Δοκιμή Kymco X-Town 300i ABS E4: Element X
Όμορφο, γρήγορο, οικονομικό, ο τέλειος συνδυασμός για την κίνηση στην πόλη
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 02.08.2017
Το X-Town συνδυάζει πολλά καλά στοιχεία για μια επιτυχημένη πορεία. Ανέσεις και ποιότητα. Επιδόσεις και οικονομία. Τιμή και… κάτι ακόμη που δημιουργεί εντύπωση
Χρώματα ελληνικά. Λευκό ματ παρακαλώ, με μπλε λεπτομέρειες. Το πήραμε μέσα Ιουλίου και είχαμε προγραμματίσει να το φωτογραφίσουμε στην Αθήνα. Scooter είναι, σκεφτήκαμε, στην πόλη θα το αποθανατίσουμε, στο φυσικό του περιβάλλον. Όμως, βλέποντάς το, αναθεωρήσαμε. Και έτσι αρχικά το ταξιδέψαμε δικάβαλο. Δύο τύποι με “πλήρη εξάρτυση”, ένας εκ των οποίων κοντά στα δύο μέτρα, στον αυτοκινητόδρομο από Αθήνα προς Άργος και Ναύπλιο. Μια χαρά ταξιδεύει το X-Town με δύο άτομα. Λίγοι κραδασμοί σού γαργαλάνε τις πατούσες, ενώ η σέλα χωράει ενδεχομένως παραπάνω από δύο άτομα. Ο αναβάτης μόνο θα αισθανθεί λίγο άβολα αρχικά λόγω του υπερβολικά “χοντρού” αφρώδους υλικού, αλλά θα προστατευθεί από τη ζελατίνα. Οι καθρέφτες, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι με κοντά μπράτσα πάνω στο τιμόνι, προσφέρουν καλή ορατότητα.
Ο συνεπιβάτης έχει άπλετο χώρο, δύο χειρολαβές ενσωματωμένες στη σχάρα και ξεχωριστά αναδιπλούμενα μαρσπιέ λίγο πιο μπροστά από ό,τι πρέπει. Με τη βελόνα στο ταχύμετρο να δείχνει 120 χ.α.ώ. και το δείκτη της βενζίνης στην ψηφιακή οθόνη να κατεβαίνει αργά, φτάσαμε μετά από μία ώρα και ένα τέταρτο ξεκούραστοι στον προορισμό μας. Για αυτό και τα scooter των 300 κ.εκ. πολλοί τα θεωρούν υποκατάστατα μοτοσυκλέτας!
Όμορφα “μυστικά” στοιχεία επιτυχίας
Πολλά “κρυμμένα μυστικά” έχει ο τόπος μας. Ένα από αυτά βρίσκεται μιάμιση ώρα από την Αθήνα, λίγο έξω από το Άργος, εκεί όπου αρχίζει ο θρυλικός “Κολοσούρτης”. Το Κιβέρι. Μικρή παραλία με βότσαλο, λίγα καταλύματα, μαγαζιά κάθε είδους. Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα για μικρές και μεγάλες αποδράσεις. Εκεί φτάσαμε με το X-Town και παρατηρήσαμε πως από όποια γωνία και αν το δεις θα καταλάβεις πως έχεις να κάνεις με ένα όμορφα σχεδιασμένο scooter. Κομψό, με σπορ πινελιές. Από την πολύ ωραία μάσκα με τους διπλούς προβολείς και τα ενσωματωμένα φλας μέσα στα πλαστικά, όπου οι γωνίες είναι πιο έντονες, μέχρι το ελαφρά καμπυλώδες πίσω τμήμα που φτάνει μέχρι το πίσω φωτιστικό σώμα του. Το τελευταίο αναμμένο σχηματίζει το γράμμα Χ, ενώ με με το πάτημα του πίσω φρένου τα led “πυρακτώνουν” και υπενθυμίζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός του! Ιδιαίτερες και καλοσχεδιασμένες κατά την άποψή μας είναι και οι 14’’ μπροστά 13’’ πίσω γκρι ζάντες αλουμινίου.
Συμπαγές με πολύ καλής ποιότητας πλαστικά και φινίρισμα που δεδομένης της εξαιρετικά δελεαστικής τιμής του (από 3.995 μετρητοίς) σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς καταφέρνουν οι Ταϊβανέζοι να κρατούν τόσο ψηλά την ποιότητα.
Όπως μάλιστα πληροφορηθήκαμε, το scooter με τις βαθύ μπλε λεπτομέρειες που είχαμε στα χέρια μας ήταν βαμμένο εκ νέου από την ελληνική αντιπροσωπεία με σκοπό να βελτιωθεί η εμφάνιση του X-Town έναντι της αρχικής χρωματικής πρότασης από την εταιρεία. Είναι επομένως αισθητή η βαρύτητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνεται για το συγκεκριμένο μοντέλο. Μία κίνηση που μας άρεσε πολύ και σίγουρα θα κερδίσει και τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
Εργονομικά άρτιο
Μία έκπληξη σε περιμένει μόλις ακουμπήσεις τα χέρια σου στο τιμόνι. Και οι δύο μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες, κάνοντας πιο εύκολη τη δουλειά του αναβάτη, να νιώσει δηλαδή άνετα πάνω στο όμορφο 300άρι scooter. Τα όργανα είναι ευδιάκριτα και μοντέρνα με το στροφόμετρο και χιλιομετρητή να φωτίζουν υπέροχα το βράδυ. Στο κέντρο θα συναντήσεις τη γνωστή οθόνη η οποία σε πληροφορεί με μία high tech απεικόνιση για όλες τις βασικές πληροφορίες που θα χρειαστείς.
Η σέλα ανοίγει μέσω του κεντρικού διακόπτη για να αποκαλυφθεί ένας μεγάλος χώρος για ένα full face και ένα jet κράνος, ενώ η στήριξή της πραγματοποιείται από έναν μονό και πολύ σταθερό υδραυλικό βραχίονα. Η τάπα της βενζίνης βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια και χρειάζεται το κλειδί ώστε να ανοίξει και να ανεφοδιαστεί το 13 λίτρων ρεζερβουάρ. Στο ντουλαπάκι της ποδιάς που δεν κλειδώνει, υπάρχει η γνωστή και απαραίτητη πλέον θύρα USB.
Ζωηρό και ασφαλές
Ο κινητήρας ακούγεται και είναι ζωηρός με το παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού. Οι 25 σχεδόν ίπποι που αποδίδονται από τα 276 κ.εκ. είναι αρκετοί για να κινηθεί σβέλτα το scooter της Kymco. Η ροπή του μέχρι τα 100 χ.α.ώ. είναι άμεση και δεν θα αφήσει κάποιον παραπονεμένο σε όλο το εύρος των στροφών του. Η κατανάλωση κυμάνθηκε από τα 4,0-4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με την αίσθηση που δίνει ο κινητήρας φαίνεται πως οι μηχανικοί της Kymco έχουν πετύχει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, κατά το οποίο ο αναβάτης νιώθει τη σπιρτάδα του κινητήρα, με την κατανάλωση να παραμένει παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα.
Η εξάτμιση είναι καλυμμένη με ένα όμορφο σε σχεδίαση προστατευτικό. Προσφέρει έναν πολύ ευχάριστο μπάσο ήχο δίνοντας μάλιστα την αίσθηση μιας after market λύσης. Η αίσθηση που σου δίνεται από την πρώτη στιγμή που θα οδηγήσεις το X-Town είναι πως το scooter είναι βιδωμένο στο έδαφος λόγω και του βάρους του (200 κιλά). Θα υπακούσει όμως άμεσα σε ό,τι του ζητήσει ο αναβάτης, δημιουργώντας την εντύπωση ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού. Σε αυτό βοηθούν και οι αναρτήσεις που είναι όσο σκληρές χρειάζεται και συνεργάζονται πολύ καλά τόσο με το στιβαρό πλαίσιο, όσο και με τα ελαστικά της Kenda.
Τα φρένα είναι άψογα και το ABS ενεργοποιείται μόνον εκεί που χρειάζεται παρέχοντας την τέλεια αίσθηση κατά το φρενάρισμα. Ο αναβάτης νιώθει πως έχει τον πλήρη έλεγχο του scooter όποτε αυτός το χρειαστεί. Τα δισκόφρενα (διαθέτει σωληνάκια υψηλής πίεσης) είναι διαμέτρου 260mm με τριέμβολη πλευστή δαγκάνα μπροστά και διέμβολη πλευστή δαγκάνα 240.
Χ σε όλα
Η Kymco δείχνει για άλλη μια φορά τα «δόντια» της στην «απαιτητική» κατηγορία των 300 κυβικών. Με ποιότητα κατασκευής που θα ζήλευε μεγαλύτερο και ακριβότερο scooter, εκλεπτυσμένη σχεδίαση και κορυφαία οδική συμπεριφορά, το Kymco X-Town δείχνει να έχει το element X και μπορεί να κάνει τη διαφορά στον ανταγωνισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία |
Mototrend S.A. www.kymco.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος |
Κυβισμός (cc) |
276 |
Διάμετρος x Διαδρομή |
Δ/Α |
Συμπίεση |
Δ/Α |
Σύστημα εξαγωγής |
1 σε 1 |
Εκκίνηση |
Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) |
24,5/7.250 |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) |
2,5/6.250 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.