Δοκιμές

Δοκιμή Honda VFR800X Crossrunner: Παντού και πάντα

Σε όλα τα ασφάλτινα τερέν


Γράφει ο Ηλίας Μπόσμος  //  08.03.2019

“Ζήσαμε” μαζί του για δεκαπέντε ημέρες. Οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομο, ορεινό επαρχιακό δίκτυο και σας μεταφέρουμε τα συμπεράσματά μας

Φωτογραφίες: Ηλίας Μπόσμος

Το Crossrunner ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα VFR800 με πιο όρθια θέση οδήγησης, όμως μετά την ανανέωσή του κρίνεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ.
Από ταξιδιωτικής πλευράς, η καλύτερη ταχύτητα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι τα 150km/h με έκτη, αφού σου δίνει την αίσθηση ότι μπορείς να ταξιδεύεις για μέρες: ακριβώς λίγο πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα Vtec, με ικανοποιητική κατανάλωση και καλή κάλυψη από τον αέρα.

Honda VFR800X Crossrunner 8

Ακούραστο

Ακλόνητο και σταθερό ακόμη και στη δεύτερη εκατοντάδα, επιτρέπει λόγω της «αργής» γεωμετρίας να ταξιδέψει ξεκούραστα και με 180km/h περίπου, χωρίς σημάδια πλεύσης ή ασάφειας, με μοναδικό κόστος την αρκετά ψηλή κατανάλωση. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα δεν παραμορφώνει, παρέχει επαρκέστατη κάλυψη, ενώ δεν είναι υπερβολικά ψηλή για να μην παρουσιάζει υποπίεση σε μεγάλες ταχύτητες. Το ρεζερβουάρ είναι στενό, λίγο ψηλότερο όμως από όσο θα θέλαμε-με διπλό tank bag τα όργανα δεν φαίνονται εύκολα. Το τιμόνι ποιοτικό, φαρδύ, με ικανοποιητικό κόψιμο και με τους διακόπτες να μη βρίσκουν στις επιτόπιες μανούβρες. Θα θέλαμε όμως κλειστές χούφτες, προσφέροντας πόντους στις χειμερινές εξορμήσεις.

Honda VFR800X Crossrunner 9

Προσοχή στη λεπτομέρεια

Καταπληκτικά θερμαινόμενα γκριπ με βαθμίδες, από ζεστά έως «ψήνω χωριάτικα λουκάνικα». Φώτα εξαιρετικά. Από την πρώτη στιγμή που την παραλάβαμε από τα κεντρικά της Honda Σαρακάκης και ξεκινήσαμε το ταξίδι παρατηρήσαμε ότι τα αμάξια άνοιγαν τον δρόμο για να περάσουμε, μάλλον λόγω της λευκής δέσμης. Στο ταξίδι είναι ένα από τα δυνατά σημεία της μοτοσυκλέτας, με τη μεγάλη σκάλα να γεμίζει με φως τα σκοτεινά στροφιλίκια. Το κουμπί του αλάρμ, σε σωστό σημείο, επιτρέποντας να το ενεργοποιούμε σε συνθήκες ομίχλης.

Honda VFR800X Crossrunner 11

Μαγικό χαλί

Αναρτήσεις φιλικές και μαλακές, που ταιριάζουν στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Για τα φρένα δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η Honda έχει κάνει το όνομά της με τα εξαιρετικά συστήματα πέδησης και στο Crossrunner. Παρόλο που στερούνται αρχικού δαγκώματος, είναι πλήρως αποτελεσματικά και εκμεταλλεύσιμα από όλη την γκάμα αναβατών, από τον πιο αρχάριο μέχρι τον πλέον έμπειρο.

Honda VFR800X Crossrunner 15

Total Control

Για τελευταίο αφήσαμε το traction control. Προνόμιο των πολύ γρήγορων μοτοσυκλετών κάποτε, πλέον το συναντάμε σε ένα μεγάλο εύρος μοντέλων. Με εύκολη διαδικασία απενεργοποίησης και δύο στάδια, ένα υπερβολικά ευαίσθητο-σαν τον γείτονα που καλεί την Αστυνομία μόλις πάει 00:01 και ένα που επεμβαίνει σαφώς ομαλότερα. Προσωπικά θα λέγαμε ότι το traction control δεν είναι απαραίτητο σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες, ειδικά όταν διαθέτουν τόσο γραμμική λειτουργία. Στο ταξίδι λειτουργεί περισσότερο σαν έξτρα ασφάλεια, δεν θα κάνει δηλαδή ένα χαζό παντιλίκι ενώ στρίβεις σε ένα ανηφορικό βρεγμένο πλακόστρωτο ενός ορεινού χωριού με μικρή ταχύτητα, παρά στην πράξη. Όπως και να έχει, κρίνεται σημαντική η ύπαρξή του, όσο φυσικά υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιείται τόσο εύκολα.

Honda VFR800X Crossrunner 20

Premium μοτοσυκλέτα

Στο σύνολό του το Crossrunner αποτελεί μια premium μοτοσυκλέτα 800 κυβικών-επιτέλους οι εταιρείες δείχνουν προσοχή και στις πιο ρεαλιστικές μοτοσυκλέτες μεσαίων κυβικών, οι οποίες αν εξαιρέσεις το πρεστίζ και τη μάχη της καφετέριας τα καταφέρνουν καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος χρήσης σε σχέση με τα μαστόδοντα των 1.000-1.200 κυβικών, ενώ έχουν σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης και απόκτησης (μπάτζετ για δύο ταξίδια εκτός συνόρων).

Honda VFR800X Crossrunner 12

Transalp V4

Επιγραμματικά, το Crossrunner μπορεί να βολτάρει στους επαρχιακούς θυμίζοντας βελούδινο V2 με ψηλό τιμόνι (βλ. Transalp), ενώ μόλις ενεργοποιηθεί το Vtec μεταμορφώνεται σε μια sport touring με μεγάλους μοχλούς. Στο πολυήμερο ταξίδι η ομοιογένεια, η φιλικότητα και αίσθηση ασφάλειας αποτελούν εγγύηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία www.honda-motorcycles.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Υδρόψυκτος, V4, 16βάλβιδος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός (cc) 782
Διάμετρος x Διαδρομή Δ.Α.
Συμπίεση 11,8:1
Σύστημα εξαγωγής 4 σε 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 107,4/10.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 7,8/8.500
Κατανάλωση (lt/100km) 6,3

 Honda VFR800X Crossrunner 19

HONDA VFR800X CROSSRUNNER

TIMH: € 11.990
ΒΑΡΟΣ (kg) 244
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 835/815
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.190
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 870
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.475
ΙΧΝΟΣ(mm) 103
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,3
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI SCORPION 120/70-17
ΠΙΣΩ:  PIRELLI SCORPION 180/55-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ:ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43mm/ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΤΙΣΗΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ & ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ & ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ 148mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 296mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 256mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 18,8 ΛΙΤΡΑ

 

 

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.