Δοκιμές

Δοκιμή Quadro Qooder 400:To διαφορετικό

Scooter από άλλη διάσταση


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  10.05.2019

Μετά τα τρίτροχα scooter το Qooder γίνεται το πρώτο με τέσσερις. Τι άλλο θα δούμε;

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η Quadro είναι μία εταιρεία η οποία προέρχεται από την Ελβετία. Το 2010 όταν ιδρύθηκε, παρουσίασε ένα εναλλακτικό τρίτροχο scooter, το οποίο διέθετε υδροπνευματική ανάρτηση (HTS) με δύο τροχούς εμπρός και έναν πίσω. Λίγα χρόνια αργότερα θέλησε να κάνει τη διαφορά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της, μια και η φιλοσοφία των τρίτροχων scooter υιοθετήθηκε από πολλές εταιρείες. Έτσι με τη δημιουργία του "Quadro4" υλοποίησε μία ακόμα πιο καινοτόμα ιδέα με τέσσερις τροχούς.

quadro qooder 400 ambience 2

Ο στόχος της εταιρείας ήταν ξεκάθαρος: ασφαλέστερη και πιο εύκολη οδήγηση, η οποία μπορεί να επιτευχθεί ακόμα κι από έναν αρχάριο αναβάτη. Το 2018, ύστερα από αρκετά χρόνια εμπειρίας, η εταιρεία αποφάσισε να δώσει το κάτι παραπάνω. Το αποτέλεσμα ήταν το 350άρι "Quadro4" να αποκτήσει νέο 400άρη κινητήρα και να μετονομαστεί σε "Qooder 400".

quadro qooder 400 details 2

Hydraulic Tilting System

Το σύστημα HTS αποτελείται εμπρός από δύο υδραυλικές αναρτήσεις και ένα ελατήριο. Οι αναρτήσεις συνδέουν το πλαίσιο με δύο ψαλίδια, ένα για κάθε τροχό. Το ελατήριο που εδράζει στο κέντρο προσφέρει την απαραίτητη απόσβεση για την εμπρόσθια ανάρτηση. Πίσω, η τεχνολογία HTS συνοδεύεται από ανεξάρτητη ανάρτηση με ξεχωριστό ψαλίδι για τον κάθε τροχό.

quadro qooder 400 action 2

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα οι τέσσερις τροχούς να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου, εξασφαλίζοντας έτσι μια σταθερή και άνετη οδήγηση ακόμη και σε καταστάσεις που θα έθεταν ένα όχημα εκτός ισορροπίας. O καινοτόμος μηχανισμός κλίσης επιτρέπει στο όχημα να αποδίδει τα μέγιστα, με γνώμονα το αίσθημα της ασφάλειας.

quadro qooder 400 details 1

Ισχυρότερος κινητήρας

Τα κυβικά ανέβηκαν κι έτσι το νέο Qooder 400 εφοδιάζεται με τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 398,8 κυβικών εκατοστών. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες για την εξάλειψη των κραδασμών και είναι τοποθετημένος κεντρικά ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς ώστε να υπάρχει ένα εξαιρετικό συνολικό ζύγισμα. Η απόδοσή του φτάνει τους 31,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τα 3,9 κιλά ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Η δύναμη καταλήγει στους οπίσθιους τροχούς με δύο ιμάντες, ένας ξεχωριστά για κάθε τροχό. Μάλιστα είναι ενισχυμένοι με ανθρακονήματα για περισσότερη αντοχή. Πριν από αυτούς όμως, υπάρχει ένα κεντρικό διαφορικό ώστε να ελέγχει τη δύναμη, κατανέμοντάς την ισόποσα και στους δύο τροχούς.

quadro qooder 400 ambience 1

Πρωτότυπο σχεδιαστικά

Βλέποντάς το μοιάζει σαν ένα καλό πάντρεμα ανάμεσα σε ATV και mega-scooter. Διαθέτει αρκετό ύψος και τέσσερις πολύμπρατσους τροχούς 14 ιντσών βαμμένους σε μαύρο χρώμα. Για τα πλαστικά μέρη οι επιλογές των χρωμάτων είναι τέσσερις. Κόκκινο, λευκό, μαύρο και το χρώμα του μοντέλου της δοκιμής μας, το γκρι, το οποίο ήταν πολύ κομψό, σε ματ φινίρισμα. Πολύ όμορφη σχεδίαση έχουν οι δύο εμπρόσθιοι προβολείς, οι οποίοι εμπεριέχουν προτζέκτορες, όμως μας έλειψε η χρήση LED λαμπτήρων. Παρ' όλα αυτά, τα φλας είναι τεχνολογίας LED, όπως και το ορθογώνιο οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

quadro qooder 400 details 4

Ο ανεμοθώρακας είναι βαμμένος σε σκούρο μαύρο χρώμα. Μπορεί να είναι χαμηλός και να μην προσφέρει ιδιαίτερη κάλυψη από τον αέρα, ωστόσο προσδίδει μία σπορ πινελιά στη συνολική εικόνα του scooter. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο στρογγυλά "ρολόγια", τα οποία απεικονίζουν το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και τη θερμοκρασία νερού. Στο κέντρο υπάρχει μία οθόνη υγρών κρυστάλλων, με ενδείξεις για την ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, βενζίνη και τρεις χιλιομετρητές- έναν ολικό και δύο μερικούς. Τη συνολική εικόνα στο "πιλοτήριο" συμπληρώνει ο μοχλός μπλοκαρίσματος των τροχών αλλά και το αυτοκινητάδικο χειρόφρενο, το οποίο ακινητοποιεί και κράτα όρθιο το scooter κατά τη στάθμευση.

quadro qooder 400 action 3

Άνετο με άριστη εργονομία

Η θέση οδήγησης είναι όρθια. Με τα χέρια και πόδια να τοποθετούνται εκεί όπου πρέπει ώστε η συνολική αίσθηση να θυμίζει μια άνετη πολυθρόνα σαλονιού. Η σέλα είναι δύο επιπέδων, με το πίσω τμήμα να θέτει τον συνεπιβάτη λίγο πιο ψηλά. Το αφρώδες υλικό του εμπρόσθιου τμήματος είναι κάπως σκληρό και κουράζει ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης, ενώ το πίσω αισθητά πιο μαλακό. Μία ευχάριστη και πρακτική λεπτομέρεια συνιστούν οι χειρολαβές στο ουραίο τμήμα με τον συνεπιβάτη να έχει καλύτερη στήριξη και να παραμένει σταθερός.

quadro qooder 400 details 6

Στην πράξη

Μπορεί εμφανισιακά να παραπέμπει σε ATV, ή μικρό off-road αυτοκίνητο, όμως ο όγκος του μέσα στην κίνηση ενός πολυσύχναστου αστικού περιβάλλοντος δεν είναι υπερβολικός. Οι διαστάσεις του είναι αντίστοιχες με ένα mega-scooter κι έτσι ξεγλιστρά με ευκολία από το μποτιλιάρισμα. Μάλιστα και στην οδηγική συμπεριφορά δεν διαφέρει πολύ. Κινείται ακριβώς όπως ένα δίκυκλο, μόνο που με τους δύο έξτρα τροχούς παρέχει διπλάσια ενεργητική ασφάλεια. Το τιμόνι του και οι αναρτήσεις είναι λίγο σκληρά στις χαμηλές ταχύτητες. Και αυτό μεταφράζεται σε μία πιο έντονη προσπάθεια από τον οδηγό, όταν χρειαστεί να κάνει μανούβρες. Όμως όσο η ταχύτητα ανεβαίνει, γίνεται πολύ άμεσο και γρήγορο. Δοκίμασα απότομες κινήσεις και ελιγμούς σε πολλά τερέν. Νερό, χαλίκια, ράγες του τραμ, ακόμα και μάρμαρο. Ήταν η πρώτη μου επαφή με ένα τέτοιου είδους όχημα. Κι έτσι το πήγαινα βήμα βήμα, προκειμένου να νιώσω την απαραίτητη εμπιστοσύνη. Εν τέλει εντυπωσιάστηκα από το αποτέλεσμα. Ειλικρινά απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για να καταφέρεις το αδύνατο. Οι τροχοί δεν γίνεται να χάσουν την επαφή τους με το οδόστρωμα. Το πιέζεις, γλιστρά και διορθώνει από μόνο του. Και μόνο αυτό νομίζω ότι αρκεί για να πείσει και τους πιο επιφυλακτικούς και φοβισμένους αυτοκινητάδες να μυηθούν με ασφάλεια στον κόσμο των scooter.

quadro qooder 400 action 5

Ο κινητήρας μπορεί να έχει χωρητικότητα 400 κυβικών εκατοστών, όμως λόγω του αυξημένου βάρους (281 κιλά κενό) και της μετάδοσης αποδίδει αντίστοιχα με έναν αξιοπρεπέστατο 300άρη. Στις εκκινήσεις από στάση, έως και τα 40 χ.α.ώ είναι λίγο νωχελικός. Όμως από κει και μέχρι τα 110χ.α.ώ. η δύναμη είναι έντονη και αδιάκοπη. Φτάνει αργά στη μέγιστη ταχύτητα, που αγγίζει τα 140 χ.α.ώ. στις 8.250 σ.α.λ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε από 5 έως και τα 6 λίτρα. Κι έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 14 λίτρων φτάνει με ευκολία τα 230 χιλιόμετρα.

quadro qooder 400 detalis 12

Τα φρένα αποτελούνται από μονοπίστονες δαγκάνες, οι οποίες συνεργάζονται με τέσσερις αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 240mm. Καθένας βρίσκεται τοποθετημένος σε κάθε τροχό. Και οι κλασσικές μανέτες του φρένου στο τιμόνι συνεργάζονται παράλληλα με ένα πεντάλ φρένου, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του μαρσπιέ. Το ABS δεν είναι απαραίτητο, καθώς τα φρένα δουλεύουν συνδυαστικά. Ως εκ τούτου, παρέα με την εξελιγμένη ανάρτηση και τους τέσσερις τροχούς, το scooter επιτυγχάνει ένα άρτιο και ασφαλές φρενάρισμα.

quadro qooder 400 ambience 4

Μοναδικό δημιούργημα

Το Qooder 400 είναι ένα scooter από άλλη διάσταση. Με ξεχωριστή εμφάνιση και ιδιαίτερη οδηγική φιλοσοφία είναι έτοιμο να μεταφέρει τους υποψήφιους αγοραστές του πρωτίστως με ασφάλεια. Θα κινηθεί παντού χωρίς συμβιβασμούς και θα σαγηνεύσει πολλούς στο πέρασμά του. Το πολύ θετικό είναι, ότι μπορεί να οδηγηθεί και από άτομα που κατέχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου, το οποίο να έχει εκδοθεί έως και τις 18/01/2013. Φυσικά η εξελιγμένη τεχνολογία του, αντικατοπτρίζεται και στην τιμή, με το κόστος του να ανέρχεται στις 11.190 ευρώ.

quadro qooder 400 action 4

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season Γάντια Fovos Explorer SoftshellΠαντελόνι Nordcap Montreal

TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Αντιπροσωπεία quadroscooters.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 398,8
Διάμετρος x Διαδρομή 84x72
Συμπίεση  -
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 31,5/7.500
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 3,9/5.000
Κατανάλωση (lt/100km) 5-6

quadro qooder 400 tx

QUADRO QOODER 400
TIMH: € 11.190
ΒΑΡΟΣ (kg) 281 κενό
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 780
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.200
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 840
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.580
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 110/80 - 14
ΠΙΣΩ: 110/80 - 14
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: HTS (υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: HTS (υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης)
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 240mm
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 240mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.