Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 31.05.2017
Όλα τριγύρω μας πλέον είναι έξυπνα, από τηλέφωνα μέχρι τηλεοράσεις και από αποχυμωτές μέχρι air condition! Smart μοτοσυκλέτες δεν έχουμε έως τώρα ή μήπως η Yamaha έβγαλε την πρώτη;
Ο τίτλος θα ταίριαζε κάλλιστα και στην περίπτωση του «μεγάλου» τρικύλινδρου Tracer με τα 900 κυβικά. Αλλά αυτό ας το αφήσουμε για αργότερα, όταν θα το πάρουμε (όπως πήραμε το Tracer 700) για δοκιμή. Όταν η πλειονότητα της νεολαίας από τα «παπιά» στράφηκε στα smart phone, συντάχθηκα και εγώ μαζί με εκείνους που υποστήριζαν πως οι κατασκευάστριες εταιρείες πρέπει να λάβουν το μήνυμα και να συμπλεύσουν με το νέο ρεύμα. Το κατάλαβαν άμεσα, απλά μέχρι τα σχέδια να γίνουν πράξη πέρασε μια πενταετία, κατά τη διάρκεια της οποίας βλέπαμε ουσιαστικά μόνο νέα scooter. Ώσπου τα πράγματα άλλαξαν προς το καλύτερο και οι κατασκευαστές έβγαλαν μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες, με δικύλινδρους κινητήρες, πιο εύστροφους και πιο φτηνούς σε συντήρηση σε λογικές τιμές. Όπως δηλαδή ένα smart phone των 130€ που μπορεί να κάνει τηρουμένων των αναλογιών ό,τι και αυτό των 800€. Η Yamaha ήταν από τις πρώτες εταιρείες που πρωτοστάτησαν σε αυτήν τη νέα και ορθότερη τάξη πραγμάτων. Είδαμε αρχικά το MT-07, μια μοτοσυκλέτα που αμέσως έγινε best seller!
Ίδια βάση
Το Tracer 700 μοιράζεται το πλαίσιο και τον κινητήρα του MT-07 και του XSR700. Της roadster και της modern classic, δηλαδή, σειράς της Yamaha. To συγκεκριμένο μοντέλο προστέθηκε στην γκάμα των sport touring μοτοσυκλετών των Ιαπώνων. Ύστερα από μία εβδομάδα συμβίωσης μαζί της και οδηγώντας τη καθ’ όλες τις καιρικές συνθήκες οι εντυπώσεις μας είναι άκρως θετικές. Μια επιτυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις εύκολα, παρά την προσαρμόζεις στα δεδομένα της κατηγορίας και του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Το πλαίσιο παρέμεινε ίδιο και κρίνεται ιδανικό για μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Το αλουμινένιο ψαλίδι μάκρυνε κατά 50 χλστ. με αποτέλεσμα το μεταξόνιο να φτάσει τα 1.450χλστ με γνώμονα τη μεγαλύτερη σταθερότητα. Ενισχύσεις αντίστοιχα δέχθηκε και το υποπλαίσιο και είναι έτοιμο να φιλοξενήσει απροβλημάτιστα δεύτερο άτομο και πολλά «μπαγκάζια». Οι αναρτήσεις φέρουν νέες ρυθμίσεις που εναρμονίζονται με τον φιλικό χαρακτήρα της Tracer. Έχουν πιο προοδευτική λειτουργία, χωρίς όμως να είναι μαλακές, ενώ ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί και οι διαδρομές τους. Τα πρώτης τοποθέτησης ελαστικά είναι τα Michelin Pilot Road 4, η λιγότερο ιδανική επιλογή θα προσθέταμε για τους ελληνικούς δρόμους στα χάλια που βρίσκονται. Τα φρένα έρχονται αυτούσια από το ΜΤ-07 και διαθέτουν προοδευτικό «δάγκωμα». Το ABS ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει. Γενικότερα η σταθερότητα της Tracer δεν κλονίζεται από οτιδήποτε κι αν σας συμβεί στον δρόμο. Έχει απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και όλα επάνω της λειτουργούν με απόλυτα φιλικά τρόπο. Προσοχή! Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως η Tracer είναι μια αδιάφορη – νωχελική μοτοσυκλέτα που θα τη βαρεθείς στο πρώτο εξάμηνο. Το αντίθετο. Η fun factor πλευρά είναι το δυνατό της σημείο και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον κινητήρα της. Το τονίζουμε, πρόκειται για μια «έξυπνη» μοτοσυκλέτα.
Διπύρηνος επεξεργαστής 700 κυβικών
Γρήγορος, ζωηρός, έτοιμος να σας «τρελάνει» με τις ταχύτητες που λειτουργεί. Οι δικύλινδροι σε σειρά κινητήρες έγιναν γνωστοί για τον ήπιο- για να μην πούμε νωχελικό- χαρακτήρα τους. Οι κατασκευαστές προτιμούσαν τη διάταξη V, όμως αυτό έχει αλλάξει κατά πολύ τα τελευταία χρόνια με όλο και περισσότερες μοτοσυκλέτες να υιοθετούν τη λύση της διάταξης «σε σειρά». Αυτός της Yamaha είναι κορυφαίος, ο ισχυρότερος στην κατηγορία με 75 σχεδόν ίππους, η ήρεμη δύναμη που κατατροπώνει τους θορυβώδεις και μόνον αντιπάλους. Από την άλλη, αν επιλέξετε την Akrapovic που έχει η Yamaha στον κατάλογο με τον εξτρά εξοπλισμό του Tracer, θα έχετε και θόρυβο. Ο τρόπος που λειτουργεί σε προδιαθέτει να έχεις το γκάζι συνέχεια στο τέρμα. Η δύναμη και η γραμμική του ροπή κάνουν απόλυτα διαχειρίσιμη και ταυτόχρονα εκμεταλλεύσιμη την απόδοσή του. Μέσα στην πόλη είναι φιλικός λόγω της σωστής τροφοδοσίας από τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό. Εξαιτίας της γεμάτης απόδοσής του σε όλο το φάσμα των στροφών επιταχύνει με γρήγορους ρυθμούς και το ψηφιακό κοντέρ φτάνει με λίγη επιμονή και υπομονή τα 200 χ.α.ώ. Επιπλέον όταν δουλεύει μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. σάς κάνει και οικονομία. Αυτό το καταλαβαίνετε από την ένδειξη ECO πάνω από το στροφόμετρο. Η φιλοσοφία της crossplane κατασκευής που υιοθετούσαν αρχικά οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha πέρασε και στα μοντέλα καθημερινής χρήσης. Ο κινητήρας της Tracer δέχθηκε ελάχιστες αλλαγές προκειμένου να πληροί τις προδιαγραφές Euro4 (νέος καταλύτης, αλλαγές στο φιλτροκούτι, δοχείο αναθυμιάσεων).
Σύγχρονο design
Μοντέρνα αλλά χωρίς ακρότητες θα χαρακτηρίζαμε τη σχεδίαση της Tracer. Θα προτιμούσαμε πιο «προκλητική» την εμφάνισή του για να προϊδεάζει για την πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια. Απαλές γραμμές στο φέρινγκ, με διπλούς προβολείς και ζελατίνα ρυθμιζόμενη σε ύψος. Το πιο «προχωρημένο» σημείο στο εμπρός τμήμα είναι οι μισές χούφτες που πλαισιώνουν τα φλας και προστατεύουν τα χέρια. Πραγματικά πολύ όμορφες! Το 17 λίτρων ρεζερβουάρ διαθέτει συν τοις άλλοις και αντιολισθητικά πλαστικά στο σημείο που εφάπτονται τα γόνατα συμβάλλοντας στη σωστή στήριξη του αναβάτη. Η σέλα είναι λεπτή, αλλά με την κατάλληλη επένδυση. Τα χειριστήρια βρίσκονται στην σωστή θέση εκτός της κόρνας. Τα φώτα είναι αρκετά δυνατά για οδήγηση την νύχτα. Το πάνελ οργάνων περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις για τα πάντα. Είναι ευδιάκριτο και η αλλαγή των ενδείξεών του πραγματοποιείται από δύο κουμπιά. Το τιμόνι διαθέτει αλουμινένια γέφυρα όπου μπορεί να τοποθετηθεί βάση GPS ή κινητού, ακόμη και μικρό τσαντάκι. Και από το «στρουμπουλό» μπροστινό περνάμε στο μίνιμαλ ουραίο τμήμα. Μόνον οι χειρολαβές διακρίνονται έντονα, ενώ ακόμη και ο λασπωτήρας είναι μικρός. Θα έπρεπε η Yamaha να τονίσει σε αυτό το σημείο τα touring χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας της, τοποθετώντας τουλάχιστον μια σχάρα. Όσο για την ποιότητα κατασκευής και συναρμογής πλαστικών και μεταλλικών μερών, κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα.
Η ώρα της κρίσης
Έπειτα από οκτώ ώρες πάνω σε βαριά cruiser, πήγα να παραλάβω την Tracer. Μόλις ανέβηκα αισθάνθηκα αμέσως οικεία. Χέρια και πόδια λαμβάνουν απόλυτα φυσιολογικές θέσεις πάνω σε τιμόνι και μαρσπιέ. Η σέλα με την ελαφριά προς τα εμπρός κλίση σε «κλειδώνει» πάνω στο ρεζερβουάρ. Κάθεσαι και μπροστά και μέσα στη μοτοσυκλέτα και αυτή η αίσθηση αρέσει πολύ. Όταν παίρνει μπροστά ο κινητήρας δεν σου δημιουργούνται υπόνοιες για τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του. Γουργουρίζει ευχάριστα, αλλά μέχρι εκεί. Η αποκάλυψη γίνεται όταν αρχίζεις να κινείσαι. Ελαστικός όσο δεν πάει και μερικές φορές ο μόνος λόγος για να κατεβάσεις σχέση στο σαφέστατο κιβώτιο με τις μικρές διαδρομές είναι για να ξεφύγεις πιο χαρωπά και με διάφορες τσαχπινιές! Οι αναρτήσεις γίνονται κουραστικές μόνο σε συνεχόμενες και βαθιές λακκούβες ή σαμαράκια, γιατί κατά τα άλλα συμβάλλουν στην άνεση. Βγαίνοντας στην εθνική το φέρινγκ και η ζελατίνα μπορεί να μη γεμίζουν το μάτι, αποδεικνύονται ωστόσο πως προστατεύουν πολύ καλά. Το λέω και εγώ που είμαι 1.75μ., το γράφουν και άλλοι ψηλότεροι. Επίσης κάνουν εξίσου καλή δουλειά όταν βρέχει, μιας και ταξίδεψα για 150 χιλιόμετρα με βροχή. Εκτός πόλης αλλά και αυτοκινητοδρόμου, η Tracer 700 χαρακτηρίζεται εξίσου σταθερή μέσα στη στροφή και προβλέψιμη. Οι σφιχτά σεταρισμένες αναρτήσεις και το μακρύ μεταξόνιο συνεισφέρουν στην αίσθηση σιγουριάς που σου χαρίζει. Η κατανάλωση έφτασε τα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ με την αυτονομία να αγγίζει τα 300 χλμ. Τελικά δεν έφταιγε μόνο το cruiser που οδηγούσα πριν από την Tracer. Το μοντέλο της Yamaha είναι μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία της και ειδικά αυτήν την εποχή (άνοιξη – καλοκαίρι 2017) που η Yamaha την προσφέρει με πολλά και πλούσια δώρα.
Και αν δεν είναι η πρώτη smart μοτοσυκλέτα, είναι από τις πρώτες. Διότι μπορεί να κάνει πολλά πράγματα εξαιρετικά καλά χωρίς να κοστίζει χιλιάδες ευρώ.
Η δεύτερη γνώμη του Περικλή Ντεβέ
Ο απόγονος του TDM 900 ήρθε με τη σειρά του να αλλάξει τον ρου στη μεγάλη ιστορία που έχει γράψει στους ελληνικούς δρόμους και όχι μόνο με την MT09 και την ΜΤ09 Tracer. Πιστός ακόλουθος και το μικρό τους αδερφάκι MT07 Tracer.
Μόνον έξυπνη μπορεί να χαρακτηριστεί η κίνηση της Yamaha να επενδύσει στη μεσαία κατηγορία (που βρίσκεται σε αναβρασμό) αναβαθμίζοντας το ήδη υπάρχον MT07, προσθέτοντάς του ακριβώς ό,τι του έλειπε ώστε να γίνει πρακτικό, άνετο και διασκεδαστικό.
Τα πρώτα πράγματα που συναντάς ανεβαίνοντας στη μεγάλη σέλα του ΜΤ07 Tracer ως αναβάτης αλλά και ως συνεπιβάτης είναι άνεση και εργονομία.
Το μικρό Tracer διαθέτει εργονομία που συναντάται σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Το τιμόνι του διαθέτει μεγάλες γωνίες χαρίζοντας μεγάλη ευκολία στην κίνηση της πόλης και στους ελιγμούς. Η άνετη θέση οδήγησης οφείλεται στο υποπλαίσιο που έχει τοποθετηθεί 35χιλ. πιο ψηλά σε σχέση με το ΜΤ07 και παρότι τα μαρσπιέ του αναβάτη είναι στο ίδιο σημείο σού παρέχει περισσότερο χώρο και άνεση για τα πόδια, ενώ το τιμόνι έχει ανέβει πιο ψηλά και πιο κοντά στον αναβάτη δίνοντας ακόμη καλύτερο έλεγχο. Τα pads που έχει το ρεζερβουάρ βοηθάνε τα πόδια να κολλήσουν επάνω τους όταν πλαγιάζεις με το Tracer, ενώ η χρησιμότητά τους είναι πολύτιμη στην πίεσή τους, αφού «κλειδώνουν» τα πόδια κατά το φρενάρισμα. Οι μεταλλικές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη θα εκτιμηθούν όσο τίποτε άλλο για τη στιβαρότητα και τη σταθερή λαβή που διαθέτουν.
Ο κινητήρας του είναι φιλικός, με πλήρως εκμεταλλεύσιμη απόδοση 75 ίππων και ελαστικότητα που συνάδει με τον χαρακτήρα του Tracer. Δεν θα ξυπνήσει τα πιο άγρια ένστικτά μας κυνηγώντας τα όρια, αλλά εξάλλου δεν σχεδιάστηκε για αυτό. Έξυπνη και χρήσιμη η λειτουργία Eco βοηθώντας να κρατάς χαμηλά τη μέση κατανάλωση που εμφανίζεται στο ψηφιακό πάνελ όταν οδηγείς εντός των ορίων της, η οποία χάνεται… μετά τα 130χ.α.ώ. τονίζοντας ακόμα περισσότερο τον friendly χαρακτήρα του μικρού Tracer. Η εναλλαγή κατεύθυνσης απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια λόγω του χαμηλού βάρους της (κατέχει τα πρωτεία στην κατηγορία του), αλλά και του στησίματός της με εξαιρετική ισορροπία, χωρίς όμως να δίνει την αίσθηση ότι «χάνεται» ανάμεσα στα πόδια μας . Η πίσω ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με άνεση όντας μαλακή, αλλά «χτυπάει» στα γρήγορα σαμαράκια κλονίζοντάς την και διοχετεύοντας την ορμή της στη μέση του αναβάτη. Τα γρήγορα κατεβάσματα επίσης την επηρεάζουν διαταράσσοντας την ισορροπία της, τονίζοντάς μας τον ήπιο χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Οι τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός διαθέτουν ABS και παρέχουν αξιοπρεπείς επιδόσεις, αλλά στερούνται του αρχικού «δαγκώματος» που χρησιμεύει στα απότομα φρεναρίσματα ή στη σβέλτη οδήγηση στριφτερού επαρχιακού δρόμου. Το πίσω φρένο είναι μαλακό βοηθώντας στις μικρές ταχύτητες εντός πόλης με χαρακτηριστικό του την πρόωρη επέμβαση του ABS στο απότομο φρενάρισμα.
Οι αλλαγές που δέχθηκε το Tracer δημιούργησαν μια άνετη θέση οδήγησης η οποία σε συνδυασμό με το 17lt ρεζερβουάρ, τη μικρή ρυθμιζόμενη καθ΄ ύψος ζελατίνα, καθώς και με τις «μπικίνι» χούφτες που προστατεύουν πολύ περισσότερο από όσο δείχνουν και το μικρό φέρινγκ αποδεικνύουν εμπράκτως πως ο επιπλέον εξοπλισμός του δεν είναι για διακόσμηση.
Το MT07 Tracer είναι μια εύκολη μοτοσυκλέτα, ευκίνητη, πρακτική και παράλληλα διασκεδαστική. Μπορεί να κινείται με άνεση στην καθημερινότητα της πόλης και να είναι παράλληλα μια άξια sport-tourer μοτοσυκλέτα, αποδεικνύοντας πως δεν χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα να είναι ογκώδης με πολλά κυβικά και ακριβή για να κάνει τον αναβάτη της χαρούμενο!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπία: | Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε.www.yamaha-motor.eu/gr/ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος: | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά, 4Β/Κ |
Κυβισμός(cc): | 689 |
Διάμετρος x Διαδρομή: 80 x 68.6 | |
Συμπίεση: | 11.5:1 |
Σύστημα εξαγωγής: | 2 σε 1 |
Τροφοδοσία: | Ηλ. Ψεκασμός |
Εκκίνηση: | Μίζα |
Κιβώτιο ταχυτήτων (σχέσεις): | 6 |
EΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm): | 74,8/9.000 |
Ροπή εργοστασίου (Nm/rpm): | 68/6.500 |
Κατανάλωση (lt/100km): | 5,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.