Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 20.07.2018
Έξι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση παραμένει τόσο νέο όσο και όταν το πρωτοείδαμε το 2012 ως ένα από τα τρία μοντέλα της πλατφόρμας NC (New Concept)
Το Integra αξίζει να αντιμετωπίζεται ως ένα ξεχωριστό δίκυκλο. Με πολλές ομοιότητες και αρκετές διαφορές από scooter και μοτοσυκλέτες. Μπορεί να πέρασαν τα χρόνια και η σιλουέτα του να μας είναι αρκετά γνώριμη, λόγω της επιτυχημένης εμπορικής του πορείας, όμως πάντα τραβάει τα βλέμματα και εγείρει το αναπάντητο ερώτημα: «Είναι scooter ή μοτοσυκλέτα;» Είναι και τα δύο. Μπορείτε να κλείσετε το ένα μάτι και να το δείτε σαν scooter και βλέποντας από το άλλο να είστε σίγουροι πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα.
2 mode
Μη νομίζετε πως υπάρχει κουμπί στα χειριστήρια που μεταμορφώνει το Integra. Το scooter της Honda ωστόσο μοιράζεται περιφερειακά, κινητήρα, πλαίσιο και φρένα με τα υπόλοιπα NC, όπως το 750X που οδηγήσαμε πριν από λίγους μήνες. Συμβιώνοντας μαζί του για μια εβδομάδα και οδηγώντας το σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο και μέσα σε πόλη για περισσότερα από 600 χλμ. καταλαβαίνεις πως είναι ένα δίκυκλο που διαθέτει δύο mode λειτουργίας. Το πρώτο στη βαθμίδα είναι το scooter και το δεύτερο το μοτοσυκλετιστικό.
Scooter mode
Η εμφάνισή του παραπέμπει σε mega scooter. Για να είμαστε πιο ακριβείς στο μεγαλύτερο σε κυβισμό scooter παραγωγής, αφού το Aprilia SRV δεν υπάρχει πλέον στην γκάμα της ιταλικής μάρκας. Πολλά πλαστικά που δεν αφήνουν σχεδόν τίποτα μεταλλικό να εμφανιστεί. Το μπροστινό μέρος θα ταίριαζε άψογα σε τουριστική μοτοσυκλέτα. Η εργονομικά σχεδιασμένη ζελατίνα σε συνδυασμό με τον πολυεδρικό προβολέα με τα ενσωματωμένα φλας και τους αεραγωγούς να το περιβάλλουν στο κάτω μέρος του προτάσσουν το κύρος του Integra. Τα πλαστικά διαθέτουν σπορ γραμμές και καλαίσθητοι αεραγωγοί κάνουν την εμφάνισή τους στο μπροστινό τμήμα. Πιο πίσω τα πράγματα είναι πιο λιτά. Τεράστια σέλα για δύο άτομα, χειρολαβές στήριξης συνεπιβάτη και μαρσπιέ ξεχωριστά για αυτόν. Και εδώ πρέπει να αλλάξουμε mode.
Motorcycle mode
Tο ότι είναι κάτι «διαφορετικό» το προδίδει το μοτοσυκλετιστικό ψαλίδι, οι τροχοί 17 ιντσών με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες και η τελική μετάδοση με αλυσίδα. Με μια προσεκτικότερη ματιά, αν και επιμελώς ενσωματωμένος στο «σώμα» της μοτοσυκλέτας, βρίσκεται ο κινητήρας που είναι στη μέση τοποθετημένος. Αν δεν το βλέπατε στις φωτογραφίες τι θα υποθέτατε ότι σας περιγράφουμε;
Οι «ομοιότητες» με μια μοτοσυκλέτα υπερτονίζονται από το γεγονός πως ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ελάχιστος και χωρά μόνο μερικά μικροπράγματα. Εκεί υπάρχει το ρεζερβουάρ, ενώ η όποια ελπίδα για χώρους εξανεμίζεται λόγω της τοποθέτησης του μεγάλου τροχού στον πίσω άξονα. Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.
Υπάρχει ακόμη ένα ντουλαπάκι, που δεν κλειδώνει στα αριστερά της ποδιάς, ενώ στην αντίθετη πλευρά βρίσκεται το χειρόφρενο. Ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά σε στάθμευση σε δρόμους με κλίση.
Μοντέλο 2018
Το 2016 το Integra δέχθηκε ανανέωση σε μεγάλο βαθμό. Πιρούνι 41mm της Showa τεχνολογίας SDBV (Showa Dual Bending Valves), τρία επίπεδα λειτουργίας στο S mode του DCT, led φωτιστικά σώματα και LCD όργανα. Το μοντέλο του 2018 έχει δεχθεί λίγες ακόμη βελτιώσεις που το καθιστούν ακόμη καλύτερο.
Πρώτη, καλύτερη και σημαντικότερη αλλαγή η εφαρμογή του Honda Selectable Torque Control, που αποτελεί στάνταρ μέρος του εξοπλισμού του Integra 750. Με απλά λόγια το σύστημα δουλεύει ως traction control και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να χάσει πρόσφυση. Το HSTC μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Η Honda συνεχίζει να εξελίσσει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) που πρώτη εφάρμοσε στις μοτοσυκλέτες της και στο Integra. Στη νέα του έκδοση βελτιώθηκε στη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη και τα κομπιάσματα που εμφανίζονται στο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού ελαχιστοποιήθηκαν. Σύμφωνα με τη Honda έχει επιταχυνθεί και η αλλαγή από νεκρά σε D, που επιτυγχάνεται με το πάτημα ενός κουμπιού στο δεξί γκριπ. Επιπλέον, νέοι αισθητήρες στο DCT αναγνωρίζουν τις κλίσεις του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα την καλύτερη επιλογή σχέσεων και το στροφάρισμα του κινητήρα. Τα «κόκκινα» έχουν ανέβει κατά 500 σ.α.λ. φτάνοντας τις 7.500 σ.α.λ. δίνοντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να εκμεταλλευθεί το μεγαλύτερο εύρος στροφών του κινητήρα.
Επιπλέον το 2018 στην γκάμα του Integra προστίθεται και μια έκδοση με 35kW για αναβάτες με δίπλωμα Α2. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να "ανοίξει" εύκολα με μια επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο συνεργάτη Honda και να φτάσει του 54 ίππους της στάνταρ έκδοσης όταν ο αναβάτης πάρει την άδεια οδήγησης Α1.
DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Προτού περιγράψουμε συνοπτικά πώς λειτουργεί το καινοτόμο σύστημα της Honda, θα πρέπει να τονίσουμε πως η τρίτη γενιά του DCT που φέρει το Integra του 2018 δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη γενιά, που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν, ενώ είναι σαφώς πιο βελτιωμένη και από τη δεύτερη.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων της Honda λειτουργεί «έξυπνα» και ανεβοκατεβάζει σχέσεις όποτε θεωρήσει πως πρέπει και ανάλογα το mode λειτουργίας που έχει επιλεγεί από τον αναβάτη. Στο D οι αλλαγές έρχονται πολύ νωρίς στα ανεβάσματα και πολύ αργά στα κατεβάσματα, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να δίνει την αίσθηση πως «κρεμάει». Παρ’ όλα αυτά, ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας είναι καλοδεχούμενος μέσα σε κυκλοφοριακή συμφόρηση και σε πολύ αργούς ρυθμούς, αφού κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη και την κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Το S διαθέτει τρεις διαβαθμίσεις, λειτουργίες που προστέθηκαν στο μοντέλο του 2016. Ανάλογα λοιπόν με τον ρυθμό που θέλει να κινηθεί κάποιος, επιλέγει τη Sport ρύθμιση που του ταιριάζει. Οι εναλλαγές σχέσεων γίνονται πιο γρήγορα χαρίζοντας νεύρο στο scooter της Honda και κρατώντας τις στροφές ψηλά. Η κατανάλωση ανεβαίνει, αλλά ποτέ δεν ξεπερνά τα 4 λίτρα. Ναι το Integra είναι από τα πλέον οικονομικά δίκυκλα που κυκλοφορούν εκεί έξω.
Η τρίτη λειτουργία είναι η manual στην οποία όπως και στις δύο προηγούμενες ο αναβάτης μπορεί να αλλάζει σχέσεις από κουμπιά + και – που βρίσκονται στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Το DCΤ σε όλες τις λειτουργίες φροντίζει να μην αφήνει τις αλλαγές που γίνονται στα όρια περιστροφής του κινητήρα για ευνόητους λόγους.
Διχασμένη προσωπικότητα
Από την αρχή αναφέρθηκε πως παρουσιάζει πολλά κοινά καθώς και πολλές διαφορές με τα scooter αλλά και με τις μοτοσυκλέτες. Οι ιθύνοντες του project πήραν τα θετικά στοιχεία των δύο «κόσμων» και τα ενσωμάτωσαν στο Integra.
Άνετο σαν mega scooter, εύκολο στο χειρισμό, το μόνο που διαταράσσει την ηρεμία είναι οι θόρυβοι κατά την εναλλαγή των σχέσεων του DCT αλλά και οι λίγοι κραδασμοί στις χαμηλές στροφές. Κάθεσαι σε όρθια θέση, με τα χέρια να σχηματίζουν ορθές γωνίες για να πιάσουν το τιμόνι. Το scooter σε υποδέχεται πάνω του σε μια πολύ φυσιολογική θέση. Ούτε «μέσα», ούτε από «πάνω».
Τα πόδια πρέπει να αρκεστούν σε λίγο χώρο αναλογικά με το μέγεθος του scooter και αυτό δικαιολογείται από την τοποθέτηση του κινητήρα στη μέση, που κάνει το τούνελ μεγάλο ανάμεσα στα πόδια. Επόμενο να νιώθεις ζέστη ακουμπώντας το, αλλά και να στηρίζεσαι σε αυτό στις στροφές.
Μέσα σε κυκλοφοριακό και σε μανούβρες εν στάσει φανερώνει τα παραπανίσια κιλά του. Το ύψος της σέλας μπορεί να είναι χαμηλό, αλλά το φάρδος της (συνέπεια του μεγάλου τούνελ) ανοίγει τα πόδια χωρίς να τα αφήνει να πατάνε εύκολα στο έδαφος.
Ο ήχος που εκπέμπει είναι καθαρά μοτοσυκλετιστικός. Μπάσος, δικύλινδρος που γίνεται πιο απολαυστικός όταν ανεβάζει στροφές ο κινητήρας της Honda, o οποίος αποδίδει 54 ίππους και 6,9 κιλά ροπής κάνοντας το Integra, εκτός από το μεγαλύτερο σε κυβισμό, και το πιο ισχυρό scooter παραγωγής.
Προστασία
Απολαμβάνεις την άνεση και πλήρως προστατευμένος ξεκινάς το μακρινό ή κοντινό σου ταξίδι. Αέρας δεν σε βρίσκει πουθενά, Ο σωστά μελετημένος ανεμοθώρακας και τα πλαστικά της ποδιάς σε κάνουν να νοιώθεις πως είσαι αναβάτης μιας υπερτουριστικής μοτοσυκλέτας.
«Καταπίνει» το χιλιόμετρα με μεγάλη ευκολία, με το ψηφιακό κοντέρ να φλερτάρει με τα 170 χ.α.ώ. Με μέση ωριαία τα 140 χ.α.ώ. μπορείς να κρατάς τον κινητήρα ξεκούραστο, ώστε να μην καίει κιόλας, ενώ εσύ απολαμβάνεις πλήρη προστασία. Κυριολεκτικά φτάνεις στον προορισμό σου φρέσκος και ατσαλάκωτος.
Σταθερότητα
Άψογα ζυγισμένο με την κατανομή βάρους στην ιδανική αναλογία 50%-50% και με χαμηλό κέντρο βάρους το Integra παραμένει ακλόνητο στις συνεχείς υψηλές ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου, ακόμη και όταν το «μαστιγώνει» ο αέρας. Ταυτόχρονα δείχνει προθυμία να μπει με φόρα στη στροφή και να κρατήσει με ευκολία την τροχιά του. Και εδώ δείχνει τη σημασία της η τοποθέτηση ενός ποιοτικού πιρουνιού όπως είναι αυτό της Showa με την τεχνολογία Dual Bending Valves (διπλές βαλβίδες συμπίεσης και επαναφοράς).
Τόσο αυτό, όσο και το αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού συμβάλλουν στην κορυφαία απορρόφηση οποιασδήποτε ανωμαλίας του δρόμου. Βέβαια τα πάντα είναι βασισμένα σε ένα ατσάλινο πλαίσιο, τύπου διαμάντι, που έχει τον κινητήρα φέρον τμήμα του. Συνυπολογίστε σε όλα τα παραπάνω ένα από τα μεγάλα προσόντα του Integra που δεν συναντάται σε άλλο scooter της κατηγορίας. Τους τροχούς των 17 ιντσών που αποτελούν παράγοντα σταθερότητας!
Δίχως «υπερβολές»
Περιφερειακά εξαρτήματα που «θαμπώνουν» είναι λίγα πάνω στο Integra. Σε αντίθεση με τις αναρτήσεις, στα φρένα συναντάμε ένα «απλό» αλλά εξίσου αποτελεσματικό πακέτο. H Honda με τη Nissin πάνε μαζί, αφού η πρώτη κατέχει το 35% της δεύτερης. Μια απλή διέμβολη πάνω σε έναν μεγάλο κυματιστό δίσκο 320mm και μία ενός εμβόλου ίδιας σχεδίασης 240mm αναλαμβάνουν την έγκαιρη ακινητοποίηση του μεγάλου scooter συνεπικουρούμενοι από σύστημα ABS που ενεργοποιείται δύσκολα. Όταν το κάνει, η «αντίδραση» που φτάνει στις μανέτες είναι ανεπαίσθητη.
Το νέο στο Integra του 2018 είναι το σύστημα ΗSTC (Honda Selectable Torque Control). Το traction control της Honda είναι αρκετά παρεμβατικό και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να χάσει πρόσφυση. Αμέσως κόβει τον κινητήρα, ενώ συνεχίζει να παρεμβαίνει μέχρι ως ότου ο αναβάτης κλείσει εντελώς το γκάζι. Το σύστημα απενεργοποιείται και το παιχνίδι πρόσφυσης αρχίζει!
One of a kind
Στο press site της Honda το Integra δεν κατατάσσεται σε καμία από τις κατηγορίες δικύκλων της. Αποτελεί μια κατηγορία μόνο του και το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζει επακριβώς την πραγματικότητα. Ποιος θα αποκτήσει το Integra; Ο αναβάτης που δεν θέλει μοτοσυκλέτα αλλά και αυτός που φοβάται το scooter με τους μικρούς τροχούς. Όποιου του αρέσει το DCT. Γενικότερα όποιος επιθυμεί κάτι διαφορετικό. Ένα δίκυκλο με το οποίο μπορεί να κάνει τα πάντα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | honda-motorcycles.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, 8βάλβιδος με 1ΕΕΚ |
Κυβισμός (cc) | 745 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77x80 |
Συμπίεση | 10,7 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 54/6.250 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 6,9/4.750 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 4 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.