Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Vitpilen 701:Back to the Future

Η χρονομηχανή της Husqvarna


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  26.10.2018
 Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το Vitpilen είναι Cafe Racer. Με φουτουριστική εμφάνιση. Με αυτό θα εμφανιζόταν ο Marty McFly έξω από το Ace Café, αν δεν είχε επιλεγεί εκείνο το DeLorean! 

Θα είχε κλέψει σίγουρα τις εντυπώσεις με τη λεπτή σιλουέτα, την λιτή εμφάνιση και την «ωμή» δύναμη του μονοκύλινδρου κινητήρα, που ακούγεται όσο και όπως πρέπει. Θα ταξίδευε στο χρόνο, όπου και όποτε ήθελε και το Vitpilen θα ήταν πάντα μέσα στην μόδα. Από την δεκαετία του ’60 έως σήμερα. Και τα χρόνια θα έμεναν πίσω του, με ρυθμό άλλοτε αργό και άλλοτε καταιγιστικό, όπως ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο ψηφιακό «ρολόι» του.

husqvarna vitpilen 701 action 6

Δοκιμασμένη συνταγή

Είναι εφοδιασμένο με τον γνωστό τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 692,7 κυβικών εκατοστών της KTM, ο οποίος διαθέτει 4 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin και το γκάζι είναι "ride by wire". Αποδίδει 75 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 7,35 κιλά ροπής στις 6.750 σ.α.λ. Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός, μονόδρομος και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων. Μάλιστα διαθέτει και σύστημα QuickShifter για τα ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα των ταχυτήτων. Και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

husqvarna vitpilen 701 ambience 2

Άρτιο γεωμετρικά

Το πλαίσιο είναι σωληνωτό χωροδικτύωμα, κατασκευασμένο από χάλυβα. Και είναι δανεισμένο από την KTM (όπως και ο κινητήρας). Οι αναρτήσεις είναι της WP. Εμπρός έχει τοποθετηθεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι, διαμέτρου 43mm και διαδρομής 135mm. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων και την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.

husqvarna vitpilen 701 details 5

Για πίσω έχει επιλεχθεί μονό αμορτισέρ, με διαδρομή 135mm και δέχεται ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς. Τα φρένα είναι της Brembo. Μπροστά φέρει πλευστό δίσκο διαμέτρου 320mm, ο οποίος συνεργάζεται με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα, ενώ πίσω δίσκο 240mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS της Bosch. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και έχουν πέντε μπράτσα στο σχήμα του αστεριού. Είναι ντυμένοι με ελαστικά 120/70 και 160/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το βάρος του κενό ανέρχεται στα 157 κιλά και το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 12 λίτρων.

Φουτουριστικό design

Βλέποντάς το για πρώτη φορά διαπίστωσα ότι οι άνθρωποι της Husqvarna έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά. Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής του είναι άψογα. Η σχεδίασή του παραπέμπει στις κλασσικές Cafe Racer της εποχής του ’60, με τον στρογγυλό εμπρόσθιο προβολέα, τα clip on τιμόνια, τη λεπτή και μικρή σέλα, το μακρύ ρεζερβουάρ και τη λιτή ουρά.

husqvarna vitpilen 701 ambience 3

Παράλληλα, είναι εμπλουτισμένο με σύγχρονα στοιχεία, όπως LED φωτιστικά σώματα και φλας για εμπρός και πίσω, φώτα ημέρας DRL, ψηφιακό πίνακα οργάνων, μονή πίσω ανάρτηση και βάση πινακίδας ενσωματωμένη στον οπίσθιο λασπωτήρα. Μάλιστα είναι τοποθετημένος πολύ έξυπνα, πίσω από τον τροχό, αφήνοντας το υπέροχο ουραίο τμήμα ελεύθερο. Πρόκειται για ένα όμορφο πάντρεμα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Είναι βαμμένο με διχρωμία σε ματ φινίρισμα. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι ασημένιο στον τόνο του τιτανίου, ενώ το ουραίο τμήμα μαύρο. Τα χρώματα διαχωρίζονται μεταξύ τους με μία "fluo" κίτρινη λοξή γραμμή, η οποία ξεκινά από το πίσω μέρος του ρεζερβουάρ και συνεχίζει προς τα κάτω έως τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Το τελικό της εξάτμισης είναι πανέμορφο με φαλτσοκομμένο τελείωμα. Το σχήμα του παραπέμπει σε aftermarket εξάτμιση γνωστού οίκου και είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα για να ταιριάζει απόλυτα με το ουραίο τμήμα.

husqvarna vitpilen 701 action 2

Αυστηρό εργονομικά 

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά σπορ και σκυφτή. Οι καρποί θα κουραστούν ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης, ενώ τα πόδια ακουμπούν ξεκούραστα στα μαρσπιέ, με τα γόνατα να στηρίζονται άψογα στο ρεζερβουάρ. Η σέλα αποτελείται από δύο μέρη. Το εμπρός τμήμα της είναι σκληρό, αλλά προσφέρει άριστη στήριξη. Το πίσω αντίθετα μοιάζει πιο πολύ με καπάκι παρά με σέλα. Είναι σκληρό, αρκετά ολισθηρό, αλλά και πολύ όμορφο. Η λέξη "άνεση" δεν το χαρακτηρίζει, αλλά, μόλις το οδηγήσεις, οποιοδήποτε αίσθημα δυσανασχέτησης εξαφανίζεται.

husqvarna vitpilen 701 action 5

Σαφές και απόλυτο

Είναι ό,τι πιο "brutal" έχω οδηγήσει. Είναι αυτό που λέμε <<αντρικό μηχανάκι>> χωρίς να υπάρχει ίχνος υποτίμησης προς το ικανότατο ωραίο φύλο. Η απόκριση του κινητήρα είναι νευρική και πολύ ζωηρή. Κι έτσι η λέξη "χαλαρά" δεν υφίσταται στο λεξιλόγιο του Vitpilen. Ο ήχος της εργοστασιακής εξάτμισης βγάζει "κοφτερή" και "άγρια" χροιά. Μάλιστα και μόνο στο άκουσμα του ρελαντί σε προδιαθέτει ότι θα ακολουθήσει άπλετο παιχνίδι. Η μανέτα του υδραυλικού συμπλέκτη είναι ρυθμιζόμενη, μαλακή και δεν κουράζει καθόλου. Κατά την αποσύμπλεξη είναι απότομο και ορμά εμπρός, έτοιμο για μάχη. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σχετικά αθόρυβο και μέτριας σκληρότητας, με το QuickShifter να αποτελεί το highlight της υπόθεσης. Λειτουργεί άριστα κατά το ανέβασμα των σχέσεων, αλλά και κατά το κατέβασμα.

husqvarna vitpilen 701 details 4

Ο κινητήρας, αν και μονοκύλινδρος, έχει πολλά αποθέματα δύναμης. Έχει ροπή από χαμηλά και η δύναμη συνεχίζεται αδιάκοπα μέχρι και τον κόφτη, ο οποίος φτάνει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Εκρηκτικές επιδόσεις σημειώνονται όταν οι μπάρες του ψηφιακού στροφόμετρου κυμαίνονται από τις 6.500 έως τις 9.000 σ.α.λ. Στους γλιστερούς δρόμους, με απενεργοποιημένο το Traction Control, ο πίσω τροχός παλεύει να βρει πρόσφυση. Ενώ σε δρόμους με καλή άσφαλτο και δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ο εμπρόσθιος έχει την τάση να χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα.

husqvarna vitpilen 701 action 3

Η τελική ταχύτητα, με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, αγγίζει τα 225 χ.α.ώ. Βέβαια, χωρίς ίχνος ανεμοκάλυψης είναι λίγο δύσκολο να διατηρήσει κάποιος τόσο υψηλές ταχύτητες. Μπορεί όμως να ταξιδέψει πολύ άνετα στα 140 χ.α.ώ., τα οποία έρχονται εύκολα και ξεκούραστα, στις 6.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση σε ήρεμους ρυθμούς μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 5 λίτρα/100χλμ. Έτσι, η αυτονομία του σχετικά μικρού ρεζερβουάρ των 12 λίτρων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 240 χιλιόμετρα. Σε συνθήκες όμως καθημερινής οδήγησης σε προκαλεί να το φτάσεις στα όρια, χωρίς να υπολογίζεις τις λεπτομέρειες, όπως τα έξοδα. Κι έτσι η κατανάλωση μπορεί να σκαρφαλώσει σχετικά εύκολα μέχρι και τα 7,5 λίτρα/100χλμ.

husqvarna vitpilen 701 ambience 1


Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και αποδίδουν άριστα, με τη μανέτα του εμπρόσθιου φρένου να είναι αρκετά προοδευτική. Ως δίχτυ ασφαλείας φυσικά, καραδοκεί το ABS της Bosch, το οποίο μπαίνει σε λειτουργία μόνον όταν οι οδικές συνθήκες το απαιτούν. Ή κατά το πολύ έντονο φρενάρισμα, όταν ο πίσω τροχός έχει την τάση να σηκωθεί. Το θετικό είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής του. Κι έτσι το παιχνίδι δεν σταματά πουθενά. Το τιμόνι είναι γρήγορο και προσφέρει αστραπιαίες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι αναρτήσεις δίνουν πολύ καλή πληροφόρηση.

husqvarna vitpilen 701 details 1

Σε συνθήκες αστικής μετακίνησης κουράζουν λίγο, αλλά σε μία επαρχιακή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές πραγματικά διαπρέπουν. Η μοτοσυκλέτα παραμένει σταθερή καθ' όλη τη διάρκεια της στροφής. Αλλά ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ενός εθνικού οδικού δικτύου, δεν δημιουργείται ίχνος κουνήματος. Τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης είναι τα Bridgestone Battlax S21. Είναι σπορ και σου εμπνέουν εμπιστοσύνη, καθώς προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα ανταποκρίνονται άψογα.

husqvarna vitpilen 701 details 3

Καθημερινός σύμμαχος

Το Husqvarna Vitpilen 701 δημιουργήθηκε για να τραβά τα βλέμματα και παράλληλα να προσφέρει άπλετη οδηγική απόλαυση. Εμφανισιακά είναι ίσως το πιο όμορφο και ξεχωριστό Cafe Racer. Οδηγώντας το, τολμώ να πω ότι στην αρχή με κούρασε λίγο. Αφού όμως κατανόησα το στυλ και τον τρόπο λειτουργίας του, το λάτρεψα. Σε μετακινεί εύκολα, γρήγορα και διασκεδαστικά, είτε επιλέξεις μία αστική, είτε μία επαρχιακή διαδρομή. Από τις πιο ιδιαίτερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στην αγορά, διατίθεται στην τιμή των 11.280 ευρώ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία husqvarna-motorcycles.com
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 692,7
Διάμετρος x Διαδρομή 105x80
Συμπίεση 12,7:1
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 75/8.500
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 7,35/6.750
Κατανάλωση (lt/100km) 5-7.5

HUSQVARNA VITPILEN 701 TX

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.