Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 11.05.2018
Βρεθήκαμε στο πιο Ready to Race περιβάλλον στην Ελλάδα για να δοκιμάσουμε τον «μεσαίο» Δούκα με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα
Χορτάσαμε οδήγηση από αυτήν την πρώτη γεύση. Στο ιδανικό τερέν. Σε μια πίστα σαν αυτή των Σερρών ευχαριστιέσαι ότι και να οδηγήσεις. Πρόσφυση παντού, τρομερή χάραξη. Κάποτε την επισκεπτόμασταν δύο φορές το μήνα. Αν ήταν πιο κοντά στην πρωτεύουσα θα κατασκηνώναμε μέσα. Αυτό θέλαμε και τώρα. Να μην φύγουμε και να οδηγούμε μοτοσυκλέτες σαν το 790 Duke, του οποίου την παρουσίαση οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της KTM στην καλύτερη πίστα όχι μόνο της χώρας.
Ready to Race
Εκεί μια ηλιόλουστη ημέρα αρχές Μαΐου μας περίμεναν τρεις ολοκαίνουργιοι «Δούκες» όπως βγαίνουν από το Mattinghofen. Δύο μαύροι και ένας πορτοκαλί, που από μακριά φωνάζει πως είναι ΚΤΜ. Τον είχα δει στο κεντρικό κατάστημα της αντιπροσωπείας αλλά και στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας. Όμως τώρα βρισκόταν στο φυσικό του περιβάλλον. Ήταν πιο όμορφος και ταυτόχρονα πιο άγριος. Έτοιμος να μπει στην πίστα και να «μαδήσει» τα λάστιχα της Maxxis που φοράει από τη «μάνα» του! Μπορεί να είναι «γυμνός» να έχει «ψηλό» τιμόνι αλλά είναι Ready to Race, όπως και ο μεγάλος του αδερφός το Super Duke 1290 που φτιάχτηκε για την πίστα.
Αρκεί να ρίξετε μια ματιά στα ηλεκτρονικά του για να καταλάβεις πως μπορείς να ορμήξεις σε δεξιές, αριστερές και «εσάκια» όπως θα έκανες με ένα κλιπονάτο…
Μαύρο ή πορτοκαλί
Αν και μου αρέσει το πορτοκαλί που χαρακτηρίζει τη μάρκα κοιτώντας τους δίπλα – δίπλα μου άρεσε περισσότερο ο μαύρος-γκρι «Δούκας». Είναι πιο διακριτικός και κρύβει τις ατέλειες που είχα δει στον πορτοκαλί. Από την πρώτη στιγμή δεν μου άρεσε η σχεδίαση του ρεζερβουάρ και της σέλας του συνεπιβάτη. Η εμφάνιση είναι καθαρά θέμα γούστου. Αυτά τα δύο στον «σκούρο» χάνονται κατά τη γνώμη μου. Το τρίτο πράγμα που είχα προσέξει ήταν αυτό το περίεργα σχεδιασμένο και τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης. Όμως σας πληροφορώ πως από κοντά περνάει απαρατήρητο και το μόνο που σε ωθεί να το κοιτάξεις είναι ο ωραίος μπάσος ήχους που αποβάλει. Χαρακτηριστικός «άγριος» ΚΤΜ. Φωνάζει πως έχει «άλογα» και μπόλικη ροπή!
Τον προβολέα θα τον λατρέψεις ή θα τον μισήσεις. Εγώ τον λατρεύω. Η σχεδίαση των πλαστικών είναι αιχμηρή, σπορ, μοντέρνα…δεν ξέρω τι άλλο να γράψω. Όχι έχω! Είναι κοφτερή σαν νυστέρι! Όπως ονομάζει η KTM το 790 Duke. Οι «σωλήνες» του πλαισίου χωροδικτύωμα που έχουν όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας εδώ απουσιάζει και έτσι βλέπεις ξεκάθαρα έναν μικρό δικύλινδρο κινητήρα με ωραίο φινίρισμα. Πιο πίσω αυτό που κάνει η εντύπωση είναι το υποπλαίσιο που ούτε αυτό μοιάζει με των υπόλοιπων Duke. Δύο χυτά τμήματα αλουμινίου που ανάμεσά τους «φωλιάζουν» το φιλτροκούτι, που παίρνει τον αέρα του από δύο ωραίους αεραγωγούς στα πλαϊνά και η μπαταρία. Όλα τακτοποιημένα!
Η οθόνη των οργάνων είναι διαφορετική από αυτήν των υπόλοιπων μοντέλων της ΚΤΜ. Εξίσου, πλήρης, εργονομική και εντυπωσιακή.
Ήρθε η ώρα
Συνολικά τρεις φορές μπήκα στην πίστα με το νέο Duke. Όχι πως την υπόλοιπη ώρα καθόμασταν. Η ΚΤΜ φρόντισε να οδηγήσουμε σχεδόν όλη την γκάμα street μοτοσυκλετών της και εμείς ευχαριστήθηκαμε οδήγηση.
Η πρώτη επαφή με το 790 ήταν και η πρώτη μετά από πολύ καιρό στην πίστα των Σερρών. Αρχικά δεν μου φάνηκε καλή ιδέα το πρώτο session να είναι με την μοτοσυκλέτα που οδηγούσα για πρώτη φορά. Όμως όταν έκανα αλλά δύο session προς το τέλος της ημέρας και εξοικειωμένος με τις συνθήκες ένοιωσα περισσότερη σιγουριά τότε κατάλαβα πόσο σημαντική η πρώτη επαφή.
Ανεβαίνεις πάνω στο Duke και η εικόνα είναι οικεία αν έχεις οδηγήσει το υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Οι μικρές του διαστάσεις γίνονται αντιληπτές όταν ανέβεις πάνω. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, τα μαρσπιέ ψηλά τοποθετημένα γεγονός που θα εκτιμήσει κάποιος στην πίστα αλλά απαιτεί συνήθειο στην καθημερινότητα.
Ο κινητήρας βγάζει ωραίο ήχο. Η γραμμική του απόδοση, χωρίς κραδασμούς διευκολύνει στο να σε κάνει να αισθανθείς οικεία μαζί του από τα πρώτα μέτρα. Οι αναρτήσεις είναι άνετες και η σέλα αν και με σκληρό αφρώδες δεν μας προβλημάτισε στο πρώτο εικοσάλεπτο της ημέρας. Στην ευθεία νοιώσαμε τη δύναμη του νέου κινητήρα που οδηγούσαμε για πρώτη φορά. Δυνατός από τις χαμηλές στροφές συνέχιζε στον ίδιο ρυθμό και στις μεσαίες. Σύμφωνα και με την πρώτη δυναμομέτρηση που είδε το φως της δημοσιότητας στην Μ. Βρετανία, η δύναμη που φτάνει στον πίσω τροχό είναι σχεδόν 100 ίπποι. Οπότε μιλάμε για έναν ακόμη κινητήρα της ΚΤΜ που βάζει ψηλά τον πήχη.
Κοφτερό σαν νυστέρι
Στα δύο τελευταία session της ημέρας και μετά από αρκετούς γύρους με Duke και RC390 είχα την ευκαιρία αρχικά να οδηγήσω τον πορτοκαλί και τέλος τον μαύρο «Δούκα» με αρκετά πιο γρήγορο ρυθμό από την πρώτη φορά. Η μοτοσυκλέτα εντυπωσιάζει στο πόσο εύκολη είναι στις αλλαγές κατευθύνσεων με τις αναρτήσεις να πληροφορούν πολύ καλά τον αναβάτη. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Maxxis Supermaxx ST) με την πρόσφυση που έχουν οι Σέρρες «κρατάνε» παντού άριστα.
Η επιτάχυνση είναι αστραπιαία και φτάνεις στην επόμενη στροφή γρήγορα. Κατά την επιβράδυνση διαπιστώνεις πως τα φρένα της J. Juan είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση.
Το κιβώτιο ταχύτητων ήταν ακριβέστατο, αρκετά μαλακό και αθόρυβο σε λειτουργία. Το quickshifter πολύ χρήσιμο για οδήγηση στην πίστα αφού ανεβάζεις και κατεβάζεις σχέση χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Σίγουρα θα σας αρέσει και σε καθημερινή χρήση,
Η λειτουργία του Traction Control αλλά και του αμορτισέρ τιμονιού περνάνε απαρατήρητα αφού η λειτουργία τους είναι άριστη. Γενικότερα τίποτα δεν μπορεί να επηρεάσει την ομοιογένεια που διακρίνει το 790 Duke.
Αν και η πρώτη μας προτεραιότητα ήταν να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο της ΚΤΜ, η οθόνη οργάνων δεν περνά απατηρήτη με κανέναν τρόπο. Ευκρινέστατη, με τις λειτουργίες της να αλλάζουν εύκολα από τον πολυδιακόπτη στο αριστέρο γκριπ.
Η πρόκληση
Το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα σε πίστα ενώ η χρήση της δεν προορίζεται για το συγκεκριμένο τερέν είναι ένα ρίσκο που η ΚΤΜ είναι από τις λίγες εταιρείες που παίρνει χωρίς να αγχώνεται για το αποτέλεσμα. Αυτό αποδείχθηκε για ακόμη μια φορά με το Duke 790 που είναι μια naked μοτοσυκλέτας ιδανική για καθημερινή χρήση, για «χουλιγκανισμούς» και για γρήγορες βόλτες, αποδεικνύεται πως είναι τόσο Ready to Race όσο καμία άλλη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας της.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.