Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 04.04.2018
… που έχεις το V-Strom στο γκαράζ, στην πυλωτή. Που το βλέπεις να περνάει κάθε μέρα από μπροστά σου. Που ψάχνεις στα μεταχειρισμένα να βρεις την επόμενη μοτοσυκλέτα. Σε εσένα που διαβάζεις αυτήν τη δοκιμή
Της μοτοσυκλέτας best seller της Suzuki. Από τότε που την οδήγησαν οι συνάδελφοι στη Γερμανία το 2004 και είχαν αποφανθεί πως πρόκειται για ένα on- off με το οποίο μπορείς να κάνεις τα πάντα. Από τα καθημερινά «σούρτα-φέρτα» μέχρι το ταξίδι της ζωής σου.
Προ…
Ας μην επαναλάβω και εγώ τα χιλιοειπωμένα. Όσοι ασχολείστε, πολύ, λιγότερο ή καθόλου το V-Strom το ξέρετε. Ακόμη κι αν δεν σας λέει κάτι το όνομά του, το έχετε δει στο δρόμο. Στα μεγάλα αστικά κέντρα, σε πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά. Τόσα πολλά ήταν αυτά που πουλήθηκαν στη χώρα μας που σε πολλές περιπτώσεις η ελληνική αντιπροσωπεία αδυνατούσε να καλύψει τη ζήτηση. Όλα αυτά προ «κρίσης», φυσικά.
Το «μικρό» V-Strom ακολουθούσε σχεδόν πάντα τις σχεδιαστικές γραμμές του μεγάλου 1000 που δεν γνώρισε την εμπορική επιτυχία του 650. Υπάρχει ένα «κενό» λοιπόν, αφού όταν εμφανίστηκε το 2012 η δεύτερη γενιά του 650 – και η πιο αδιάφορη κατά την άποψή μου – δεν υπήρχε στην γκάμα το 1000, που επανήλθε το 2014. Πέρυσι είδαμε το μεγάλο V-Strom να ανανεώνεται και ταυτόχρονα να παρουσιάζεται ένα ολοκαίνουργιο 650 με την ίδια εμφάνιση.
Διχάζει
Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, την ίδια αμφιλεγόμενη εμφάνιση, αφού είναι αρκετοί αυτοί που στέκονται σε αυτήν και στρέφουν το βλέμμα τους αλλού. Εκείνο που κάνει το V-Strom να ξεχωρίζει και να «διχάζει» είναι το μπροστινό μέρος του. Με το ρύγχος και τον περίεργο προβολέα. Το ρύγχος είναι πλέον χαρακτηριστικό των περισσότερων adventure μοτοσυκλετών. Όμως, ο μοναδικός κατασκευαστής που δικαιούται να το χρησιμοποιεί, χωρίς να θεωρηθεί πως αντιγράφει, είναι η Suzuki, καθώς πρώτη πριν από 30 χρόνια το εισήγαγε στο θρυλικό DR Big. Το αν είναι όμορφο ή άσχημο, το αφήνουμε στην κρίση σας. Εμείς το συνηθίσαμε γρήγορα, πάντως.
Η υπόλοιπη σχεδίαση διακρίνεται από μια αρμονία που εκτείνεται σε όλη τη μοτοσυκλέτα. Συνήθως οι on- off είναι «φορτωμένες» μπροστά και πιο «άδειες» πίσω, όμως στο V-Strom δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Καλοσχεδιασμένα είναι τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ. Απλό – παλιομοδίτικο – σε σχεδίαση το πάνελ οργάνων, αλλά πλήρες με ευανάγνωστες ενδείξεις και ίδιο με αυτό του V-Strom 1000. Το νέο τελικό της εξάτμισης, αν και μεγάλο, περνάει απαρατήρητο εξαιτίας της μαύρης ματ βαφής και του σχήματός του. Η νέα τοποθέτηση έχει συγκεντρώσει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας χαμηλότερα. Μεγάλη σχάρα με χειρολαβές και ενσωματωμένες βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες. Πρακτικές και σχεδιασμένες ώστε να μη φαίνονται άσχημα στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε τρεις θέσεις με βίδες και όχι κάποιον μηχανισμό. Οι καθρέφτες αποτελούν παραφωνία στη σύγχρονη εμφάνιση του V-Strom 650, αλλά θα τους αντικαθιστούσαμε μόνον αν οι επόμενοι παρείχαν καλύτερη ορατότητα, πράγμα πολύ δύσκολο να συμβεί.
Η έκδοση ΧΤ
Την πρωτοείδαμε στο προηγούμενης γενιάς V-Strom 650. Οι διαφορές έγκεινται στο ρύγχος και οι ζάντες με ακτίνες που φιλοξενούσαν ελαστικά tubeless. Η έκδοση ΧΤ του νέου V-Strom είναι η ομορφότερη και η πιο adventure εκδοχή του. Πάντα μου άρεσαν οι ζάντες με ακτίνες, ειδικά σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες. Το XT δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Τα χρυσά στεφάνια συνδυάζονται άψογα με τις γκρι, κίτρινες και μαύρες επιφάνειές του. Το ότι ένας φίλος το μπέρδεψε με BMW οφείλεται αποκλειστικά στις επιλογές των χρωμάτων. Στον εξοπλισμό του ΧΤ συμπεριλαμβάνονται επίσης μια υπερπροστατευτική ποδιά για τον κινητήρα και «χούφτες».
Το V-Strom 650 διανύει την τρίτη εφηβεία του. Και ως νέος που ακολουθεί τις εξελίξεις, απέκτησε traction control δύο σταδίων, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί. Επίσης, ενσωματώθηκε το σύστημα low-rpm assist, που βοηθά την εκκίνηση με πολύ χαμηλές στροφές. Με λίγα λόγια το V-Strom δύσκολα θα σβήσει, ακόμη και αν κάνετε λάθος. Ένα ακόμη ηλεκτρονικό βοήθημα είναι το easy start, που με ένα μόνο στιγμιαίο πάτημα στη μίζα της δίνει εντολή να δουλέψει μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.
Το διαμάντι
Όποτε μού δίνεται η ευκαιρία το γράφω, το τονίζω, το λέω και το πιστεύω πως ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους καλύτερους δικύλινδρους στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Ευτυχώς τον έχω οδηγήσει από το πρώτο SV , το Gladius, το V-Strom. Πάντα άψογος, φιλικός, ελαστικός, οικονομικός. Με μπόλικη ροπή, αλλά χωρίς κραδασμούς και με εκμεταλλεύσιμη ιπποδύναμη. Πραγματικό διαμάντι!
Σε αυτήν του την εκδοχή, αν και φαίνεται ίδιος εξωτερικά, βελτιώθηκε σε πάνω από 60 σημεία. Αποδίδει 70 ίππους στις 8.800 σ.α.λ. και 6,3 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Πληροί τις προδιαγραφές Euro4, και έχει νέα αντιτριβική επίστρωση στα πιστόνια για μεγαλύτερη αντοχή και νέο εκκεντροφόρο που αυξάνει την ισχύ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Όλα τα καλά
Το αλουμινένιο πλαίσιο αλλά και το ψαλίδι παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα εδώ και πολλά χρόνια. Αποτελούν, άλλωστε, τις βάσεις για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του V-Strom 650XT.
Το συμβατικό πιρούνι των 43χλστ. προέρχεται επίσης από το παλιότερο μοντέλο. Είναι ρυθμισμένο με γνώμονα την άνεση σε κάθε είδους μετακίνηση. Το αμορτισέρ πίσω φέρει σύστημα μοχλισμού, το οποίο συμβάλλει με τη σειρά του τόσο στην άνεση, όσο και στην αποτελεσματική απορρόφηση των κακοτεχνιών και την πληροφόρηση του αναβάτη. Ρυθμίζεται εύκολα από κομβίο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς.
Το σύστημα φρένων που διαθέτει ABS αποτελείται από δύο δίσκους στον μπροστινό τροχό των 19 ιντσών διαμέτρου 310 χλστ. με δαγκάνες δύο εμβόλων και έναν ακόμη στον πίσω τροχό των 17 ιντσών με διάμετρο 260 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Το γύρο του κόσμου
Με μια τέτοια μοτοσυκλέτα μπορείς να τον πραγματοποιήσεις. Άνετα, ξεκούραστα, οικονομικά. Με μια ταχύτητα 160 χ.α.ώ., προστατευμένος από τον αέρα. Η πολύ άνετη σέλα για δύο επιβαίνοντες, σε συνδυασμό με τις ελαφρώς ανοιχτές λαβές του τιμονιού, τοποθετούν το σώμα σε μία ουδέτερη όρθια στάση, με αποτέλεσμα να νιώθεις άμεσα οικεία. Σε αυτό συμβάλλει και ο κινητήρας, ο οποίος αποδίδει γραμμικότατα από το μηδέν. Έχει ροπή από χαμηλά και σε προδιαθέτει να αλλάζεις ταχύτητες πιο σύντομα, χωρίς να τον πιέζεις στα όρια για να αποδώσει. Ο σχεδόν ηλεκτρικός τρόπος που βγάζει τη δύναμή του δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά είναι αρκετός για να χαρίσει στο V-Strom καλές επιδόσεις. Πραγματικά ταξιδεύει σαν μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα.
Οι αναρτήσεις είναι σίγουρα ρυθμισμένες προς την πιο μαλακή πλευρά τους, όπως εξάλλου ταιριάζει με το χαρακτήρα της. Το πιρούνι καθιστά το σύνολο πιο ακριβές και περισσότερο σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το πίσω αμορτισέρ, σε γενικές γραμμές, αποσβένει τις όποιες κακοτεχνίες με επιτυχία και μόνο σε εγκάρσια χτυπήματα θα «κοπανήσει» ελαφρώς. Είναι σαφές πάντως ότι σαν σύνολο οι αναρτήσεις επιδεικνύουν φιλικότητα και άνεση.
Το V-Strom θα αλλάξει κατεύθυνση σχετικά εύκολα. Τα φρένα, παρόλο που έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με αυτά του προηγούμενου μοντέλου είναι πολύ καλύτερα, Προοδευτικά, με αρκετή δύναμη και το ABS λειτουργεί πολύ καλά, επεμβαίνοντας μόνον όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη.
Το traction control δουλεύει άψογα. Ήθελα να το φέρω σε δύσκολη θέση, αλλά η επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας παρέμενε ομαλή χωρίς κομπιάσματα από την επέμβαση του συστήματος. Και αυτό συνέβη και στις δύο «σκάλες». Μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εντελώς. Θα παραμείνει εκτός λειτουργίας, ακόμη και όταν σβήσετε και ξανά θέσετε σε λειτουργία τη μοτοσυκλέτα.
Όσο για το χώμα εκεί το V-Strom είναι ένα «φιλήσυχο» on- off που μπορεί άνετα να διασχίσει ένα βατό χωματόδρομο. Αν θέλετε κάτι παραπάνω, θα πρέπει σε πρώτη φάση να αλλάξετε τα εξαιρετικά Bridgestone Adventure A40 με κάτι πιο τακουνάτο.
Παντού και πάντα
Το V-Strom είναι κατάλληλο και σαν καθημερινό μέσο. Υπό αυτές τις συνθήκες οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές βοηθούν στο ανέβασμα των πεζοδρομίων αλλά και στο «διάβασμα» των κακοτεχνιών. Το ρεζερβουάρ είναι λεπτό με αποτέλεσμα ο αναβάτης να το αγκαλιάζει με τα πόδια, χωρίς αυτά να χρειάζονται να ανοίξουν. Το τιμόνι κόβει πολύ, τα πόδια πατάνε εύκολα κάτω διευκολύνοντας τους ελιγμούς και ο γραμμικός κινητήρας με τον μαλακό συμπλέκτη αποτελούν σημαντικούς συμμάχους στην αναμέτρηση με την πόλη. Οι «μαζεμένες» διαστάσεις και το βάρος του που «χάνεται» εν κινήσει το κάνουν ακόμη πιο ευέλικτο.
Η ιστορία συνεχίζεται
Οι εποχές που στην Ελλάδα πωλούνταν χιλιάδες μοτοσυκλέτες έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα όσοι μπορούν να αγοράσουν προτιμούν μοτοσυκλέτες «πολυεργαλεία». Δίκυκλα με πολύπλευρο ταλέντο. Και το V-Strom 650 XT είναι σίγουρα ένα από αυτά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | Σφακιανάκης ΑΕΒΕ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δικύλινδρος V90o, υγρόψυκτος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες |
Κυβισμός (cc) | 645 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81x62,6 |
Συμπίεση | 11,2:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 70/8.800 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 6,32/6.500 |
Κατανάλωση (lt/100kmh) | 5,8 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.