Δοκιμές

Δοκιμή Benelli TRK 251: Ο μικρός ταξιδευτής

Ο "κληρονόμος" του TRK 502


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  10.06.2019

Ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της Benelli με το TRK 502, έφτασε η ώρα να δούμε και το μικρό αδερφάκι του μοντέλου, το TRK 251

Το μικρό on- off είναι αρκετά οικονομικό και υπόσχεται να εξασφαλίσει στους υποψήφιους αγοραστές του εύκολες, καθημερινές μετακινήσεις εντός αστικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα τους επιτρέψει τις κοντινές και όχι μόνο τουριστικές εξορμήσεις.

benelli trk 251 ambience 1

Γνώριμος ο κινητήρας

Εφοδιάζεται με τον πλέον γνωστό υγρόψυκτο, τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα των 249 κυβικών εκατοστών, που έχουμε γνωρίσει κι από το naked μοντέλο της εταιρείας BN 251 και διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Με την τροφοδοσία του να γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, η απόδοση αγγίζει τους 24,5 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και τα 2,1 κιλά ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Εφοδιάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, που συνδυάζεται με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας.

benelli trk 251 details 5

 

Ποιοτικά χαρακτηριστικά

Το πλαίσιο είναι σωληνωτό και κατασκευασμένο από χάλυβα, όπως και το ψαλίδι. Η εμπρόσθια ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι, με διαδρομή 120mm, ενώ η οπίσθια από μονό αμορτισέρ, με διαδρομή 41mm, η οποία μάλιστα δέχεται ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου αλλά και ως προς την απόσβεση επαναφοράς. Τα φρένα αποτελούνται από μία τετραπίστονη δαγκάνα η οποία συνδυάζεται με δίσκο διαμέτρου 280mm για εμπρός, ενώ για πίσω υπάρχει μονοπίστονη δαγκάνα με δίσκο 240mm. Φυσικά το σύνολο της πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια.

benelli trk 251 details 7

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, κατασκευασμένοι από κράμα αλουμινίου, ντυμένοι με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Metzeler, σε διαστάσεις 110/70 και 150/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το συνολικό του βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων αγγίζει μόλις τα 153 κιλά.

Μικρό και όμορφο

Εμφανισιακά θυμίζει το μεγάλο αδελφάκι του TRK 502, πιο μαζεμένο σε διαστάσεις. Με το ύψος του να φτάνει τα 1.320mm και το πλάτος στα 840mm. Διατίθεται σε τρεις χρωματικές επιλογές:λευκό, κόκκινο και μαύρο, με τους πολύ όμορφους ακτινωτούς τροχούς βαμμένους σε ανθρακί χρώμα. Αυτά που ξεχωρίζουν είναι τα δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα και ο πολύ όμορφος εμπρόσθιος προβολέας, ο οποίος φέρει κάτι από την αίγλη του Ducati 1098.

benelli trk 251 details 1

Εντός των δύο προβολέων full LED διαθέτει φώτα ημέρας DRL τα οποία προσφέρουν ικανοποιητική δέσμη φωτός. Λίγο πιο πάνω, υπάρχει μία πολύ κομψή φυμέ ζελατίνα που παρέχει άρτια κάλυψη ενάντια στους «ανέμους» για τους μετρίου αναστήματος αναβάτες, ενώ παράλληλα προσδίδει μία επιθετική εμφάνιση στο σύνολο της μοτοσυκλέτας. Πίσω της κρύβεται η οθόνη υγρών κρυστάλλων του πίνακα οργάνων που εμπεριέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως ψηφιακό ταχύμετρο, στροφόμετρο με μπάρες, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, θερμοκρασία νερού, στάθμη βενζίνης, ρολόι, αλλά και τρεις χιλιομετρητές, έναν ολικό και δύο μερικούς.

benelli trk 251 details 2

Πίσω απ' το τιμόνι, στο επάνω τμήμα του ρεζερβουάρ, δεσπόζει μία θύρα USB, η οποία παρέχει την απαραίτητη ενέργεια για τη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου ή ενός GPS. Επίσης, πολύ όμορφα και διακριτικά τοποθετημένα εντός των πλαστικών που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ είναι τα εμπρόσθια φλας, τα οποία μάλιστα είναι LED, όπως και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα αλλά και τα αντίστοιχα φλας.

benelli trk 251 action 2

Άνετο και βολικό

Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη, με τα χέρια και πόδια να λαμβάνουν ξεκούραστες θέσεις στο σχετικά φαρδύ τιμόνι και στα μεγάλα μαρσπιέ. Η σέλα είναι δύο τμημάτων, ξεχωριστή για οδηγό και συνεπιβάτη. Κρίνεται λίγο σκληρή, αλλά δεν κουράζει εύκολα. Στο ουραίο τμήμα υπάρχει και μία μεγάλη και ανθεκτική σχάρα η οποία ενσωματώνει και τις χειρολαβές για τη στήριξη του συνεπιβάτη.

benelli trk 251 ambience 2
Οι συνολικές διαστάσεις του TRK251 είναι μικρές και σε συνδυασμό με το χαμηλό του βάρος επιτρέπει τους εύκολους ελιγμούς ανάμεσα στην έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση ενός αστικού περιβάλλοντος. Οι αναρτήσεις είναι αρκετά μαλακές και απορροφούν άριστα τους κραδασμούς από τις κακοτοπιές του δρόμου. Έτσι μπορείς να κινηθείς πολύ άνετα, είτε επιλέξεις μία ασφάλτινη, είτε μία βατή χωμάτινη διαδρομή. Παράλληλα όμως ανταποκρίνονται άψογα και στις στροφές. Εκεί, σε συνδυασμό με τα λάστιχα της Metzeler, παρέχεται ένα πολύ καλό και σταθερό κράτημα. Η μανέτα του φρένου είναι σκληρή σε αίσθηση και δεν δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση στον αναβάτη, όμως τα φρένα είναι αρκετά δυνατά, με το σύστημα ABS να επεμβαίνει σχετικά εύκολα.

benelli trk 251 action 5

Καθημερινός σύμμαχος
Με το πού θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία, η πανέμορφη εξάτμιση, η οποία μάλιστα περνά και τις προδιαγραφές Euro4, παράγει αρκετά παιχνιδιάρικη χροιά θυμίζοντας κάτι από τις ηχητικές νότες των enduro και motocross μοτοσυκλετών. Η λειτουργία του είναι αρκετά ομαλή, με τη δύναμη να έρχεται από χαμηλά. Ο συμπλέκτης είναι μέτριας σκληρότητας όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μάλιστα παράγει μικρούς θορύβους κατά τις αλλαγές μεταξύ των πρώτων τριών σχέσεων. Ίσως βέβαια αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή είχε σχετικά λίγα χιλιόμετρα.

benelli trk 251 ambience 3

Πιθανόν το φαινόμενο αυτό να εξαλειφθεί με το πέρασμα του χρόνου. Το βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα κυμαίνεται από τις 6.000 σ.α.λ. έως και τις 9.000 σ.α.λ. Βέβαια όσο ανεβαίνει ο ρυθμός και οι στροφές ξεπερνούν τις 7.000, μικροί κραδασμοί μεταφέρονται στα πλαστικά μέρη με αποτέλεσμα να παράγονται μικροί τριγμοί. Η τελική ταχύτητα είναι αρκετά εντυπωσιακή, αν λάβουμε υπόψη τον χαμηλό κυβισμό της μοτοσυκλέτας. Το ψηφιακό ταχύμετρο αγγίζει τα 155 χ.α.ώ. λίγο πριν τον κόφτη, στις 10.000 σ.α.λ. Αυτό προσφέρει ένα πλεονέκτημα κατά τη διάρκεια των τουριστικών εξορμήσεων, καθώς μπορεί να κινηθεί αβίαστα σε ένα εθνικό οδικό δίκτυο, κρατώντας σταθερά ταχύτητες μεταξύ 110 και 125 χ.α.ώ. Από πλευράς κατανάλωσης είναι αρκετά ενθαρρυντικό, αφού κατά τη δοκιμή μας, αυτή κυμάνθηκε στα 4 λίτρα/100χλμ. Έτσι με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 17 λίτρων, η αυτονομία ξεπερνά τα 400χλμ.

benelli trk 251 action 3

Μικρό αλλά θαυματουργό

Το TRK251 θεωρείται από τις πιο συμφέρουσες αγορές στην κατηγορία των χαμηλού κυβισμού touring μοτοσυκλετών, αφού στοιχίζει μόλις 4.150 ευρώ, χωρίς το τέλος ταξινόμησης. Αυτά που θα προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές του είναι πολλά, καθώς μπορεί να κινηθεί πολύ εύκολα και με μεγάλη ευελιξία εντός αστικού περιβάλλοντος, κάνοντας πραγματικά τις καθημερινές μετακινήσεις παιχνιδάκι. Παράλληλα, η εργονομία και ο κινητήρας του επιτρέπουν άνετες, μικρές εξορμήσεις χωρίς δισταγμούς. Έτσι θα φτάσετε εύκολα στην απομονωμένη παραλία για να απολαύσετε το μπάνιο σας. Καλοκαίρι είναι… κάντε το εικόνα.

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season Γάντια Fovos Explorer Softshell

 

benelli trk 251 tx

BENELLI TRK 251 Benelli Moto
ΤΙΜΗ (€): 4.150 (χωρίς τέλος ταξινόμησης)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΟΣ, 4Β/Κ, 2ΕΕΚ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 249,2
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71 x 61,2
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 24,5/9.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 2,1/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 153 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 835
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.100
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 840
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.380
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: METZELER SPORTEC M5 INTERACT 110/70-17
ΠΙΣΩ: METZELER SPORTEC M5 INTERACT 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm/ΡΥΘΜΙΣΗ-/ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ /ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ 41mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 280mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 17 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ

 

 

 

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.