Δοκιμές

Δοκιμή Royal Enfield Interceptor 650: Classic flavour

H μοτοσυκλέτα που σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  20.09.2019

Το Interceptor προορίζεται να προσελκύσει τον αρχάριο ή έμπειρο αναβάτη που θέλει να επιστρέψει στις «απλές» διασκεδαστικές ημέρες της μοτοσυκλέτας

Οι νεότεροι ίσως να μην έχετε ακούσει για τη Royal Enfield και τη μακρά ιστορία της που την καθιστούν έναν από τους δύο παλαιότερους κατασκευαστές της μοτοσυκλετοβιομηχανίας. Υπάρχει ωστόσο σοβαρή πιθανότητα να αναγνωρίσετε σύντομα το εμπορικό σήμα που κυριαρχεί στη συνεχώς εξελισσόμενη ινδική αγορά και διεκδικεί έδαφος στην ευρωπαϊκή και την αμερικανική. Τα «δίδυμα» των 650 κ.εκ. διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά για να κάνουν κάτι τέτοιο, συνδυάζοντας απόδοση, στυλ, διασκέδαση και εύκολο χειρισμό.

royal enfield interceptor 650 details 1 5

Η ιστορία

Το πρώτο Interceptor ήταν μια μοτοσυκλέτα με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 692 κ.εκ. που εισήχθη στην Αμερική και τον Καναδά το 1960. Δύο χρόνια αργότερα ο κυβισμός του αυξήθηκε στα 736 κ.εκ. και κυκλοφόρησε σε δύο ακόμη εκδόσεις προτού κλείσει το 1970 η βρετανική τότε εταιρεία.
Η Royal Enfield «ζει και βασιλεύει» στην Ινδία και επεκτείνεται πλέον στις Η.Π.Α., την Ευρώπη και την υπόλοιπη Ασία. Οι δύο μοτοσυκλέτες φτιάχτηκαν από το μηδέν και αντιπροσωπεύουν τις «παγκόσμιιες» αξιώσεις της Enfield . Τόσο το Interceptor, που στην Αμερική κυκλοφορεί ως INT650, διότι η Honda έχει κατοχυρωμένο το όνομα, όσο και το Coninental GT κατασκευάζονται σε δική τους γραμμή συναρμολόγησης. Το εργοστάσιο μάλιστα έχει αναθεωρήσει πλήρως τη διαδικασία ελέγχου ποιότητας προκειμένου να εξασφαλίσει πως οι μοτοσυκλέτες είναι έτοιμες να ανταγωνιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο.

royal enfield interceptor 650 ambience 1 1

Τα συστατικά

Το διπλό σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο είναι ίδιο με του Continental GT και έχει εξελιχθεί από τη βρετανική εταιρεία κατασκευής πλαισίων Harris Performance που έχει εξαγοραστεί από τους Ινδούς το 2015. Η γεωμετρία του είναι σπορ με 24 μοίρες γωνία κάστερ και 106 χιλιοστά ίχνος. Ο κινητήρας, με αντικραδασμικό άξονα και στρόφαλο 270 μοιρών, θυμίζει V-2 σε λειτουργία και τρόπο απόδοσης. Ο ιδιαίτερα χαμηλός λόγος συμπίεσης με αναλογία 9,5:1 εξυπηρετεί κατά τα λεγόμενα της εταιρείας στο να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμη και με χαμηλής ποιότητας βενζίνη, γεγονός πολύ συνηθισμένο σε πολλές ασιατικές αλλά και ευρωπαϊκές χώρες. Τα «δίδυμα» είναι τα πρώτα μοντέλα με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και μονόδρομο συμπλέκτη με υποβοήθηση που αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού.

royal enfield interceptor 650 action 4

Ένα συμβατικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις, δύο αμορτισέρ με θάλαμο εκτόνωσης και δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης σε πέντε θέσεις, όλα της Gabriel, συνιστούν το πακέτο των αναρτήσεων. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών με ακτινωτές ζάντες και ελαστικά Pirelli Phantom Sportcomp με διαστάσεις 100/90 και 130/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

royal enfield interceptor 650 details 1 1

Τα φρένα προέρχονται από τη θυγατρική της Brembo, Bybre και αποτελούνται από δίσκο 320 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και έναν ακόμη 240 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω.

royal enfield interceptor 650 details 1 7

Οι διαφορές σε σχέση με το café racer Continental GT έγκεινται στην εργονομία. Αντί για clip on, το Interceptor έχει ψηλό τιμόνι με μπάρα. Η σέλα είναι μεγαλύτερη για να μπορεί να βολέψει άνετα δύο άτομα και τοποθετημένη στα 804 χλστ. από το έδαφος εν αντιθέσει με του Continental GT που βρίσκεται στα 744. Λόγω της πιο όρθιας θέσης οδήγησης τα μαρσπιέ αναβάτη είναι τοποθετημένα πιο μπροστά και χαμηλότερα. Τα ρεζερβουάρ των δύο μοτοσυκλετών είναι διαφορετικά, με αυτό του Interceptor να έχει σχήμα «δάκρυ» και να διαθέτει μεγαλύτερη χωρητικότητα κατά 0,8 λίτρα (GT 12,5 – Interceptor 13,7).

royal enfield interceptor 650 ambience 1 2

Do it all

Καταλαβαίνετε άμεσα πως πρόκειται για μια πολύ άνετη μοτοσυκλέτα, ενώ υπάρχει διάχυτη η αίσθηση πως μπορείτε να τα κάνετε όλα με αυτήν. Η αυθεντικότητα των μοτοσυκλετών της δεκαετίας του ‘60 και του ’70 είναι διάχυτη και σίγουρα κάποιος που είχε ή έχει μια τέτοια θα το εκτιμήσει. Υπάρχει άφθονος χώρος πάνω στη στενή και λεπτή σέλα για να βολευτείτε και τα πόδια σας στο ύψος των γονάτων θα ανοίξουν ελαφρά για να αγκαλιάσετε το ρεζερβουάρ.

royal enfield interceptor 650 details 1 3

Ο ήχος που αποβάλλουν τα δύο ανασηκωμένα μεγάλα τελικά, ίδια και αυτά με του Continental GT, γεμίζουν τον χώρο με ράθυμο γουργουρητό και σκασίματα στο κλείσιμο του γκαζιού. Ο μαλακός συμπλέκτης και το ομαλής λειτουργίας κιβώτιο ταχυτήτων τονίζουν την απόφαση της Royal Enfield να βάλει ξανά το όνομά της στις αγορές όλου του κόσμου.

 royal enfield interceptor 650 action 6

Οικονομία

Είναι διασκεδαστικό στον βαθμό που του επιτρέπουν οι 47 ίπποι στις 7.250 σ.α.λ. και τα 5,3 kgm στις 5.250 σ.α.λ. Υπάρχει άφθονη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές για να μπορείτε να κινηθείτε καθημερινά μέσα στην πόλη ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να ταξιδέψετε με 140 χ.α.ώ. σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Το «άπλωμα» της ισχύος είναι ομαλό και διαρκεί χάρη στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα και ο αναβάτης απολαμβάνει το «τράβηγμα» ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες. Μπορείτε να αλλάζετε σχέσεις με λίγες στροφές και να εκμεταλλεύεστε τη ροπή του κινητήρα. Ακόμη και με 6η και 2.000 σ.α.λ. επιταχύνει εύκολα χωρίς να σκορτσάρει. Σίγουρα υπάρχουν πιο ισχυρές μοτοσυκλέτες στην κατηγορία, αλλά καμία δεν θα «κάψει» 4 λίτρα στα 100 χλμ!

royal enfield interceptor 650 details 1 11

Η απόκριση είναι «μεταξένια» σε κάθε ρυθμό που θα επιλέξει ο αναβάτης να οδηγήσει. Είναι προφανές πως στη Royal Enfield ξόδεψαν πολύ χρόνο για να εξασφαλίσουν τη σωστή τροφοδοσία καυσίμου.

Η αίσθηση

Οι τροχοί των 18 ιντσών αρχικά δίνουν την αίσθηση πως το Interceptor δυσκολεύεται να στρίψει. Αυτό ισχύει στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Όταν όμως υπάρχει ροή και δεν του ζητάτε να στρίψει σαν ξυράφι η μοτοσυκλέτα της Royal Enfield θα σας αποζημιώσει. Παρά τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, με γνώμονα την άνετη οδήγηση στην καθημερινότητα, η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας δεν διαταράχτηκε σε ρυθμό που η πλειονότητα των πιθανών κατόχων δεν θα πλησιάσει.

royal enfield interceptor 650 details 1 8

Τα φρένα διαθέτουν επαρκέστατη δύναμη και εξαιρετική αίσθηση, όμως η αρχική απόκριση είναι υπερβολικά προοδευτική και θα μπορούσε να προβληματίσει τους πιο έμπειρους αναβάτες. Το ABS της Bosch παρεμβαίνει όσο πρέπει ακόμη και κατά την προσομοίωση σε φρενάρισμα πανικού ή σε ακραίο φρενάρισμα σε είσοδο στροφών.
Η βάση του μαρσπιέ στην αριστερή πλευρά ξενίζει με τη θέση που έχει τοποθετηθεί και είναι ενοχλητικό μέχρι να το συνηθίσετε. Αυτό όμως έχει γίνει για να μη βρίσκει το πόδι πάνω στο μεγάλο καπάκι του κινητήρα. Vintage «πινελιές» , η τάπα του ρεζερβουάρ αλλά και τα δύο αναλογικά «ρολόγια» με τη μικρή ψηφιακή οθόνη στο ταχύμετρο. Πολύ χρήσιμα κρίνονται τα εργαλεία που βρίσκονται στο πλαϊνό καπάκι το οποίο κλειδώνει στο πλάι της μοτοσυκλέτας.

royal enfield interceptor 650 ambience 1 3

Κλασικός χαρακτήρας

To Interceptot δεν είναι νεορετρό. Είναι ρετρό. Όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά της κρύβονται κάτω από το παλιό της «κουστούμι» . Αν δεν διέθετε ABS και κινητήρα με ψεκασμό, αν ήταν δηλαδή σαν τις μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες των Ινδών, θα θύμιζε μοντέλο που έβγαινε ίδιο και απαράλλαχτο από τη δεκαετία του ’70. Η είσοδος της Royal Enfield στην ευρωπαϊκή αγορά θα γίνει κατά κύριο λόγο με το Intercpeptor, κάτι που θα επιτυγχανόταν ακόμη πιο εύκολα αν δεν ξεπερνούσε τις 7.000 ευρώ.

ΕξοπλισμόςαναβάτηMotomarketΚράνος Bell Custom 500 – Μάσκα Ariete Feather - Γάντια Nordcode Air Tech

ROYAL ENFIELD INTERCEPTOR 650 Royal Enfield Hellas
ΤΙΜΗ (€): 7.290
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΑΕΡΟΕΛΑΙΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 648
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 78 x 67,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 9,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 2
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 47/7.100
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 5,3/4.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 202 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 804
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.122
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 789
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.400
ΙΧΝΟΣ(mm) 106
ΚΑΣΤΕΡ(o) 24
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI PHANTOM SPORTCOMP 100/90-18
ΠΙΣΩ: PIRELLI PHANTOM SPORTCOMP 130/70-18
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ 88mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝ0 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 13,7 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.