Πρώτη επαφή με το Daytona X310 (Video): Το αουτσάϊντερ
Το sport touring μοντέλο της "οικογένειας" των 300αριών
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 29.03.2019
Συνδυάζοντας στοιχεία από το on off και το naked, το X310 είναι η πιο ισορροπημένη πρόταση της Daytona
Φωτογραφίες: Floulis Photographers Studio
Σε άλλη περίπτωση ένα sport touring μοντέλο, ειδικά εδώ στην Ελλάδα, θα περνούσε σχεδόν απαρατήρητο, εξαιτίας του μικρού εμπορικού ενδιαφέροντος. Σωστό ή λάθος, έτσι είναι. Αν όμως παρατηρήσουμε τις ταξινομήσεις στη χώρα μας, αποδεικνύεται πως δεν ευσταθούν οι κατηγορίες έναντι των πολυχρηστικών αυτών μοτοσυκλετών.
Στο πνεύμα της εποχής
Δείτε ποιο μοντέλο φιγουράρει στις πρώτες θέσεις κάθε μήνα. Μήπως λέγεται Tracer; Τι είναι το μοντέλο της Yamaha; On- Off ή sport touring; Η ίδια η εταιρεία το κατατάσσει στη δεύτερη κατηγορία και συμφωνούμε απόλυτα. Οπότε η κατηγορία ζει και βασιλεύει και πάει και πολύ καλά, όχι μόνο στη χώρα μας. Το μόνο που θα αντιτείνει κάποιος είναι η πιο όρθια θέσης οδήγησης σε μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα και το τιμόνι με το φέρινγκ που είναι ψηλότερα τοποθετημένα. Επιπλέον το «μισό» φέρινγκ χαρίζει έναν πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα. Βρήκαμε άλλοθι για να κακολογήσουμε τα sport touring; Δεν νομίζω…
Και αυτό διότι μοντέλο της Daytona είναι αυθεντικό sport touring, με «ολόσωμο» φέρινγκ και όρθια θέση οδήγησης. Μόνο αυτά; Ας γελάσω…
Θα ήταν ευκολότερο να καταγράψουμε τι ΔΕΝ έχει. Διότι όπως και τα «αδέρφια» του είναι εξοπλισμένο με όλα τα καλά, συν bonus την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Ο κατάλογος που ακολουθεί δεν προέρχεται από μοτοσυκλέτα των 12.000€ και άνω, αλλά από μία που κοστίζει κάτω από 4.000€ και είναι κατασκευασμένη στην Κίνα από τη Zontes.
Περαιτέρω περιγραφές ωχριούν και για να μη γινόμαστε κουραστικοί ο στάνταρ εξοπλισμός είναι ο ακόλουθος:
• Ηλεκτρικό κλείδωμα τιμονιού.
• Εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί. Ένας σένσορας ξεκλειδώνει τη μοτοσυκλέτα από το ένα μέτρο.
• Διπλή χαρτογράφηση eco/sport κινητήρα για αντίστοιχη οικονομική ή sport οδήγηση.
• Ρυθμιζόμενες μανέτες,
• Led φώτα
• Μεγάλη ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
• Χειριστήρια με μεγάλους διακόπτες και κρυφό φωτισμό
• Ηλεκτρικό άνοιγμα του καλύμματος της τάπας του ρεζερβουάρ
• Σέλα εργονομικής σχεδίασης από υλικό υψηλής αντοχής
• Θύρα USB
• Αναδιπλούμενοι καθρέφτες
Τι δεν έχει, αν και θα έπρεπε; Κεντρικό σταντ. Επίσης, καλός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλά όταν τον χτυπάει ο ήλιος οι ενδείξεις του «εξαφανίζονται» σε μεγάλο βαθμό. Το μοναδικό σοβαρό παράπονό μας, όπως θα καταλάβετε, διαβάζοντας παρακάτω.
Σε προκαλεί
Design, φινίρισμα και βαφή κυμαίνονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Πώς άλλωστε μια μοτοσυκλέτα 312 κ.εκ. θα τραβούσε αρχικά το ενδιαφέρον; Οι σχεδιαστές το είχαν κατά νου αυτό. Ο σχεδιασμός και των τριών μοντέλων σε ελκύει σαν μαγνήτης. Έτσι, πριν ακόμη τα οδηγήσεις κάθεσαι με τις ώρες και τα επεξεργάζεσαι.
Αν και τα sport touring δεν προκαλούν με την εμφάνισή τους συνήθως, το X310 τραβάει το μάτι όσο και το Kawasaki H2 SX. Μάλιστα, τώρα που το γράφουμε και τα βάζουμε δίπλα – δίπλα, το φέριγνκ στο μπροστινό μέρος δεν μοιάζει; Μπορεί…
Ξεχειλίζει από «κακία» με τόσες γωνίες και με βλέμμα LED αλλά βλοσυρό, κρυμμένο αρκετά κάτω από τα γωνιώδη πλαστικά. Μαύρες, ματ υφής και μπλε γυαλιστερές επιφάνειες εναλλάσσονται εντέχνως με απώτερο σκοπό την προστασία του αναβάτη. Πλαστικά καπάκια που δεν αφήνουν τίποτα μεταλλικό να φανεί. Και ό,τι φαίνεται, όπως π.χ. το αλουμινένιο ψαλίδι, που μοιάζει με KTM και τα δύο τελικά της εξάτμισης «αλά» MV Agusta, είναι βαμμένα σε αυτήν την bronze απόχρωση που εκτινάσσει στα ύψη την αξία της μοτοσυκλέτας της Daytona. Το μπροστινό φτερό είναι πιο μίνιμαλ σχεδιασμένο και όχι τόσο χοντροκομμένο όπως στα R και T. Άντε και στο on -off ταιριάζει, στο naked όμως ρε παιδιά…
Το X αποτελεί μια επιτυχημένη μίξη των δύο μοντέλων. Η οθόνη των οργάνων είναι του Τ. Έχει πιο πολλά στοιχεία εντούτοις από το «γυμνό» R και λιγότερα από τον on- off αδελφό. Πλαίσιο και αναρτήσεις, τροχοί και φρένα είναι ίδια. Το πίσω τμήμα, αν και μοιάζει με αυτό του T, είναι πιο λεπτό ειδικά στο πίσω μέρος. Η σχάρα επίσης του T είναι μεγάλη και σίγουρη. Στο Χ υπάρχουν χειρολαβές συνεπιβάτη και μια βάση. Οι διαφορές «κλείνουν» με έναν λασπωτήρα, βάση πινακίδας, βιδωμένο στο κάτω μέρος των πλαστικών της «ουράς» και όχι στο ψαλίδι, ώστε να βγαίνει και να αγκαλιάζει το πίσω ελαστικό, όπως συμβαίνει στο T και το R.
Πάμε και πιο «μέσα» τώρα. Το sport touring κινείται από έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους κινητήρα 312 κ.εκ. Η ονομαστική του ισχύ ξεπερνά τους 35 ίππους και η ροπή του τα 3 kgm. Η κατανάλωσή του, όπως τη μετρήσαμε στο «γυμνό» R, κυμαίνεται από 4,5 έως 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Με ρεζερβουάρ 15,5 λίτρων η αυτονομία του είναι σχεδόν 300 χλμ.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, αλλά λάμπει διά της απουσίας του, μιας και καλύπτεται από όμορφα πλαστικά, που κάνουν το X310 να δείχνει πιο μεγάλη μοτοσυκλέτα, γιατί προσομοιάζουν ένα αλουμινένιο περιμετρικό, βαμμένο μαύρο. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο, και όπως όλα τα μεταλλικά μέρη της μοτοσυκλέτας που φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού, είναι βαμμένο σε «ακριβό» μπρονζέ. Έχει διάμετρο 37 χλστ. και διαδρομή 110 χλστ. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο και η πίσω ανάρτηση αποτελείται από μονό αμορτισέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση.
Αν η μπροστινή διέμβολη δαγκάνα των 260 χλστ. είχε ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, μπορεί να μην εντοπιζόταν διαφορά στη συμπεριφορά του μπροστινού φρένου, ωστόσο θα έδινε έναν πόντο ακόμη έναντι του ανταγωνισμού. Και εμφανισιακά θα προσέθετε λίγο ακόμη αλατοπίπερο στη spicy γεύση του X310. Πίσω ένας δίσκος 200 χλστ. φρενάρει χάρη σε μια μονοέμβολη δαγκάνα. Και οι δύο υποβοηθούνται από το ABS της Bosch 9.1M.
Σίγουρο για τα προσόντα του
Ανάμεσα σε «παπιά», scooter και on- off που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις στη χώρα μας, το X310 έστεκε ατάραχο και σοβαρό. Έμοιαζε σαν να είχε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του, αδιαφορώντας για τη δημοτικότητα των «συγγενών» του.
Και αυτό αποδείχθηκε όταν όλοι οι δημοσιογράφοι που το οδήγησαν εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις. Πολύ καλά στημένο, με σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, πολύ καλή θέση οδήγησης, φρένα που παρείχαν σιγουριά. Το X310 μου έδωσε την εντύπωση στα λίγα χιλιόμετρα που το οδήγησα πως είναι η καλύτερα ισορροπημένη μεταξύ των τριών.
Κάθεσαι όρθιος με τα χέρια αρκετά μαζεμένα εξαιτίας των μικρών γωνιών του τιμονιού. Από τη μία έχεις επτά φωτιζόμενους διακόπτες και από την άλλη άλλους έξι. Επειδή μπορεί να ξεχάσαμε κανέναν, παρακαλώ διορθώστε μας. Φώτα, φλας, κόρνα, ρύθμιση ζελατίνας, κάλυμμα τάπας βενζίνης, απενεργοποίηση ABS, άνοιγμα σέλας, κλείδωμα τιμονιού, μίζα kill switch και πολλά ακόμη.
Αυτό που ξενίζει, αλλά είναι όντως λειτουργικό, είναι το ψηλό καβαλέτο του τιμονιού. Το φέρινγκ, όντας χαμηλά τοποθετημένο και με τη ζελατίνα ανεβασμένη στο ανώτερο σημείο της, καλύπτει οριακά από τον αέρα. Τα πόδια βρίσκουν τη θέση μέσα στα σωστά σχεδιασμένα πλαστικά, που παρέχουν και προστασία από τον αέρα.
Υπόδειγμα
Ο κινητήρας ήταν ήδη γνωστός, Σχετικά ήρεμος για μονοκύλινδρος σε λειτουργία, σου δίνει την εντύπωση πως έχει πολύ περισσότερη δύναμη. Ίσως για αυτό ευθύνεται και η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας που σε προκαλεί να ταξιδέψεις.
Υποδειγματικά σταθερό μέσα στη στροφή, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δίνουν την εντύπωση πως θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα με πολλούς περισσότερους ίππους. Το ίδιο και τα φρένα, που μπορεί να μη διαθέτουν κορυφαία αίσθηση, αλλά επιβραδύνουν και ακινητοποιούν το X310, όπως και όποτε επιβάλλεται.
Ενδοοικογενειακή διαμάχη
Το X310 κάνει ό,τι το T και το R μαζί. Αρκεί να σου αρέσει εμφανισιακά και να μην είσαι «κολλημένος» με τα on-off. Υποστηρίζουμε φανατικά τα αουτσάιντερ και το X310 μπορεί τελικά να αποδειχθεί νικητής στην ενδοοικογενειακή διαμάχη.
Εξοπλισμός αναβάτηMotomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshell - Γάντια Fovos Warrior - Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | Daytona Motors |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 312 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80x62 |
Συμπίεση | 12,5:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 35,4/9.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 3,05/7.500 |
DAYTONA X310
TIMH: € 3.995
ΒΑΡΟΣ(kg) 159
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 795
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.051
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 755
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.390
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST 110/70-17
ΠΙΣΩ: CST 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 110
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS 9.1M BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 200mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS 9.1M BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 15,5 ΛΙΤΡΑ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.