Δοκιμές

Δοκιμή BMW F 850 GS: Εντελώς διαφορετικό

Καλύτερο από τον προκάτοχό του


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.03.2019

Παίρνω για δοκιμή το F850GS. Και τι να δω; Το ρεζερβουάρ ανάμεσα στα πόδια, η αλυσίδα και η εξάτμιση στη νορμάλ πλευρά

Νιώθεις το γερμανικό DNA παντού. Στη σχεδίαση των πλαστικών, στο ρύγχος, στην οθόνη TFT – ευκρινέστερη δεν πρέπει να υπάρχει – στην άνετη σέλα. Το «δούλεμα» του κινητήρα ακούγεται πιο ωραίο, πιο «τσαμπουκαλεμένο». Σε προϊδεάζει πως έχει περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερη ροπή από το F800GS και αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα. Όχι στα «χαρτιά», το νιώθεις κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι.

bmw f850gs ambience 1

Άλλαξε

Το μεσαίο on-off της BMW άλλαξε. Κατά τη γνώμη μου, ούτε ομόρφυνε, ούτε «ωρίμασε». Απλά άλλαξε τελείως. Έγινε πιο adventure, με λιγότερα πλαστικά και γενικότερα πιο λιτή και «άγρια» σχεδίαση. Σαν να σου λέει «μπαίνω στο χώμα πιο εύκολα από το ογκώδες F800GS, έχω τροχό 21 ιντσών μπροστά». Η εργονομία του είναι κορυφαία. Κάθεσαι άνετα και μαθαίνεις εύκολα να χειρίζεσαι τις άπειρες λειτουργίες της οθόνης TFT 6,5’’ από το τύπου στρογγυλό joystick στο αριστερό γκριπ. Η πολύ “σωστή” θέση οδήγησης με πολλές επιλογές σε ύψος σελών, για να αισθανθούν άνετα αναβάτες διάφορων αναστημάτων, επιτρέπει άνετη συμβίωση με το on- off της BMW, σε πολύωρη χρήση. Τα θερμαινόμενα γκριπ, το εύχρηστο menu της ευκρινέστατης TFT οθόνης κάνουν τον αναβάτη να αισθανθεί άνετα και ευχάριστα από την πρώτη στιγμή.

bmw f850gs action 2

Στη χώρα μας βέβαια, γνωρίζουμε πως ο όγκος μετράει, πολλές φορές για λόγους εντυπωσιασμού και όχι πρακτικότητας σε ένα μεγάλο ταξίδι. Οι Γερμανοί για αυτόν τον λόγο πριν από λίγο καιρό παρουσίασαν και μια έκδοση Adventure, οπότε όλοι είναι ευχαριστημένοι.

Είναι πιο συμπαγές από τον προκάτοχό του και χαμηλότερο. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15λίτρα. Θα έπρεπε η ζελατίνα να είναι ρυθμιζόμενη. Ο αναβάτης 1,75 θα είναι σχετικά καλυμμένος, αλλά τι γίνεται με κάποιον ψηλότερο;

bmw f850gs details 3

Άψογη εργονομία

Το τιμόνι έχει τις σωστές γωνίες, πλάτος και ύψος, τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα. Κάθεσαι πάνω και όχι μέσα στη μοτοσυκλέτα της BMW, διότι το ρεζερβουάρ, τα όργανα και η ζελατίνα είναι χαμηλά τοποθετημένα. Στην πραγματικότητα δεν έχεις τίποτα μπροστά σου. Ίσως να είναι το on- off με τα λιγότερα πλαστικά στο μπροστινό μέρος. Το ρεζερβουάρ έχει καλοσχεδιασμένες εσοχές, με τα γόνατα να βολεύονται ιδανικά, ανεξαρτήτου ύψους αναβάτη.

bmw f850gs details 12

Όσο για την εκπληκτική οθόνη TFT, που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, τα λόγια είναι περιττά. Εκτός από ευανάγνωστη και ευκρινέστατη, παρέχοντας πληροφόρηση για τα πάντα, μπορεί να συνδεθεί μέσω Bluetooth και με το smartphone μέσω του συστήματος Connectivity της BMW Motorrad για να μπορείτε να ελέγξετε τις κλήσεις, αλλά και να πλοηγηθείτε. Η μοτοσυκλέτα που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εξοπλισμένη και με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, που σας επιτρέπει να ανοίξετε και την τάπα του ρεζερβουάρ.

bmw f850gs details 11

Τα φώτα και τα φλας είναι Led, με πολύ καλή λειτουργία, ενώ ο εξοπλισμός εμπλουτίζεται με πρίζα φόρτισης, προστατευτικές χούφτες και μεγάλη σχάρα φόρτωσης με ενσωματωμένες χειρολαβές συνεπιβάτη. Επιπλέον, έχει προεγκατεστημένες βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες, που τοποθετούνται και αφαιρούνται πολύ εύκολα.

Ο νέος είναι διαφορετικός

Ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 853 κ.εκ. φέρει πολλές αλλαγές σε σχέση με τον απερχόμενο 798 κ.εκ. Ο νέος χρονισμός των εκκεντροφόρων και οι δύο αντικραδασμικοί άξονες τον έκαναν πιο δυνατό σε ισχύ και ιπποδύναμη, αλλά και πιο «διασκεδαστικό» στο άκουσμα.

bmw f850gs details 8

Είναι απολαυστικός τόσο σε χαλαρούς ρυθμούς βόλτας, όσο και κάτω από πίεση σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός αποδίδει άψογα και οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι. Σε όλο το φάσμα των στροφών ανταμείβει τον αναβάτη του με δύναμη και ροπή όπου τη χρειάζεται, ενώ ταυτόχρονα το soundtrack που τον συνοδεύει τού φτιάχνει τη διάθεση. Ακόμη και σε σούζες είναι έτοιμο να ανταποκριθεί.

bmw f850gs action 6

Διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης- Road, Rain, Dynamic και Enduro. Στο Rain και το Enduro ο γνώμονας είναι η ασφαλής οδήγηση σε δύσκολα τερέν. Η ιπποδύναμη δεν μειώνεται, αλλά ο τρόπος απόδοσης γίνεται πιο ομαλός. Το Road είναι αυτό που θα βολέψει σε καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού κύκλου και σε ταξίδια.

Δυναμικό

Στο πρόγραμμα οδήγησης Dynamic η απόκριση του γκαζιού είναι “ξυραφένια” και “ζωντανεύει” τη μοτοσυκλέτα των 229 εξαιρετικά κατανεμημένων κιλών (49%-51%) σε δρόμους με συνεχείς, σφιχτές στροφές στα ορεινά της Αργολίδας. Είναι απολύτως σταθερή στις στροφές και στις αλλαγές κατεύθυνσης, όσο “γρήγορες” και αν είναι.

bmw f850gs action 8

Αλλάζοντας τα προγράμματα οδήγησης με το άγγιγμα της “ροδέλας” joystick στο αριστερό γκριπ, η απόδοση ισχύος ρυθμίζεται αναλόγως ώστε από την άσφαλτο στο χώμα να αλλάζει η απόκριση του γκαζιού.

Χρησιμοποιώντας όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα, κατανοείς άμεσα πόσο ελαστικός είναι, πόση δύναμη έχει, πόσο ωραίο ήχο βγάζει, πόσο όμορφα σε πάει από τη μία στροφή στην άλλη. Το quickshifter δουλεύει πολύ ωραία όσο οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται ψηλά και είναι πιο “σκληρό” και λίγο θορυβώδες όταν οι ρυθμοί είναι πιο αργοί. Στις γρήγορες αλλαγές στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, η μετάβαση από σχέση σε σχέση είναι πολύ πιο ομαλή, διαφορετικά θα νιώσετε ένα “τράνταγμα”.

bmw f850gs details 14

Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων πορτοκαλί λαμπάκι θα ανάψει στα 240 χλμ.

Εξοπλισμένο

Οι αναρτήσεις είναι της ZF. Χωρίς ρυθμίσεις το ανεστραμμένο πιρούνι που διαθέτει settings με γνώμονα την άνεση. Πίσω η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση του F850GS, αξίζει κάθε ευρώ που θα δαπανήσετε επιπλέον, αφού βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του on- off της BMW. Διαθέτει δύο επιλογές, Dynamic και Road, με ρυθμίσεις για έναν αναβάτη με ή χωρίς βαλίτσες και με δύο αναβάτες με ή χωρίς βαλίτσες.

bmw f850gs ambience 3

Η Dynamic σε χαρτογράφηση και ανάρτηση μάς άρεσε περισσότερο. Η μοτοσυκλέτα μεταμορφώνεται, ρυθμίζοντας την ανάρτηση και την ευαισθησία του γκαζιού, ενθαρρύνοντας την πιο σπορ οδήγηση, ειδικά σε δρόμους με πολύ καλή άσφαλτο, που επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις και δυνατό φρενάρισμα.

Το Traction Control και το ABS, δουλεύουν άψογα, το cruise contrοl ενεργοποιείται και απενεργοποιείται πολύ εύκολα από αριστερό μέρος του τιμονιού, που έχουν στριμωχτεί έξι διακόπτες και την ροδέλα διαχείρισης του μενού της οθόνης.

bmw f850gs details 13

Θερμαινόμενα γκριπ, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, έλεγχος πίεσης ελαστικών, “έξυπνη” οθόνη 6,5 ιντσών που συνδέεται με το smart phone και πρόκειται στην ουσία για ένα multimedia όργανο. Ο χειρισμός της θα αποδειχθεί εύκολος. Όλα όπως θα τα περίμενε κάποιος από τη γερμανική μάρκα, που θέλει να δείξει την ανωτερότητά της προς πάσα κατεύθυνση. Με το ανάλογο κόστος…

bmw f850gs action 7

Off road

Παρά τους τροχούς με ακτίνες και την “καθαρόαιμη” εμφάνιση, δεν θα κατακτήσετε μέρη απάτητα πάνω σε άγρια βουνά, όπως άλλωστε και με τα περισσότερα, αν όχι όλα τα on -off. Όμως, όταν χρειάστηκε να πατήσουμε χώμα, σε βατά μονοπάτια με λίγη πέτρα, αλλάζοντας το πρόγραμμα σε Off-Road, το BMW F850GS τα έβγαλε πέρα πολύ εύκολα, συνεπικουρούμενο από την ηλεκτρονική πίσω ανάρτηση και από τα ελαστικά της Bridgestone.

 bmw f850gs ambience 5

H όρθια οδήγηση στο χώμα είναι εύκολη, εξαιτίας του ύψους και των γωνιών του τιμονιού αλλά και του σχήματος του ρεζερβουάρ. Τα λεβιέ ταχυτήτων και πίσω φρένου είναι ρυθμιζόμενα, καθιστώντας πιο εύκολη την πρόκληση της off road οδήγησης. Γενικά αποδεικνύεται μια πολύ εύκολη και απολύτως προβλέψιμη μοτοσυκλέτα και στο χώμα, ακόμη και για κάποιον σαν και εμένα, χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία.

Για τους πιο απαιτητικούς η BMW διαθέτει από το 2019 το F850GS Adventure.

bmw f850gs action 4

Για ποιον;

Αν ψάχνετε μια on - off μοτοσυκλέτα, το ίδιο ικανή με τις μεγαλύτερου κυβισμού, λιγότερο επιβλητική, αλλά πιο φτηνή από το R1250GS, τότε η F850GS είναι μια θαυμάσια επιλογή. Η άνετη θέση οδήγησης, το πακέτο ηλεκτρονικών, είναι παραπλήσια του R1250GS. Η εμφάνισή της μας άρεσε, το σωστό ύψος της μας βόλεψε, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους και δεν θέλαμε κάτι περισσότερο στο χώμα από αυτήν.  

BMW F 850 GS TX

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία bmw-motorrad.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος 4β/κ, 2ΕΕΚ
Κυβισμός (cc) 853
Διάμετρος x Διαδρομή 84x77
Συμπίεση 12,7:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 95/8.250
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 9,38/6.250
Κατανάλωση (lt/100km) 6,4

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.