Παρουσίαση ΚΤΜ - Husqvarna off road 2020: Τα enduro της νέας δεκαετίας
Οδήγηση επί ελληνικού εδάφους
17.09.2019
Πρώτες εντυπώσεις επί ελληνικού εδάφους για έξι νέα χωμάτινα μοντέλα της ΚΤΜ και της Husqvarna για το 2020
Κείμενο: Θοδωρής Ερμήλιος Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Για τι πράγμα μιλάμε;
Για την πρώτη παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, των νέων χωμάτινων μοντέλων ΚΤΜ και Husqvarna. Πραγματοποιήθηκε από την KTM South East Europe στο Σοφικό Κορινθίας 10-11 Σεπτεμβρίου με τεχνική ανάλυση και test ride σε σκληρές συνθήκες.
Τι νέο υπάρχει για το 2020;
Ένα ολοκαίνουργιο δίχρονο μοντέλο, το ΚΤΜ 150 EXC TPI (TE 150i για τη Husqvarna) και πολλές επιμέρους αλλαγές στα υπόλοιπα μοντέλα. Από αυτές ξεχωρίσαμε το “γύρισμα” του κινητήρα στα δίχρονα 250/300 κατά μία μοίρα προς τα μπροστά για καλύτερη κατανομή βάρους και την προσθήκη ενός επιπλέον αισθητήρα (για την ατμοσφαιρική πίεση) και τα νέα συστήματα εξατμίσεων σε όλα τα μοντέλα. Αλλαγές έχουν γίνει επίσης στα πλαίσια όλων των μοντέλων, νέα σεταρίσματα έχουν δεχθεί όλες οι αναρτήσεις ενώ στα TPI μοντέλα έχει τοποθετηθεί νέο δοχείο λαδιού για το σύστημα TPI.
Τι και πού οδηγήσαμε
Από την πολύ μεγάλη γκάμα των δύο εταιρειών, στη διάθεσή μας είχαμε συνολικά έξι μοντέλα. Από την ΚΤΜ τα δίχρονα 150 και 300 EXC TPI και τα τετράχρονα 350 EXC-F και 450 SX-F (motocross) και από τη Husqvarna τα τετράχρονα FE 250 και TC 250 (motocross). Πεδίο δοκιμής ήταν ένα “σφιχτό” πιστάκι που στήθηκε για αυτό το σκοπό αλλά που σε καμία περίπτωση δεν αρκούσε για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων. Από τη μία το γλιστερό και σαθρό τερέν και από την άλλη η έλλειψη γρήγορων κομματιών δεν συνέθεσαν αυτό που θα λέγαμε “τυπικές συνθήκες”. Επιπρόσθετα, σ’ όλες οι μοτοσυκλέτες είχαν αλλαχτεί τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης και είχαν τοποθετηθεί τα νέα, all around “Tracker” της Michelin.
KTM 150 EXC TPI
Το ολοκαίνουργιο μοντέλο είχε την τιμητική του. Υιοθετώντας την τεχνολογία των μεγαλύτερων TPI (250 &300) διαθέτει ψεκασμό λαδιού στο στροφαλοθάλαμο, καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές Euro4 και βγάζει άδεια κυκλοφορίας (σε αντίθεση με τα προηγούμενα 125 και 150 XC-W που αντικαθιστά). Έχει πολύ πιο ελαφριά αίσθηση από τα υπόλοιπα δίχρονα της πορτοκαλί εταιρίας και μαλακότερες αναρτήσεις που θα ευνοήσουν τους ελαφριούς αναβάτες. Xάρη στις φουσκωμένες μεσαίες, η απόδοσή του θυμίζει περισσότερο τα παλιά 200αρια, και λιγότερο υστερικό 125 με ακαριαίο στροφάρισμα. Αυτό αλλάζει και τον τρόπο οδήγησής του, που απαιτεί περισσότερο έλεγχο του γκαζιού στις εξόδους των στροφών ώστε να εκμεταλλευτείς την αυξημένη ροπή του και όχι παρανοϊκή οδήγηση με το γκάζι κλειδωμένο στο στοπ όπως είχαμε συνηθίσει από τα 125.
KTM 150 EXC-TPI | |
ΤΙΜΗ (€): | 8.790 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δίχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 143,99 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 58 x 54,5 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα / Μανιβέλα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 96,8 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 960 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XPLOR με PDS |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Brembo με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Brembo με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9 Λίτρα |
Husqvarna FΕ 250i
Ίσως ότι καλύτερο μπορούσαμε να οδηγήσουμε στις δύσκολες αυτές συνθήκες με τη μηδαμινή πρόσφυση. Ελαφρύ, όσο δυνατό χρειαζόταν και με κινητήρα που συγχωρεί τα λάθη είτε αυτά προερχόντουσαν από υπέρμετρο ενθουσιασμό είτε από στιγμιαία δειλία λόγω κούρασης. Ο κινητήρας του διαθέτει ατέλειωτο εύρος απόδοσης και επιτρέπει να τον δουλέψεις είτε με “μία (ταχύτητα) κάτω” ουρλιάζοντας κοντά στον κόφτη, είτε πιο χαλαρά με τις γεμισμένες μεσαίες να καθαρίζουν. Σημαντικό ατού σε σχέση με τον ενδοοικογενειακό ανταγωνισμό είναι η ύπαρξη μοχλικού στην πίσω ανάρτηση που χαρίζει πιο προοδευτική λειτουργία ενώ μαζί με το συνδυασμό μικρού βάρους και τετράχρονης πρόσφυσης ήταν το πιο ευκολοδήγητο στις συγκεκριμένες συνθήκες.
Husqvarna FE 250 | |
ΤΙΜΗ (€): | 10.700 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 249,9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 78 x 52,3 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 105,5 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 950 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XACT με μοχλικό |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Magura με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | MAgura με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9 Λίτρα |
ΚΤΜ 350 EXC-F
Τα κάνει όλα και συμφέρει. Ελάχιστα πιο βαρύ από τα τετράχρονα 250αρια αλλά με ασύγκριτα μεγαλύτερο εύρος απόδοσης. Διαθέτει άπλετη δύναμη από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα και ψηλά δεν θα απογοητεύσει κανέναν. Στις δύσκολες συνθήκες που το οδηγήσαμε, τα παραπάνω κιλά και η αδράνεια του κινητήρα σε σχέση με το 250 δεν μπορούσαν να αντισταθμιστούν από την αυξημένη απόδοση αλλά σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες είναι σίγουρο πως θα βοηθήσει τους περισσότερους αναβάτες να κινηθούν το ίδιο ή και πιο γρήγορα με λιγότερη προσπάθεια. Ιδανική λύση για όσους θέλουν μόνο τετράχρονη μοτοσυκλέτα αλλά δεν μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα στην ευελιξία των 250 και τη ροπάτη λειτουργία των μεγαλύτερων μοντέλων, δηλαδή… για τους περισσότερους!
ΚΤΜ 350 EXC-F | |
ΤΙΜΗ (€): | 10.980 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349,7 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 88 x 57,7 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 103,8 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 960 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XPLOR με PDS |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Brembo με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Brembo με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9 Λίτρα |
ΚΤΜ 300 EXC TPI
Όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν, τόσο το best seller της σειράς εμφανίζει τα πλεονεκτήματά του. Στο σαθρό και γλιστερό τερέν που τα τετράχρονα δυσκολευόντουσαν να ακολουθήσουν την πορεία του μπροστινού τροχού τους, το 300αρι έστριβε και περνούσε με ακρίβεια στο πάτημα που διάλεγες σα να ήταν δέκα κιλά ελαφρύτερο. Η μικρότερη αδράνεια του κινητήρα σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία και την ομαλή απόδοση του κινητήρα, κάνουν το μεγάλο δίχρονο φοβερά ευκολοδήγητο στα δύσκολα κομμάτια κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η εξέλιξή του ήρθε μέσα από αγώνες extreme enduro. Αυτές οι συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης είναι βούτυρο στο ψωμί του και σίγουρα δικαιώνουν όσους επιμένουν ακόμα στις δίχρονες μοτοσυκλέτες.
ΚΤΜ 300 EXC TPI | |
ΤΙΜΗ (€): | 10.590 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δίχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 293,2 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72 x 72 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 6 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 103,4 (χωρίς βενζίνη) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 960 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XPLOR με PDS |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Brembo με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Brembo με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 9 Λίτρα |
Husqvarna FC 250 - KTM 450 SX-F
Η οδήγηση δύο motocross μοντέλων σε τόσο σφιχτές και σκληρές συνθήκες ήταν περισσότερο για μια “αναμνηστική” φωτογράφηση και λιγότερο για δοκιμή. Ίσως και μια υπενθύμιση γιατί δεν πρέπει να επιλέξεις MX μοντέλο ώστε να το μετατρέψεις σε enduro… Ή τουλάχιστον να μην το κάνεις αν σκοπεύεις να κινείσαι σε extreme διαδρομές με μειωμένη πρόσφυση. Η ακραία απόδοση των κινητήρων, η μακριά κλιμάκωση στις πρώτες σχέσεις, η σκληρή λειτουργία των αναρτήσεων και το πιο απότομο “δάγκωμα” των φρένων δεν συγχωρούν τα λάθη και κουράζουν τον αναβάτη πολύ πιο γρήγορα χωρίς να προσφέρουν κάποιο πλεονέκτημα σε αυτές τις συνθήκες.
KTM 450 SX-F | Husqvarna FC 250 | |
ΤΙΜΗ (€): | 9.350 | 8.690 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος | Τετράχρονος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 449,9 | 249,9 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 95 x 63,4 | 78 x 52,3 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα | Μίζα |
Σχέσεις κιβωτίου | 4 | 5 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 100 (χωρίς βενζίνη) | 99,6 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 950 | 950 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | WP XACT-USD, Ø 48 mm | WP XACT-USD, Ø 48 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | WP XACT με μοχλικό | WP XACT με μοχλικό |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Brembo με δίσκο 260mm | Brembo με δίσκο 260mm |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Brembo με δίσκο 220mm | Brembo με δίσκο 220mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7 Λίτρα | 6,8 Λίτρα |
Τα νέα πλαίσια διατηρούν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά έχουν νέο σχεδιασμό σε πολλά σημεία για βελτιωμένη ακαμψία και καλύτερη αίσθηση του αναβάτη.
Οι κινητήρες των δίχρονων έχουν “γείρει” κατά μία μοίρα προς τα μπροστά για καλύτερη αίσθηση του μπροστινού.
Νέες εξατμίσεις για τα δίχρονα 250 και 300 με κωδική ονομασία HD (heavy duty) και εμφανή κυματοειδή επιφάνεια για μεγαλύτερη αντοχή στα χτυπήματα
Για το 2020 το WP XPLOR 48 έχει νέες εσωτερικές ρυθμίσεις (πιο μαλακά ελατήρια, πιο σκληρές & αργές αποσβέσεις) ενώ παραμένει η ρύθμιση της απόσβεσης συμπίεσης μόνο στο αριστερό καλάμι και η αντίστοιχη της επαναφοράς μόνο στο δεξί. Χρήσιμα τα νέα o-ring που δείχνουν το μέγιστο βύθισμα της ανάρτησης.
Η ύπαρξη μοχλικού στην πίσω ανάρτηση των enduro της Husqvarna και η επιλογή φρένων και συμπλέκτη της Magura (αντί Brembo) είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τα αντίστοιχα της ΚΤΜ
ΚΤΜ 2020 - Όλες οι αλλαγές επιγραμματικά
Νέα κουστούμια
Νέα μάσκα προβολέα
Επανασχεδιασμένο δοχείο λαδιού για ταTPI
Καλύτερο σύστημα ψύξης με μικρότερου πλάτους ψυγεία
Νέα ρύθμιση πιρουνιού
Αναβαθμισμένοι κινητήρες
Νέοι λαιμοί εξάτμισης και τελικά
Νέα ρύθμιση του PDS αμορτισέρ
Νέα πλαίσια και υποπλαίσια
Αναβαθμισμένα καψούλια στις ακτίνες
Επανασχεδιασμένη πλεξούδα
Νέοι σιγαστήρες
Νέο πίσω φανάρι
Πιο άνετη σέλα
Νέο φιλτροκούτι
Νέο σώμα ψεκασμού
Αναβαθμισμένοι χάρτες
Husqvarna 2020 - Όλες οι αλλαγές επιγραμματικά
Πλαίσιο με αυξημένη ακαμψία
Βάσεις κυλινδροκεφαλής από σφυρήλατο αλουμίνιο σε όλα τα μοντέλα
Νέα χαρακτηριστικά μοχλισμού στην πίσω ανάρτηση
Νέα πλαστικά
Νέα σέλα
Μειωμένο ύψος σέλας
Νέα ψυγεία νερού και βελτιωμένο σύστημα ψύξης
Νέο δοχείο λαδιού με αισθητήρα ατμοσφαιρικής πίεσης (AMP) στα δίχρονα
Νέες εξατμίσεις
Κατεργασμένη θυρίδα εξαγωγής, βελτιωμένο power valve και νέο κάλυμμα τρόμπας νερού
FC 250: Νέος κύλινδρος για αυξημένη συμπίεση, νέος χρονισμός εκκεντροφόρου εξαγωγής, νέο ρουλεμάν στροφάλου για αυξημένη αντοχή και νέο κιβώτιο 6 σχέσεων
FE 350: Νέα κυλινδροκεφαλής νέοι εκκεντροφόροι και νέο σφυρήλατο bridged-box πιστόνι για αυξημένη συμπίεση
FE 450 / 501: Νέα κυλινδροκεφαλή και νέο σφυρήλατο bridged-box πιστόνι για αυξημένη συμπίεση
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Airoh Switch Impact – Μάσκα Ariete Crows - Μπλούζα- Acerbis Andromeda X-Flex - Παντελόνι Acerbis Andromeda X-Flex - Γάντια Five MXF3 -Μπότες Acerbis X-Team Camo
Πρώτη επαφή ΚΤΜ EXC 2020: Τα enduro της νέας δεκαετίας
Πρώτες εντυπώσεις επί ελληνικού εδάφους για έξι νέα χωμάτινα μοντέλα της ΚΤΜ και της Husqvarna για το 2020.
Για τι πράγμα μιλάμε;
Για την πρώτη παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, των νέων χωμάτινων μοντέλων ΚΤΜ και Husqvarna. Πραγματοποιήθηκε από την South East Europe στο Σοφικό Κορινθίας 10-11 Σεπτεμβρίου με τεχνική ανάλυση και test ride σε σκληρές συνθήκες.
Τι νέο υπάρχει για το 2020;
Ένα ολοκαίνουργιο δίχρονο μοντέλο, το ΚΤΜ 150 EXC TPI (TE 150i για τη Husqvarna) και πολλές επιμέρους αλλαγές στα υπόλοιπα μοντέλα. Από αυτές ξεχωρίσαμε το “γύρισμα” του κινητήρα στα δίχρονα 250/300 κατά μία μοίρα προς τα μπροστά για καλύτερη κατανομή βάρους και την προσθήκη ενός επιπλέον αισθητήρα (για την ατμοσφαιρική πίεση) και τα νέα συστήματα εξατμίσεων σε όλα τα μοντέλα, με στόχο. Αλλαγές έχουν γίνει επίσης στα πλαίσια όλων των μοντέλων, νέα σεταρίσματα έχουν δεχθεί όλες οι αναρτήσεις ενώ στα TPI μοντέλα έχει τοποθετηθεί νέο δοχείο λαδιού για το σύστημα TPI.
Τι και πού οδηγήσαμε
Από την πολύ μεγάλη γκάμα των δύο εταιρειών, στη διάθεσή μας είχαμε συνολικά έξι μοντέλα. Από την ΚΤΜ τα δίχρονα 150 και 300 EXC TPI και τα τετράχρονα 350 EXC-F και 450 SX-F (motocross) και από τη Husqvarna τα τετράχρονα FE 250 και TC 250 (motocross). Πεδίο δοκιμής ήταν ένα “σφιχτό” πιστάκι που στήθηκε για αυτό το σκοπό αλλά που σε καμία περίπτωση δεν αρκούσε για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων. Από τη μία το γλιστερό και σαθρό τερέν και από την άλλη η έλλειψη γρήγορων κομματιών δεν συνέθεσαν αυτό που θα λέγαμε “τυπικές συνθήκες”. Επιπρόσθετα, σ’ όλες οι μοτοσυκλέτες είχαν αλλαχτεί τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης και είχαν τοποθετηθεί τα νέα, all around “Tracker” της Michelin (https://www.michelin.co.uk/motorbike/tyres/michelin-tracker).
KTM 150 EXC TPI
Το ολοκαίνουργιο μοντέλο είχε την τιμητική του. Υιοθετώντας την τεχνολογία των μεγαλύτερων TPI (250 &300) διαθέτει ψεκασμό λαδιού στο στροφαλοθάλαμο, καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές Euro4 και βγάζει άδεια κυκλοφορίας (σε αντίθεση με τα προηγούμενα 125 και 150 XC-W που αντικαθιστά). Έχει πολύ πιο ελαφριά αίσθηση από τα υπόλοιπα δίχρονα της πορτοκαλί εταιρίας και μαλακότερες αναρτήσεις που θα ευνοήσουν τους ελαφριούς αναβάτες. Xάρη στις φουσκωμένες μεσαίες, η απόδοσή του θυμίζει περισσότερο τα παλιά 200αρια, και λιγότερο υστερικό 125 με ακαριαίο στροφάρισμα. Αυτό αλλάζει και τον τρόπο οδήγησής του, που απαιτεί περισσότερο έλεγχο του γκαζιού στις εξόδους των στροφών ώστε να εκμεταλλευτείς την αυξημένη ροπή του και όχι παρανοϊκή οδήγηση με το γκάζι κλειδωμένο στο στοπ όπως είχαμε συνηθίσει από τα 125.
Husqvarna ΤΕ 250i
Ίσως ότι καλύτερο μπορούσαμε να οδηγήσουμε στις δύσκολες αυτές συνθήκες με τη μηδαμινή πρόσφυση. Ελαφρύ, όσο δυνατό χρειαζόταν και με κινητήρα που συγχωρεί τα λάθη είτε αυτά προερχόντουσαν από υπέρμετρο ενθουσιασμό είτε από στιγμιαία δειλία λόγω κούρασης. Ο κινητήρας του διαθέτει ατέλειωτο εύρος απόδοσης και επιτρέπει να τον δουλέψεις είτε με “μία (ταχύτητα) κάτω” ουρλιάζοντας κοντά στον κόφτη, είτε πιο χαλαρά με τις γεμισμένες μεσαίες να καθαρίζουν. Σημαντικό ατού σε σχέση με τον ενδοοικογενειακό ανταγωνισμό είναι η ύπαρξη μοχλικού στην πίσω ανάρτηση που χαρίζει πιο προοδευτική λειτουργία ενώ μαζί με το συνδυασμό μικρού βάρους και τετράχρονης πρόσφυσης ήταν το πιο ευκολοδήγητο στις συγκεκριμένες συνθήκες.
ΚΤΜ 350 EXC-F
Τα κάνει όλα και συμφέρει. Ελάχιστα πιο βαρύ από τα τετράχρονα 250αρια αλλά με ασύγκριτα μεγαλύτερο εύρος απόδοσης. Διαθέτει άπλετη δύναμη από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα και ψηλά δεν θα απογοητεύσει κανέναν. Στις δύσκολες συνθήκες που το οδηγήσαμε, τα παραπάνω κιλά και η αδράνεια του κινητήρα σε σχέση με το 250 δεν μπορούσαν να αντισταθμιστούν από την αυξημένη απόδοση αλλά σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες είναι σίγουρο πως θα βοηθήσει τους περισσότερους αναβάτες να κινηθούν το ίδιο ή και πιο γρήγορα με λιγότερη προσπάθεια. Ιδανική λύση για όσους θέλουν μόνο τετράχρονη μοτοσυκλέτα αλλά δεν μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα στην ευελιξία των 250 και τη ροπάτη λειτουργία των μεγαλύτερων μοντέλων, δηλαδή… για τους περισσότερους!
ΚΤΜ 300 EXC TPI
Όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν, τόσο το best seller της σειράς εμφανίζει τα πλεονεκτήματά του. Στο σαθρό και γλιστερό τερέν που τα τετράχρονα δυσκολευόντουσαν να ακολουθήσουν την πορεία του μπροστινού τροχού τους, το 300αρι έστριβε και περνούσε με ακρίβεια στο πάτημα που διάλεγες σα να ήταν δέκα κιλά ελαφρύτερο. Η μικρότερη αδράνεια του κινητήρα σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία και την ομαλή απόδοση του κινητήρα, κάνουν το μεγάλο δίχρονο φοβερά ευκολοδήγητο στα δύσκολα κομμάτια κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η εξέλιξή του ήρθε μέσα από αγώνες extreme enduro. Αυτές οι συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης είναι βούτυρο στο ψωμί του και σίγουρα δικαιώνουν όσους επιμένουν ακόμα στις δίχρονες μοτοσυκλέτες.
Husqvarna TC 250 - KTM 450 S-XF
Η οδήγηση δύο motocross μοντέλων σε τόσο σφιχτές και σκληρές συνθήκες ήταν περισσότερο για μια “αναμνηστική” φωτογράφηση και λιγότερο για δοκιμή. Ίσως και μια υπενθύμιση γιατί δεν πρέπει να επιλέξεις MX μοντέλο ώστε να το μετατρέψεις σε enduro… Ή τουλάχιστον να μην το κάνεις αν σκοπεύεις να κινείσαι σε extreme διαδρομές με μειωμένη πρόσφυση. Η ακραία απόδοση των κινητήρων, η μακριά κλιμάκωση στις πρώτες σχέσεις, η σκληρή λειτουργία των αναρτήσεων και το πιο απότομο “δάγκωμα” των φρένων δεν συγχωρούν τα λάθη και κουράζουν τον αναβάτη πολύ πιο γρήγορα χωρίς να προσφέρουν κάποιο πλεονέκτημα σε αυτές τις συνθήκες.
Λεζάντες
1) Τα νέα πλαίσια διατηρούν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά έχουν νέο σχεδιασμό σε πολλά σημεία για βελτιωμένη ακαμψία και καλύτερη αίσθηση του αναβάτη.
2) Οι κινητήρες των δίχρονων έχουν “γείρει” κατά μία μοίρα προς τα μπροστά για καλύτερη αίσθηση του μπροστινού.
3) Νέες εξατμίσεις για τα δίχρονα 250 και 300 με κωδική ονομασία HD (heavy duty) και εμφανή κυματοειδή επιφάνεια για μεγαλύτερη αντοχή στα χτυπήματα
4) Για το 2020 το WP XPLOR 48 έχει νέες εσωτερικές ρυθμίσεις (πιο μαλακά ελατήρια, πιο σκληρές & αργές αποσβέσεις) ενώ παραμένει η ρύθμιση της απόσβεσης συμπίεσης μόνο στο αριστερό καλάμι και η αντίστοιχη της επαναφοράς μόνο στο δεξί. Χρήσιμα τα νέα o-ring που δείχνουν το μέγιστο βύθισμα της ανάρτησης.
5-6-7) Η ύπαρξη μοχλικού στην πίσω ανάρτηση των enduro της Husqvarna και η επιλογή φρένων και συμπλέκτη της Magura (αντί Brembo) είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τα αντίστοιχα της ΚΤΜ
ΚΤΜ 2020 - Όλες οι αλλαγές επιγραμματικά
Νέα κουστούμια
Νέα μάσκα προβολέα
Επανασχεδιασμένο δοχείο λαδιού για ταTPI
Καλύτερο σύστημα ψύξης με μικρότερου πλάτους ψυγεία
Νέα ρύθμιση πιρουνιού
Αναβαθμισμένοι κινητήρες
Νέοι λαιμοί εξάτμισης και τελικά
Νέα ρύθμιση του PDS αμορτισέρ
Νέα πλαίσια και υποπλαίσια
Αναβαθμισμένα καψούλια στις ακτίνες
Επανασχεδιασμένη πλεξούδα
Νέοι σιγαστήρες
Νέο πίσω φανάρι
Πιο άνετη σέλα
Νέο φιλτροκούτι
Νέο σώμα ψεκασμού
Αναβαθμισμένοι χάρτες
Husqvarna 2020 - Όλες οι αλλαγές επιγραμματικά
Πλαίσιο με αυξημένη ακαμψία
Βάσεις κυλινδροκεφαλής από σφυρήλατο αλουμίνιο σε όλα τα μοντέλα
Νέα χαρακτηριστικά μοχλισμού στην πίσω ανάρτηση
Νέα πλαστικά
Νέα σέλα
Μειωμένο ύψος σέλας
Νέα ψυγεία νερού και βελτιωμένο σύστημα ψύξης
Νέο δοχείο λαδιού με αισθητήρα ατμοσφαιρικής πίεσης (AMP) στα δίχρονα
Νέες εξατμίσεις
Κατεργασμένη θυρίδα εξαγωγής, βελτιωμένο power valve και νέο κάλυμμα τρόμπας νερού
FC 250: Νέος κύλινδρος για αυξημένη συμπίεση, νέος χρονισμός εκκεντροφόρου εξαγωγής, νέο ρουλεμάν στροφάλου για αυξημένη αντοχή και νέο κιβώτιο 6 σχέσεων
FE 350: Νέα κυλινδροκεφαλής νέοι εκκεντροφόροι και νέο σφυρήλατο bridged-box πιστόνι για αυξημένη συμπίεση
FE 450 / 501: Νέα κυλινδροκεφαλή και νέο σφυρήλατο bridged-box πιστόνι για αυξημένη συμπίεση
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.