Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 01.06.2018
Για πρώτη φορά το 2013 η τριμελής οικογένεια των CB500 της Honda αποδείχθηκε ιδανική επιλογή για τους αναβάτες που θέλουν να μεταπηδήσουν από τα 125 κ.εκ. σε κάτι λίγο μεγαλύτερο
Τα φιλικά χαρακτηριστικά των CB με τον δικύλινδρο κινητήρα των 471 κ.εκ., «συμβατός» για κατόχους διπλώματος Α2, μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Ελαφριές μοτοσυκλέτες, ευέλικτες σε αστικό περιβάλλον, που εξακολουθούν να είναι απολαυστικές σε επαρχιακούς δρόμους αλλά και να ταξιδεύουν άνετα. Παρά τη διαφορετική τους εμφάνιση, έχουν έναν κοινό στόχο. Και οι τρεις θέλουν να προσελκύσουν νέους αναβάτες, με naked, adventure και supersport γούστα. Και όλα αυτά σε προσιτές τιμές. Το τέλειο πακέτο!
Καλογυμνασμένο
Βαρύ όνομα. Ακούγοντας CBR ο νους σου πάει στο γρήγορο, με το απόλυτο στήσιμο, τα φρένα «άγκυρες», την «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά. Όταν το δεις, είναι φανερό ότι σε ξεγελάει. Νομίζεις ότι είναι ένα από αυτά που συναντάς στις πίστες. Και όμως εδώ μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό.
Το CBR500R είναι η σπορ μοτοσυκλέτα Α2 της Honda. Έχει επανασχεδιαστεί πλήρως διαθέτοντας «επιθετικές και ρέουσες νέες γραμμές από μπροστά προς τα πίσω» κατά τα ακριβή λεγόμενα των ιθυνόντων της ιαπωνικής εταιρείας. Η εμφάνιση της CBR500R είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα μεγαλύτερα σπορ αδέλφια του, τη CBR600R και CBR1000RR Fireblade. Είναι πάραυτα πολύ πιο «επιθετικό» από μπροστά έως πίσω, με πιο έντονες, πιο γωνιώδεις γραμμές.
Το ανανεωμένο πριν από δύο χρόνια CBR500R έχει δεχθεί αρκετές καίριες αλλαγές. Το ρεζερβουάρ μεγάλωσε φτάνοντας τα 16,7 λίτρα και η τάπα απέκτησε σύστημα ανοίγματος. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες, η σέλα έχει επανασχεδιαστεί και τα φωτιστικά σώματα είναι LED, δίνοντας έναν πιο premium χαρακτήρα στο μοντέλο, διώχνοντας τη ρετσινιά της «φτηνής» μοτοσυκλέτας. Άλλες αλλαγές συνιστούν το ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση πιρούνι, το επανασχεδιασμένο λεβιέ ταχυτήτων για καλύτερες και ομαλότερες αλλαγές και το νέο τελικό της εξάτμισης.
Η Honda σχεδίασε τη CBR500R σαν «μεγάλη μοτοσυκλέτα». Και το πέτυχε. Δεν είναι ένα 300άρι που χρησιμοποιεί πλαίσιο από 125, αλλά μια μοτοσυκλέτα με 500 κυβικά. Ένα μοντέλο με «λογική» δύναμη για κάποιον που ψάχνει το ιδανικό βήμα προς τα πάνω ή προς τα κάτω ή ένα commuter που τα κάνει όλα.
Καλύτερη αίσθηση παντού
Μόλις καθίσετε στο CBR500R θα παρατηρήσετε τη διαφορά. Είναι πιο εκλεπτυσμένο. Για παράδειγμα, υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της μανέτας του φρένου ώστε να βολέψει και τους αναβάτες με μικρά χέρια!
Φαίνεται ότι οι κυριότερες αναβαθμίσεις στη μοτοσυκλέτα είναι κατά βάση αισθητικές, αλλά στην πραγματικότητα διαφέρει πολύ από το προηγούμενο μοντέλο. Έχοντας οδηγήσει το παλιότερο μοντέλο, το νέο έχει γενικότερα καλύτερη αίσθηση. Είναι πιο πλήρης μοτοσυκλέτα. Ένα γνήσιο δημιούργημα του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο. Μπορεί να μην ανανεώθηκε ριζικά, αλλά σίγουρα έχει ανέβει επίπεδο. Και πώς να μην έχει γίνει κάτι τέτοιο, όταν έχουν αλλάξει σχεδόν 200 εξαρτήματα πάνω στη μοτοσυκλέτα;
Κινητήρας ρολόι
Μια από τις αλλαγές που αντιλαμβάνεσαι άμεσα μόλις πατήσεις τη μίζα και τεθεί σε λειτουργία ο δικύλινδρος εν σειρά υγρόψυκτος κινητήρας των 471 κ.εκ., που παρέμεινε ίδιος, είναι ο ωραίος «καθαρός» ήχος που εκπέμπει το νέο τελικό της εξάτμισης. Το τελευταίο, σημειωτέον, συγκεντρώνει τον βρυχηθμό των 47 απόλυτα εκμεταλλεύσιμων ίππων που αποδίδει. Ιδανικός για νέους αναβάτες και ταυτόχρονα απολαυστικός, αφού μπορείς να τον «στριμώξεις» άφοβα, είτε κινείσαι στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή σε στριφτερούς δρόμους. Εδώ θα βοηθήσουν και τα Dunlop Sportmax που σου εμπνέουν εμπιστοσύνη να «πιέσεις» λίγο παραπάνω όταν και αν χρειαστεί.
Η μέγιστη ιπποδύναμή του έρχεται στις 8.500 σ.α.λ. αλλά πάντα θα νιώθεις ότι έχεις αρκετά αποθέματα ισχύος και ροπής, αν έχεις επιλέξει τη σωστή σχέση στο πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων. Η ελαστικότητα του δικύλινδρου είναι πολύ χρήσιμη, αφού κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη.
Καίριες αλλαγές
Μια μικρή αλλαγή στο κιβώτιο έκανε τις αλλαγές σχέσεων πιο ομαλές, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα. Τα ανεβοκατεβάσματα είναι πιο εύκολα και με ελάχιστο θόρυβο.
Η ύπαρξη ρύθμισης προφόρτισης στο πιρούνι είναι ευπρόσδεκτη. Στη στάνταρ ρύθμιση είναι αρκετά μαλακό ειδικά κατά το φρενάρισμα, αλλά γίνεται πολύ καλύτερο με μερικά κλικ προφόρτισης.
Τα φρένα εντάσσονται επίσης στη φιλοσοφία κατασκευής του CBR500R. Διαθέτουν ήπιο αρχικό δάγκωμα και πάντα θα επιβραδύνουν ή θα ακινητοποιούν τη μοτοσυκλέτα με ασφάλεια. Στις στροφές κρατάει εύκολα τη γραμμή του με τα Dunlop να μένουν πάντα κολλημένα στο δρόμο. Θα ταξιδέψει εύκολα με ταχύτητες 140 -150 χ.α.ώ. και την τελική του να ξεπερνά τα 180 χ.α.ώ. Κουράζει μόνο σε μεγάλες αποστάσεις και αυτό εξαιτίας της χαμηλά τοποθετημένης ζελατίνας.
Τα κάνει όλα
Το CBR500R διαθέτει σπορ θέση οδήγησης. Τα υπερυψωμένα clip on και η ελαφριά κλίση της χαμηλής σέλας τοποθετούν τον αναβάτη πάνω από το ρεζερβουάρ, αλλά όχι σε άβολη στάση. Κάνοντας σερί 150 χλμ. ταξίδι δεν αισθανθήκαμε καθόλου κουρασμένοι. Η θέση αυτή βολεύει ακόμη περισσότερο, όταν ο δρόμος περιλαμβάνει συνεχείς στροφές. Εκεί συνειδητοποιείς πως το CBR500R είναι μια μικρή σπορ μοτοσυκλέτα, που εκτός από χρηστική μπορεί να γίνει και απολαυστική. Και όλα τα παραπάνω με οικονομικό τρόπο αφού η κατανάλωσή της δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Το Honda CBR500R είναι μια commuter μοτοσυκλέτα, φιλική και προσιτή για όλους. Όμως έχει αυτή την αύρα των CBR που την κάνει πιο ποθητή από τον naked και adventure αδελφό της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | honda-motorcycles.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 471 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 67x66,8 |
Συμπίεση | 10,7:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 47/8.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 4,4/7.000 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 4,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.