Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 20.03.2019
Μεγάλοι τροχοί, εκλεπτυσμένη εμφάνιση, ανέσεις, επιδόσεις, μειωμένο βάρος και τιμή κάτω από 4.000€
Φωτογραφίες: Floulis Photographers Studio
Η SYM «ακούει» και κατασκευάζει αυτό που θέλουν όλοι. Από τη μακρινή Taiwan δεν μπορεί να έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης στην Ευρώπη, και παρότι διαθέτει δύο θυγατρικές σε Γερμανία και Ολλανδία, εμπιστεύεται τους συνεργάτες της που έχουν σταθεί αρωγοί στην προσπάθειά της να καθιερωθεί στις προτιμήσεις των «δύσκολων» Ευρωπαίων. Που βρίσκονται «μέσα στην αγορά». Που έχουν καθημερινή επαφή με υποψήφιους αγοραστές . Που διαθέτουν ένα από τα μεγαλύτερα stock ανταλλακτικών της μάρκας και προμηθεύουν πολλές και μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας. Ο επίσημος και αποκλειστικός συνεργάτης της SYM στη χώρα μας, Γκοργκόλης Α.Ε., είναι πολύτιμος σύμβουλος της ασιατικής εταιρείας και συμμετείχε ενεργά στη σχεδίαση και εξέλιξη του HD300, το scooter που «γεμίζει» ακόμη περισσότερο την πλούσια γκάμα της εταιρείας. Το οδηγήσαμε στο test ride event που διοργάνωσε η εταιρεία στα Τρίκαλα.
Ήταν το πρώτο από τα εφτά δίκυκλα που οδηγήσαμε. Όλα ενδιαφέροντα, αλλά το HD300 θα «πουλήσει» τα περισσότερα τεμάχια, μόλις βγει στις εκθέσεις των συνεργατών της SYM.
Μοντέρνο
Ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή των εταιρειών που διαθέτουν τέτοιου είδους scooter στην γκάμα τους - και είναι οι περισσότερες- το HD300, που πρωταγωνίστησε στους πίνακες ταξινομήσεων ως 200άρι από το 2007 έως το 2014 (HD evo 2007 & HD2 2008-2014), αναβαθμίζει την γκάμα της SYM. H premium εμφάνιση, ο κομψός σχεδιασμός και το επίπεδο του εξοπλισμού του το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των maxi scooter με μεγάλους τροχούς.
Απ’ όπου κι αν κοιτάξεις το HD θα σου αρέσει. Οι ρέουσες γραμμές και τα καλοσχεδιασμένα πλαστικά του συντελούν στη λεπτή και κομψή σιλουέτα του. Μοναδική παραφωνία η τοποθέτηση του μπροστινού φτερού.
Κλασσικά διαχρονικό
Στο μπροστινό μέρος δεσπόζουν δύο καλοσχεδιασμένα φιλέτα που ενσωματώνουν τα φώτα DRL τεχνολογίας LED και τα φλας, που «ενώνονται» με ένα χρωμιωμένο φιλέτο. Στη μέση ένα αεραγωγός, δίνοντας μια σπορ πινελιά στο «κυριλέ» μπροστινό μέρος. Τοποθετημένος στο τιμόνι, ο πολυεδρικός LED προβολέας ακολουθεί τον κομψό σχεδιασμό.
Ο πίνακας οργάνων αντιτάσσεται στις full LCD οθόνες, δίνοντας μια ρετρό πινελιά απόλυτα συμβατή με την εμφάνιση του HD300.
Κάτω από ένα ενιαίο πολυγωνικό κρύσταλλο, ο αναβάτης βλέπει ταχύμετρο, στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης σε αναλογική μορφή. Πάνω από τα τρία ρολόγια οι λυχνίες παρέχουν πληροφόρηση για τα φλας, τη μεγάλη σκάλα φώτων, το ABS, τον δείκτη αλλαγής λαδιού και τον έλεγχο κινητήρα. Όλα τα παραπάνω πλαισιώνονται από τις πληροφορίες που παρέχει η μη ψηφιακή οθόνη. Σε αυτήν προβάλλονται ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάση μπαταρίας, ώρα, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, όπως και μερικός χιλιομετρητής ελέγχου λαδιού. Με λίγα λόγια τα έχει όλα.
Άριστη εργονομία και ανέσεις
Τα SYM μάς έχουν συνηθίσει σε μεγάλες ανέσεις. Στα ίδια πλαίσια κινείται και το HD300. Κάτω από τη δερμάτινη σέλα, υπάρχει χώρος 38 λίτρων, όπου θα χωρέσει ένα φυσιολογικό full face και πολλά ακόμη πράγματα. Μπροστά από τα πόδια του αναβάτη βρίσκεται ένα ακόμη ντουλαπάκι, με θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Στη μέση της ποδιάς ένας αναδιπλούμενος γάντζος χρησιμεύει για το κρέμασμα τσαντών.
Ο αντικλεπτικός διακόπτης σφραγίζει για αποφυγή κλοπής. Σας επιτρέπει να ανοίξετε τη σέλα ακόμη και χωρίς να απενεργοποιήσετε το HD300 και το καπάκι της τάπας βενζίνης πιέζοντας το κλειδί χωρίς να χρειαστεί να το αφαιρέσετε.
Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του χειρολαβές που βρίσκονται ενσωματωμένες στη σχάρα, καθώς και φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ, που όταν είναι κλειστά αποτελούν συνέχεια των πλαϊνών πλαστικών της ποδιάς. Τίποτα δεν διαταράσσει τη ρέουσα σχεδίαση του scooter.
Ο αξιόπιστος F4
Ο κινητήρας της SYM παρουσιάζεται βελτιωμένος στο HD300. Αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,66 Kgm ροπή στις 6.250 σ.α.λ. Για την τροφοδοσία του χρησιμοποιείται ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός της Keihin. Κύριο μέλημα των μηχανικών της εταιρείας ήταν η αντοχή του στον χρόνο. Για αυτό ο κύλινδρος αλουμινίου φέρει κεραμική επίστρωση SIC και, σε συνδυασμό με τα νέα πηνία και το ελαφρύτερο βολάν, είναι ελαφρύτερος κατά 3 κιλά.
Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να φτάνει τα 10 λίτρα και με την κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία να μην υπερβαίνει τα 3,46 λίτρα για τα 100 χλμ., η αυτονομία του νέου HD300 πλησιάζει τα 290 χλμ. Περισσότερα στοιχεία θα προσκομιστούν όταν μετρήσουμε την κατανάλωση στην αναλυτική δοκιμή του νέου scooter.
Σταθερό και ευέλικτο
Το επανασχεδιασμένο πλαίσιο αποτελείται από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής, διαθέτοντας, όπως και το ψαλίδι, ενισχύσεις που ενισχύουν την ακαμψία του. Η «δίαιτα» έχει επιφέρει μείωση βάρους κατά 14 κιλά, σε σχέση με το Citycom S 300i (174 έναντι 189 κιλά), που αποτελούσε έως τώρα τον εκπρόσωπο της εταιρείας στην κατηγορία scooter με 300 κ.εκ. και μεγάλους τροχούς.
Οι αλουμινένιες πεντάμπρατσες ζάντες είναι 16 ιντσών και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης προέρχονται από τη Maxxis με διάσταση 110/70 και 140/70.
Τα δισκόφρενα είναι ένα για κάθε τροχό. Μπροστά ένας κυματιστός δίσκος 288 χλστ. και πίσω ένας 260 χλστ. συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης. Το δικάναλο ABS είναι της κορυφαίας του είδους Bosch.
Στις αναρτήσεις συναντάμε γνωστές για την αποτελεσματικότητά τους λύσεις. Συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 35 χλστ. και διαδρομή 115 χλστ. και δύο αμορτισέρ με διαδρομή 100 χλστ. που ρυθμίζονται σε τέσσερις θέσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Με ευρωπαϊκή φινέτσα
Το HD300 είναι μοντέρνο. Σίγουρα συγκαταλέγει τη SYM στη λίστα των εταιρειών που διαθέτουν μοντέρνα scooter με τροχούς 16 ιντσών. Διαθέτει την ευρωπαϊκή φινέτσα, συνδυασμένη με την πρακτικότητα που χαρακτηρίζει τα περισσότερα scooter της μάρκας.
Το μπροστινό μέρος μαγνητίζει το βλέμμα, αναδεικνύοντας ένα όχημα κύρους που προορίζεται για αστική και περιαστική χρήση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι πιο συμπαγή – δεμένη εικόνα πιρουνιού και μπροστινού φτερού. Κοιτάζοντάς το στο πλάι γίνεται εύκολα κατανοητό το πόσο πρόσεξαν τη σχεδίαση των πλαστικών μερών του HD. To πίσω μέρος είναι μυτερό, με δύο φανάρια, δίνοντας μια σπορ πινελιά στο κυριλέ scooter.
Η δερμάτινη σέλα με το ανάγλυφο λογότυπο με τα ασορτί γκριπ και η χρήση χρωμίου δίνουν τον premium τόνο.
Ανοίγοντας τη σέλα από τον κεντρικό διακόπτη αποκαλύπτεται ο μεγάλος χώρος, που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για τους υποψήφιους αγοραστές τέτοιου είδους scooter. Ας μην ξεχνάμε πως πολλά από τα scooter με μεγάλους τροχούς δεν διαθέτουν χώρους για κράνος κάτω από τη σέλα. Θα θέλαμε και λίγο μεγαλύτερο χώρο στο μπροστινό ντουλαπάκι όπου βρίσκεται η θύρα USB.
Απόλυτα ισορροπημένο
Μόλις ανεβαίνεις επάνω νομίζεις πως το έχεις χρόνια. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά με το τιμόνι ψηλά τοποθετημένο. Η μεγάλη σέλα είναι δύο επιπέδων και απέχει 800 χλστ. από το έδαφος, γεγονός που μαζί με το σωστά κατανεμημένο βάρος καθιστά εύκολο στους χειρισμούς το HD. Τα πόδια βρίσκουν τη θέση τους στους χώρους που τους αναλογούν, μια και το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα της ποδιάς, όπου βρίσκεται και η τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ, «κλέβει» πολύ χώρο.
Ο ήχος από τον κινητήρα φιλτράρεται από το μεγάλο τελικό που διαθέτει αεροδυναμικό κάλυμμα . Πολύ ομαλή η μετάδοση, με την παροχή ισχύος να είναι απόλυτα γραμμική χωρίς ξεσπάσματα. Τα 100 χ.α.ώ. έρχονται πολύ γρήγορα, ενώ πάνω από τα 120 χ.α.ώ. η απόδοση έρχεται με πιο ήπιους ρυθμούς.
Το HD300 παραμένει σταθερό τόσο στην ευθεία όσο και σε στροφές, δείχνοντας πως έχει γίνει πολύ σωστή δουλειά στο ενισχυμένο πλαίσιο. Οι αναρτήσεις παρέχουν σωστή πληροφόρηση διαθέτοντας σωστές αποσβέσεις ακόμα και έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Τα φρένα έχουν κάπως ξερή αίσθηση και θέλουν εξοικείωση για να καταλάβεις πόση πίεση χρειάζεται στις μανέτες που λόγω της στρογγυλής διατομής τους «κόβουν» τις αρθρώσεις στα δάχτυλα.
Για περισσότερα και πιο ασφαλή συμπεράσματα, θα πρέπει να οδηγήσουμε το HD300 για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Προσιτό
Το HD300 πάντως είναι ένα πολύ σημαντικό scooter. Είναι η είσοδος της SYM στην premium κατηγορία των maxi scooter με μεγάλους τροχούς. Η τιμή του είναι 3.695€ (3.740€ με tob box) γεγονός που το κάνει την πιο προσιτή πρόταση αυτής της κατηγορίας.
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshell - Γάντια Fovos Warrior - Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | www.sym.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 278,3 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x63 |
Συμπίεση | 10,4:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 27,5/8.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 2,66/6.250 |
SYM HD300
TIMH: ANAMENETAI
ΒΑΡΟΣ (kg) 174
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 800
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.220
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 785
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.505
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: MAXXIS 110/70-16
ΠΙΣΩ: MAXXIS 140/70-16
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΔΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 115
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 100
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 288mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS 9.1M BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS 9.1M BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 10 ΛΙΤΡΑ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.