Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 21.06.2017
Η Honda ξέρει να πρωταγωνιστεί. Γνωρίζει πώς να επιβάλλει πράγματα στον χώρο των δύο τροχών τόσο στους αγώνες, όσο και στις καθημερινές μας μετακινήσεις. To 2017 η big H προκαλεί και πάλι παρουσιάζοντας το X-ADV, το πρώτο scooter με «σοβαρές» δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου
Από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνδυασμένο σύστημα ABS (C-ABS), σε αερόσακους για μοτοσυκλέτες, κιβώτια διπλού συμπλέκτη (DCT) και idle stop. Έχουμε δει μοτοσυκλέτες όλων των ειδών και κυβισμών να επηρεάζονται από αυτές της Honda. «Παπιά» και scooter, adventure και supersport. To 2017 η big H προκαλεί και πάλι παρουσιάζοντας το X-ADV, το πρώτο scooter με «σοβαρές» δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Το όνομά του προέρχεται από το ADVance (προηγμένη) και ADVenture (περιπετειώδης). Η εξέλιξη ενός scooter σε ένα περιπετειώδες δίκυκλο που φέρει ατόφια χαρακτηριστικά από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Στην ουσία το X-ADV βασίζεται στην πλατφόρμα Integra 750 ενώ για την εξέλιξη και κατασκευή του δανείζεται στοιχεία από το κορυφαίο adventure Africa Twin. Πρόκειται για ένα υβρίδιο εμπνευσμένο από την Ελλάδα! Ναι, καλά διαβάσατε…
Καλοκαίρι στην Ιο
Μέσα στην ντάλα του καλοκαιριού έρχεται στη χώρα μας ο Daniele Lucchesi. Ένας Ιταλός που εργάζεται στη Honda από το 1996 και είναι δημιουργός πολλών επιτυχημένων μοντέλων. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το «γυμνό» CB1000R, το best seller scooter SH 150 του 2009 αλλά και το VFR8000X Crossrunner. Αν εξαιρέσουμε το σεμνό, ταπεινό αλλά πολυεργαλείο SH, τα άλλα δύο ξεχωρίζουν για τη σχεδιαστική τους πρωτοτυπία, την εργονομία και τη χρηστικότητά τους. Ο Daniele με ένα απλό scooter προσπαθεί να προσελκύσει την παραλία Μαγγανάρι. Και τότε τι του περνάει από το μυαλό;
Adventure καθημερινής χρήσης
Ένα όχημα που θα ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του και θα είναι ταυτόχρονα εύκολο και πρακτικό στην καθημερινή μετακίνηση. Επίσης, θα πρέπει να προστατεύει από τις καιρικές συνθήκες όπως ένα mega scooter αλλά και να μπορεί να πηγαίνει παντού όπως τα adventure. Η εμφάνισή του οφείλει να τραβάει τα βλέμματα και παράλληλα να είναι απολαυστικό και ευέλικτο κατά την οδήγηση. Φυσικό και επόμενο να έχεις όλες αυτές τις ιδέες όταν χάνεις την ευκαιρία να κολυμπήσεις στα νερά μιας τέτοιας παραλίας. Στην παρουσίαση που έγινε από την ελληνική αντιπροσωπεία της Honda στο Divani Hotel στο Καβούρι ακούσαμε και αυτοκινητιστικούς όρους που περιγράφουν τη φιλοσοφία κατασκευής του Χ-ADV, όπως SUV και Crossover! Τίποτα δεν είναι τυχαίο…
Wild thing
Το X-ADV είναι μια κατηγορία από μόνο του και αυτό το καταλαβαίνεις μόλις το αντικρίσεις. Συμπαγές, ψηλό, λεπτό με ελαστικά που εξελίχθηκαν ειδικά για αυτό από την Bridgestone. Από τη μέση και κάτω όλες οι επιφάνειες είναι είτε μεταλλικές είτε άβαφες για μεγαλύτερη αντοχή στις κακουχίες που μπορεί να υποβληθεί. Από τη μέση και πάνω οι τρίχρωμοι χρωματισμοί (άσπρο-μπλε-κόκκινο και κόκκινο, άσπρο, μαύρο) θυμίζουν Africa Twin ενώ διατίθεται και σε μονόχρωμους ματ. Η «μούρη» του με τους δύο μικρούς προβολείς και τον αεραγωγό στη μέση θυμίζει ερπετό έτοιμο να εφορμήσει. Η ζελατίνα είναι ξεχωριστή σαν και αυτές των μοτοσυκλετών του Dakar και ρυθμιζόμενη σε πέντε θέσεις. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη πλούσια σε λειτουργίες και ευανάγνωστη. Διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Honda Smart Key) με τον κεντρικό διακόπτη να λειτουργεί ως κλειδαριά τιμονιού, σέλα και τάπας ρεζερβουάρ καυσίμου. Το πίσω μέρος σε όλα τα scooter είναι συνήθως «παχουλό», όμως οι σχεδιαστές της Honda έχουν κάνει «μαγικά» και έχουν εξαφανίσει τον όγκο. Η σέλα είναι έτοιμη να δεχθεί δύο άτομα και διαθέτει λεπτό αλλά αναπαυτικό αφρώδες συνεισφέροντας στην καλογυμνασμένη σιλουέτα του X-ADV. Κάτω από αυτήν ο φωτιζόμενος χώρος είναι ικανός να δεχθεί ένα full face, ενώ επαρκεί ακόμη και για τύπου endurο, γεγονός που έχει επιτευχθεί εξαιτίας του μικρού τροχού των 15 ιντσών. Υπάρχουν επίσης χειρολαβές συνεπιβάτη, αλλά απουσιάζει μια σχάρα που θα τόνιζε ακόμη περισσότερο τις μεταφορικές ικανότητες του υβριδικού scooter της Honda. Κάτω από τον κινητήρα υπάρχει μεταλλική προστατευτική ποδιά, ενώ το τελικό της εξάτμισης βγαίνει ψηλά προς αποφυγήν «τραυματισμών» από πέτρες. Σε κάποια από τα μοντέλα που οδηγήσαμε είχε τοποθετηθεί σχάρα και βάση για top case, προστατευτικά κάγκελα και προβολάκια τονίζοντας ακόμη περισσότερο τον adventure χαρακτήρα του. Και για τους πιο περιπετειώδεις υπάρχουν διαθέσιμα χωμάτινα μαρσπιέ τα οποία βιδώνουν ακριβώς πίσω από τον χώρο που πατάνε τα πόδια.
Η ψυχή της προηγμένης περιπέτειας
Είναι αυτή που χρησιμοποιείται σε όλη τη σειρά NC και στο Integra. Ο δικύλινδρος σε διάταξη L είναι τοποθετημένος στο κέντρο του X-ADV. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ιδανική κατανομή βάρους σύμφωνα με τη Honda 51% μπροστά και 49% πίσω. Η γωνία των κυλίνδρων είναι 62 μοίρες και φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες. Είναι υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο και για την τροφοδοσία του χρησιμοποιείται ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός. Αποδίδει 54 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 6,9 κιλά ροπής στις 4.250 σ.α.λ. Πληροί τις προδιαγραφές Euro4, ενώ πάντα σύμφωνα με τη Honda είναι πολύ οικονομικός με αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χλμ. από ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 13,1 λίτρων. Αν κρίνουμε από τη μέτρηση κατανάλωσης ενός Integra που είχαμε στη διάθεσή μας παλιότερα, τότε η αλήθεια βρίσκεται κάπου εκεί κοντά, αφού με 3,8 λίτρα διανύαμε 100 χλμ. Η τελική μετάδοση επιτυγχάνεται με αλυσίδα.
Από το X-ADV δεν θα μπορούσε να λείπει και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT). O αναβάτης μπορεί να επιλέξει την αυτόματη λειτουργία με δύο τρόπους απόδοσης- D για τη νορμάλ και S που διαθέτει τρεις βαθμίδες για πιο γρήγορη οδήγηση. Υπάρχει φυσικά και η λειτουργία manual όπου ο αναβάτης ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις κατά βούληση. Στη θέση D οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται 500 σ.α.λ. πιο ψηλά, ενώ περισσότερο «επιθετικός» έχει γίνει και ο χρονισμός στις λειτουργίες S σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα που διαθέτουν το σύστημα. Επιπλέον στο X-ADV η ECU χρησιμοποιεί αισθητήρες ανοίγματος γκαζιού, στροφών κινητήρα και θέσης επιλογέα σχέσεων για τον υπολογισμό της γωνίας κλίσης. Με λίγα λόγια το σύστημα προσαρμόζεται κατά την οδήγηση σε κατηφόρα ή ανηφόρα και τροποποιεί το μοτίβο αλλαγής σχέσεων.
Το πλαίσιο δείχνει τις δυνατότητες
Ένα νέο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο εξελίχθηκε για το X-ADV το οποίο επέτρεψε τη δημιουργία του μεγαλύτερου αποθηκευτικού χώρου σε συνδυασμό πάντα και με τον μικρότερο τροχό των 15 ιντσών. Η ακαμψία του είναι ιδανική, αφού δεν εμφανίζει στρεβλώσεις ούτε κατά διάνοια. Αν και δεν του φαίνεται λόγω της σχεδίασής του είναι αρκετά μακρύ με μήκος που φτάνει τα 2.245mm και μεταξόνιο στα 1.590mm. Λόγω του adventure χαρακτήρα του οι διαδρομές των αναρτήσεων δεν έχουν καμία σχέση με αυτές ενός τυπικού scooter. To ύψος σέλας είναι στα 820mm, όμως εξαιτίας της πολύ καλής σχεδίασής της τα πόδια αναβάτη 1.75 φτάνουν εύκολα κάτω. Το βάρος του με υγρά φτάνει 238 κιλά τα οποία ως δια μαγείας χάνονται ακόμη και εν στάσει λόγω της εξαιρετικής κατανομής και του χαμηλού κέντρου βάρους που διαθέτει.
Οι αναρτήσεις του έχουν 154mm διαδρομή μπροστά και 150 πίσω. Το ανεστραμμένο χρυσό πιρούνι των 41mm κλέβει την παράσταση, αλλά το αμαορτισέρ με μοχλισμό (pro link) κάνει εξαιρετική δουλειά, απορροφώντας τις ανωμαλίες και πληροφορώντας τον αναβάτη όπως πρέπει.
Στα φρένα η Honda συνεργάζεται με τη Nissin και μπροστά έχει επιλέξει τις τετραέμβολες ακτινικές που χρησιμοποιούνται και στην Africa Twin με δύο δίσκους 296mm. Πίσω ο δίσκος έχει διάμετρο 240mm και όπως είναι πλέον στάνταρ υπάρχει δικάναλο ABS. Πολύ όμορφες και ταιριαστές με τον χαρακτήρα του X-ADV οι ακτινωτές ζάντες που φιλοξενούν tubeless ελαστικά της Bridgestone.
Η πρώτη φορά
Η γνωριμία μας ήταν σύντομη. Εκείνη την ημέρα στην παραλιακή οδό από Βάρκιζα έως Παλαιά Φώκαια πρέπει να επικρατούσαν άνεμοι εντάσεως 10 μποφώρ. Και όμως αισθάνεσαι τόσο προστατευμένος πάνω στο X-ADV. Παρότι η σέλα είναι 820mm μακριά από το έδαφος, μόλις κάτσεις επάνω της νοιώθεις χωμένος μέσα. Το πόδια πατάνε σίγουρα πάνω στο κομμάτι της ποδιάς που τους αναλογεί και τα χέρια ανοίγουν για να πιάσουν το μεγάλο τιμόνι με τις τεράστιες χούφτες ίδιες με αυτές του Africa Twin. Νοιώθεις απίστευτο έλεγχο από τα πρώτα μέτρα. Ο κινητήρας ακούγεται ράθυμα και το πίσω ελαστικό χάνει πρόσφυση μόλις ανοίξεις το γκάζι, αφού δεν υπάρχει πατινάρισμα. Στο D τα πράγματα κυλάνε ομαλά. Είναι εμφανής η αλλαγή συμπεριφοράς του DCT λόγω της αλλαγής των σχέσεων 500 σ.α.λ ψηλότερα. Όμως αν θες να μείνεις κοντά στους προπορευόμενους, πρέπει να αγγίξεις το κουμπί στο δεξί χέρι και να το γυρίσεις στο S. Εκεί τα πράγματα γίνονται ολοένα και πιο ενδιαφέροντα σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Το μόνο σίγουρο είναι πως η συμπεριφορά του είναι απίστευτα ομαλή. Το manual σού επιτρέπει να παίξεις με το κιβώτιο και να μετρήσεις τις δυνατότητες του δικύλινδρου κινητήρα. Θέλει εξοικείωση για να αλλάζεις σχέση στις ωφέλιμες περιοχές και μία ένδειξη στο υπερπλήρες πάνελ οργάνων θα ήταν ευπρόσδεκτη.
Το πλαίσιο και οι σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις σε συνδυασμό με την πολύ καλή θέση οδήγησης κάνουν τη βόλτα απολαυστική. Οδηγήσαμε αρκετή ώρα σε συνεχόμενες γρήγορες καμπές με δαιμονισμένο αέρα και το X-ADV αποδείχτηκε πολύ σταθερό. Εξαιρετική επίσης είναι και η κάλυψη από τη ζελατίνα στην περιοχή του κεφαλιού. Ρυθμίζεται εύκολα και γρήγορα με το νέο πατενταρισμένο σύστημα της Honda, αλλά καλύτερα να γίνει σε στάση. Τα φρένα του είναι πολύ καλής απόδοσης και επιβραδύνουν με προοδευτική λειτουργία. Το ABS ενεργοποιείται μόνο σε φρενάρισμα πανικού.
Μεγάλες προσδοκίες
Ήταν μια πρώτη γεύση που μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους. Το X-ADV ήδη γράφει ιστορία, αφού είναι το πρώτο adventure scooter. Απευθύνεται σε όσους αγαπούν την περιπέτεια και ταυτόχρονα την πρακτικότητα. Δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο mega scooter παρά μόνο στην τιμή. Με 12.450€ που κοστίζει η μονόχρωμη έκδοση δίνει ακόμη μια επιλογή σε όσους επιζητούν κάτι διαφορετικό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπία |
Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Κυβισμός (cc) | 745 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77 x 80 |
Συμπίεση | 10.7:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός |
Εκκίνηση | Μίζα |
Κιβώτιο ταχυτήτων | DCT 6 σχέσεων |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm) | 54/6.250 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 6.9/4.250 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.