Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 02.04.2019
Μία "naked" μοτοσυκλέτα, μικρή σε μέγεθος και κυβισμό, αλλά παράλληλα πανέτοιμη να συναρπάσει μικρούς και μεγάλους
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Με ιδιαίτερη σχεδίαση, η οποία φέρει την υπογραφή του πασίγνωστου οίκου σχεδίασης "Kiska". Και φυσικά μία πολύ προσιτή τιμή.
Τη CFMoto τη γνωρίσαμε ένα χρόνο πριν στην Ελλάδα, ενώ είχαμε οδηγήσει το μεγαλύτερο μοντέλο της εταιρείας, 650MT, πριν λίγους μήνες. Και όπως έχουμε αναφέρει ξανά στο παρελθόν, η εταιρεία διαθέτει 30 χρόνια εμπειρίας στο χώρο των μοτοσυκλετών και των atv. Κατέχει περισσότερα από 110 διπλώματα ευρεσιτεχνίας και βασικός της στόχος, είναι η παραγωγή προηγμένων και ποιοτικών μοτοσυκλετών, με κύρια προϋπόθεση τις προσιτές τιμές. Στη χώρα μας εισάγεται από την ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε.
Υπογραφή Kiska
Το 250 NK είναι μικρό, σπορ και όμορφο. Η εμφάνιση του είναι φουτουριστική και ιδιαίτερη, καθώς είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένη από τον πασίγνωστο οίκο σχεδίασης Kiska, ο οποίος μάλιστα επιμελείται τα μοντέλα της KTM. Πολύ ενδιαφέρον είναι ο μοντέρνος προβολέας που θυμίζει κάτι από super-ήρωική φιγούρα της Marvel. Είναι τεχνολογίας LED και διαθέτει φώτα ημέρας DRL. Λίγο πιο πάνω, μία μικρή ζελατίνα κρύβει τον πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται από μία έγχρωμη οθόνη TFT, όπου αλλάζει τα γραφικά της ανάλογα με το επιλεγμένο "mode" οδήγησης αλλά και τον εξωτερικό φωτισμό. Πολύ ενδιαφέρον είναι και το πίσω τμήμα του. Είναι αιχμηρό και μίνιμαλ, με περίτεχνους αεραγωγούς και την πινακίδα να εδράζει χαμηλά στον λασπωτήρα του οπίσθιου τροχού, αφήνοντας έτσι σε κοινή θέα την όμορφη μικροκαμωμένη ουρά.
Η εξάτμιση είναι διακριτική, και είναι τοποθετημένη χαμηλά κάτω από τον κινητήρα. Οι τροχοί έχουν το σχήμα του αστεριού και τα μπράτσα τους ταιριάζουν απόλυτα με το πλαίσιο και το ψαλίδι που είναι τύπου χωροδικτύωμα. Διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές. Σε ένα νεανικό ασημί με γαλάζιους τροχούς και πλαίσιο. Και σε σοβαρό μαύρο με μπρονζέ λεπτομέρειες.
Μικρό αλλά δυνατό
Εφοδιάζεται με υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 249 κυβικών εκατοστών. Διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch. Και μάλιστα διαθέτει δύο χάρτες απόδοσης, sport και rain, xωρίς όμως να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή η μεταξύ τους διαφορά. Η απόδοσή του αγγίζει τους 26,5 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και τα 2,25 kgm ροπής. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.
Ομοιογενές σύνολο
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, όπως και το ψαλίδι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, ενώ η πίσω από μόνο αμορτισέρ. Τα φρένα είναι της ισπανικής J.Juan. Εμπρός φέρει δίσκο διαμέτρου 300mm, με διπίστονη δαγκάνα που είναι ακτινικά τοποθετημένη. Πίσω έχει δίσκο 250mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου. Φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από ABS της Bosch.
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών «ντυμένα» με ελαστικά διάστασης 110/70 για εμπρός, και 140/60 πίσω. Το βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων και όλα του τα υγρά, φτάνει τα 151 κιλά.
Καθημερινό με σπορ χαρακτήρα
Η θέση οδήγησης είναι όρθια με τον κορμό να παίρνει μία ελαφριά κλήση προς τα εμπρός. Τα χέρια έρχονται ελαφρώς τεντωμένα στο τιμόνι, ενώ τα πόδια παίρνουν ξεκούραστες γωνίες. Η σέλα είναι ελαφρώς σκληρή, αλλά δεν κουράζει εύκολα. Μάλιστα προσφέρει πόλη καλή στήριξη και απέχει μόλις 795mm από το έδαφος. Έτσι ακόμα και οι χαμηλού αναστήματος αναβάτες, μπορούν να διατηρούν την ασφαλή επαφή τους με το οδόστρωμα. Ο συνεπιβάτης κάθετε πιο ψηλά και η σέλα του είναι αρκετά μικρή. Η στάση που παίρνει το σώμα του, είναι αρκετά ξεκούραστη. Το μόνο που λείπει είναι οι χειρολαβές, για πιο σταθερό κράτημα.
Με το που θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία όλα λειτουργούν άψογα, χωρίς την παραμικρή παραφωνία. Η εξάτμιση είναι σχετικά αθόρυβη, ενώ η ποιότητα των πλαστικών είναι τόσο καλή που δεν παράγεται κανένας τριγμός. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αθόρυβο. Η ζωηράδα του κινητήρα είναι αισθητή από τις χαμηλές στροφές, μόλις τις 2.500 σ.α.λ. Και τα πρώτα 130χλμ/ω έρχονται αρκετά γρήγορα. Βέβαια το βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα είναι από τις 6.000 σ.α.λ. έως τις 10.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων αγγίζει τα 145 χλμ/ω στις 9.500 σ.α.λ. Αρκετά εντυπωσιακό νούμερο αν αναλογιστεί κάνεις τα κυβικά του. Φυσικά και από πλευράς κατανάλωσης είναι εξίσου εντυπωσιακό. Αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε γρήγορους ρυθμούς, χρειάστηκε μόλις 3,5 λίτρα/100χλμ. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων αγγίζει με ευκολία τα 350χλμ.
Στην κίνηση της πόλης ξεγλιστρά πολύ εύκολα και σ' αυτό συμβάλει το χαμηλό του βάρος, αλλά και οι μικρές του διαστάσεις. Οι αναρτήσεις είναι λίγο σκληρές και έτσι στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, το σώμα του αναβάτη δέχεται σχετικά αφιλτράριστες τις λακκούβες και τα «σαμαράκια».
Όμως στις στροφές πραγματικά σε ανταμείβουν. Προσφέρουν ιδιαίτερη σταθερότητα, κι έτσι το παιχνίδι γίνεται πιο ενδιαφέρομν. Το τιμόνι είναι γρήγορο και βοηθά στις αστραπιαίες εναλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι δυνατά, αν και η μανέτα υστερεί λίγο σε αίσθηση, όμως το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Φυσικά υπάρχει και το σύστημα ABS, που επεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί ως δίχτυ ασφαλείας.
Τίμιο entry-level
Το 250NK είναι μία Naked entry-level μοτοσυκλέτα, που υπόσχεται να μεταφέρει με άνεση τους υποψήφιους αγοραστές της, προσφέροντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα της σβέλτης και απολαυστικής οδήγησης. Με κύρια χαρακτηριστικά της, την ιδιαίτερη σχεδίαση, την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το χαμηλό κόστος συντήρησης, αλλά και την τιμή των 3.290 ευρώ, είναι σίγουρο ότι δε θα περάσει απαρατήρητη από κανέναν.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | cfmoto.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, 4βάλβιδος, 2ΕΕΚ |
Κυβισμός (cc) | 249 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72x61,2 |
Συμπίεση | 11,3:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 26,5/9.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 2,25/7.500 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 3 |
CFMOTO 250NK
TIMH: € 3.290
ΒΑΡΟΣ (kg) 151
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 795
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.990
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 780
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.360
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 110/70-17
ΠΙΣΩ: 140/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ:
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300mm ,ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΜΟΝΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 12,5 ΛΙΤΡΑ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.