Δοκιμή Bajaj NS200 Pulsar: The Metropolitan son
Ο Ινδός «γίγαντας» «εισβάλλει» πλέον υπό την αιγίδα της KTM στο μοτοσυκλετιστικό κοινό όλου του κόσμου
Γράφει ο Περικλής Ντεβές // 05.07.2017
Ο ινδικός λαός είναι γνωστός για τη φιλειρηνική «στάση» ζωής που τηρεί. Τι μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να «φτιάξει» επομένως ένας Ινδός; Παρ’ όλα αυτά, οι μεγάλοι «γκουρού» του σχεδιαστικού τμήματος της Bajaj έβγαλαν στην παραγωγή αυτό το «εξωγήινο» και επιθετικό σε εμφάνιση 200άρι!
Η Bajaj έριξε στην ελληνική αγορά τον Pulsar, ο οποίος σαν ένα ουράνιο άστρο νετρονίων που περιστρέφεται με τεράστιο spin… προσγειώθηκε πρόσφατα στην ελληνική αγορά αλλάζοντας τη σειρά που υπήρχε σε αυτήν την κατηγορία και συνιστά μια αξιότιμη πρόταση για αυτούς που θα τον επιλέξουν. Ο ινδικός κολοσσός, πέραν των μοτοσυκλετών που κατασκευάζει, προμηθεύει επίσης την KTM με κινητήρες από 125 έως 400κ.εκ. Mε τον τρόπο αυτό ο Ινδός «γίγαντας» «εισβάλλει» πλέον υπό την αιγίδα της KTM στο μοτοσυκλετιστικό κοινό όλου του κόσμου, με ένα μοντέλο που βασίζεται στo Duke 200.
Το παρουσιαστικό του Pulsar NS 200 κάθε άλλο παρά «ειρηνικό» είναι. Νεανική, γυμνή μοτοσυκλέτα με αιχμηρές γωνίες, έτοιμη για «τσαμπουκά». Είναι μοντέλο με σπορ εμφάνιση, παράλληλα με άκρως χρηστικά χαρακτηριστικά, πράγμα που το συνειδητοποιείς ύστερα από λίγα μόλις χιλιόμετρα. Η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με τα πιο «ευάλωτα» σημεία του να βαθμολογούνται άνω του μέσου όρου. Τα πλαστικά είναι σωστά δεμένα μεταξύ τους, με ποιοτική βαφή και λεπτομέρειες. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθούν οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες, αλλά και το στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο που το μπερδεύεις με αλουμινίου καθώς κοιτάς τις δύο μεγάλες δοκούς.
Γεμάτο Highlights
Ο μπροστινός προβολέας θυμίζει Transformer, ενώ αποδεικνύεται εξαιτίας της απόδοσης του, ιδιαίτερα χρήσιμος το βράδυ ώστε να κινείσαι με ασφάλεια. Το πίσω φανάρι αποτελεί έκπληξη όντας LED αλλά και πανέμορφο! Αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι σίγουρα οι φωτιζόμενες μπλε ενδείξεις στα χειριστήρια και η (σχεδόν after market φαντάζεσαι) βάση πινακίδας. Η εξάτμισή του επίσης διότι ξέρει να παίζει καλά κρυφτό! Βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον κινητήρα και η απόληξή της είναι κάτω και πίσω από το δεξί μαρσπιέ. Πολλοί θα τη δουν και λίγοι θα την καταλάβουν εάν δεν παρατηρήσουν καλά το σημείο.
Δύσκολα τα βλέπεις όλα αυτά σε οικονομικές μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού! Ο βασικός εξοπλισμός του Pulsar είναι κάτι παραπάνω από πλήρης. Θα διαπιστώσεις πως διαθέτει διπλό σταντ, που δεν χτυπάει καθώς το κλείνεις(!), κάγκελα προστασίας κινητήρα, ευανάγνωστα όργανα με αναλογικό στροφόμετρο και ένδειξη RPM Limit όπως τα shift light των μεγάλων supersport και ψηφιακό χιλιομετρητή με τις μόνες ενδείξεις που απουσιάζουν να είναι η μέση κατανάλωση-στιγμιαία και των σχέσεων του κιβωτίου. Αντ’ αυτού, σαν «έξυπνη» μοτοσυκλέτα, σε ενημερώνει όταν έχεις το πλαϊνό σταντ κατεβασμένο αλλά και για το σέρβις 50χλμ πριν τον καθορισμένο προγραμματισμό του. Όσο για το κομψό ρεζερβουάρ του Pulsar ξέρει να κρύβει και αυτό με τη σειρά του τα ικανοποιητικά 12 λίτρα χωρητικότητάς του.
Επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση!
Ο μικρός μονοκύλινδρος 200άρης κινητήρας είναι υδρόψυκτος, ψεκαστός και με τρία μπουζί, διαθέτει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες. Έρχεται στη ζωή εύκολα και γρήγορα με το πάτημα της μίζας με τις στροφές να σηκώνονται σβέλτα στο άνοιγμα του γκαζιού. Το στροφόμετρο με όριο τις 12.000 στροφές σε προϊδεάζει πως κάτι «παίζει» εδώ. Η δύναμη του κινητήρα στα πρώτα μέτρα χωρίς να έχεις ξεπεράσει τις 7.000 στροφές είναι ομαλή και ήπια χωρίς να τρομάζει ακόμα και τον πιο άπειρο αναβάτη. Μετά τις 7.000 χιλιάδες στροφές και ενώ ανοίγεις πιο πολύ το γκάζι σε ξαφνιάζει γιατί βλέπεις πως το Pulsar τραβάει και επιταχύνει βιαστικά! Η ιπποδύναμή του είναι 23,5 ίπποι στον τροχό με μέγιστη ροπή τα 1,9 kg-m στις 8.000σ.α.λ. Πολύ καλές επιδόσεις οι οποίες συνδυάζονται ιδανικά με το πιο μακρύ γρανάζωμα του κιβωτίου (σε σχέση με το ξαδερφάκι του KTM Duke 200 που μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη, που έχει πιο κοντό) δίνοντας παραπάνω χιλιόμετρα στη μέγιστη τελική ταχύτητα του Pulsar. Το μοτέρ ακούγεται «χαρούμενο» όταν δουλεύει ψηλά φανερώνοντας τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και την όρεξη που έχει να κινείται με άνεση και σιγουριά ακόμα και στο όριο των στροφών με το κοντέρ να φλερτάρει τα 150 χ.α.ώ. Ο κινητήρας του Pulsar NS 200 έχει κρυμμένο έναν άσσο στο… ρεζερβουάρ του! Η κατανάλωση του κινητήρα που κυμάνθηκε στα 4 λίτρα κάθε 100 χλμ μάς αποκάλυψε πως ο υπεύθυνος σχεδίασης και προγραμματισμού του συστήματος ψεκασμού έχει ρίζες… από Σκωτία. Δεν εξηγείται αλλιώς… Το Pulsar έκανε ταξίδι, καθημερινή αστική μετακίνηση και πάλι εθνική με το γκάζι ανοιχτό και τα 12 λίτρα δεν λένε να τελειώσουν! Ώρες-ώρες παρακαλάς να κατέβει ο δείκτης βενζίνης για να σου φύγει από το μυαλό όποια αρνητική σκέψη μπορεί να έχεις για πιθανή βλάβη.
Λειτουργική απλότητα
Στον τομέα του στησίματος της μοτοσυκλέτας η Bajaj έχει κάνει σωστή δουλειά εφοδιάζοντάς τη με ένα στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο δύο δοκών προσθέτοντας κάποια κιλά παραπάνω μεν στο Pulsar, αλλά παράλληλα αντοχή και ακαμψία. Η ανάρτηση εμπρός είναι συμβατική με καλάμια διαμέτρου 37χιλ. και διαθέτει ειδική αντιτριβική επίστρωση, με κάπως βαριά αίσθηση η οποία επιβαρύνεται τόσο από τη στάση του σώματος του αναβάτη όσο και από τα σκληρά ελαστικά. Η πίσω ανάρτηση είναι άνετη χωρίς να «χτυπάει» στις ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος περνώντας πάνω από αυτές με χάρη και σταθερότητα! Υπεύθυνο για αυτό το αποτέλεσμα είναι το μονό αμορτισέρ της Nitrox. Η σιλουέτα του Pulsar NS 200 είναι κομψή και δεν δείχνει τα 151 γεμάτα κιλά της, χάρη στο συνολικά καλό στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Την ακινητοποίηση του Pulsar έχει αναλάβει για τον εμπρός τροχό δίσκος 280χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων και για πίσω δίσκος των 230χιλ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Η απόδοση των φρένων είναι ικανοποιητική (η μοτοσυκλέτα της δοκιμής δεν διέθετε ABS). Το μπροστινό φρένο διαθέτει προοδευτική λειτουργία και μπλοκάρει πολύ δύσκολα, με το πίσω να υπολείπεται σε αίσθηση. Συνολικά το φρενάρισμα του Pulsar στην ελληνική άσφαλτο κρίνεται ικανοποιητικό και ασφαλές ακόμη και σε περιστάσεις πανικού.
Piece of cake
Η οδήγηση του Pulsar NS 200 είναι παιχνιδάκι. Τόσο για τον νέο αναβάτη με δίπλωμα Α2 που θα μάθει επάνω σε μια σωστή γεωμετρία μοτοσυκλέτας όσο και για τον έμπειρο μοτοσυκλετιστή που θα το εκμεταλλευτεί στο έπακρο κατά την καθημερινή του μετακίνηση. Ανεβαίνεις στη σέλα του χωρίς να σε ξενίζει κάτι. Σε «στήνει» με μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός θέλοντας να σου δείξει πως είναι και παιχνιδιάρικο! Παρ’ όλα αυτά, αισθάνεσαι άνετα με γωνίες φυσιολογικές για το σώμα και αν θελήσεις να λάβεις επιθετική στάση δεν θα πει όχι! Η σέλα του Pulsar είναι φιλική και φαρδιά σε σχέση με τον ανταγωνισμό δίνοντας και άλλα οφέλη στην καθημερινή χρήση του εντός της κουραστικής πόλης. Την ίδια άποψη θα έχει και ο συνεπιβάτης και ας μην του γεμίζει το μάτι η μικρή σπορ σέλα του. Η καθημερινή συμβίωση με τον μικρό Ινδό είναι παιχνίδι. Η ευχρηστία και ο τρόπος που κινείται ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα θυμίζει αιλουροειδές που κυνηγά το θήραμά του και τίποτα δεν το σταματά.
Τα τσάκρα του Pulsar είναι απόλυτα εναρμονισμένα μεταξύ τους δίνοντας στον αναβάτη αυτό που χρειάζεται για την καθημερινή του μετακίνηση. Ευκολία στη χρήση, ευχρηστία,επιδόσεις, χαμηλό κόστος απόκτησης-συντήρησης, απίστευτη οικονομία, στυλ και όλα αυτά με την επίσημη υποστήριξη της KTM SEE.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | KTM S.E.E..Bajaj Motorcycles Greece |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4χρονος |
Κυβισμός (cc) | 199,5 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72x49 |
Συμπίεση | 11.5:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 24/9.750 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 1,9/8.000 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.