Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 18.12.2018
H KTM ρίχνει στην αγορά ένα ακόμη premium μοντέλο με σκοπό να διδάξει σε νέους κυρίως μοτοσυκλετιστές τι εστί μοτοσυκλέτα
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η οικογένεια των «ευγενών» της KTM αριθμεί πλέον έξι μέλη. Από 125 έως 1.290 κ.εκ., με μονοκύλινδρους, δικύλινδρους σε σειρά και V2 κινητήρες. Με κοινά χαρακτηριστικά την aggressive εμφάνιση, τους πανίσχυρους κινητήρες, τη χρήση κορυφαίων περιφερειακών και την άψογη οδική συμπεριφορά, όλοι διεκδικούν την πρωτιά στην κατηγορία τους. Το ίδιο συμβαίνει και με το Duke 250. Το πιο προσιτό αλλά το ίδιο καλό naked των Αυστριακών.
Το 250 διαθέτει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα Duke. Πλαίσιο χωροδικτύωμα με αφαιρούμενο υποπλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι, αναρτήσεις WP, φρένα της θυγατρικής της Brembo, Bybre,συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση, ολόκληρο το νέο «κουστούμι» των μονοκύλινδρων Duke 125 και 390, ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης, φωτιζόμενους διακόπτες. Σε τι διαφέρει από τα μονοκύλινδρα Duke; H οθόνη TFT, που στη θέση της τοποθετήθηκε μια μονόχρωμη ψηφιακή με πάρα πολλές ενδείξεις. Αντί του νέου Led προβολέα, δημιούργημα του σχεδιαστικού οίκου Kiska, υπάρχει ένας που προέρχεται από το προηγούμενης γενιάς Super Duke 1290. Λογικά η KTM θα έπρεπε να τοποθετήσει το 250 Duke στον τιμοκατάλογό της μεταξύ του 125 και 390. Όμως προτίμησε να «προσηλυτίσει» νέους αναβάτες – κατόχους άδειας οδήγησης A2 - και να τους μυήσει στις κορυφαίες μοτοσυκλέτες της με μια άκρως δελεαστική τιμή. Με 4.390€ αποκτάτε και KTM και Duke και 250 κ.εκ. και όλα τα υπόλοιπα που προαναφέραμε.
Ένα, ένα
Το 250 Duke είναι μια από τις πιο όμορφες μοτοσυκλέτες στα κυβικά του. Νεανική, μοντέρνα, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και περιφερειακά που «στέκονται» δίπλα σε αντίστοιχων μοντέλων μεγαλύτερου κυβισμού. Κάπως έτσι πρέπει να είναι όλες οι μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε νέους – αρχάριους αναβάτες. Και δεν αναφέρομαι στην εμφάνιση, άλλωστε αυτό είναι θέμα υποκειμενικό, αλλά στην προσοχή στη λεπτομέρεια. Η κορυφαία εργονομία, με την άψογη θέση οδήγησης, τον εύκολο χειρισμό, τις θέσεις των μαρσπιέ, του τιμονιού, τους φωτιζόμενους διακόπτες, το αντιολισθητικό κάλυμμα της σέλας, τις «χωνευτές» χειρολαβές του συνεπιβάτη. Το μόνο «δύσκολο» σημείο πάνω στο 250 Duke αφορά ορισμένες δυσανάγνωστες ενδείξεις στο ψηφιακό πολυόργανο. Όλες οι εταιρείες -και ευτυχώς το κάνουν τα τελευταία χρόνια- πρέπει να παίρνουν στα σοβαρά όσους επιλέγουν τέτοιες μοτοσυκλέτες. Διαφορετικά θα αρκεστούμε σε μοτοσυκλετιστές άνω των 50 ετών.
Δυνατό σημείο
Η σχεδίαση των πλαστικών είναι πανομοιότυπη με του 390 και του 125, όπως και το πίσω φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED, το πολυγωνικό μαύρο τελικό της εξάτμισης. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι μαύρο, αντί πορτοκαλί, το υποπλαίσιο πορτοκαλί αντί για λευκό και οι ζάντες μαύρες αντί για πορτοκαλί. Αν και όχι τόσο «φανταχτεροί», οι συνδυασμοί μας άρεσαν, καθώς δημιουργούν πολύ όμορφη αντίθεση με τα λευκά πλαστικά.
Ο προβολέας κατά τη γνώμη μας δεν υστερεί ούτε σε εμφάνιση, ούτε σε απόδοση. Όσο για την εκπληκτική TFT οθόνη που είδαμε στο 390 Duke, η χρήση της στο 250 θα αποτελούσε ιδανική επιλογή ιδίως για τους λάτρεις της τεχνολογίας και των gadget. Στον αντίποδα, αν είχαν επιλεγεί και τα δύο, η τιμή του 250 θα ήταν υψηλότερη. Θα ξεπερνούσε αυτή του ακριβότερου 125 και θα πλησίαζε του 390. Και τα τρία μονοκύλινδρα Duke παράγονται στην Ινδία.
Smooth operator
O μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας των 248,8 κ.εκ. βασίζεται σε αυτόν του 390 Duke με λιγότερα κυβικά, αλλά με αρκετούς ίππους και ροπή. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 30 «άλογα» στις 9.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 2,45 kgm στις 7.250 σ.α.λ.
Πώς «μεταφράζονται» αυτά στον δρόμο; Ο κινητήρας του 250 Duke παρουσιάζει συμπτώματα «διχασμένης προσωπικότητας». Αρχικά και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. είναι πολύ φιλικός, τόσο που νομίζεις πως δεν είσαι πάνω σε KTM. Από την άλλη, αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ χρήσιμο για αρχάριους αναβάτες, που θα επιλέξουν το 250 Duke ως πρώτη μοτοσυκλέτα. Από τις 4.500 και πάνω μοιάζει να «ξυπνάει» και τότε καταλαβαίνεις πως πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» Duke, με το εκρηκτικό ταμπεραμέντο της οικογένειας. Η τελική του φτάνει τα 130 χ.α.ώ., τα οποία έρχονται στην ψηφιακή οθόνη αρκετά γρήγορα.
Το βεντιλάτερ, προερχόμενο από την προηγούμενη γενιά Duke, ενεργοποιείται σε υψηλή θερμοκρασία, πιο αργά από αυτό του 390. Η χρήση του μαλακού συμπλέκτη θα βοηθήσει στα μικρά κομπιάσματα που παρουσιάζει ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός στις χαμηλές ταχύτητες ειδικά μέσα στην πόλη. Το κιβώτιο είναι σαφέστατο και οι αλλαγές σχέσεων γίνονται εύκολα και γρήγορα. Όλα αυτά με ελάχιστους κραδασμούς, «καθαρό» ήχο και κατανάλωση που έφτασε μέχρι τα 4 λίτρα για 100 χλμ. Αυτή ήταν και η ανώτερη τιμή, πιέζοντας αρκετά μέσα στην πόλη τον μικρό δούκα. Όταν τον «έχεις χαλαρό», φτάνει με το ζόρι τα 3,4 λίτρα. Οπότε αντίο βενζινάδικο για πάνω από 300 χλμ, αφού το ρεζερβουάρ «γεμίζει» με 13,4 λίτρα.
Premium περιφερειακά
Οι αναρτήσεις έχουν δεχθεί τις αναβαθμίσεις του 125 και του 390. Χωρίς καμία υπερβολή πρόκειται για τις κορυφαίες στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ανεστραμμένο πιρούνι WP, 43χλστ. με διαδρομή 142χλστ. και μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με διαδρομή 150χλστ.
Είναι ρυθμισμένες για να προσφέρουν άνεση, αλλά ταυτόχρονα να ικανοποιούν στο έπακρο κατά τη σπορ οδήγηση. Στην αρχική τους διαδρομή είναι μαλακές, απορροφώντας πολύ εύκολα τις κακοτεχνίες των δρόμων. Από εκεί και πέρα γίνονται πιο «σφιχτές» για να συνεισφέρουν με τη σειρά τους στον άψογο έλεγχο σε συνεχόμενες στροφές και πιο «επιθετική» οδήγηση.
Με την άψογη απόδοση των φρένων η αυτοπεποίθηση ενός αρχάριου οδηγού θα τονωθεί ακόμη περισσότερο. Η συμπεριφορά τους, τόσο σε ήπια χρήση, όσο και σε πιο απαιτητική είναι αυτή που πρέπει, προσφέροντας αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Στις καταστάσεις πανικού θα έχει τη συνδρομή ενός δικάναλου, σύγχρονου ABS που ενεργοποιείται όταν χρειαστεί, λειτουργώντας σωστά.
Για κάθε μέρα, ώρα και στιγμή
Η καθημερινότητα γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα με μια μοτοσυκλέτα σαν το Duke. Σου φτιάχνει τη μέρα, όπως κι αν το βλέπεις - ακόμη και σταματημένο και βρεγμένο και σκονισμένο, βρώμικο. Σου υπενθυμίζει πριν ακόμη πατήσεις τη μίζα (δεν χρειάζεται δεύτερη, αφού γυρίζει μέχρι να θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία) πως θα σε υπηρετήσει πιστά και οικονομικά (κατανάλωση και συντήρηση βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 390).
Θα κουμπώσεις πάνω στη μοτοσυκλέτα απολύτως φυσιολογικά με τα χέρια και τα πόδια να παίρνουν θέση για την επόμενη βόλτα, για τη μετακίνηση ρουτίνας. Ο ρυθμός μπορεί να αλλάζει κατά το δοκούν, μια και οι δυνατότητες του κινητήρα και όλων των περιφερειακών επιτρέπουν τα πάντα.
Η καλύτερη!
Το Duke 250 είναι μία από τις καλύτερες «πρώτες» μοτοσυκλέτες, αλλά και μία εξαιρετική δεύτερη για κάποιον που έχει στην κατοχή του ένα μεγάλου κυβισμού δίκυκλο και θέλει ακόμη ένα για να κινείται καθημερινά με άνεση και ασφάλεια. Η τιμή του δελεάζει ακόμη περισσότερο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σε βάζουν στον πειρασμό να το συγκρίνεις με άλλες μοτοσυκλέτες αντίστοιχου ή και μεγαλύτερου κυβισμού, γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως ο «μικρός ευγενής» της KTM θα είναι ο νικητής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | ktm.com/gr/ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος |
Κυβισμός (cc) | 248,8 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72x61,1 |
Συμπίεση | Δ.Α. |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 30/9.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 2,45/7.250 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 3,3-3,8 |
KTM 250 DUKE
TIMH: € 4.390
ΒΑΡΟΣ (kg) 147 (κενό)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 830
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.357
ΙΧΝΟΣ(mm) 95
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI DIABLO ROSO II 110/70-17
ΠΙΣΩ: PIRELLI DIABLO ROSSO II 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP 43mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 142
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 150
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm , ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, BYBRE, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΟΥ, BYBRE, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13,4 ΛΙΤΡΑ
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.