Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 29.05.2019
Το Road King παραπέμπει σε Harley. Με σχεδίαση που σε πάει πίσω, στις «ρίζες», το 1949, όταν τα H-D άρχισαν να εμφανίζονται στους αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους…
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Η εξέλιξη συνεχίζεται
Η τουριστική σειρά μοτοσυκλετών άλλαξε το 2016 όταν παρουσιάστηκε ο κινητήρας Milwaukee-Eight. Το Road King αναβαθμίστηκε σημαντικά, θυμίζοντας ταυτόχρονα το πρώτο μοντέλο του 1994, στο «βάθος» όμως ήταν όλα καινούργια. Το νέο project δεν αφορούσε μόνο τη νέα γενιά των οκταβάλβιδων κινητήρων που είχαν αυξημένη χωρητικότητα με 107 και 114 κυβικές ίντσες (1.745 και 1.868 κ.εκ.). Αναβάθμιση έγινε επίσης στο πλαίσιο, τα φρένα και τις αναρτήσεις, με προμηθευτή τη Showa.
Special
Οι «Harleάδες» έφτιαξαν special μοντέλα. Ξεκίνησαν με το Street Glide και το Road Glide και έναν χρόνο αργότερα παρουσίασαν το «badass» Road King, απευθυνόμενοι σε νεότερους αναβάτες. Έτσι ενώ οι πατεράδες θα προτιμήσουν τa Road King Standard και Classic με τις λευκές ρίγες στα λάστιχα, οι γιοι θα γουστάρουν το μαύρο, κακό Road King Special. Έχουν και άλλες επιλογές. Λευκό, μπλε, μπορντοκόκκινο (!) και μια δίχρωμη έκδοση στο παραδοσιακό μαύρο – πορτοκαλί της εταιρείας του Milwaukee.
Οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα το Road King Special στα πλαίσια του Harley on Tour 2019. Πήραμε μόνο μια πρώτη γεύση στην ενδιαφέρουσα διαδρομή που επέλεξε η H-D Athena για το καθιερωμένο πλέον test ride των μοτοσυκλετών της.
Milwaukee power
H ιπποδύναμη φτάνει τους 90 ίππους στις 5.020 σ.α.λ., σύμφωνα με αμερικανικά ΜΜΕ, μιας και η εταιρεία δεν ανακοινώνει επίσημα την ισχύ των μοντέλων. H ροπή ξεπερνά τα 16,6 kgm από τις 3.000 σ.α.λ. Το «πράγμα τραβάει» από παντού. Με τετάρτη από 50 χ.α.ώ. και σκάρτες 1.500 σ.α.λ. κανένα πρόβλημα. Ανοίγεις το γκάζι με 90km και με έκτη στο κιβώτιο και αποκρίνεται. Κινείσαι με 130km και ο κινητήρας περιστρέφεται με μόλις 3.000 σ.α.λ., φτάνεις τα 180km (εκεί κοντά πρέπει να είναι η τελική του) και το στροφόμετρο γράφει 4.000! Και χωρίς κραδασμούς και μηχανικούς θορύβους.
Από τους άλλους δύο «βασιλιάδες των δρόμων» διαφέρει- και όχι μόνο σε εμφάνιση. Ο μπροστινός τροχός είναι διάστασης 19 ιντσών με ελαστικό 130/60 εν αντιθέσει με τον 17άρη (130/80) των άλλων Road King. Πίσω ο αλουμινένιος χυτός πολυάκτινος είναι 18 ιντσών με ελαστικό 180/55.
Στον θρόνο του
Οι διαστάσεις και το βάρος του επιβεβαιώνουν τον ορισμό cruiser. Όμως το Road King Special κινείται με «χάρη» τόσο στην ευθεία όπου παραμένει ατάραχο (ως οφείλει με τέτοιο μεταξόνιο), όσο και στις στροφές όπου η Showa δείχνει ποια είναι. Εξέλιξε αναρτήσεις για αυτές τις μοτοσυκλέτες που πληροφορούν τον αναβάτη, απορροφούν ανωμαλίες και είναι υπεύθυνες για την πολύ καλή συμπεριφορά στις στροφές. Το μόνο που διαταράσσει την ηρεμία του αναβάτη και όχι της μοτοσυκλέτας είναι το σύρσιμο των γιγαντιαίων μαρσπιέ στην άσφαλτο. Και αν η ιαπωνική εταιρεία αποτελεί εγγύηση, τότε τι να πεις για την ιταλική που επιλέχθηκε για τα φρένα; Brembo και τα 355 κιλά χωρίς υγρά σταματούν εύκολα και με ασφάλεια.
Κάθεσαι αναπαυτικά στη σέλα που βρίσκεται μόλις 695 χλστ. από το έδαφος, αρπάζεις το τύπου ape τιμόνι, φορτώνεις τις πλαϊνές βαλίτσες των 32 λίτρων, γεμίζεις το 22,7 λίτρων ρεζερβουάρ και το ταξίδι ξεκινάει. Κάλυψη από τον αέρα δεν παρέχεται και ο συνεπιβάτης -αν υπάρχει- κάθεται σε μια σέλα με αρνητική κλίση. Όμως αυτά τα γνωρίζεις από την αρχή.
Long live the king
Τα Harley σίγουρα δεν είναι φτηνά, είναι όμως ποιοτικά και διαχρονικά. Διατηρούν την αξία τους και δεν «παλιώνουν» όπως άλλες μοτοσυκλέτες που αλλάζουν κάθε δύο χρόνια. Αναφέραμε ήδη πως το Special θυμίζει το αρχικό μοντέλο του 1994 και έτσι εντάσσεται στο κλίμα νοσταλγίας που έχει επηρεάσει και τη μοτοσυκλετιστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Το Road King Special είναι μια modern classic μοτοσυκλέτα και εδώ σταματά κάθε ομοιότητα με παλιότερα μοντέλα.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Bell 500 Custom – Jacket Nordcode Bullet – Μάσκα Ariete Feather - Μποτάκια Forma Cooper δέρμα camo
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING SPECIAL | http://www.harleydavidsonathena.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 31.290 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MILWAUKEE-EIGHT 114 ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4 Β/Κ,ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, 2ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.868 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 102 x 114 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 ΣΕ 2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | Δ.Α. |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 16,6/3.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 355 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 695 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.420 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 990 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.651 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 175,6 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 26 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 130/60-19 |
ΠΙΣΩ: | 180/55-18 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 49mm/ΡΥΘΜΙΣΗ - /ΔΙΑΔΡΟΜΗ 117mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ / ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ 54,6mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 22,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.