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από αναλογικό στροφόμετρο και μια οθόνη υγρών κρυστάλλων στην οποία βρίσκονται το ψηφιακό ταχύμετρο, η στάθμη της βενζίνης, ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας, ρολόι, τάση μπαταρίας και δύο χιλιομετρητές- ένας ολικός και ένας μερικός. Παράλληλα, υπάρχει και η ένδειξη του επερχόμενου σέρβις.
Προχωρώντας προς τα πίσω, ο αναβάτης συναντά ανάμεσα στα πόδια του μια ογκώδη ποδιά, η οποία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να κρύβει τον μεγάλο κινητήρα που έχει όρθια διάταξη (τύπου μοτοσυκλέτας). Η σέλα είναι μονοκόμματη, λεπτή και ακολουθεί την ανοδική πορεία της ουράς, ενώ στο οπίσθιο άκρο της υπάρχει μία αεροτομή, η οποία χρησιμεύει και ως χειρολαβή για τον συνεπιβάτη. Το φωτιστικό σώμα θυμίζει κάτι από Suzuki GSX-R Κ4. Είναι LED όπως και τα φλας, τα οποία είναι τοποθετημένα στον λασπωτήρα. Η εξάτμιση διαθέτει όγκο και αρκετές γωνίες. Οι πανέμορφες ζάντες, οι οποίες έχουν πέντε μπράτσα, με δύο ακτίνες στο καθένα είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο. Οι χρωματικές επιλογές είναι τέσσερις; χρυσό, κόκκινο, λευκό και μπλε και συνδυάζονται άψογα με το μαύρο χρώμα που κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η εξέλιξη του είδους
Τα χρόνια περνούν, η τεχνολογία εξελίσσεται και οι προδιαγραφές γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές. Έτσι, το VF 185 δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω από γεωμετρικής πλευράς. Διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με τις απαραίτητες ενισχύσεις στα σημεία, ώστε να αντέχει τις δυνάμεις του κινητήρα. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το παχύ ενισχυμένο ψαλίδι, το οποίο παραπέμπει σε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα, και σε συνδυασμό με το πλαίσιο, προσφέρουν την απαραίτητη ακαμψία και σταθερότητα κατά την οδήγηση. Η ανάρτηση αποτελείται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30mm και διαδρομή 80mm.
Πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ με διαδρομή 30mm. Διαθέτει δύο δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα, ένα στον κάθε τροχό. Το εμπρός έχει διάμετρο 250mm και συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ το πίσω έχει διάμετρο 200mm. Φυσικά από το σύνολο της πέδησης δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα ABS. Μπορεί να διαθέτει σένσορες και στους δύο τροχούς, όμως η λειτουργία του περιορίζεται μόνο μπροστά, αφήνοντας τον πίσω ελεύθερο για παιχνίδι. Τα ελαστικά είναι "tubeless" και αρκετά φαρδιά, παραπέμποντας σε μοτοσυκλέτα και οι διαστάσεις τους είναι 90/80/17 και 120/70/17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Τέλος, το βάρος του, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 6 λίτρων, φτάνει τα 130 κιλά.
Σπορ εργονομία
Εργονομικά συγκεντρώνει όλες τις αρετές ενός παπιού, με όρθια θέση οδήγησης και άνετες θέσεις για χέρια και πόδια. Μάλιστα μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ογκώδης ποδιά, η οποία προσφέρει καλή στήριξη για τα γόνατα. Η σέλα είναι καλαίσθητη, δύο επιπέδων, ντυμένη με αντιολισθητικό κάλυμμα και εξωτερικές κόκκινες ραφές που προσδίδουν αυτό το κάτι παραπάνω. Το αφρώδες υλικό προσφέρει καλή στήριξη, όμως είναι αρκετά σκληρό και κουράζει ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης.
Με επιδόσεις μοτοσυκλέτας
Με το πού θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία, όλα κυλούν ομαλά. Η εξάτμιση παράγει λίγο πιο μπάσο ήχο από αυτόν που έχεις συνηθίσει σε ένα παπί, υποδηλώνοντας ότι κρύβεται κάτι δυνατό κάτω από τα πλαστικά μέρη. Η μανέτα του συμπλέκτη είναι μαλακή, όπως και το αθόρυβο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι 6 σχέσεων (με διάταξη όμοια με των μοτοσυκλετών). Μία δυσκολία συναντάται κατά την μετάβαση ανάμεσα στις δύο πρώτες σχέσεις, ωστόσο το μοντέλο της δοκιμής μας είχε διανύσει σχετικά λίγα χιλιόμετρα, επομένως ενδέχεται το φαινόμενο αυτό να εξαλείφεται με τον καιρό.
Ο κινητήρας είναι πολύ ζωηρός, με τη δύναμη να κάνει αισθητή την παρουσία της από πολύ χαμηλά. Στις 6.000 σ.α.λ. έρχεται ένα έντονο τράβηγμα, που διαρκεί έως και τον κόφτη, που μπαίνει τις 9.500 σ.α.λ. Ξεκινώντας από στάση στα φανάρια, έχει τόσο πολύ δύναμη που οι αναβάτες με παπιά, 300άρια scooter, αλλά και μικρές μοτοσυκλέτες τρίβουν τα μάτια τους. Φτάνουν αργοπορημένοι στο επόμενο φανάρι και κοιτάζουν έκπληκτοι. Οι πρώτες τέσσερις σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων καταφέρνουν να ωθήσουν το παπί πολύ σβέλτα, σκαρφαλώνοντας με ευκολία στα 100χ.α.ώ, ενώ η τελική ταχύτητα με 6η σχέση, αγγίζει τα 140χ.α.ώ στις 8.250 σ.α.λ. Αν και οι επιδόσεις βρίσκονται πολύ πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας η κατανάλωση είναι μόλις 3,4 λίτρα/100χλμ. Ενώ σε χαλαρούς ρυθμούς, τα νούμερα σταματούν με ευκολία λίγο κάτω από τα 3 λίτρα. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 6 λίτρων φτάνει μέχρι και τα 200+ χιλιόμετρα.
Οι αναρτήσεις προσφέρουν εξαιρετικό κράτημα. Η μπροστινή είναι σχετικά μαλακή και βυθίζεται κατά το φρενάρισμα ώστε να απορροφά όλες τις δυνάμεις. Από την άλλη, η πίσω είναι σχετικά σκληρή. Κι έτσι στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κραδασμοί περνούν στο σώμα του αναβάτη. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι της Kenda. Χάρη στη φαρδιά διάσταση προσφέρουν ικανοποιητικό κράτημα, αλλά κυρίως σε στεγνή και καλής ποιότητας άσφαλτο. Στο βρεγμένο και στους γλιστερούς δρόμους που επικρατούν επί το πλείστον στη χώρα μας, καλό θα ήταν να αντικατασταθούν με κάτι πιο ποιοτικό και αποδοτικό.
Τα φρένα, αν αναλογιστεί κανείς ότι αναφερόμαστε σε παπί, είναι άριστα. Η μανέτα έχει μία μικρή ασάφεια και μία σπογκώδη αίσθηση, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα δυνατό φρενάρισμα, με το ABS να επεμβαίνει στον εμπρόσθιο τροχό, μόνον όταν χρειαστεί πραγματικά. Το πίσω φρένο έχει αρκετή δύναμη συμβάλλοντας κι αυτό σε ένα ολοκληρωμένο δυνατό φρενάρισμα. Το πεντάλ δε, έχει κοντή διαδρομή, με αποτέλεσμα αν το παρακάνεις, να μπλοκάρει εύκολα. Κι έτσι το χορευτικό παιχνίδι της ουράς δεν έχει τελειωμό.
Ασυναγώνιστο στην κατηγορία του
Το Sym VF 185 είναι ένα ποιοτικό παπί, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και φυσικά πολύ όμορφη σχεδίαση. Αποκαλείται δικαίως "Ο Αρχηγός" και είναι αναμφίβολα το πιο δυνατό που κυκλοφορεί. Οδηγώντας το, κάναμε πολλά κεφάλια να γυρίσουν, είτε με τις εκρηκτικές επιδόσεις , είτε με την ιδιαίτερη εμφάνισή του. Και το σίγουρο είναι ότι οι αναβάτες που κινούνται κατά κόρον σε αστικό περιβάλλον θα το λατρέψουν. Αυτό που το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό είναι φυσικά η τιμή του η οποία φτάνει μόλις τις 2.695 ευρώ.
ΕξοπλισμόςαναβάτηMotomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell
SYM VF 185 |
|
ΤΙΜΗ (€): |
2.695 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΟΣ, 4Β/Κ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) |
183 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) |
63 x 57,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ |
11,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ |
1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) |
18/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) |
1,67/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) |
129 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) |
790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) |
1.960 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) |
720 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) |
1.299 |
ΙΧΝΟΣ(mm) |
Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) |
Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ |
|
ΜΠΡΟΣΤΑ: |
KENDA 90/80-17 |
ΠΙΣΩ: |
KENDA 120/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: |
ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: |
ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 30mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 80mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ |
ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 30mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ |
ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ |
ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 200mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
6 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) |
3,4 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.