Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 27.06.2018
Ωραία τα commuter. Εύχρηστα, οικονομικά, άνετα, αλλά από τα περισσότερα «κάτι» λείπει. Συστατικά που θα κάνουν πιο spicy τη «γεύση» τους στο δρόμο και περισσότερο ενδιαφέρουσα την εμφάνισή τους
Η Kawasaki φρόντισε να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα με μια πρωτότυπη συνταγή, άκρως συναρπαστική. Μια γνήσια Ninja με εμφάνιση supersport, αλλά με υπερτονισμένα τα χρηστικά της χαρακτηριστικά. Είναι τόσο εύκολη και ταυτόχρονα τόσο ολοκληρωμένη, όμορφη σαν supersport και παράλληλα χρηστική καθημερινή μοτοσυκλέτα, ποιοτική όσο ακριβότερα μοντέλα, γρήγορη όσα λίγα commuter.
Ninja γεννιέσαι
Σε πρώτη φάση είναι το όνομα που κάνει ελκυστικό ένα μοντέλο, ανεξαρτήτου κυβισμού, ιπποδύναμης, βάρους και εμφάνισης. Ninja, μια λέξη που προκαλεί δέος στους μοτοσυκλετιστικούς κύκλους αλλά και μια από τις πιο γνωστές παγκοσμίως. Οι Ιάπωνες «κατάσκοποι» - όπως είναι η μετάφραση του όρου Ninja - γνώστες της απόκρυφης πολεμικής τέχνης του Ninjutsu που τόσα λίγα γνωρίζει η κοινωνία για αυτούς τόσο εντός όσο και εκτός Ιαπωνίας. Ninja γεννιόσουν από οικογένεια Ninja. Δεν γινόσουν. Έτσι, όσα μοντέλα της Kawasaki φέρουν το όνομα είναι γνήσια τέκνα της «πολεμικής» οικογένειας του Akashi.
Για να γίνει Ninja, το 650 πέρασε από το στάδιο του ER-6f, που προήλθε από το «γυμνό» ER-6n, το οποίο πρωτοείδαμε το 2006. To f στην Αμερική από τότε ονομάστηκε Ninja 650R. Στην Ευρώπη σαν Ninja ήρθε το 2017, αλλά αυτό που έφερε ήταν πολύ περισσότερα από ένα διαφορετικό όνομα.
Από έξω εμφάνιση
Το φρεσκάρισμα ήταν καθολικό. Η εμφάνιση άλλαξε 100% και πλέον το μεσαίο commuter της Kawasaki έμοιασε στο sport touring Z1000SX αλλά και στο «υπερόπλο» ZX-10R. Μπροστά αιχμηρό με ολόσωμο φέρινγκ- και ειδικά στην έκδοση με τα αγωνιστικά χρώματα της Kawasaki (KRT Edition), που είναι και κατά 200€ ακριβότερη από αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας- θυμίζει περισσότερο τον κυρίαρχο του WorldSBK. Το ρεζερβουάρ έχει εργονομική και ταυτόχρονα state of the art σχεδίαση με τόσες καμπύλες που μόνο σε χειροποίητη κατασκευή συναντάται. Πιο πίσω η «διώροφη» σέλα με τα λίγα πλαστικά δίνει ακόμη πιο σπορ αίσθηση.
Η εξάτμιση, που στις περισσότερες μοτοσυκλέτες ‘‘καταστρέφει’’ την εμφάνιση τους, λόγω όγκου βάσει των προδιαγραφών ρύπων, στο Ninja 650 είναι κρυμμένη όπως τα όπλα των Ninja και βγαίνει στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας με ένα κοντό τελικό, που εκπέμπει βαρύ βρυχηθμό. Στην πολυτελή εμφάνιση της μοτοσυκλέτας συμβάλλει το ψαλίδι «μπανάνα». Τα μπράτσα των χυτών ζαντών που είναι λεπτά και οι “κυματιστοί” δίσκοι.
Παραδοσιακός
Ένας Ninja είναι αποτελεσματικός αλλά και παραδοσιακός. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι, περισσότερο για εμφανισιακούς και όχι για λειτουργικούς λόγους θα ταίριαζε περισσότερο.
Το συμβατικό διαθέτει μαλακές ρυθμίσεις και λειτουργεί πολύ καλά. Πιο πίσω το πλαϊνό αμορτισέρ, σήμα κατατεθέν του ER-6, έδωσε τη θέση του σε ένα κεντρικά τοποθετημένο το οποίο διαθέτει σύστημα μοχλισμού, γεγονός που έχει κάνει ποιοτικότερη τη λειτουργία του, απορροφώντας ευκολότερα τις ανωμαλίες.
Ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες θα ταίριαζαν περισσότερα από τις διπίστονες της Nissin που είναι αποτελεσματικές με το ABS να επεμβαίνει μόνον όταν χρειάζεται.
Τα κρυφά όπλα του Ninja
Το πλαίσιο χωροδικτύωμα που στο «γυμνό» Z650 είναι ορατό και μάλιστα βαμμένο πράσινο θυμίζοντας έντονα το υπερτροφοδοτούμενο H2, στο Ninja 650 λάμπει δια της απουσίας του, αφού βρίσκεται κρυμμένο κάτω από τα ωραίας σχεδίασης και άψογης συναρμογής πλαστικά του φέρινγκ.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του συμβαδίζει τόσο με την εμφάνιση όσο και με τον χρηστικό χαρακτήρα του Ninja 650. Διαθέτει σίγουρα πάνω από 60 ίππους στον τροχό με την Kawasaki να ανακοινώνει 68 στις 8.000 στροφές (στο στρόφαλο) και 6,7 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Στην πράξη αποδεικνύεται πολύ ελαστικός και ιδιαίτερα ροπάτος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε ωθεί να τον πιέζεις συνεχώς, να οδηγείς σβέλτα και σε αποζημιώνει με τις εξαιρετικές επιδόσεις για την κατηγορία. Με τη βοήθεια ενός μαλακού και σαφέστατου κιβωτίου ταχυτήτων, που διαθέτει συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης (assist & slipper) και μικρές διαδρομές στο λεβιέ η οδήγηση του Ninja είναι πάρα πολύ εύκολη σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το μόνο πράγμα που ενοχλεί, ιδιαίτερα τους θερμούς μήνες, είναι η θερμοκρασία που ανεβάζει γρήγορα και θέτει σε λειτουργία το βεντιλατέρ.
Μια μοτοσυκλέτα, τρεις κατηγορίες
Η Kawasaki στην ιστοσελίδα της το κατατάσσει στην κατηγορία supersport. Εμείς θα λέγαμε πως είναι μια μοτοσυκλέτα που ακροβατεί ανάμεσα στα «απόλυτα» μοντέλα που φτιάχνονται για να μπορούν να κινηθούν σε γρήγορους ρυθμούς πίστας, στα sport tourers που είναι ικανά για άνετα ταξίδια αλλά και στα commuter, τις μοτοσυκλέτες που αποτελούν «ευκολία» στην καθημερινή μετακίνηση. All-round ή μοτοσυκλέτες που μπορούν να κάνουν τα πάντα. Μια τέτοια είναι και η Ninja 650.
Commuter
Το συμπέρασμα για όλα τα παραπάνω βγαίνει εύκολα μετά από συμβίωση μιας εβδομάδας. Το Ninja 650 είναι χαμηλό ώστε να πατάς εύκολα κάτω και ο έλεγχος να είναι εύκολος σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Άνετα θα μπορούσε να οδηγηθεί και από γυναίκες αναβάτες. Τα χέρια πιάνουν τα «ανάποδα» clip on και το σώμα βρίσκεται ελαφρώς σκυμμένο πάνω από το εργονομικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ, χωρίς όμως να κουράζει συνολικά η θέση οδήγησης ακόμη και ύστερα από πολύωρη χρήση. Η ζελατίνα του φέρινγκ από τη θέση του αναβάτη είναι χαμηλά τοποθετημένη με αποτέλεσμα να μην προστατεύει από τον αέρα. Μπροστά του ο αναβάτης έχει ένα πολυόργανο με αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Και ενώ η σέλα του συνεπιβάτη αποδεικνύεται άνετη σε μικρές αποστάσεις, ειδικά για μικρόσωμους άντρες και γυναίκες, η έλλειψη χειρολαβών καθιστά τη στήριξή του δύσκολη.
Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο τιμονιού το κατατάσσει σίγουρα στις πιο ευκίνητες μοτοσυκλέτες που έχουμε οδηγήσει ποτέ εντός πόλης. Αλλά και όταν του ζητήσετε να στρίψει, τότε θα καταλάβετε πόσο γρήγορα αλλάζει κατεύθυνση και πως το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και ο συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων παρέχουν μια αξιοζήλευτη σιγουριά. Τα φρένα σε αφήνουν ήσυχο να απολαύσεις την οδήγηση, διαθέτοντας πολύ καλή αίσθηση και λειτουργία.
Sport tourer
Ταξιδεύει το ίδιο εύκολα. Με ταχύτητες 140 χ.α.ώ. μπορεί άνετα να διανύσει αρκετά χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει τον αναβάτη του, ο οποίος σε υψηλότερες ταχύτητες θα ταλαιπωρηθεί εξαιτίας της κοντής ζελατίνας. Όπως και στο Ζ650, η κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κατανάλωση που εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με το ER-6.
Έτοιμο για όλα
Ευκίνητο και αποτελεσματικό σαν commuter. Όμορφο και σπορ όπως ένα supersport. Μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει τα πάντα. Μπορεί να γίνει η καθημερινή σας «σύντροφος» και με την ίδια ευκολία να σας καθοδηγήσει στην πίστα για πρώτη φορά, πραγματοποιώντας το ταξίδι των ονείρων σας. Και όλα αυτά με ένα Ninja έτοιμο για όλα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | www.kawasaki.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Υγρόψυκτος, Τετράχρονος, 2-κύλινδρος εν σειρά |
Κυβισμός (cc) | 649cm³ |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83 x 60 mm |
Συμπίεση | 10.8:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) | 68/ 8,000 rpm |
Ροπή εργοστασίου (kgm/rpm) | 6,7/ 6,500 |
Κατανάλωση (lt/100kmh) | 5,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.