Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 22.03.2019
Η είσοδος στη ρετρό κατηγορία γίνεται πιο εύκολα χάρη στο νέο μοντέλο της Daytona
Φωτογραφίες: Floulis Photographers Studio
Για εκείνον που του αρέσουν τα Scrambler απαιτούνται μόλις 2.290€ και δίπλωμα Α1 για να το οδηγήσει. Πρόκειται για μία από τις πολλές προτάσεις της αγοράς, όμως η μοναδική που θυμίζει το ιταλικό μοντέλο της Ducati.
Παρότι τα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας της Daytona τράβηξαν την προσοχή στο test ride event των Τρικάλων, που διοργάνωσε η επίσημη αντιπροσωπεία Γκοργκόλης Α.Ε., το Must μού έκανε κλικ από την πρώτη στιγμή και το περιεργάστηκα αρκετή ώρα. Αν σου αρέσουν οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες και έχεις «ψηθεί» να αντικαταστάσεις το «παπί» για κάτι πιο στυλάτο, το Must ενδείκνυται. Αν θέλεις επίσης να δοκιμάσεις τις δυνατότητές σου στο flat track, η μοτοσυκλέτα της Daytona είναι κατάλληλη για αρχάριο. Με ένα 125άρι ξεκίνησαν όλοι.
Ανεβάζει ψηλά τον πήχη
Η προσαρμογή των χαρακτηριστικών μιας μεγαλύτερης και ακριβότερης μοτοσυκλέτας έχει γίνει με τέτοια προσοχή που στο εξής θα είμαστε πιο αυστηροί με τα 125άρια που οδηγούμε.
Ο στρογγυλός προβολέας είναι τεχνολογίας LED με DRL. Πλαισιώνεται από φωτεινό δαχτυλίδι και το γεγονός πως περικλείει τέσσερις φωτιστικούς δακτυλίους τον κάνει πολύ ιδιαίτερο. Ομοίως και το πίσω φωτιστικό σώμα που αναμμένο σχηματίζει το γράμμα “U”. Τα φλας είναι μικρά, στρογγυλά και περνάνε απαρατήρητα. Το πάνελ οργάνων έχει κλασικό, στρογγυλό σχήμα, αλλά είναι πλήρως ψηφιακό, με πολλές ενδείξεις σωστά τοποθετημένες μέσα σε πολύ μικρό χώρο.
Το τιμόνι είναι ψηλό με σωστές γωνίες, αλλά ένα πιο “χοντρό” θα χάριζε περισσότερη “αίγλη” στο μικρό Scrambler. Η σέλα είναι ίσια, με ραβδώσεις με αρκετό αφρώδες υλικό, που δεν κουράζει ακόμη και ύστερα από αρκετή ώρα. Τα πλαστικά που κρύβουν το υποπλαίσιο και δίνουν την εντύπωηση πως πρόκειται για αλουμινένιο και μάλιστα αφαιρούμενο δίνουν ακόμη περισσότερους πόντους εμφάνισης.
Ο συνεπιβάτης, εκτός από τα μαρσπιέ, έχει στη διάθεσή του χειρολαβές που είναι κρυμμένες κάτω από τη σέλα. Το χαρακτηριστικό αυτό σε συνδυασμό με τον χαμηλά τοποθετημένο λασπωτήρα – βάση πινακίδας αφήνει καθαρές και minimal τις γραμμές της μοτοσυκλέτας στο πίσω μέρος.
Μικρομέγαλο
Το μοτοσυκλετάκι της Daytona είναι στην ουσία μια μεγάλη μοτοσυκλέτα. Το μέγεθός της δεν μαρτυρά τον κυβισμό της. Πολύ περισσότερο το θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι των 37 χλστ. Το μόνο που θα σας “προδώσει” είναι η μικρή διάσταση 120/70-17 του πίσω ελαστικού.
Μια σύγκριση του μεγέθους του Must θα σας πείσει. Μήκος 1.985 χλστ., πλάτος 745, μεταξόνιο 1.360, ύψος σέλας 790 και χωρητικότητα, μεταλλικού παρακαλώ, ρεζερβουάρ 13,5 λίτρα. Με ποιο θα το συγκρίνουμε; Μα με αυτό με το οποίο μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Το 800άρι Scrambler έχει μήκος 2.100 χλστ., πλάτος 855 χλστ, μεταξόνιο 1.445, ύψος σέλας 798 και χωρητικότητα ρεζερβουάρ ίδια. Οπότε, όταν φουλάρετε, εξηγήστε στον πρατηριούχο πως θα αργήσει να σας ξαναδεί.
Που θα πάει, θα μεγαλώσει
Ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας σύμφωνα με την εταιρεία καταναλώνει 2,7 λίτρα στα 100 χλμ., με την αυτονομία του Must να φτάνει τα 500 χιλιόμετρα! Η απόδοσή του φτάνει τους 11 ίππους και η ροπή τα 8,72 Nm (0,88 kgm). Μικρή ιπποδύναμη για το βάρος του Must που φτάνει τα 136 κιλά. Εξαιτίας όμως της πολύ καλής κλιμάκωσης του πεντατάχυτου κιβωτίου, το Must είναι “ζωηρό” στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Εκεί όπου χρειάζεται δηλαδή. “Ψηλά” το αισθάνεσαι αδύναμο, με το ταχύμετρο να φτάνει οριακά τα 100 χ.α.ώ. και να τα περνάει σε κατωφέρεια (102 χ.α.ώ.).
Εκεί που ξεφεύγει από τις περισσότερες μοτοσυκλέτες ανάλογου κυβισμού είναι στις αναρτήσεις. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 37 χλστ. συνδυάζεται με ένα αμορτισέρ με το ελατήριο στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, που είναι τοποθετημένο στο πλάι. Η εικόνα του Must με αυτές τις αναρτήσεις, σε συνδυασμό με την εξαέμβολη ακτινική δαγκάνα, σίγουρα θα αποτελούσαν επιλογές σε μια μοτοσυκλέτα με τα διπλάσια, ακόμη και τριπλάσια κυβικά.
Τα ελαστικά της Timsun είναι πυκνής χάραξης, απόλυτα ταιριαστά με τις μαύρες, ακτινωτές ζάντες των 17 ιντσών. Η απόδοσή τους στους φρεσκοστρωμένους δρόμους όπου διεξήχθη το test ride πολύ καλή. Εκεί στα χαμηλά, βρίσκεται και η εξάτμιση του μικρού Scrambler. Κατάμαυρη για να περνάει και αυτή όσο γίνεται απαρατήρητη. Και εκπέμπει έναν μεστό «καθαρό» ήχο, σκέτη τρέλα.
Μπαίνει παντού
Όσο κι αν ζορίσαμε – που το κάναμε για πολλή ώρα - το Must, δεν εμφάνισε τριγμούς, όπως τα περισσότερα δίκυκλα, ανάλογης τιμής και κυβισμού. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες, αν και συμπεριφέρονται πιο απότομα από όσο θα έπρεπε. Σε μια μοτοσυκλέτα που είναι φτιαγμένη για να περάσει όλη της τη ζωή εντός πόλης θα έπρεπε να ήταν πιο μαλακές.
Το μεγάλο τιμόνι προσφέρει άψογο χειρισμό και το Must είναι πολύ σταθερό, τόσο σε ευθεία, όσο και μέσα στη στροφή. Τι ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τα βγάζει εύκολα πέρα με τις δυνατότητες του κινητήρα και θα έκανε το ίδιο ακόμη και αν ήταν υγρόψυκτος με 250 κ.εκ. και καμιά 30αριά ίππους. Όλα είναι έτοιμα για να δεχθεί μεγαλύτερο μοτέρ. Ακόμη και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ψυγείο είναι ήδη τοποθετημένα!
Αυτό είναι
Αν με ρωτούσατε με τι είδους δίκυκλο θα ήθελα το παιδί μου να κάνει τα πρώτα του χιλιόμετρα με δύο τροχούς, θα επέλεγα μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Γιατί είναι όμορφη, έχει απόλυτα διαχειρίσιμη δύναμη για έναν αρχάριο, διαθέτει hi-tech πινελιές που αρέσουν στη νέα γενιά, είναι οικονομικό σε κατανάλωση, μπορεί να αποτελέσει βάση για customizing και τιμή που δεν θα τινάξει τον προϋπολογισμό στον αέρα.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshell - Γάντια Fovos Warrior - Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
Αντιπροσωπεία |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
Μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, αερόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) |
125 |
Διάμετρος x Διαδρομή |
57x48,8 |
Συμπίεση |
9,3:1 |
Σύστημα εξαγωγής |
1 σε 1 |
Εκκίνηση |
Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) |
11/9.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) |
0,88/8.000 |
DAYTONA MUST 125
TIMH: € 2.290
ΒΑΡΟΣ (kg) 136
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 790
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.985
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 745
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.360
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: TIMSUN 100/80-17
ΠΙΣΩ: TIMSUN 120/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 120
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 46
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 280mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 6 ΕΜΒΟΛΩΝ, CBS ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ CBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13,5 ΛΙΤΡΑ
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshell - Γάντια Fovos Warrior - Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
Αντιπροσωπεία |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
Μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) |
183 |
Διάμετρος x Διαδρομή |
63,5x57,8 |
Συμπίεση |
11,1:1 |
Σύστημα εξαγωγής |
1 σε 1 |
Εκκίνηση |
Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) |
18/8.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) |
1,67/7.000 |
SYM VF185
TIMH: € 2.695
ΒΑΡΟΣ (kg) 129
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 790
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.960
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 720
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.299
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: KENDA 90/80-17
ΠΙΣΩ: KENDA 120/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΠΙΡΟΥΝΙ 30mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 80
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 30
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 200mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 6 ΛΙΤΡΑ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.