Δοκιμές

Ηarley-Davidson Demo Truck 2025: Οδηγήσαμε τις τρεις εκδόσεις της Pan America

Τρεις διαφορετικές Pan America, μία κοινή περιπετειώδης ψυχή


17.10.2025

Το Demo Truck Tour, που τα τελευταία χρόνια δεν έκανε στάση στη χώρα μας, ξανάρθε. Φορτωμένο με όλα τα νέα μοντέλα της Harley-Davidson, για να τα οδηγήσουν κοινό και δημοσιογράφοι

Κείμενο: Θοδωρής Δεδεβέσης - Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης, Γιώργος Σβολόπουλος

Μια μέρα στη Βουλγαρία τον περασμένο Απρίλιο, ακόμη μία στην Αθήνα. Η πρόσκληση από την νέα ελληνική αντιπροσωπεία της H-D, που άνοιξε πρόσφατα τις πύλες της, προέβλεπε ξενάγηση στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και φυσικά οδήγηση.

harley davidson pan america 12

Είχαμε στη διάθεσή μας τις τρεις εκδόσεις της Adventure Touring σειράς. Pan America Special, Pan America CVO και Pan America ST. Δεν έχουν χρώμια και μπορούν να λασπωθούν «χωρίς να ντραπούν». Χρησιμοποιούν τον υγρόψυκτο κινητήρα Revolution Max με την κλασική διάταξη V-2, έχει χωρητικότητα 1.252 cc και αποδίδει 150 ίππους στις 8.750 σ.α.λ., με τη ροπή να διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Στο Special είναι 12,74 kgm στο ST, 12,95 kgm και στο CVO 13 kgm. Διαφορά μεταξύ τους υπάρχει και στο βάρος με την ζυγαριά να γράφει 258 κιλά για την Special, 246 για την ST και 299 για την CVO. Οι τιμές τους διαμορφώνονται ως εξής: Pan America ST 22.900€, Pan America Special 25.490€ και Pan America CVO 33.900€

harley davidson pan america 14

Το πρώτο Pan America κυκλοφόρησε για το 2021 αλλά συνδέθηκε με αστοχίες στην λειτουργία της γεννήτριας, την μπαταρία και δυσλειτουργίες που αφορούσαν το λογισμικό. Οι άνθρωποι της Harley Davidson έσπευσαν να βρουν λύσεις σε όλα αυτά και το κατάφεραν. Σε μια προσπάθεια να αποδείξει την αξιοπιστία του μοντέλου, η ελληνική αντιπροσωπεία έδωσε στον globetrotter Κωνσταντίνο Μητσάκη, μια μοτοσυκλέτα και αυτός ταξίδεψε απροβλημάτιστα από την Αθήνα στην Σκωτία και πάλι πίσω, καλύπτοντας κάτι παραπάνω από 8.000 χλμ.

harley davidson pan america 6

Ξεκινώντας από λευκό χαρτί, χωρίς να μιμείται τον ανταγωνισμό, η H-D προχώρησε στην δημιουργία της πρώτης της μοτοσυκλέτας με σαφή προσανατολισμό μικτής χρήσης. Λανσάρει τολμηρά λοιπόν, τρεις εκδόσεις του βασικού σχεδίου σε μια προσπάθεια να καλύψει μεγάλη μερίδα μοτοσυκλετιστών.

Pan America ST

Το νεότερο από τα τρία μέλη της οικογένειας Adventure Touring της H-D. Οπτικά, το Pan America ST μοιάζει με το Special, αλλά με πιο κοντή, φιμέ ζελατίνα και χωρίς πλαϊνά χαμηλά φέρινγκ, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι το ST είναι ένα ελαφρύτερο πακέτο, με βάρος 246 κιλά, 12 λιγότερα από το Pan America Special. Η σέλα είναι μονοκόματη και τοποθετημένη στα 825 χλστ. από το έδαφος. Στο Pan America 125 Special η σέλα στην χαμηλή θέση βρίσκεται στα 850 χλστ. και στην υψηλή 875 χλστ. Διαθέτει χυτούς, αλουμινένιους τροχούς 17” μπρος-πίσω.

harley davidson pan america 2

Οι αναρτήσεις προέρχονται από τη Showa. Μπροστά το 47άρι ανεστραμμένο πιρούνι (Balance Free Fork) και πίσω το αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού (Balance Free Shock). Το ST έρχεται με τρεις προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης (Road, Sport και Rain) συν δύο παραμετροποιήσιμες από τον αναβάτη. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Η σουίτα περιλαμβάνει Cornering ABS, Cornering Traction Control, και Electronic Linked Braking (C-ELB). Επιπλέον ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του το Drag-Torque Slip Control System (C-DSCS) το οποίο δεν αφήνει τον πίσω τροχό να γλιστρήσει ή να μπλοκάρει κατά το κλείσιμο του γκαζιού και στα κατεβάσματα σχέσεων. Τέλος διαθέτει και σύστημα αποφυγής ανύψωσης των τροχών που διαθέτει δύο λειτουργίες, διασφαλίζοντας σταθερή και ελεγχόμενη οδήγηση.

Pan America Special
Η Adventure εκδοχή με ακτινωτούς τροχούς 17” πίσω και 19” μπροστά. Πλήρως ρυθμιζόμενες ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, σύστημα Adaptive Ride Height που χαμηλώνει ελαφρώς την μοτοσυκλέτα μόλις εκείνη σταματήσει, διευκολύνοντας έτσι το πάτημα του αναβάτη. Τα προστατευτικά κάγκελα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και τονίζουν ακόμη περισσότερο την περιπετειώδη καταβολή του συνόλου.

harley davidson pan america 24

Pan America CVO
Το ακρωνύμιο CVO (Custom Vehicle Operations) υποδηλώνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι προικισμένη με ό,τι καλύτερο έχει να δείξει το εργοστάσιο από το Milwaukee. Είναι διαθέσιμη στο αποκλειστικό χρώμα Carbon Blue με τα εμφανή κομμάτια του πλαισίου βαμμένα σε πορτοκαλί, όπως τα κάγκελα και τις ραφές της σέλας. Διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, εννέα προγράμματα οδήγησης, shifter για τις αλλαγές των ταχυτήτων, τριπλέτα με βαλίτσες αλουμινίου και ρυθμιζόμενη ζελατίνα ολοκληρώνουν την πιο Adventure Touring έκδοση.

harley davidson pan america 10

Στο δρόμο
Η άνεση και η ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να οδηγήσει το Pan America Special είναι πραγματικά μια ευχάριστη έκπληξη. Η χαμηλά τοποθετημένη σέλα εξασφαλίζει πολύ καλό πάτημα και εμπνέει σιγουριά παρά τα 258 κιλά του συνόλου. Καλοζυγισμένη και ευέλικτη παρά τον όγκο της. Η αίσθηση που σου δίνει όταν την οδηγείς είναι πως τα κιλά εξαφανίστηκαν. Ο κινητήρας δεν θυμίζει Harley-Davidson ούτε στο δούλεμα, ούτε στην απόκριση του γκαζιού, ούτε στην απόδοση αλλά ούτε και στους κραδασμούς. Ο Revolution Max λειτουργεί γλυκά και πολιτισμένα στο ρελαντί, μοιάζει περισσότερο με Ιάπωνα παρά με Αμερικάνο. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση και η δύναμη μοιάζει να μην τελειώνει. Οι αναρτήσεις καταπίνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η άνετη θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για ταξίδι. Τα φρένα εμπνέουν σιγουριά και το καλά ρυθμισμένο software θα φροντίσει να μην σε τρομάξει η ενεργοποίηση του ABS ή του traction control.

harley davidson pan america 25

Η έκδοση ST είναι η πιο σπορ πρόταση που μπορεί να κινηθεί καθημερινά, να «κυνηγήσει» στριφτερούς επαρχιακούς δρόμους και να ταξιδέψει σε αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ευκολία. Μια ευέλικτη μοτοσικλέτα που προσφέρει μια άνετη όρθια θέση οδήγησης και την ευέλικτη παροχή ισχύος του υγρόψυκτου κινητήρα Revolution Max 1250, έναν μπροστινό τροχό 17 ιντσών και κορυφαία εξαρτήματα ανάρτησης και πέδησης.

harley davidson pan america 8

Οι πιο περιπετειώδεις αναβάτες θα επιλέξουν την έκδοση Special που λόγω των τροχών (17” πίσω και 19” μπροστά) θα επιτρέψει την κίνηση και σε χωμάτινους δρόμους. Στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη το Pan America Special θα φτάσει σε απομακρυσμένες παραλίες, δάση και γραφικά χωριουδάκια με άνεση και θα σταθεί λασπωμένο δίπλα σας στο τραπεζάκι κάτω από τον πλάτανο. Ίσως να είναι και το πρώτο Harley που φτάνει εκεί.
Για όσους θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα και ζητούν την μοναδικότητα, τότε η επιλογή του Pan America CVO πιστεύω θα τους ικανοποιήσει, προσφέροντάς τους ουσιαστικά μια πιο premium μοτοσυκλέτα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.